abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110030451
Beste lezers,

Momenteel heb ik een probleem wat maar moeilijk lijkt op te lossen, maar wat toch op de een of andere manier opgelost moet worden.

De laatste jaren heb ik eigenlijk nog maar nauwelijks echte ´´goede´´ contacten buiten mijn klasgenoten en collega´s om, en dat is laatste is ook nogal oppervlakkig van aard. Hoe dit is gekomen weet ik zelf eigenlijk ook niet zo goed, op de basisschool heb ik naar mijn inziens altijd wel voldoende vriendjes gehad, sterker nog, ik was wel de grappenmaker/gangmaker.

De overstap naar het voortgezet heeft mij op de een of andere manier genekt, de eerste jaren had ik nog wel wat vrienden, maar eigenlijk is dat nu allemaal zo vervaagd dat ik die personen niet meer tot mijn ''vrienden'' kan rekenen.

Maar nu ben ik op een punt aanbeland dat ik toch weer wat meer contacten wil op doen, alleen ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Ook lijdt dit tot nogal ongemakkelijke situaties, als je op je werk alleen maar over koetjes en kalfjes kunt praten valt dit na verloop van tijd natuurlijk op, tot hiertoe heb ik dat altijd met een redelijke babbel en wat flair het e.e.a kunnen maskeren, maar zoals ik al zei, het valt wel op.

Bovendien wil ik zelf ook gewoon vrienden om in het weekend wat leuks mee te gaan doen, i.p.v als een vraagteken achter die computer te zitten.

Een sport is leuk, zelf zet ik te denken aan tennissen, alleen heb je hierbij een maatje nodig die ik dus niet heb. Sporten zoals voetbal trekt mij niet zo.

Iemand tips, of wat? Zelf weet ik even niet meer zo goed hoe ik die ''sneeuwbal'' aan het rollen moet krijgen :(
pi_110030923
Wat zijn je hobby's? Die kun je met anderen delen. Ikzelf doe graag fitnessen en beoefen dit met een sportmaatje. Met deze persoon ga ik ook regelmatig op stap.

Weet niet of je nog een opleiding volgt of een baantje hebt. Daar moeten toch wat mensen rondlopen met wie je een band hebt? Vraag of ze zin hebben om een keer naar de film te gaan of een drankje te doen. Initiatief moet je tonen, niet slechts afwachten vanachter de PC..
  zaterdag 7 april 2012 @ 18:38:31 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110031189
Over het tennissen: als je nou ook gaat trainen en meedoet aan competities e.d. dan leer je vanzelf mensen kennen waarmee je ook op andere momenten kunt gaan spelen :)
pi_110031190
Échte hele specifieke hobby's heb ik niet, buiten wat actualiteit, economie om dan. Maar niet echte hele gangbare dingen.

En zoals in de OP te lezen volg ik een opleiding en heb ik wel een baantje, maar de relatie is niet zo dat ik out of the blue kan vragen om morgen film/uit te gaan. Dat is veel te geforceerd.
pi_110032997
Hallo problemsolved,

Ik begrijp dat je op een voortgezet onderwijs zit. Voor veel mensen is het moeilijk om "alleen" ergens naartoe te gaan om contact te zoeken. Waarschijnlijk heb je op school ook de mogelijkheid om bepaalde practica te doen. Misschien kun je de personen waarmee je deze samen doet eens afwisselen.

Wie weet hou je hier een goede vriend/vriendin aan over! Zelf ben ik ook vaak bij andere klasgenoten gaan zitten in de pauze, hier ook een goede vriendengroep aan over gehouden.

Als jij op zoek bent zul jij degene moeten zijn die het initiatief moet nemen. Mijn advies aan jou zou zijn dat je niet bang bent om naar mensen toe te stappen om een gesprek te voeren. Gewoon doen!

Heel veel succes ermee!
First keep the peace within yourself, then you can also bring peace to others.
pi_110035386
Nee, ik volg nu middelbaar onderwijs, dus ik ben iets ouder. Op school zijn er inderdaad bepaalde opdrachten die je samen dan wel in groepsverband doet, maar het is voornamelijk veel zelfstandig werk. En verder staan de interesses van de gemiddelde mbo'er ver van die van mij. Het is natuurlijk niet dat ik helemaal alleen sta, maar ik vind het nogal geforceerd om vanuit het niets iets te gaan voorstellen.

Verder ben ik absoluut niet introvert of verlegen, ik ben de laatste jaren iets te veel van klassen geswiched waardoor ik nergens echt goed heb kunnen aarden. Nu wil sociaal wat actiever worden maar mis ik de kickstart.
pi_110037916
Ik denk dat je toch zult moeten proberen om een leuk groepje uit zult moeten zoeken(evt. van je klas) en hier gewoon bij gaan zitten. Misschien zitten er zelf mensen van je school bij je in de bus/trein of fietsen die met je mee!

Ga hier gewoon bijzitten in de pauze, stel je even voor en wie weet kom je na de koetjes en kalfjes gesprekken wel verder.

Gewoon doen! :) Iedereen kan dit, je moet het alleen even durven!
pi_110038695
Zoals ik al aangaf ben ik niet bang of schuchter, en een praatje aanknopen is ook niet zo het probleem. Maar ik wil contacten zoeken buiten school om, en als je te weinig mensen kent is het in het (begin) lastig om dat balletje aan het rollen te krijgen. Vandaar ook dat ik bij een vereniging wil gaan zitten, tennis of iets in die hoek.

Vrienden op school hebben is leuk, maar dat is ook niet alles, je moet buiten school om ook wat te doen hebben.

Verder ben ik een zéér positief ingesteld mens en ook wel een open geest, alleen heb ik te weinig ''bagage''.
pi_110055554
Uhu,, daarom zeg ik, misschien dat deze mensen wel bij je in de trein/bus zitten of met je mee fietsen. Als je op zoek bent naar een vereniging buiten school is het denk ik beter om een groepssport of iets dergelijks te volgen, misschien een gevechtssport waarbij je ook contact met anderen hebt tijdens het sporten.

Je zult hiet toch echt even zelf je weg in moeten vinden.
  dinsdag 10 april 2012 @ 00:37:10 #10
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110121431
Ik tennis zelf ook, en je kunt bij mijn tennisclub gewoon introductielid worden. Dan kun je 10 lessen training volgen, dan kom je in een groepje terecht met mensen die het ook voor het eerst doen. Ook zijn er dan 'hussel avonden (ze heten overal wat anders)' waarbij je op een avond gewoon binnen komt lopen en ingedeeld wordt voor dubbelen tegen iemand anders. Dit is uitstekend voor sociale contacten.
Bij mij zijn het meer 'goede kennissen' dan echt vrienden geworden, aangezien ik geen tijd heb voor meer vrienden in m'n vriendenkring ;).
Anyway, dan leer je ook mensen kennen met wie je verder kunt gaan tennissen :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')