Dat kan toch gewoon niet waar zijn, muziekvrienden? Heb ik enkele belangrijke releases over het hoofd gezien of is het aanbod dit jaar gewoon een beetje schraal?
quote:(reclame:) www.kopstoot.nl gaat daarin verandering maken vinden ze.
Op vrijdag 26 juli 2002 12:40 schreef Zander het volgende:
Okee, een beetje dramatische titel, maar naar aanleiding van het 'Tussenstand van 2002'-topic moet ik helaas constateren dat ik dit jaar nog geen enkele gitaarrock-plaat heb gehoord die mij wist te boeien.Dat kan toch gewoon niet waar zijn, muziekvrienden? Heb ik enkele belangrijke releases over het hoofd gezien of is het aanbod dit jaar gewoon een beetje schraal?
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 12:43 schreef TrashNSk8 het volgende:
gitaarrock is nog nooit levend geweest. Er zit namelijk nix in dat het laat leven...
het is hartstikke levend maar er heerst de mentaliteit dat het totaal niet populair mag zijn want anders is het niet meer "Cool".
Het is al net zo erg als de TMFkiddies maar dan omgekeerd
Maar in september komt daar verandering in.
quote:TMF-muziek is nog zoutelozere hap. Gitaarrock is vaak gewoon SAAI!
Op vrijdag 26 juli 2002 12:46 schreef Komakie het volgende:[..]
het is hartstikke levend maar er heerst de mentaliteit dat het totaal niet populair mag zijn want anders is het niet meer "Cool".
Het is al net zo erg als de TMFkiddies maar dan omgekeerd
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 12:51 schreef TrashNSk8 het volgende:[..]
Gitaarrock is vaak gewoon SAAI!
quote:
TMF-muziek is nog vind ik zoutelozere hap. Gitaarrock is vind ik vaak gewoon SAAI!
quote:wacht maar op queens of the stone age
Okee, een beetje dramatische titel, maar naar aanleiding van het 'Tussenstand van 2002'-topic moet ik helaas constateren dat ik dit jaar nog geen enkele gitaarrock-plaat heb gehoord die mij wist te boeien.Dat kan toch gewoon niet waar zijn, muziekvrienden? Heb ik enkele belangrijke releases over het hoofd gezien of is het aanbod dit jaar gewoon een beetje schraal?
en dat zijn 2 hele goeie rock dinges platen
en silverchair was iig rock... nu niet meer met diorama?
(zie voor dredg en qotsa uitleg dat andere topic)
[Dit bericht is gewijzigd door Betse op 26-07-2002 13:02]
quote:nee, die kansloze commerciële 'dans'plaatjes van DJ Weetikveel of een of ander Belgisch 'bandje' zijn helemaal om over naar huis te schrijven
TMF-muziek is nog zoutelozere hap. Gitaarrock is vaak gewoon SAAI!
kijk voor de gein maar eens op m'n zender
http://dunno.dyndns.tv:8000/listen.pls [ draad ]
dát is tenminste muziek! en ja, meesten zijn van voor 2000!
kutmuziek van tegenwoordig, hoogstens 5% is leuk
[Dit bericht is gewijzigd door dr.dunno op 26-07-2002 12:56]
quote:noujah das jou mening.
TMF-muziek is nog zoutelozere hap. Gitaarrock is vaak gewoon SAAI!
Maar het ging er om of het dood was of niet en ik heb geprobeerd uit te leggen dat ik denk dat het niet zo is dus verder....
quote:Download wat nummerkes van The Lost Prophets, Sevendust. Je moet er van houden, maar het is rock/hardrock/numetal die wat origineler is dan dat ik tot nu toe gehoord heb, vaak ook met meer prioriteit voor melodie en zonder die zeikstukjes tussendoor... Bij die eerste band zit ook noges wat technisch talent, kom je niet vaak tegen bij "als paddestoel uit grond schiet" bandjes
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 26-07-2002 13:12]
Trouwens gehoord van die veiling van radiostations? Misschien komt er nu wel een rock zender. (kink fm maybe?)
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 26-07-2002 12:58]
quote:Ik heb ongeveer hetzelfde... Ik zat effe te denken welke goeie platen dit jaar zijn uitgebracht, en ik kom tot de conclusie dat ik er niet echt grote favorieten tussen heb zitten. Er zijn wel een paar goeie cd's uitgebracht, maar ik ben nog niet weggeblazen, qua rock, zou ik het zo snel ook niet weten.
voor de rest ben ik het eens met dwerg. Het enige leuke op dit moment is Muse eigenlijk, meer zou ik 123 niet op kunnen noemen helaas...
enz
quote:Dat is het dus NIET.
Op vrijdag 26 juli 2002 13:00 schreef dr.dunno het volgende:
Metallica idem (denk maar aan het S&M album, als dát niet vernieuwend is...)
En Yokozuna, bedoel je "Lost Prophets"? Die zijn vet ja.
quote:ik ook, maar liever luister ik geen van beide.
Op vrijdag 26 juli 2002 12:55 schreef Komakie het volgende:[..]
noujah das jou mening.
Ik luister liever gitaarrock dan die TMFrommel.
quote:nee, dat willen ze thuis niet weten...
Op vrijdag 26 juli 2002 12:55 schreef dr.dunno het volgende:[..]
nee, die kansloze commerciële 'dans'plaatjes van DJ Weetikveel of een of ander Belgisch 'bandje' zijn helemaal om over naar huis te schrijven
![]()
quote:yep
kutmuziek van tegenwoordig, hoogstens 5% is leuk
[Dit bericht is gewijzigd door TrashNSk8 op 26-07-2002 13:03]
Verder is het wel waar dat het allemaal steeds harder lijkt te moeten om pakkend te zijn, waardoor de standaard ook hoger komt te liggen en iedereen wordt meegesleurd om harder & sneller te spelen. Ik merk het ook in mn eigen bandje, waar er ook steeds meer harde nummers gespeeld worden. Nou hou ik hier persoonlijk wel van, maar tis wel opvallend.
quote:metal moest vroeger harder en sneller, en toen ging het nauwelijks meer en toen hebben ze stoner uitvonden... Lager en groovend
Op vrijdag 26 juli 2002 13:04 schreef Tijn het volgende:
Overigens zijn er 2 nieuwe albums van NOFX uitgekomen in 2002. Ok, tis punkrock en je moet ervan houden, maar het ìs gitaarrockOverigens staan hier niet alleen nieuwe nummers op (covers van NOFX-songs door andere bands en nummers van andere bands gecovered door NOFX, en wat live-opnames).
Verder is het wel waar dat het allemaal steeds harder lijkt te moeten om pakkend te zijn, waardoor de standaard ook hoger komt te liggen en iedereen wordt meegesleurd om harder & sneller te spelen. Ik merk het ook in mn eigen bandje, waar er ook steeds meer harde nummers gespeeld worden. Nou hou ik hier persoonlijk wel van, maar tis wel opvallend.
Stuk voor stuk, topalbums!
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 26-07-2002 13:08]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |