abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118903879
Geen idee leandra, ik ga het onderwerp even bespreken met ze :)
[scheelt dat S bijna even oud is, is makkelijker om ineens over voeding enz te beginnen]
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:30:03 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118904764
Dat weet ik dan weer niet, ik denk niet dat ik dat zou doen, maar goed zij geven kennelijk ook hun mening over het feit dat jouw kind geen lange vinger mag.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_118906242
We hebben het wel eens over voeding en ontwikkelingen van de baby's dus het zou niet raar zijn als ik peil wat hun baby voor voeding enz krijgt. Ik ga het niet bespreken als 'dat mag niet' :+ dat vind ik niet zo prettig.
daar krijg ik idd wel commentaar over, maar ik heb geen zin in dat gedoe
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:17:25 #154
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118907801
af en toe koemelk met water zal toch niet zó slecht zijn of wel? (die suiker daarentegen... :X )

Zat eens op een duits forum te lezen, en daar schreven mensen dat ze vanaf (ongeveer) 7 maanden koemelk met water gaven aan hun kind (niet dat ik dat zou doen hoor, laat dat ff duidelijk zijn...)
pi_118909940
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:17 schreef PureEvil het volgende:
af en toe koemelk met water zal toch niet zó slecht zijn of wel? (die suiker daarentegen... :X )

Zat eens op een duits forum te lezen, en daar schreven mensen dat ze vanaf (ongeveer) 7 maanden koemelk met water gaven aan hun kind (niet dat ik dat zou doen hoor, laat dat ff duidelijk zijn...)
Je hoort dat wel vaker. Stond het ook niet op die lijst van bv.com? Tot zoveel maanden verdunnen met water. Het is al een geleden. Hier trouwens beiden vanaf 10 maanden koemelk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118924584
Ach ja, hun kind enzo. Wat moet je er van zeggen? Dat weten ze vast wel dat melk pas vanaf 1 mag en suiker niet zo goed is.
pi_118924771
wij geven ook heeel verdunde thee..andere smaken mogen best. Ook al is het misschien niet nodig.
Drupje dixap...ach waarom niet...als je het verstandig gebruikt en niet te veel kan dat geen kwaad.

Heb trouwens op het kdv wel aangegeven dat we het niet nodig vinden dat ze een liga-papje krijgt.
Want volgens kdv kan ze nog niet zo goed een broodkorstje eten...en in een liga zit toch niets in.
Heb ik even gevraagt of ze aub op het pak willen kijken, want een liga bestaat voor bijna een kwart uit suiker, per liga meer dan 1 suikerklontje. Was toch ff schrikken voor ze :)
pi_118924949
Minke heeft ook wel eens verdunde thee (of effe zakje in de kv gehangen) gehad voor 1 jaar. Geloof rooibos want dat zou rustgevend zijn voor krampjes/darmpjes. Maar wanneer dat was weet ik niet meer precies.
En suiker is inderdaad een grote NO-NO! Ik weet nog wel dat ik echt ruzie heb gehad met de vrouw van mijn pa omdat zij het belachelijk vond dat Minke met 3 maanden nog geen sinaasappelsap m,ocht van mij en met 8 maanden nog geen appeltaart of ijstaart.. echt o|O Toen Minke daar ging logeren heb ik hen ook echt een paar potjes meegegeven en wat baby-liga's met de woorden "Als je dan zonodig iets wilt geven, dan dit!"... die hint werd wel begrepen gelukkig :+
pi_118925622
Thee kan wel volgens mij. Bij ons staat het op het voedingsschema van het cb notabene.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  woensdag 7 november 2012 @ 09:32:53 #160
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118925801
Hier vanaf 6 maanden een keer per dag wat geitenmelk (om pap mee te maken) en vanaf 10 maanden over op koemelk, naast de BV.
Rooibosthee mogen kleintjes idd wel hebben, dan moet je wel de echte rooibosthee hebben, het helpt idd tegen darmkrampen en ander ongemak.
pi_118925971
Reden voor suiker was omdat de baby anders de fles thee niet wilde :+ en met suiker dus wel
Idd thee kon volgens het cb

Ik ga volgende week weer naar het cb, misschien hoor ik dan ook wel het e.e.a. Over bijvoeden vanaf 6mnd
  woensdag 7 november 2012 @ 10:07:32 #162
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118926592
venkelthee hielp toch ook tegen krampjes ed? Wij hebben het wesley en jordy weleens gegeven iig

Ik heb trouwens net kipfilet uit de diepvries gehaald, maar die mag ik zeker niet ontdooien in de magnetron? Ik wil groente hapjes gaan maken voor cristel.
  woensdag 7 november 2012 @ 10:15:03 #163
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_118926784
Ik heb het altijd wel gedaan PE :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_118926858
Waarom zou het niet mogen?

Hier word suiker ook geweerd voor het eerste jaar. Volgens mijn moeder is dat de reden dat Rienk nu geen zoetigheid qua koekjes en meuk lust :')

Jelte kreeg het ook niet, maar merk nu al dat ik makkelijker word. Hij heeft op een knakworst zitten knagen eergisteren :Y)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_118927148
Venkelthee mag toch ook niet meer. Iets met een kankerverwekkend stofje ofzo..

Bij Chris hebben we rond de 3-4 maanden ook thee geprobeerd, omdat hij zo belachelijk veel honger had. Water wilde hij niet, maar thee hielp ook niks qua flessen, dus andere oplossing gezocht.

Daan krijgt soms verdunde thee, soms diksap en elke dag wel een keer water tussendoor. Beetje variatie, vind ik ook lekker ;)
  woensdag 7 november 2012 @ 12:06:54 #166
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118930404
Nou, net dus groentehapjes gemaakt;

Ik heb wel mn twijfels over de verhoudingen..maar 't smaakt wel. Cristel vond t ook wel lekker gelukkig! Vanavond dan de echte 'test' :)

Ik heb een beetje van alles door mekaar gegooit, kip, rijst, aardappel, doperwten, mais en wortel.
  woensdag 7 november 2012 @ 12:13:27 #167
244125 laziness
pi_118930622
Wat een hoeveelheid :D Krijgt ze dan nog wel afwisseling? :P

Ik zou zelf trouwens nooit rijst en aardappel ergens tegelijk doorheen doen want dat valt in dezelfde categorie in mijn ogen.
pi_118930681
Ik ben hier ook aan het koken. Ook in grote hoeveelheden en dan 4 maaltijden. Vriezer vol en zodra er weer bakjes vrij zijn kan ik weer nieuw koken. Dus al je genoeg bakjes hebt en genoeg ruimte in je diepvries is afwisseling ook geen probleem :D
  woensdag 7 november 2012 @ 12:15:05 #169
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118930684
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:13 schreef laziness het volgende:
Wat een hoeveelheid :D Krijgt ze dan nog wel afwisseling? :P

Ik zou zelf trouwens nooit rijst en aardappel ergens tegelijk doorheen doen want dat valt in dezelfde categorie in mijn ogen.
Ja ik was iets te enthousiast geloof ik :P :@

Ik heb er ook een paar zonder rijst gedaan
  woensdag 7 november 2012 @ 12:16:35 #170
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118930742
quote:
17s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:15 schreef Kyara het volgende:
Ik ben hier ook aan het koken. Ook in grote hoeveelheden en dan 4 maaltijden. Vriezer vol en zodra er weer bakjes vrij zijn kan ik weer nieuw koken. Dus al je genoeg bakjes hebt en genoeg ruimte in je diepvries is afwisseling ook geen probleem :D:D
hoeveel gram groente kook je dan? doe es een paar 'recepten'? Ik heb de smaak te pakken :P
Ik heb plek genoeg in de diepvries iig. En die rode bakjes zijn van die ijsblokjes staafjes, dus die kan ik als het bevroren is in zakjes doen.
pi_118931058
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:16 schreef PureEvil het volgende:
hoeveel gram groente kook je dan? doe es een paar 'recepten'? Ik heb de smaak te pakken :P
Ik heb plek genoeg in de diepvries iig. En die rode bakjes zijn van die ijsblokjes staafjes, dus die kan ik als het bevroren is in zakjes doen.
Opperdepop van Albert Heijn is een leuk receptenboek O+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_118931593
wij maken alle ingredienten los en vriezen die in met siliconen ijsblokjesvomr
http://www.nisbets.nl/productdetail.aspx?code=CS550
bakjes aardappel/rijst/pasta ook met groente en vlees
daarna kunnen we combineren wat we willen

tip voor andere groente.
Pastinaak, is een witte wortel. Onze dochter vind het heerlijk

Laatst ook een basis tomatensaus gemaakt. Kun je ook met vanalles combineren
Onze laatste gastronomisch hoogstandje vond ze minder, een rundvlees stoofpotje.
Ook zeer geschikt voor de ouders, maar dan niet gepureerd. Ze moest heel erg kokhalzen.
Waarschijnlijk toch niet iets te grove structuur...vanavond nog maar eens keer proberen
pi_118931618
Euhm, pasta met tomaten, wortels en gehakt
Rijst met kip, courgette, boontjes, appel en rozijntjes
Rijst met brocoli, doperwtjes en kip
Pasta met bloemkool, kip en een beetje philedelphia

Ik doe eigenlijk ook maar wat. Zorg wel dat het grootste deel groente is en maar een klein beetje vlees.

ik zoek nog een couscous recept. iemand een idee?
pi_118931741
Couscous met aubergine en rozijntjes gaat er hier goed in en met spinazie ook. Ik flikker de couscous trouwens door best veel groentehapjes, sneller klaar dan aardappels :@
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_118931912
aardappels worden hier sowieso niet gewaardeerd dus die gaan nergens meer door heen.
  woensdag 7 november 2012 @ 13:21:47 #176
30252 Soempie
Procreating
pi_118932774
quote:
17s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:54 schreef Kyara het volgende:
aardappels worden hier sowieso niet gewaardeerd dus die gaan nergens meer door heen.
Ook niet als je er purree van maakt? Met opvolgmelk?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_118933706
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:21 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ook niet als je er purree van maakt? Met opvolgmelk?
Nee, hij vind er echt niks aan. Heeft volgens mij meer met de structuur te maken dan met de smaak. Als de stukjes groter worden dan proberen we het gewoon weer opnieuw.
pi_118937871
We eten vanavond cousous met kikkererwten :Y)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 7 november 2012 @ 17:57:08 #179
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118944007
quote:
17s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:43 schreef Kyara het volgende:

[..]

Nee, hij vind er echt niks aan. Heeft volgens mij meer met de structuur te maken dan met de smaak. Als de stukjes groter worden dan proberen we het gewoon weer opnieuw.
Je kan voor jouw mannetje inmiddels al gewoon stukjes groente, vlees en aard op een bordje leggen he, en het hem zelf laten eten. Zo kan ie vrij makkelijk me jullie mee eten en hoef je niet meer apart voor hem te koken.
Ik heb wel nog tot een maand of 14 iets achter de hand gehad, voor als ze ons eten niet kon eten.
  woensdag 7 november 2012 @ 18:07:59 #180
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118944359
Ow en hapjes.........hier wat ik zo even nog weet. :)

- bietjes, aard, vis
- spinazie, aard, vis
- pompoen, aard, kip
- couscous, courgette, rozijn
- wortel, aard, vis
- appel, aard, gehakt
- pasta, tomaat, courgette, gehakt
- zuurkool, aard, ananas
pi_118944687
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 17:57 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Je kan voor jouw mannetje inmiddels al gewoon stukjes groente, vlees en aard op een bordje leggen he, en het hem zelf laten eten. Zo kan ie vrij makkelijk me jullie mee eten en hoef je niet meer apart voor hem te koken.
Ik heb wel nog tot een maand of 14 iets achter de hand gehad, voor als ze ons eten niet kon eten.
zijn we inderdaad mee bezig. Maar hij is nog niet zo ver dus dat gaat met kleine stapjes.
pi_118950615
Kyara hier is aardappel ook niet favoriet hoor! maar wij zijn er ook geen fan van...
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118955643
Hier stond vanavond zoete aardappel op het menu. Geen succes voor rapley, aardappel werd gewoon in de hand verpletterd. Maar geprakt met bv en van een lepel uiteindelijk toch wel goed te doen. Van het weekend eens peer proberen, maar die moeten wij eerst kopen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118956191
Tinu ja het brokkelt wel he! volgens mij heb ik zoete aardappelen niet vaak gegeven omdat wij niks met een lepel gaven en ik vond het zonde dat het altijd op de grond belandde
Peer vond ze wel erg lekker altijd!
pi_118956344
Brokkelen is niet het goede woord denk ik. Meneer kneep zijn hand samen en de aardappel tot puree. Ze waren iets te zacht gekookt ook denk ik.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118956431
Je kan ook stamppot geven :Y) of gewoon lekker ermee laten spelen
pi_118956606
Dat os een goede Bitterend. Kun je stamppot rapleyen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118956723
Ja! ik stamp het dan met beetje jonge kaas :Y dat plakt zo lekker aan elkaar :D
pi_120304724
Gister op het cb werd ons verteld dat we brood+beleg mogen gegeven
Dan moest ik denken aan kaas,vleeswaren,jam,appelstroop en niet te vaak chocopasta :') echt, wie geeft zijn baby van 7mnd chocolade??
Dus ik heb gezegt dat ik dat in ieder geval niet ga geven..

Smiddags kreeg ik eco jam van mijn zus (zonder toegevoegde suikers enz) alleen in het eetschema van kleintjes zag ik dat bosbessen nog niet mogen, vlees ook niet, maar in kant&klaar potjes zag ik bij mijn nichtje de combi pompoen kip?

Ik vind het een beetje verwarrend..
pi_120304858
Chocopasta aan een baby :o

Vlees hebben wij hier ook later gegeven geloof ik. En in die potjes zit wel meer wat Kleintjes afraadt voor bepaalde leeftijden.
pi_120304878
Er zijn potjes die van 4 maanden mogen ;) dus ik denk niet dat je dat als lijndraad moet zien :P
Kip mocht dacht ik wel van kleintjes of niet? hij heeft het over dat worst niet goed zou zijn

Phaidra heeft mijn boek dus die kan het bevestigen (of niet:)
pi_120304999
Jaa chocopasta! Vond het zo raar
'niet te vaak geven hoor' 8)7

Kip zie ik bij kleintjes bij 9-10mnd staan

Het cb zegt dus niets over wat voor soort jam, dus zou bosbessen kunnen of gewoon echt not done zegmaar?
pi_120305083
Ik zou van kleintjes zijn eetschema uit gaan. Iig niet van potjes ;)

Ik zou het zelf niet doen de bosbessen. ik zou gaan voor dingen als abrikoos of rozenbottel jam.
pi_120305152
Ik heb hier het schema van Kleintjes en hij geeft aan chocopasta vanaf 2 jaar.

Geloof dat wij kip en gehakt hebben gegeven vanaf een maand of 8,5 begonnen met vlees.
pi_120305182
Nee ik ben ook geen potjes fan, maar ieder z'n keuze

Eet ik de eco bosbes zelf op en krijgt S rozenbottel nomnomnom :Y)
pi_120305203
In het schema van Kleintjes staat trouwens ook bij jam voorlopig nog even niet (idem voor hagelslag, muisjes etc). Misschien eerst appel- of perenstroop proberen?
pi_120305384
Hangt er een beetje vanaf hoe het is jam of meer moes en wat voor toevoegingen. :Y
Met andere woorden geen normale jam zou ik zomaar geven :)
pi_120305553
Welke jam wel? Want ik wil ook meer afwisselen..
pi_120305587
Ekoland
pi_120305638
Bij de bio winkels hebben ze meerdere moes soorten.
En ook notenpasta's die heerlijk zijn! mogen ook vanaf 9 maanden
pi_120305674
Die notenpasta's die ik tegen kom zijn allemaal 6 euro per pot of zo. En ekoland, verkopen ze dat ook in die bio supermarkt?
pi_120305850
Ja weet je nog ik heb het opgezocht voor je :P
pi_120305915
Maar klopt wel dat het duur is. Het kost echt gewoon veel meer als het niet aan elkaar hangt van rotzooi.
pi_120306026
Eko is 2.50 per pot dacht ik?
Ja duurder maar we doen er maar langer mee
pi_120306355
Wij moesten na twee weken een flesje per dag kv bijvoeden. Dat was voor mij als vader ook wel gezellig. Verder zijn we na een maand of 4 begonnen met voorzichtig wat wortelprut. Eerst gepureerd. We deden dan wel een dikke week hetzelfde, zodat ze aan de smaak kon wennen. Fruit deden we pas later. Zeker na 4 maanden hebben we wel wat groenten gekozen waarvoor weiig allergieen voorkomen en deze dus voor een dag of tien achter elkaar gegeven om te wennen. Na een maand of 6-7 zijn we wat meer gaan varieren en er bijv ook wat aardappel bij gaan doen. BV heeft het kind dik 1,5 jaar gehad, was daar gekk op (ook het gezellige liggen op bed daarbij).

Olvarit heeft ze nooit gelust, wellicht omdat we zelf potjes in de vriezer zetten met meer groenten en meer smaak, geen kookvocht en zetmeel erin, gewoon groenten, zetmeelbron klein beetje vlees/vis/kaas.

Inmiddels is het een peuter die over alles moeilijk doet met eten. Hoewel ze alles meot proberen (wij bepalen wat ze eet, zijzelf bepaalt hoeveel) blijft het gedoe. Maar dat is een ander verhaal.
Whatever...
pi_120306403
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:28 schreef Kyara het volgende:
Die notenpasta's die ik tegen kom zijn allemaal 6 euro per pot of zo. En ekoland, verkopen ze dat ook in die bio supermarkt?
Tja, noten zijn duur. Je moet wel even opletten dat je het eerst jaar niet te veel pielt met zaken waar ze allergisch voor kunnen zijn. Dus een beetje oppassen met noten, peulvruchten en dingen als aardbeien en melkproducten.
Whatever...
pi_120307758
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:37 schreef bitterend het volgende:
Eko is 2.50 per pot dacht ik?
Ja duurder maar we doen er maar langer mee
dat vind ik wel meevallen. Die hazelnootpasta was iets van 6 euro, dat werd me toch echt te gek.
Je zou toch zeggen dat je juist meer moet betalen voor al die toevoegingen ;)

En ja.... je hebt het me verteld maar ik wist het niet meer :@
pi_120307938
Ja die eco jam met bosbes hebben we nu, ziet er heel anders uit dan gewone jam en is ook erg lekker. En voor S vind ik het niet erg om duurdere jam te kopen

Spanky
Hoort misschien bij de leeftijd? Dat 'moeilijk' doen over eten?
pi_120308188
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:28 schreef Zoë23 het volgende:
Ja die eco jam met bosbes hebben we nu, ziet er heel anders uit dan gewone jam en is ook erg lekker. En voor S vind ik het niet erg om duurdere jam te kopen

Spanky
Hoort misschien bij de leeftijd? Dat 'moeilijk' doen over eten?
Yup, dat hoort bij de leeftijd.

En dat eco jam er anders uitziet is omdat ze het langer en harder koken en dat ze slechtere kwlaiteit fruit gebruiken... het mag er natuurlijk niet te lekker uitzien, die ecoprut... ;)
Whatever...
  vrijdag 14 december 2012 @ 16:39:38 #210
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_120308321
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:07 schreef bitterend het volgende:
Er zijn potjes die van 4 maanden mogen ;) dus ik denk niet dat je dat als lijndraad moet zien :P
Kip mocht dacht ik wel van kleintjes of niet? hij heeft het over dat worst niet goed zou zijn

Phaidra heeft mijn boek dus die kan het bevestigen (of niet:)
Da's toch niet slecht of wel dan? zowiezo zijn die 4 maanden potjes nog vrij simpel van ingredienten.

Cristel heeft ook kip gegeten. licht verteerbaar lijkt me, en weinig vet.

Oh en ze krijgt trouwens alleen bruin brood met boter, misschien idd ook eens wat gaan varieeren...

(van de week kreeg ze trouwens een rozijnenbroodje...hele ding heeft ze opgegeten :o )
  vrijdag 14 december 2012 @ 16:45:14 #211
244125 laziness
pi_120308491
Er zijn hapjes vanaf 4 maanden waar vlees in zit.
De darmen zijn nog niet eens rijp met 4 maanden dus laat staan dat je er rundvlees in stopt wat pas rond een maand of 8-9 geadviseerd wordt.
Dus of het slecht is zullen de meningen over verschillen maar omdat Olvarit het in hun potjes stopt is het niet per definitie goed in ieder geval.
pi_120308725
:Y wat lazi zegt

Kyara :* ik zal het nog eens opzoeken! volgens mij ben je in die winkel geweest..toen stonk het :D
pi_120308789
olvarit kookt dat spul zo kapot dat het toch niet echt vlees mee te noemen is.. :P

Daan heeft tot een week geleden al zijn beleg geweigerd. Alleen boter, ook prima. Nu af en toe jam..
pi_120308812
Mee eens.... ik vond 6 maanden vroeg genoeg eerlijk gezegd.

Oh ja, die stinkwinkel. En hadden ze daar ook ekoland dan?
pi_120308837
Yep daar!!
  vrijdag 14 december 2012 @ 16:55:46 #216
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_120308838
Gezond broodbeleg, bio pindakaas, roomkaas, smeerbare geitenkaas, plakje jonge kaas, Zonnatura jam, notenpasta of gewoon een likje roomboter of wat banaan.
Ow, sowieso roomboter op brood ipv de gewonen boters, daar zitten de betere vetten in vooor baby's.

Hier krijgt mijn puk sinds ze 15 maanden is zo nu en dan een likje bio choco pasta, nomnomnom....
pi_120308847
Je kunt notenpasta's ook wel zelf maken, als je een goed hakmolentje hebt. Goed fijnmalen en een beetje olie erbij. Hazelnootpasta (dus alleen gemalen hazelnoten) is heel lekker en smaakt een beetje nutella-achtig zonder rotzooi. En alle fijn fruitmoesje ten spijt, mijn kind mot geen zoet op brood :o Hij krijgt roomboter, met bio-pindakaas (Krekeltje, in die van de Albert Heijn doen ze suiker 8)7 ), zuivelspread, geitensmeerkaas, hüttenkäse of alleen roomboter.

Ik geef mijn baby geen vlees, of het nou wel of niet zou mogen van de Olvarit. Ik vind het niet nodig, hij krijgt meer dan genoeg dierlijk eiwit binnen. Ik vind het ook maar een akelige gedacht, vlees in een potje wat meer dan een jaar houdbaar is :@
pi_120308926
Mensen, hoe komen jullie erbij dat biologisch gezond zou zijn? Echt compelte onzin. ongezond is het ook niet hoor, maar jeumig.

Even een voorbeeld; biologische appels. Als zo'n appel schurft krijgt, dan maakt hij enorm giftige afweerstoffen aan. Veel giftiger dan bestrijdingsmiddelen die gebruikt kunnen worden.
Whatever...
pi_120308990
Ik geef biologische pindakaas omdat dat de enige pindakaas is waar ze geen transvetten of suiker bij doen (behalve die ene van de Ap dus). Transvetten zijn niet gezond en toegevoegde suiker vind ik complete onzin. Vlees en melk is hier biologisch omdat ik dierenwelzijn belangrijk vind. Bovendien hebben biologische winkels vaak een veel ruimer assortiment aan vegetarisch broodbeleg.
pi_120309069
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:58 schreef Spanky78 het volgende:
Mensen, hoe komen jullie erbij dat biologisch gezond zou zijn? Echt compelte onzin. ongezond is het ook niet hoor, maar jeumig.

Even een voorbeeld; biologische appels. Als zo'n appel schurft krijgt, dan maakt hij enorm giftige afweerstoffen aan. Veel giftiger dan bestrijdingsmiddelen die gebruikt kunnen worden.
Dit is totaal niet de strekking van het topic.
Bovendien zitten in veel niet biologische dingen extra toevoegingen waar je helemaal niets aan hebt Ik heb daar een veel groter probleem mee dan met bestrijdingsmiddelen..
pi_120309157
Ik neem aan dat ze bij de eco bedrijven met appels en ander fruit wel opletten dat ze bijv geen schurftappels in de jam gooien :')

Eco betekend niet alles maar van t land plukken en verwerken tot iets en het dan gezellig eco noemen

Roomboter nemen wij zelf ook op brood
Geitenkaas lijkt me ook wel wat voor S
pi_120311268
Cara is dol op geitenkaas :)
Roomboter gebruiken we ook. En biologisch doen wij niet aan. We eten wel veel vers en zelfgemaakt, geen kant en klaar of uit een potje/zakje.

Yoghurt is ze ook gek op :) Tot nu toe heeft ze nog geen vlees gehad, heeft geen haast.
pi_120319912
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 17:05 schreef Zoë23 het volgende:
Ik neem aan dat ze bij de eco bedrijven met appels en ander fruit wel opletten dat ze bijv geen schurftappels in de jam gooien :')

Eco betekend niet alles maar van t land plukken en verwerken tot iets en het dan gezellig eco noemen

Roomboter nemen wij zelf ook op brood
Geitenkaas lijkt me ook wel wat voor S
Ik zou maar neit te veel aannemen. ook niet over eco en bio. Echt niet.

Overigens geef ik je helemaal gelijk als je niet te veel bewerkt voedsel aan je kind (en jezelf geeft). maak het vooral zelf, dat is het meest gezond. Dan heb je zelf controle over de kwaliteit en hoeveelheid van je ingredienten. Zo is meestal de hoeveelheid groenten in bewerkt product lager en ook wordt er veel meer uitgegaan van kostenaspecten dan van lekker en gezond eten.

Eco en bio is in veel gevallen behoorlijk onzinnig, maar zoals al gezegd helemaal off-topic.
Whatever...
pi_120321311
Rustig :9 heb het alleen over eco jam haha

Groente fruit etc krijgt S allemaal vers en ook appelmoes oid maak ik zelf dus ik weet wel hoe dat moet. Koop nooit iets eco oid maar zoiets als jam leek me wel een goede keuze :)
pi_120323438
Nu het hier toch over beleg gaat, ik zoek suggesties! Ik heb een mannetje die allergisch is voor koemelk, appel en peer. Of er nog meer bij komt weten we nog niet we zijn rustig aan het verder introduceren. Tot nu toe eet hij prima een broodje met boter ( geen roomboter voor ons dus...) maar ik zou wel wat anders willen proberen. Iemand nog goede ideeën?
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')