Ik dacht ook altijd dat het typisch iets Belgisch is, maar je ziet het in Amsterdam/Utrecht enzo ook wel aan de grachten hoor. Of in Hilversum ken ik ook zo'n straat waar alles schots en scheef tegen elkaar is gebouwd... ziet er niet uit, maar dan toch weer wel een leuk plaatjequote:Op zondag 8 april 2012 17:44 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik weet hier in de buurt wel van een blok huizen waar de woningcorporatie bij rijtjeswoningen telkens 1 huis er "tussenuit" hebben gehaald.
Zo werden het allemaal 2 onder 1 kap woningen, ik weet niet meer of het daarna nog huurwoningen waren, of dat ze gelijk werden verkocht.
In Belgie zie je ook wel bij rijtjeswoningen dat ze allemaal verschillend zijn, laatst reed ik met de trein door Brussel, de daken van de rijhuizen waren allemaal verschillend.
De een had het dak vernieuwd en een halve meter hoger gemaakt, en de buren weer niet.
Daar weer naast in de rij hadden ze er maar een modern geheel van gemaakt met een compleet nieuwe gevel met veel glas erin, en een plat dak
Als ik de financiële mogelijkheden had zou ik het doen. Vooralsnog kijk ik uit naar een moderne tussenwoning waar weinig aan hoeft te gebeuren.quote:Zoals ik de reactie van TS lees, wil hij tussen de regels door gewoon erg graag zijn eigen huis ontwerpen/laten bouwen ?
quote:Op zondag 8 april 2012 19:23 schreef Meike26 het volgende:
Dat mensen een hoekwoning of 2 onder 1 kap zoeken, dat snap ik, maar hoezo dan een tussenwoning ?
Hier in de buurt staat rond een plein een 4-tal rijen huizen, elke rij heeft 6 huizen (jaren kort na de oorlog schat zo tot 1955 gebouwd).quote:Op zondag 8 april 2012 17:29 schreef announcement het volgende:
Een huis is op een gegeven moment wellicht niet meer de moeite waard om op te knappen en je wilt graag iets anders, nieuwers en energie-zuinigers. Hoe gaat dat dan in zijn werk bij een tussenwoning? Wat als de buren vinden dat hun huis nog wel de moeite waard is? Gaat op een gegeven moment een heel blok plat of moet je dan maar verhuizen? Wat als je nou heel tevreden bent met je stukje grond maar wel een nieuw huis wilt?
Wat een scherpzinnigheid zeg!quote:Op zondag 8 april 2012 23:36 schreef Inlognaam het volgende:
Ook die worden herbouwd vaak. Dus het is zeker mogelijk, maar je zal wel toestemming ed. moeten hebben middels vergunningen, enz.
Ik ben benieuwd, de Hoge Larenseweg?quote:Op zondag 8 april 2012 17:55 schreef Meike26 het volgende:
Of in Hilversum ken ik ook zo'n straat waar alles schots en scheef tegen elkaar is gebouwd... ziet er niet uit, maar dan toch weer wel een leuk plaatje![]()
Goed he? Ik wil alleen aangeven dat het niet ondenkbaar is en dat er wel mogelijkheden zijn.quote:
Maar dat je daar vergunningen voor nodig hebt.....- edit - laat ook maar...quote:Op maandag 9 april 2012 16:46 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Goed he? Ik wil alleen aangeven dat het niet ondenkbaar is en dat er wel mogelijkheden zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop