abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109964872
Op dit moment ben ik 17 - over enkele maanden wordt ik 18. Nu is het zo dat ik niets liever wil dan op mezelf gaan, zodra dit mogelijk is.

Weg van mijn geboortestad, weg van mijn ouders. Vanaf augustus loop ik een half jaartje stage, en kan dan gewoon aan het werk. Ik wil vanaf dat moment een compleet nieuw leven beginnen. Ik vraag me af, en heb jullie advies best hard nodig - hoe gaat dit in zijn werk?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 50% gewijzigd door Sjeen op 06-04-2012 13:32:26 (nee, zo werkt het dus niet) ]
pi_109964927
Zo is het bij mij ook gegaan.
pi_109964934
Heb je je al ingeschreven bij een woningbouw?
pi_109964948
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:35 schreef Dimens het volgende:
Heb je je al ingeschreven bij een woningbouw?
Ik ben 17, dat kan toch niet? :?
pi_109964951
och jeetje een opstandige puber!
pi_109964994
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:36 schreef Bombshell het volgende:
och jeetje een opstandige puber!

Rot eens op.
pi_109965002
quote:
2s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:34 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Weg van mijn geboortestad, weg van mijn ouders.
Waar wil je gaan wonen dan?
  donderdag 5 april 2012 @ 23:37:42 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109965012
Misschien hebben ze wel een reden dat ze je zo in de gaten houden en kort houden?
Resultaten uit het verleden ofzo?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_109965038
quote:
2s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:37 schreef JohannesKozijn het volgende:

[..]

Waar wil je gaan wonen dan?
Ik moet met het OV gemakkelijk de Botlek kunnen bereiken.
pi_109965045
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:37 schreef Leandra het volgende:
Misschien hebben ze wel een reden dat ze je zo in de gaten houden en kort houden?
Resultaten uit het verleden ofzo?
Welnee ;) ze sporen begrijpen het loslaten gewoon niet helemaal.
pi_109965114
Ikzelf heb hetzelfde meegemaakt: 18 jaar, weg van mijn ouders, weg van mijn geboortestad. Het gevolg was echter dat ik nu constant treinreis tussen Leeuwarden (geboortestad) en Groningen (stad waar ik nog maar een paar maanden woon).

Ik wilde ook een totaal nieuw leven beginnen, maar de band met mijn ouders is toch weer teruggekomen. Dat kan ook bij jou gebeuren. Hou daar rekening mee.
pi_109965242
quote:
Op donderdag 5 april 2012 23:40 schreef JohannesKozijn het volgende:
Ikzelf heb hetzelfde meegemaakt: 18 jaar, weg van mijn ouders, weg van mijn geboortestad. Het gevolg was echter dat ik nu constant treinreis tussen Leeuwarden (geboortestad) en Groningen (stad waar ik nog maar een paar maanden woon).
Hoe bedoel je?

quote:
Op donderdag 5 april 2012 23:40 schreef JohannesKozijn het volgende:
Ik wilde ook een totaal nieuw leven beginnen, maar de band met mijn ouders is toch weer teruggekomen. Dat kan ook bij jou gebeuren. Hou daar rekening mee.
Ja, dat begrijp ik. Op zich heb ik ook een heel close familie. Zó close dat ik laatst werd aangesproken door mijn oom, omdat hij me had zien lopen in Spijkenisse. Niet wetende dat ik daar op school zit. (mag dat wel van je ouders??) Wordt je daar niet doodziek van?

Dat bedoel ik maar...

[ Bericht 50% gewijzigd door Sjeen op 06-04-2012 13:33:33 ]
pi_109965252
quote:
5s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:36 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

Ik ben 17, dat kan toch niet? :?
Je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn.
pi_109965313
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:43 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ik wist eerlijk gezegd niet dat het ook mogelijk was om je in te schrijven zolang je minderjarig bent.
pi_109965370
wachting en no offence? :')

Hopelijk houden je ouders je in de gaten of je goed studeert of niet.
pi_109965419
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:46 schreef Renzoku het volgende:
wachting en no offence? :')

Hopelijk houden je ouders je in de gaten of je goed studeert of niet.
Ja, dat doen ze. Nogal.
pi_109965438
Omg! Super herkenbaar. Overbezorgde ouders die je niet los willen laten en dat onder het mom van 'je bent te naïef' blabla.
pi_109965450
quote:
Op donderdag 5 april 2012 23:43 schreef Dimens het volgende:

[..]

quote:
Op donderdag 5 april 2012 23:44 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

Ik wist eerlijk gezegd niet dat het ook mogelijk was om je in te schrijven zolang je minderjarig bent.
Oh, ik lees net dat je echt meerderjarig dient te zijn.

[ Bericht 98% gewijzigd door Sjeen op 06-04-2012 13:34:28 ]
pi_109965522
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:43 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Ik wilde op mijn 18e verhuizen en daarna geen tot weinig contact meer met mijn ouders. De band kwam echter toch weer terug en nu ga ik vaak naar Leeuwarden reizen om ze weer te zien. Ook reis ik steeds naar Leeuwarden om mijn vrienden weer te zien, want in Groningen heb ik nog amper vrienden kunnen maken.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:43 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]

Ja, dat begrijp ik.
Oke, dan moet je wel bedenken of je er ook echt iets mee bereikt als je naar een andere stad/dorp verhuist. Het kan er immers toe leiden dat je toch constant weer voor contacten naar je geboortestad reist.
pi_109965526
quote:
Op donderdag 5 april 2012 23:47 schreef Ziba het volgende:
Omg! Super herkenbaar. Overbezorgde ouders die je niet los willen laten en dat onder het mom van 'je bent te naïef' blabla.
Ik wil hier geen puberaal klaagtopic van maken, maar nog een voorbeeld is dat ze het me proberen te verbieden nar 10 uur op internet te zitten.

Dat is voor mij gewoon hetgeen waar ik constant tegenaan loop. Daarnaast wil ik hier gewoon weg. Ik heb hier niet bepaald een heel leuke jeugd gehad zegmaar. En dan bedoel ik niet zozeer mijn ouders, maar gewoon het verleden op school. Oud klasgenoten die ik vaak tegenkom.

Wat betreft mijn opvoeding... Tja, overdreven streng, maar daar staat tegenover dat ik nooit een druppel alcohol op heb en nooit geen gekke dingen heb uitgespookt. Naar school en klaar verder.

[ Bericht 36% gewijzigd door Sjeen op 06-04-2012 13:35:09 ]
pi_109965623
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:47 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

[..]

Oh, ik lees net dat je echt meerderjarig dient te zijn.
Ik dacht dat dit op elke leeftijd wel kon.
pi_109966094
quote:
12s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:49 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

Ik wil hier geen puberaal klaagtopic van maken, maar nog een voorbeeld is dat ze het me proberen te verbieden nar 10 uur op internet te zitten. :')

Dat is voor mij gewoon hetgeen waar ik constant tegenaan loop. Daarnaast wil ik hier gewoon weg. Ik heb hier niet bepaald een heel leuke jeugd gehad zegmaar. En dan bedoel ik niet zozeer mijn ouders, maar gewoon het verleden op school. Oud klasgenoten die ik vaak tegenkom.

Wat betreft mijn opvoeding... Tja, overdreven streng, maar daar staat tegenover dat ik nooit een druppel alcohol op heb en nooit geen gekke dingen heb uitgespookt. Naar school en klaar verder.
Als je dreigt ongelukkig te worden, omdat je met bepaalde mensen in dezelfde plaats woont, dan zou ik inderdaad van de plaats weg verhuizen, tenzij je ook gewoon kan voorkomen dat je die mensen tegenkomt.

[ Bericht 0% gewijzigd door JohannesKozijn op 06-04-2012 00:57:21 ]
pi_109968115
http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_06-04-2012
Vanaf 16 jaar kan je je zelfstandig ergens inschrijven.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_109968689
Op een dag ben je 25 en dan ben je blij dat je je zeven jaar eerder voor een zelfstandige woning of om het even wat met zo'n lange wachttijd hebt ingeschreven. Wat nu voor jou een eeuwigheid lijkt, is eerder dan je lief is in een vloek en een scheet voorbij.

Verder zul je versteld staan wat er allemaal aan starterskosten te verzinnen is: Borg, inschrijfgeld, de energieboeren maken ook graag veel te hoge schattingen voor het eerste jaar, dus geef vooral geen grote stroomverbruikers op, lidmaatschap hier, daar en dan heb je nog geen stoel om op te zitten en geen pan om mee te koken.
Je hebt dus echt een inkomen nodig, want uitvliegen is tegenwoordig stukken duurder gemaakt dan in mijn tijd, toen je iemand van 25 die nog thuis woonde voor watje kon verslijten.
Farts are jazz to assholes
  vrijdag 6 april 2012 @ 07:07:09 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109970716
het is idd duur, maar op zich is het wel te betalen als je maar genoeg verdient.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')