abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 6 april 2012 @ 12:08:11 #26
163650 Greys
pi_109976977
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 10:51 schreef Mixende_match het volgende:
Heb mij zojuist ingeschreven O+
Heb vaak geholpen met bloedgeven (EHBO team), vond t altijd beetje eng, dus deed ik de mensen na het bloedgeven begeleiden haha.

Maar toch maar gedaan, dankzij dit topic O+
Wat goed van je *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 6 april 2012 @ 12:12:21 #27
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_109977111
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:07 schreef Greys het volgende:
Ik rook, maar mijn Hb was 9.9.
Roken heeft volgens mij een positieve invloed op de hoogte van je Hb-gehalte. Mijn Hb is een periode standaard boven de 10 geweest. Op een gegeven moment vroegen ze of ik rookte of dat ik astmatisch was. Dat kan blijkbaar van invloed zijn.
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_109977352
quote:
3s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:59 schreef Deetch het volgende:

[..]

Het gaat niet om de hoeveelheid zuurstof in het bloed maar de hoeveelheid zuuratofdragers (Hb).
De saturatie wordt door de ontvanger zelf verzorgt. Dus je kunt gewoon donor worden als je door de medische test komt.
De lagere saturatie (van +/- 5% dacht ik) wordt veroorzaakt doordat het Fe2+ in het hb van rokers' rode bloedcellen voor een klein deel oxideert naar Fe3+. Zuurstof (O2-) bindt alleen aan Fe2+ en niet aan Fe3+, dus verlaagt de hoeveelheid zuurstof die per rode bloedcel vervoert kan worden. Bij transfusie draagt een donerende roker dit over aan de ontvanger.

Het is marginaal dat wel, maar iemand die ik ken werd afgekeurd door een te laag ijzergehalte, vandaar de vraag.

edit: Fe = ijzer
pi_109977439
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:21 schreef boyv het volgende:

[..]

De lagere saturatie (van +/- 5% dacht ik) wordt veroorzaakt doordat het Fe2+ in het hb van rokers' rode bloedcellen voor een klein deel oxideert naar Fe3+. Zuurstof (O2-) bindt alleen aan Fe2+ en niet aan Fe3+, dus verlaagt de hoeveelheid zuurstof die per rode bloedcel vervoert kan worden. Bij transfusie draagt een donerende roker dit over aan de ontvanger.

Het is marginaal dat wel, maar iemand die ik ken werd afgekeurd door een te laag ijzergehalte, vandaar de vraag.

edit: Fe = ijzer
interessant, nooit geweten. Ik dacht dat er gewoon meer CO aan je Hb vast zat zodat er geen zuurstof aan kon hangen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_109977442
quote:

[..]

Wow dat is echt hoog (want je bent vrouw toch neem ik aan?). Ik zit rond tussen de 9,3 en 9,9. Het schijnt dat hoe meer je sport, hoe lager je Hb wordt..
  vrijdag 6 april 2012 @ 13:03:22 #31
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_109978936
quote:

[..]

Het Hb van rokers is dan ook hoger dan dat van niet-rokers :Y

http://projects.gw.utwent(...)ren/Roken/roken.html
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 6 april 2012 @ 13:04:59 #32
163650 Greys
pi_109979002
Oh.. en ik helemaal trots er op zijn enzo :@ _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 6 april 2012 @ 13:14:01 #33
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_109979349
hehe :P
  vrijdag 6 april 2012 @ 13:14:38 #34
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_109979384
geldt dat ook voor wietrokers
pi_109979611
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:24 schreef the85mc het volgende:

[..]

Wow dat is echt hoog (want je bent vrouw toch neem ik aan?). Ik zit rond tussen de 9,3 en 9,9. Het schijnt dat hoe meer je sport, hoe lager je Hb wordt..
Oew, dat gaat weer interessant worden binnenkort dan!
Mijn Hb is altijd al aan de lage kant, vaak moet er ook 2 keer geprikt worden voordat ik een goed Hb heb.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_109980909
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:19 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Oew, dat gaat weer interessant worden binnenkort dan!
Mijn Hb is altijd al aan de lage kant, vaak moet er ook 2 keer geprikt worden voordat ik een goed Hb heb.
Paar dagen van te voren veel rood vlees eten met vitamine C. En roosvicee ferro drinken. Is je Hb zo 0.5 hoger..
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 15:27:05 #37
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109985202
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:24 schreef the85mc het volgende:

[..]

Als dat waar was dan deed ik de 100m sprint in 3 seconden :P
pi_109986040
Het is volgens mij ook grotendeels aanleg. Ik heb altijd meer dan 10, maar rook niet, en eet verder ook niet bijzonder.
pi_110069874
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 10:09 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik zit er al een tijdje over na te denken. Ik sport nogal veel. Heeft het nog nadelige gevolgen voor het sporten? Minder uithoudingsvermogen ofzo?
Je kunt ook plasma geven ipv bloed, dat is minder ingrijpend. Ik merk he-le-maal niks nadat ik plasma heb gegeven, na bloeddonatie had ik altijd wel een paar dagen zware benen en de eerste dag honger als 'n paard.
pi_110133784
Net bloed gegeven, ging soepel. Hb was 9,2 en dit keer met rechts gegeven. Liep beter dan op links eigenlijk.
pi_110158275
Eind van de middag ook weer eens plasma gegeven na wat uitstel wegens vakantie en griep enzo. HB 10 bloeddruk ook wat aan de hoge kant maar wel met de normale band die altijd een hogere waarde geeft dan de brede band die ze meestal gebruiken.

Bij de afdeling volbloed ging iemand behoorlijk onderuit. Afgevoerd op een bed en een tijdje apart gelegd. Toen ik klaar was met doneren zat ie in de koffiekamer paaseitjes weg te werken, hij had suiker nodig denk ik :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_110158592
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:48 schreef Karstman het volgende:
Eind van de middag ook weer eens plasma gegeven na wat uitstel wegens vakantie en griep enzo. HB 10 bloeddruk ook wat aan de hoge kant maar wel met de normale band die altijd een hogere waarde geeft dan de brede band die ze meestal gebruiken.

Bij de afdeling volbloed ging iemand behoorlijk onderuit. Afgevoerd op een bed en een tijdje apart gelegd. Toen ik klaar was met doneren zat ie in de koffiekamer paaseitjes weg te werken, hij had suiker nodig denk ik :)
Voor mij was een donatie mislukt door verkeerd prikken. Dezelfde prikker ging bij mij prikken, maar ging perfect.
pi_110158892
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:52 schreef the85mc het volgende:

[..]

Voor mij was een donatie mislukt door verkeerd prikken. Dezelfde prikker ging bij mij prikken, maar ging perfect.
Misprikken is niet leuk :P 4 weken met een gigabloeduitstorting gelopen, ik weet nu wel welke prikkers ik moet hebben. Die op woensdagavond dus ik ga volgende week maar :).
Adreswijziging doorgegeven en kreeg 3 dagen later op mn nieuwe adres de oproep al binnen! Over goede administratie gesproken!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 12 april 2012 @ 20:54:47 #44
39237 crew  H_T
2733
pi_110248222
Vraagje: kan je alleen telefonisch melden dat je niet binnen de termijn van de oproep langs kan komen, of is er ook een mogelijkheid dat te doen via internet?

Edit: had ietsjes langer moeten zoeken :@ Hier staat het formulier
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 12 april 2012 @ 22:50:08 #45
163650 Greys
pi_110255733
Gister mijn eerste halve liter gegeven, voor het eggie dus :)
Mijn bloedgroep bleek B positief.

Ik schrok wel van de dikte van deze naald :@
Prikken deed ook meer pijn dan de testbuisjes. Maar verder weinig last gehad, behalve een bibber/tril-bui na afloop, kreeg de verpakking van mijn stroopwafel niet eens open. Maar dat waren waarschijnlijk de zenuwen die van me af vielen :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_110256956
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 22:50 schreef Greys het volgende:

Mijn bloedgroep bleek B positief.

Wij matchen *)
Maar goed dat het allemaal is gelukt Greys, je eerste donatie zit erop!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 12 april 2012 @ 23:20:42 #47
163650 Greys
pi_110257095
quote:
17s.gif Op donderdag 12 april 2012 23:17 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Wij matchen *)
Maar goed dat het allemaal is gelukt Greys, je eerste donatie zit erop!
Oeh, wij zijn speciaaltjes O+
Tenminste, ik begreep dat B positief veel minder vaak voorkomt.
Of ze hebben me maar iets wijs gemaakt om me af te leiden, kan ook :P

En ja, het zit er op! En ik durf volgende keer wel weer :Y
Het zal nooit mijn hobby worden en ik moest ook best lang blijven liggen na afloop ivm iets te wit weggetrokken, maar dat waren gewoon de zenuwen. En daarna hebben ze me op de foto gezet met die zak bloed in mijn hand 'leuk voor op je facebook' :D :')

Oh en ik kreeg een knuffelpelikaantje :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_110257564
Ik kreeg mijn knuffelpelikaan pas na 5 donaties }:|
Maar goed van je dat je donor bent! Ik moet zeggen dat het mijn hobby ook nooit zal worden, maar ik denk maar zo... de mensen die het bloed nodig hebben, die hebben meer te verduren dan ik met mijn prikje 1 keer in de zoveel maanden.
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 12 april 2012 @ 23:36:24 #49
163650 Greys
pi_110257722
Ik kreeg hem nu al omdat ze niet hadden verwacht (omdat ik zo bang was al bij de testbuisjes :@ :@ ) dat ik daadwerkelijk terug zou komen voor de donatie. Wel heel lief!
En ik kreeg speciaal dezelfde mevrouw als de vorige keer :@ Die zou mij eigenlijk niet prikken maar heeft speciaal geruild, zij deed eigenlijk de voor-testjes gisteravond, dus de vingerprik en bloeddruk meten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_110257839
quote:
10s.gif Op donderdag 12 april 2012 23:20 schreef Greys het volgende:

[..]

Oeh, wij zijn speciaaltjes O+
Tenminste, ik begreep dat B positief veel minder vaak voorkomt.
Of ze hebben me maar iets wijs gemaakt om me af te leiden, kan ook :P

En ja, het zit er op! En ik durf volgende keer wel weer :Y
Het zal nooit mijn hobby worden en ik moest ook best lang blijven liggen na afloop ivm iets te wit weggetrokken, maar dat waren gewoon de zenuwen. En daarna hebben ze me op de foto gezet met die zak bloed in mijn hand 'leuk voor op je facebook' :D :')

Oh en ik kreeg een knuffelpelikaantje :@
Nou ja, ik ben een keer gebeld en gesmst of ik z.s.m. wou komen doneren en de keuringsarts gaf ook aan dat er iig waar ik zit niet al te veel b+donoren zijn :).
En ach, mijn hobby is het ook niet. Maar ik ben gezond en kan het bloed missen ^O^. Ziek zijn vind niemand leuk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')