abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109993158
Hallo fokkers,

De cijfers waarmee ik het eindexamen in ga zijn net bekend. Ik had als doel voor biologie om te slagen met een 9. Ik sta nu een 8.8 dus moet ik een 8.2 halen voor mijn eindexamen (8.5->9). Ik kan ook nog één of twee tentamens herkansen en proberen met een hoger cijfer het eindexamen in te gaan.

Nu twijfel ik dus of ik mijn herkansingen hieraan wil besteden, ik weet namelijk niet of het wel realistisch is een 8 te halen. Voor hetzelfde geld haal ik een 7,9> en waren mijn herkansingen die ik besteed had om mijn 8.8 op te krikken nutteloos. Het biologie eindexamen schijnt namelijk altijd wel moeilijk te zijn en dat is ook wel te zien aan de vragen in de examenbundel.

Mijn vraag aan jullie: is een 8/8.2 te halen? Wat hadden jullie of kennen jullie mensen die echt een hoog cijfer hadden voor hun biologie eindexamen?
pi_109993470
8.2 is toch prima te doen? Je staat niets voor niets een 8.8. Gewoon goed leren en veel oefententamens maken.
I feel kinda Locrian today
pi_109993550
Hoezo zou dat niet realistisch zijn? Als je goed bent in biologie moet dat te doen zijn. Sowieso zijn de biologie-examens niet moeilijk, gewoon goed lezen en je binas gebruiken.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_109993637
Nou ja, mijn lerares zegt dat ze denkt dat het me niet lukt, daarom vraag ik het me af. Zij haalt zelf ook geen achten voor die eindexamens, lol.
pi_109993690
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 19:23 schreef Proloop het volgende:
Nou ja, mijn lerares zegt dat ze denkt dat het me niet lukt, daarom vraag ik het me af. Zij haalt zelf ook geen achten voor die eindexamens, lol.
Dan faalt zij. :') Als je gewoon goed heb opgelet bij biologie, dus genoeg kennis hebt, kan het zeker wel. ;)
pi_109993709
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 19:19 schreef starla het volgende:
8.2 is toch prima te doen? Je staat niets voor niets een 8.8. Gewoon goed leren en veel oefententamens maken.
Hangt ook sterk af van het niveau van de schoolexamens. De gemiddeldes verschillen sterk per school.
pi_109994225
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 april 2012 19:24 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dan faalt zij. :') Als je gewoon goed heb opgelet bij biologie, dus genoeg kennis hebt, kan het zeker wel. ;)
Ja inderdaad, nou ja ik heb goed opgelet dus we zullen wel zien.
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 19:25 schreef Taperol het volgende:

[..]

Hangt ook sterk af van het niveau van de schoolexamens. De gemiddeldes verschillen sterk per school.
Ja dat denk ik ook, maar de schoolexamens zijn bij ons redelijk moeilijk als ik kijk naar wat de rest haalt qua cijfers. De meeste zitten namelijk zo'n 3 à 3.5 punt onder mij.
pi_109994329
CE's zijn meestal simpeler dan SE's, aangezien ze algemener zijn. Als je nu al een 8.8 staat en nog even goed oefent, dan moet het vast te doen zijn.
pi_109994445
Ik denk dat het een kwestie is van veel herhalen en wat oude examens maken ter controle. Mag ik vragen waarom je zo graag een negen wilt staan?
pi_109994557
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 19:41 schreef Taperol het volgende:
Ik denk dat het een kwestie is van veel herhalen en wat oude examens maken ter controle. Mag ik vragen waarom je zo graag een negen wilt staan?
Oude examens maken is een goede, geeft een realistisch beeld van wat je op het CE gaat halen. En het leert je ook hoe je informatie moet analyseren, vragen moet interpreteren en antwoorden moet verwoorden.
pi_109994724
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 19:41 schreef Taperol het volgende:
Dit.
Een 8 is ook niet zo heel slecht hoor.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2012 19:47:57 ]
pi_109994847
Ja ik ga zeker oude examens oefenen, en ook vooral op het opzoeken van dingen in de biodata en het goed interpreteren van vragen. Want daar is ook een groot deel van je cijfer van afhankelijk.
Waarom ik een negen wil halen: voor de uitdaging, omdat ik het hele jaar al een 9 stond en het zonde zou zijn en omdat een negen wel leuk staat op de diploma. Ik zou een acht ook goed vinden hoor maar ik hoef toch niks anders te herkansen eigenlijk.
pi_109996171
Schopje EXA.
  vrijdag 6 april 2012 @ 21:08:35 #14
342722 ViaRegnum2
Audaces fortuna iuvat
pi_109998951
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 19:50 schreef Proloop het volgende:
Ja ik ga zeker oude examens oefenen, en ook vooral op het opzoeken van dingen in de biodata en het goed interpreteren van vragen. Want daar is ook een groot deel van je cijfer van afhankelijk.
Waarom ik een negen wil halen: voor de uitdaging, omdat ik het hele jaar al een 9 stond en het zonde zou zijn en omdat een negen wel leuk staat op de diploma. Ik zou een acht ook goed vinden hoor maar ik hoef toch niks anders te herkansen eigenlijk.
Goede instelling, je lerares moet echt haar mond houden :'). Veel oude examens oefenen gewoon. Succes!
Op zaterdag 28 mei 2011 19:26 schreef Ezell het volgende:
EXA NTB. :@
pi_110000404
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 april 2012 21:08 schreef ViaRegnum2 het volgende:

[..]

Goede instelling, je lerares moet echt haar mond houden :'). Veel oude examens oefenen gewoon. Succes!
Zal ik doen, bedankt!
pi_110017712
Je lerares haalt geen achten?! Dit is toch wel héél erg, een acht halen voor biologie namelijk goed te doen en gaat jouw waarschijnlijk lukken

Edit: misschien zegt het feit dat je lerares geen achten haalt ook wel iets over het niveau van je schoolexamens? Of is dat niet zo want anders zou ik toch even goed nadenken
pi_110018040
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:41 schreef Clemenza het volgende:
Je lerares haalt geen achten?! Dit is toch wel héél erg, een acht halen voor biologie namelijk goed te doen en gaat jouw waarschijnlijk lukken

Edit: misschien zegt het feit dat je lerares geen achten haalt ook wel iets over het niveau van je schoolexamens? Of is dat niet zo want anders zou ik toch even goed nadenken
Bio bevat veel opzoek en inzicht vragen, ik denk dat het daar dan fout gaat. Of ze doet haar best niet. Wat het met onze schoolexamens te maken heeft weet ik niet. Die maakt zij niet hoor. Maar ze zei ook in begin van het jaar dat ik blij mocht zijn als ik een 7 haalde voor het SE en toen haalde ik een 9.2.
pi_110018085
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:54 schreef Proloop het volgende:

[..]

Bio bevat veel opzoek en inzicht vragen, ik denk dat het daar dan fout gaat. Of ze doet haar best niet. Wat het met onze schoolexamens te maken heeft weet ik niet. Die maakt zij niet hoor. Maar ze zei ook in begin van het jaar dat ik blij mocht zijn als ik een 7 haalde voor het SE en toen haalde ik een 9.2.
Dat zegt wel genoeg lijkt me. Ik vind het wel een mooi streven, zo hou je jezelf tenminste nog gemotiveerd.
pi_110028421
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:54 schreef Proloop het volgende:

[..]

Als zij de schoolexamens zou maken dan zou dat waarschijnlijk hebben betekend dat het niveau laag is, aangezien haar eigen niveau dramatisch laag is voor een docent.
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:50:11 #20
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_110029500
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 19:23 schreef Proloop het volgende:
Des te meer reden om haar het tegenovergestelde te laten zien... mensen die denken in onmogelijkheden :') Tuurlijk kan je een 8 halen als je dat nu ook haalt voor de toetsen (als de schoolexamens qua moeilijkheidsgraad te vergelijken zijn met het centraal examen).
Lukt het niet, dan kun je altijd nog het centraal examen herkansen. Toch?? Of kan dat alleen als je een onvoldoende hebt?
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_110035008
Is prima te doen als je genoeg inzicht hebt en hard leert.
pi_110043871
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:50 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Des te meer reden om haar het tegenovergestelde te laten zien... mensen die denken in onmogelijkheden :') Tuurlijk kan je een 8 halen als je dat nu ook haalt voor de toetsen (als de schoolexamens qua moeilijkheidsgraad te vergelijken zijn met het centraal examen).
Lukt het niet, dan kun je altijd nog het centraal examen herkansen. Toch?? Of kan dat alleen als je een onvoldoende hebt?
Ik hou ook niet van zo'n mentaliteit, ik denk dat het ook wel gaat lukken. Volgens mij mag je gewoon altijd herkansen ongeacht je cijferhoogte.
pi_110054025
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 19:11 schreef Proloop het volgende:
Hallo fokkers,

De cijfers waarmee ik het eindexamen in ga zijn net bekend. Ik had als doel voor biologie om te slagen met een 9. Ik sta nu een 8.8 dus moet ik een 8.2 halen voor mijn eindexamen (8.5->9). Ik kan ook nog één of twee tentamens herkansen en proberen met een hoger cijfer het eindexamen in te gaan.

Nu twijfel ik dus of ik mijn herkansingen hieraan wil besteden, ik weet namelijk niet of het wel realistisch is een 8 te halen. Voor hetzelfde geld haal ik een 7,9> en waren mijn herkansingen die ik besteed had om mijn 8.8 op te krikken nutteloos. Het biologie eindexamen schijnt namelijk altijd wel moeilijk te zijn en dat is ook wel te zien aan de vragen in de examenbundel.

Mijn vraag aan jullie: is een 8/8.2 te halen? Wat hadden jullie of kennen jullie mensen die echt een hoog cijfer hadden voor hun biologie eindexamen?
Kijk, met examens is er altijd het zogenaamde examenvrees d.w.z dat weinigen op examens beter scoren dan normaliter gedurende het jaar,dus is het altijd handig met een hoog gemiddelde je examens in te gaan om uiteindelijk te kunnen slagen.

Tuurlijk heb je uitzonderingen van mensen die juist op examens uitblinken dat gedurende het jaar,maar dat is maar een kleine groep,tenzij jij tot het type examenkanjers behoort. ;)

Wat ik ermee wil zeggen is dat alles kan maar het uiteindelijk van jou instelling afhangt en moment
van de dag.
pi_110064004
Mag jij een se >5,5 herkansen?
soweiso waarom met een 9 willen slagen :')
pi_110065773
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 18:04 schreef mtchel112 het volgende:
Mag jij een se >5,5 herkansen?
soweiso waarom met een 9 willen slagen :')
Ja dat mag. Op dat tweede heb ik al antwoord gegeven :*
pi_110065961
Igg veel succes!
Ik ben meer van de 6-jes cultuur zal dat toch niet begrijoen :p
  zondag 8 april 2012 @ 23:08:46 #27
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_110079093
waarom heeft iedereen hier zulke teringhoge punten? :')

de gemiddelde persoon hier heeft net zulke goede punten als bij ons de besten van de klas :N
pi_110162549
Ik had vorig jaar een 8.2 op bio en ik stond er minder goed voor dan jij (ik stond een 7.9 ofzo). Prima te doen dus

quote:
10s.gif Op zondag 8 april 2012 23:08 schreef Shispeed het volgende:
waarom heeft iedereen hier zulke teringhoge punten? :')

de gemiddelde persoon hier heeft net zulke goede punten als bij ons de besten van de klas :N
Dat komt omdat er alleen maar nerds zonder sociaal leven op Fok! komen :Y
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_110169532
Succes :) En voor alle haters: het is óf zeiken op de zesjescultuur, óf zeiken op de mensen die het hoger willen... Make up your mind.
pi_110186240
Ik ben zeker een voorstander van het uiterste uit jezelf halen, maar vorig jaar had ik een klasgenoot die met een zeven en verder allemaal achten en negens was geslaagd en toch nog een de week na de uitslag niet naar examenfeestjes is gegaan omdat ze aan het leren was voor een herkansing van die 7. Ze doet nu geen lotingsstudie.

Dan vind ik het toch wel wat doorgeslagen, maar bij de eindexamens het uiterste uit jezelf halen is alleen maar goed.
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_110192666
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:51 schreef dralion13 het volgende:
Ik had vorig jaar een 8.2 op bio en ik stond er minder goed voor dan jij (ik stond een 7.9 ofzo). Prima te doen dus

[..]

Dat komt omdat er alleen maar nerds zonder sociaal leven op Fok! komen :Y
Netjes, dat is goed om te horen ^O^

quote:
6s.gif Op woensdag 11 april 2012 08:09 schreef kirsten. het volgende:
Succes :) En voor alle haters: het is óf zeiken op de zesjescultuur, óf zeiken op de mensen die het hoger willen... Make up your mind.
Jep, het is ook nooit goed :'( :D
quote:
7s.gif Op woensdag 11 april 2012 16:13 schreef dralion13 het volgende:
Ik ben zeker een voorstander van het uiterste uit jezelf halen, maar vorig jaar had ik een klasgenoot die met een zeven en verder allemaal achten en negens was geslaagd en toch nog een de week na de uitslag niet naar examenfeestjes is gegaan omdat ze aan het leren was voor een herkansing van die 7. Ze doet nu geen lotingsstudie.

Dan vind ik het toch wel wat doorgeslagen, maar bij de eindexamens het uiterste uit jezelf halen is alleen maar goed.
Vind ik ook ja. Er zijn genoeg andere momenten om nog te leren, waarom dat dan precies tijdens feestjes te doen..
  woensdag 11 april 2012 @ 21:54:51 #32
363305 Muffle
Mufflelicious
pi_110205687
Trouwens, een 9 voor bio als je geneeskunde gaat loten, dat staat goed hoor
pi_110207128
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:54 schreef Muffle het volgende:
Trouwens, een 9 voor bio als je geneeskunde gaat loten, dat staat goed hoor
Bij de loting word niet naar individuele cijfers gekeken. Ze nemen gewoon het gemiddelde van al je cijfers... Bij de decentrale selectie daarentegen zal het vast wel goed staan!
.
pi_110225613
Bij ons zijn de SE's vergelijkbaar met CE's, gewoon vragen uit oude examens. Dus dan neem ik aan dat je voor CE wel een 8 kunt halen ?
pi_110238195
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:53 schreef v-eraax het volgende:
Bij ons zijn de SE's vergelijkbaar met CE's, gewoon vragen uit oude examens. Dus dan neem ik aan dat je voor CE wel een 8 kunt halen ?
Dat is bij ons ook inderdaad, dus dan moet het inderdaad wel lukken.
pi_110246024
Same here, SE's bestonden bij ons vaak uit oude examenopgaven dus vrij representatief denk ik :)
pi_110539469
Makkelijk, ik had het meeste niet eens geleerd (de meeste is zo logisch, daar wou ik geen tijd aan verspillen) ik stond veel lager voor mijn SE en ik heb een 9,2 gehaald voor het CE. Gewoon een beetje gezond verstand combineren met inzicht is alles wat je nodig hebt voor het CE biologie.
pi_110540160
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 17:22 schreef jikio het volgende:
Makkelijk, ik had het meeste niet eens geleerd (de meeste is zo logisch, daar wou ik geen tijd aan verspillen) ik stond veel lager voor mijn SE en ik heb een 9,2 gehaald voor het CE. Gewoon een beetje gezond verstand combineren met inzicht is alles wat je nodig hebt voor het CE biologie.
Kijk zo'n bericht heb ik nodig ^O^ Zeer netjes
  zaterdag 16 juni 2012 @ 19:06:41 #39
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_112975968
Even een schop....... heb je die acht gehaald??
I believe i can fly!
  zaterdag 16 juni 2012 @ 21:15:03 #40
369304 Bangarang
is een boomerang
pi_112980751
Havo NG (en wat vakken op vwo)
nederlands 8
engels (vwo) 8
biologie (vwo) 9
wiskunde A 10
natuurkunde 10
aardrijkskunde 9
scheikunde 9
pws (vwo) 9
maatsch. 9

Hij is dus een eindbaas :D
  zaterdag 16 juni 2012 @ 21:17:28 #41
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_112980862
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 21:15 schreef Bangarang het volgende:
nederlands 8
engels (vwo) 8
biologie (vwo) 9
wiskunde A 10
natuurkunde 10
aardrijkskunde 9
scheikunde 9
pws (vwo) 9
maatsch. 9

haha, over zulke cijfers hoef je niet ontevreden te zijn nee ^O^
I believe i can fly!
pi_112997485
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 19:06 schreef pietkanarie het volgende:
Even een schop....... heb je die acht gehaald??
Ja 8,8 gehaald voor centraal examen, joepie! :D
  zondag 17 juni 2012 @ 11:28:57 #43
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_112997871
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 11:14 schreef Proloop het volgende:

[..]

Wat goed!! Heerlijk om het ongelijk van je docente te bewijzen :p. Al doe je het natuurlijk voor jezelf.
I believe i can fly!
  zondag 17 juni 2012 @ 11:30:41 #44
244933 trovey
Nachtoele
pi_112997911
Waarom zou je dat niet kunnen halen? Is mij destijds ook gelukt. ;)
Gefeliciteerd. :*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_112997912
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2012 11:28 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Wat goed!! Heerlijk om het ongelijk van je docente te bewijzen :p. Al doe je het natuurlijk voor jezelf.
Haha inderdaad, echt een goed gevoel.
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 11:30 schreef trovey het volgende:
Waarom zou je dat niet kunnen halen? Is mij destijds ook gelukt. ;)
Tja, bij ons op school kwam het blijkbaar niet eerder voor, vandaar dat mijn lerares daar van overtuigd was, denk ik.
pi_113000888
quote:
nederlands 8
engels (vwo) 8
biologie (vwo) 9
wiskunde A 10
natuurkunde 10
aardrijkskunde 9
scheikunde 9
pws (vwo) 9
maatsch. 9

Dat is echt insane
.
pi_113000916
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 11:14 schreef Proloop het volgende:

[..]

Netjes. :D Ook mooi dat je je docent kan laten zien dat het wel degelijk mogelijk was.
pi_113111591
quote:
nederlands 8
engels (vwo) 8
biologie (vwo) 9
wiskunde A 10
natuurkunde 10
aardrijkskunde 9
scheikunde 9
pws (vwo) 9
maatsch. 9

Zoveel capaciteiten, en toch havo... Beetje jammer als je het mij vraagt. En wiskunde A!? Deze heeft bepaalde dingen niet zo handig aangepakt :')
pi_113111819
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:11 schreef zponz het volgende:

[..]

Zoveel capaciteiten, en toch havo... Beetje jammer als je het mij vraagt. En wiskunde A!? Deze heeft bepaalde dingen niet zo handig aangepakt :')
Dit toch wel.
pi_113112187
quote:

[..]

dit, miss dat je volgend wisB kan doen, is vrij weinig stof.
pi_113133534
Gefeliciteerd, laat jullie leraren jullie nooit wat wijs maken. Ik moest een 7.1 halen voor mijn herkansing economie en heb een 7.7 gehaald (ik had een 4). Met hard leren en veel oefenen kom je er wel ;)
pi_113181035
quote:

[..]

Weet ik, maar de situatie waar ik uit kom is wat vreemd: was al vier jaar niet naar school geweest en nooit van plan school af te maken, daarvoor ging ik ook nauwelijks naar school dus ik wist niet dat ik capaciteiten had, ik dacht wisB is te moeilijk voor me en ik heb geen zin om nog 4, 5 én 6 vwo te moeten doen. Maar ja, ik ga nu alsnog vwo 4, 5 en 6 doen volgend jaar in één jaar mét wiskunde B, dus uiteindelijk komt het allemaal goed :P)

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:25 schreef dramatic het volgende:

[..]

dit, miss dat je volgend wisB kan doen, is vrij weinig stof.
Inderdaad, dat was ik al van plan :)

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 10:33 schreef ChrisBreezy het volgende:
Gefeliciteerd, laat jullie leraren jullie nooit wat wijs maken. Ik moest een 7.1 halen voor mijn herkansing economie en heb een 7.7 gehaald (ik had een 4). Met hard leren en veel oefenen kom je er wel ;)
Dankje.
Ja precies, goed gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')