abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5156962
Okee, een beetje dramatische titel, maar naar aanleiding van het 'Tussenstand van 2002'-topic moet ik helaas constateren dat ik dit jaar nog geen enkele gitaarrock-plaat heb gehoord die mij wist te boeien.

Dat kan toch gewoon niet waar zijn, muziekvrienden? Heb ik enkele belangrijke releases over het hoofd gezien of is het aanbod dit jaar gewoon een beetje schraal?

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  vrijdag 26 juli 2002 @ 12:41:57 #2
25937 Roger-Wilco
The n00b is back
pi_5156970
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 12:40 schreef Zander het volgende:
Okee, een beetje dramatische titel, maar naar aanleiding van het 'Tussenstand van 2002'-topic moet ik helaas constateren dat ik dit jaar nog geen enkele gitaarrock-plaat heb gehoord die mij wist te boeien.

Dat kan toch gewoon niet waar zijn, muziekvrienden? Heb ik enkele belangrijke releases over het hoofd gezien of is het aanbod dit jaar gewoon een beetje schraal?

(reclame:) www.kopstoot.nl gaat daarin verandering maken vinden ze.
Ik weet het beter
  vrijdag 26 juli 2002 @ 12:42:03 #3
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_5156971
Maak je geen zorgen, ik ben bezig met een nieuwe versie van mn Britney Spears-cover, dus dat komt goed
pi_5156986
gitaarrock is nog nooit levend geweest. Er zit namelijk nix in dat het laat leven...
'n dag nie gekankâhd is 'n dag nie geleif
  vrijdag 26 juli 2002 @ 12:46:15 #5
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_5157003
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 12:43 schreef TrashNSk8 het volgende:
gitaarrock is nog nooit levend geweest. Er zit namelijk nix in dat het laat leven...

het is hartstikke levend maar er heerst de mentaliteit dat het totaal niet populair mag zijn want anders is het niet meer "Cool".

Het is al net zo erg als de TMFkiddies maar dan omgekeerd

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 26 juli 2002 @ 12:46:38 #6
9776 FLIPNEUS
Let's rawk!
pi_5157008
Ik merk het zelf aan de CD's die ik koop. Bijna geen enkele CD die ik dit jaar gekocht heb is ook gereleased in dit jaar.

Maar in september komt daar verandering in.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
pi_5157068
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 12:46 schreef Komakie het volgende:

[..]

het is hartstikke levend maar er heerst de mentaliteit dat het totaal niet populair mag zijn want anders is het niet meer "Cool".

Het is al net zo erg als de TMFkiddies maar dan omgekeerd

TMF-muziek is nog zoutelozere hap. Gitaarrock is vaak gewoon SAAI!
  vrijdag 26 juli 2002 @ 12:53:27 #8
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_5157094
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 12:51 schreef TrashNSk8 het volgende:

[..]

Gitaarrock is vaak gewoon SAAI!

Waar heb je naar geluisterd waarna je tot deze conclusie kwam? En wat is dan volgens jou niet saai?
pi_5157099
quote:

[..]

TMF-muziek is nog vind ik zoutelozere hap. Gitaarrock is vind ik vaak gewoon SAAI!

Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
pi_5157115
quote:

wacht maar op queens of the stone age
Songs for the deaf.
of anders natuurlijk Dredg - El ceilo.
ff zoeken op inet levert je die 2 al wel op

en dat zijn 2 hele goeie rock dinges platen

en silverchair was iig rock... nu niet meer met diorama?

(zie voor dredg en qotsa uitleg dat andere topic)

[Dit bericht is gewijzigd door Betse op 26-07-2002 13:02]

vrijdag 26 juli 2002 @ 12:55:28 #11
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_5157116
quote:

[..]

nee, die kansloze commerciële 'dans'plaatjes van DJ Weetikveel of een of ander Belgisch 'bandje' zijn helemaal om over naar huis te schrijven

kijk voor de gein maar eens op m'n zender
http://dunno.dyndns.tv:8000/listen.pls [ draad ]

dát is tenminste muziek! en ja, meesten zijn van voor 2000!

kutmuziek van tegenwoordig, hoogstens 5% is leuk

[Dit bericht is gewijzigd door dr.dunno op 26-07-2002 12:56]

Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  vrijdag 26 juli 2002 @ 12:55:52 #12
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_5157120
quote:

[..]

noujah das jou mening.
Ik luister liever gitaarrock dan die TMFrommel.

Maar het ging er om of het dood was of niet en ik heb geprobeerd uit te leggen dat ik denk dat het niet zo is dus verder....

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 26 juli 2002 @ 12:56:34 #13
6536 dwerg
chagrijn
pi_5157123
Waarschijnlijk is mijn oude muzieksmaak gewoon dood. Tegenwoordig vind ik lieve muziek (Jennifer Paige, Vanessa Carlton) veel leuker dan de Britpop waar ik mee opgegroeid ben. Behalve Cornershop heb ik zelfs nog geen gitaarplaat gekocht dit jaar. En bovendien luister ik de laatste tijd alleen maar naar Radio 2 en daar hoor je ook niet zoveel rock. Er zal best wel leuke rock uitkomen, misschien draaien ze het op KinK wel.
I intend to live forever, or die trying.
  vrijdag 26 juli 2002 @ 12:56:39 #14
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_5157124
quote:

Download wat nummerkes van The Lost Prophets, Sevendust. Je moet er van houden, maar het is rock/hardrock/numetal die wat origineler is dan dat ik tot nu toe gehoord heb, vaak ook met meer prioriteit voor melodie en zonder die zeikstukjes tussendoor... Bij die eerste band zit ook noges wat technisch talent, kom je niet vaak tegen bij "als paddestoel uit grond schiet" bandjes

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 26-07-2002 13:12]

pi_5157130
De laatste rock CD die ik gekocht heb was de nieuwste CD van Lenny Kravitz. Voor mijn moeder, zelf vond ik hem niet zo heel fantastisch, alleen het eerste nummer was wel goed. Voor mezelf heb ik al zeker 5 jaar geen rock CD meer gekocht. Het is voor rockmuziek heel moeilijk om na ruim 30/40 jaar nog origineel en vernieuwend te klinken. Daarom gaan een heleboel bands steeds "harder", gewoon omdat ze niks nieuws kunnen bedenken. Voor mij hoeven er dus ook totaal geen nieuwe rocknummers gemaakt te worden, want het is toch niks.
Geef mij maar dance/electronica muziek, daarin is iig nog ruimte voor vernieuwing en originaliteit.
Jet's Empire is a vast and dangerous wasteland
  vrijdag 26 juli 2002 @ 12:57:57 #16
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_5157140
Muse is toch wel een goed voorbeeld van een "goeie" band van de laatste paar jaren die OOK bekend is geworden?

Trouwens gehoord van die veiling van radiostations? Misschien komt er nu wel een rock zender. (kink fm maybe?)

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 26-07-2002 12:58]

vrijdag 26 juli 2002 @ 12:58:19 #17
1358 Xhorder
He's back...
pi_5157142
quote:

Ik heb ongeveer hetzelfde... Ik zat effe te denken welke goeie platen dit jaar zijn uitgebracht, en ik kom tot de conclusie dat ik er niet echt grote favorieten tussen heb zitten. Er zijn wel een paar goeie cd's uitgebracht, maar ik ben nog niet weggeblazen, qua rock, zou ik het zo snel ook niet weten.
... na vijf jaar
pi_5157154
Doe maar Lost Prophets, dat zoekt wat makkelijker

voor de rest ben ik het eens met dwerg. Het enige leuke op dit moment is Muse eigenlijk, meer zou ik 123 niet op kunnen noemen helaas...

Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
  vrijdag 26 juli 2002 @ 13:00:00 #19
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_5157159
Rammstein idem (geweldige show en breekt nu nummer voor nummer door op zelfs TMF)
Metallica idem (denk maar aan het S&M album, als dát niet vernieuwend is...)
Lenny Kravitz een genie an sich

enz

Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  vrijdag 26 juli 2002 @ 13:02:15 #20
9776 FLIPNEUS
Let's rawk!
pi_5157189
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 13:00 schreef dr.dunno het volgende:
Metallica idem (denk maar aan het S&M album, als dát niet vernieuwend is...)
Dat is het dus NIET. En het is niet van 2002.

En Yokozuna, bedoel je "Lost Prophets"? Die zijn vet ja.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
pi_5157193
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 12:55 schreef Komakie het volgende:

[..]

noujah das jou mening.
Ik luister liever gitaarrock dan die TMFrommel.

ik ook, maar liever luister ik geen van beide.
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 12:55 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

nee, die kansloze commerciële 'dans'plaatjes van DJ Weetikveel of een of ander Belgisch 'bandje' zijn helemaal om over naar huis te schrijven

nee, dat willen ze thuis niet weten...
quote:
kutmuziek van tegenwoordig, hoogstens 5% is leuk
yep

[Dit bericht is gewijzigd door TrashNSk8 op 26-07-2002 13:03]

vrijdag 26 juli 2002 @ 13:03:44 #22
1358 Xhorder
He's back...
pi_5157203
Muse heeft dit jaar alleen maar een b-kantjes / live cd uitgebracht en een dvd. Geen nieuw materiaal dus. Zelfs mijn twee favoriete artiesten hebben het dit jaar tot nu toe nog rusig aangedaan: Mike Patton en Devin Townsend. De eerste heeft volgens mij alleen maar een cd met John Zorn uitgebracht, leuk, maar zeker niet geweldig. Devin is druk bezig met twee cd's die voor volgend jaar gepland staan... Ik heb dit jaar, zo zie ik nu, veel oude cd's gekocht.
... na vijf jaar
  vrijdag 26 juli 2002 @ 13:04:39 #23
12221 Tijn