abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 april 2012 @ 13:00:24 #1
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_109935972
Ik heb net de schokkende documentaire ´chinese dying rooms´ gezien:

Zoals de meeste van jullie wel weten geldt in China het 'éénkindbeleid'. Dit wil zeggen dat ieder koppeltje maar één kind mag hebben. In china worden vrouwen echter ook als minder gezien en dus willen alle koppels het liefste een zoon. Het gevolg is dat baby meisjes gedumpt op de straat worden en vermoord.

Een deel van de verlaten meisjes komen terecht in een Chinees weehuis. De overheid heeft echter een limiet gesteld over hoeveel weeskinderen er maximaal mogen zijn. Gaat het weeshuis over dit limiet heen dan worden de meisjes in speciale 'dying rooms' gelegd. Ze worden dan in een bedje gelegd en krijgen geen eten, drinken, kleding, warmte en aandacht. Na een week sturen de werknermers van het weeshuis een ander kind de kamer in om te kijken of de baby al dood is. Het lichaampje word dan verbrand en het as word uitgestrooid. Na een tijdje zal niemand zich de baby nog herinneren.

Nu vraag ik me echter af hoe mensen zoiets kunnen doen. Een baby vermoorden is weerzinwekkend maar ziet de overheid dan niet in dat het beleid zichzelf tegenwerkt? Als iedereen maar een zoon neemt dan zijn er op den duur geen vrouwen meer om mee te trouwen. En al die mannen die een vrouw hebben en hun dochters vermoorden. Vragen die zich nooit af hoe hun zoon ooit een kind moet verwekken? Lijkt me toch dat zoiets door je hoofd schiet tijdens het 'verwekken' van een kind.

Ik vind dat het beter zou zijn om een 'tweekindbeleid' in te voeren. één zoon en één dochter.

Nog een leuk muziekje om het probleem te illustreren:
  donderdag 5 april 2012 @ 13:02:21 #2
364924 CommissarisMissionaris
Keizerlijk uitzonderlijk.
pi_109936035
Ze moeten ook wat doen om overbevolking tegen te houden.
pi_109936171
wees blij dat ze cremeren en het niet door het honden/kattenvoer mixen
pi_109936451
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:06 schreef Salatrel het volgende:
wees blij dat ze cremeren en het niet door het honden/kattenvoer mixen
oh wait ...
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_109936625
Er zijn gewoon al genoeg Chineesjes. De Chinese regering kijkt echt niet op van een Chineesje meer of minder.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_109936650
Ik kan zo iets niet geloven.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_109936914
Als je baby's gaat doden doe het dan met een spuitje en niet laten verhongeren :N :N
  Admin donderdag 5 april 2012 @ 13:27:12 #8
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_109936943
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ik kan zo iets niet geloven.
Serieus, van China geloof ik bijna alles :{
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_109936985
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:27 schreef yvonne het volgende:

[..]

Serieus, van China geloof ik bijna alles :{
Het filmpje laat iig niets zien wat erop wijst. 2 seconden wat babys die er niet al te blij uitzijn en verder suggestieve shit.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_109937045
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Het filmpje laat iig niets zien wat erop wijst. 2 seconden wat babys die er niet al te blij uitzijn en verder suggestieve shit.
De vraag is ook of dit een uitzondering is of een normale gang van zaken.
Net als die gast in de VS die zei dat al onze bejaarde bandjes dragen om geen euthanisie te krijgen tegen de wil...
Dat vele bejaarden in Nederland worden vermoord enz... beetje zelfde verhaal als dit maar dan met bejaarden.

Dat klopte ook niet :P
  donderdag 5 april 2012 @ 15:33:40 #11
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_109942256
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:02 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
Ze moeten ook wat doen om overbevolking tegen te houden.
Dit is iig de meest humane oplossing. :') . Al heb ik ook wat moeite om dit te geloven.
pi_109942850
Ik snap de titel niet ? Hoezo is het probleem dat er minder vrouwen zijn ? Volgens mij zien ze dat juist als de tweede vlieg in de klap van het beleid, immers wordt er daardoor ook minder geherproduceerd...
En zodra dat zo is, hoeven er ook minder babies gedood te worden. Jij ook weer blij. Alleen nog eventjes geduld.
Tevens hoef je niet veel medelij met de babies zelf te hebben. Er is nog geen sprake van een zelfbewustzijn oid. Btje het zelfde als een kip slachten.
pi_109942873
quote:
10s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:00 schreef Elvenpath het volgende:
Nu vraag ik me echter af hoe mensen zoiets kunnen doen. Een baby vermoorden is weerzinwekkend maar ziet de overheid dan niet in dat het beleid zichzelf tegenwerkt? Als iedereen maar een zoon neemt dan zijn er op den duur geen vrouwen meer om mee te trouwen. En al die mannen die een vrouw hebben en hun dochters vermoorden. Vragen die zich nooit af hoe hun zoon ooit een kind moet verwekken? Lijkt me toch dat zoiets door je hoofd schiet tijdens het 'verwekken' van een kind.
Weet je ook waarom chinezen een zoon willen en geen dochter? Daar zit wel een redenering achter hoor...
Ja, ik generaliseer.
pi_109943401
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:29 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

De vraag is ook of dit een uitzondering is of een normale gang van zaken.
Net als die gast in de VS die zei dat al onze bejaarde bandjes dragen om geen euthanisie te krijgen tegen de wil...
Dat vele bejaarden in Nederland worden vermoord enz... beetje zelfde verhaal als dit maar dan met bejaarden.

Dat klopte ook niet :P
Dit inderdaad.. Lijkt me allemaal wat overdreven..

En in sommige gebieden is dat 1kindbeleid al versoepeld.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_109943897
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 15:49 schreef Northside het volgende:

[..]

Weet je ook waarom chinezen een zoon willen en geen dochter? Daar zit wel een redenering achter hoor...
Ja die zoon moet de ouders later onderhouden, een dochter hoeft dat niet, die moet straks voor de schoonfamilie zorgen.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 5 april 2012 @ 16:22:56 #16
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_109944054
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:19 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ja die zoon moet de ouders later onderhouden, een dochter hoeft dat niet, die moet straks voor de schoonfamilie zorgen.
Met een politiek als deze vormt zich later vanzelf een cultuuromslag, waar de kinderen verantwoordelijk zijn voor beide ouder paren, en waar vrouwen net zo hoog, zo niet hoger, gewaardeerd worden als mannen
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_109944161
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:22 schreef Tanin het volgende:
Met een politiek als deze vormt zich later vanzelf een cultuuromslag, waar de kinderen verantwoordelijk zijn voor beide ouder paren, en waar vrouwen net zo hoog, zo niet hoger, gewaardeerd worden als mannen
Als je dit topic moet geloven gaan ouders later naar dying rooms als ze te lastig worden. :P
Ja, ik generaliseer.
pi_109944511
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:22 schreef Tanin het volgende:

[..]

klopt, China zal de gevolgen van het huidige beleid ook wel gaan voelen in de zin dat ze straks een mannen overschot hebben, wat ze waarschijnlijk nu al hebben.
Eigenlijk zouden de buren van China zich dus zorgen moeten gaan maken. Want wat doe je als regering als je een mannen overschot hebt? Vrouwen halen bij de buren lijkt me de meest waarschijnlijke optie, kun je ondertussen het lnd zelf ook nog leeg roven. Anders zit je straks met allemaal gefrustreerde kerels en een revolutie.
pi_109949008
Wat een volk man, de nazi's waren nog beter voor de joden. Het was in ieder geval wel snel afgelopen.

Ik zeg oorlog! Paar nukes erop en problem solved.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_109949194
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:33 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

klopt, China zal de gevolgen van het huidige beleid ook wel gaan voelen in de zin dat ze straks een mannen overschot hebben, wat ze waarschijnlijk nu al hebben.
Eigenlijk zouden de buren van China zich dus zorgen moeten gaan maken. Want wat doe je als regering als je een mannen overschot hebt? Vrouwen halen bij de buren lijkt me de meest waarschijnlijke optie, kun je ondertussen het lnd zelf ook nog leeg roven. Anders zit je straks met allemaal gefrustreerde kerels en een revolutie.
Klopt dat is nu al een heel groot probleem. Tientallen miljoenen mannen kunnen geen vrouw vinden. Dat is een recept voor sociale onrust en zelfs oorlog.
pi_109949366
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Klopt dat is nu al een heel groot probleem. Tientallen miljoenen mannen kunnen geen vrouw vinden. Dat is een recept voor sociale onrust en zelfs oorlog.
Nouja het is natuurlijk wel handig als je op korte termijn (lees 20 jaar) een oorlog wilt beginnen om dan al zoveel mogelijk mannen in het land te hebben. Misschien is dit wel allemaal strategie! warnsmall.png
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_109949568
Mannen die na hun 25ste nog single zijn, of een vrouw ongelukkig maken in het huwelijk, castreren. Worden ze rustiger van en het verkort de levensduur.
Moet je zien hoe snel meisjes/vrouwen gewaardeerd worden. En helpt tevens tegen overbevolking.
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
  donderdag 5 april 2012 @ 20:46:25 #23
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_109955434
Ze zijn heel goed in censuur in China, dus ik zou niet weten waarom dit soort dingen zouden uitlekken :P Er zijn een hoop dingen bizar aan China, daar niet van, maar neem een paar grote korrels zout enzo.
WFPB!
  PR/Manusje van alles donderdag 5 april 2012 @ 21:26:24 #24
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_109957883
En wij maar klagen dat we het zo slecht hebben hier.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Moderator donderdag 5 april 2012 @ 23:00:52 #25
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_109963364
Ik word hopelijk over 6,5 maand zelf vader, maar ik heb hier met afgrijzen naar zitten kijken. In en in triest dat dit kan gebeuren.

Ja, China heeft een te grote bevolking, maar wat ze doen met die meisjes is echt mensonterend.

Zeer triest :N
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')