abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116937126
Kuuks, dan geef je hem toch lekker die fles om 3 uur, en zijn hapje om half 6.
Die 3 uurs fles verdwijnt wel als hij straks (maand of 7/8) een boterham eet..

Wanneer zou je die soepstengel willen geven? Het mag wel, maar is niet echt nodig.. Zo'n stengel of rijstewafel kun je later dan wel doen als vervanging van die 3 uurs fles..

j1981, ik doe het echt op de gok. Doorsnee een ikea bakje vol :P
pi_116937157
Geen idee DF :D Hij moet ook nog een beetje slapen tussendoor. PE bracht het ter sprake, vandaar de doorvragerij :+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_116937164
Kuuk ik gaf gelijk groente rond etenstijd en geen commentaar van het CB dus dat ligt er ook maar aan wie je voor je hebt hoor.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_116937172
Kuuks, ik heb eerder wel rond een uur of half 4 groente gegeven en dat is vanzelf opgeschoven toen we zijn begonnen met brood.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_116937215
Soepstengel kan zo'n kleintje meestal nog weinig mee behalve wat sabbelen. Dat is nu nog geen vervanging voor een fles voor zo'n ukje.
The way you rock'n'roll
pi_116937420
Ohnee, ik zie nu dat we met 6 maanden over gingen op 3 flessen en een broodkorst aan het begin van de middag. 's Morgens dan nog fruit en om half 5/ 5 uur 's middags groenten met aardappel of rijst...

Eerder gaf ik groente of fruit tussen fles 3 en 4 in, om een uur of 3/ 4.

Maar als hij z'n avondfles gewoon leegdrinkt, dan kun je het toch gewoon zo doen als jij al had bedacht? Pas als hij die gaat weigeren zou ik daar aan gaan sleutelen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Soempie op 18-09-2012 16:03:43 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_116937526
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:49 schreef Soempie het volgende:
Kuuks, ik heb eerder wel rond een uur of half 4 groente gegeven en dat is vanzelf opgeschoven toen we zijn begonnen met brood.
Ah oké, jij hebt ook dat advies gehad :D. Het klinkt ook wel ja.. logisch. Maar zo onpraktisch :@. Ik zie m'n oppas al zitten klooien enzo. Die is toch al eigenwijs. M;n ouders passen op. En m'n moeder zei al meteen "Ohh dan moet je appelmoes door de groente doen, dan lust ie het wel." Ja. Eh. Nee? :').
En ze hadden 'm ook al vla gegeven.

Bedankt voor le tips/visies/ideeën! :)
pi_116937745
Bij mij hebben ze juist geen tijden aangegeven. :D Dat vond ik toen best lastig. Ik kwam zelf uit op fruit of groente tussen fles 2 en 3 en dat was dan rond 3/ 4 uur. Daarna verviel er een fles, gaf ik 's morgens fruit en kwam er brood bij en dan schuift alles weer door.

't Komt vanzelf wel goed. :Y
pi_116938881
Dat denk ik ook wel. Maar toch vind ik het wel fijn om hier zo af en toe ook eens rond te vragen. 8-).
  dinsdag 18 september 2012 @ 16:37:49 #110
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_116939401
Kuuks, jij had toch de drager van mijn overgenomen? Hoe bevalt ie? Sry voor de offtopic vraag hier....
  dinsdag 18 september 2012 @ 16:38:57 #111
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_116939462
Ik gaaf in het begin groente zelfs s morgens, heel onlogisch eigenlijk, maar kwam idd vanzelf goed. Voor nu vervangt groente of fruit nog geen volledige fles....
pi_116940116
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:40 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Ehm hij begint rond 7 uur. Soms half 8 met rijstebloem in de melk.
Rond 10u fruit, rond 11/1130 fles. En dan rond 15/1530 weer fles. Meer tijd ertussen trekt ie niet. Ook niet met 210-7 :'). En dan eh had ik een paar dagen rond 1730 groente gegeven. De ogen van de wvp schoten nog net geen vuur toen ik dat zei. Want dan zou hij geen trek meer hebben in de fles van eh.. 1930.

Maar mag ik met 6 maanden al soepstengel of iets geven dan?
Ongeveer zo deden wij het ook :Y Rond 6 uur groente. Eerst een beetje, dan nog een fles erachteraan, later steeds meer groente. De laatste voeding is hier wel een stuk later (22 uur). Ik zou het lekker zo doen, je wilt uiteindelijk dat hij mee gaat avondeten. Mijn puk van 7,5 maand klokt nog steeds 150 cc weg rond half 4, dus ik zou echt nog niet gaan rekken met soepstengels enzo, ze laten die fles vanzelf wel vallen als ze eraan toe zijn.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 18 september 2012 @ 19:57:31 #113
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116949011
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Billie moet nog zes maanden worden.
Beker drinken en soepstengel/rijstwafel lijkt me dus zeker nog niet aan de orde. En zeker niet als vullend geheel.

Laat de CB dame lekker lullen over wanneer je het geeft.
Je kan het toch gewoon proberen met een beker? Anders leren ze t nooit.
Billie is 4 weken jonger als cristel geloof ik?

Maareh, toen met die groente om 17.30, ging dat wel goed dan? of totaal niet?
pi_116949402
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:49 schreef Soempie het volgende:
wij ook

En toen verviel ook zijn 3e slaapje en hebben we zijn schema uberhaupt helemaal omgegooid.
pi_116950518
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 16:37 schreef mikoxx het volgende:
Kuuks, jij had toch de drager van mijn overgenomen? Hoe bevalt ie? Sry voor de offtopic vraag hier....
De Lodger hè? Die hebben we een keer geprobeerd maar dat beviel niet zo. Een doek en Bondolino verder nu. :)

Ik las nog meer tips en 'werkwijzes' waarvoor dank. We gaan eens eea proberen en kijken wat zoonlief fijn vindt. :)
  dinsdag 18 september 2012 @ 20:30:47 #116
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_116951018
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:57 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Je kan het toch gewoon proberen met een beker? Anders leren ze t nooit.

Wat een onzin zeg...
Alsof je daar al voor 6 maanden mee moet beginnen, anders ben je te laat. Ik zou eerder zeggen dat je te vroeg begint als je het dan al gaat doen. Sap en soepstengel is niet de voeding die een kindje bij die termijn nodig heeft.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  dinsdag 18 september 2012 @ 20:38:56 #117
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116951521
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 20:30 schreef __Isis__ het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg...
Alsof je daar al voor 6 maanden mee moet beginnen, anders ben je te laat. Ik zou eerder zeggen dat je te vroeg begint als je het dan al gaat doen. Sap en soepstengel is niet de voeding die een kindje bij die termijn nodig heeft.
Ik heb het toch niet over sap? gewoon een bekertje met water...
Heb ik bij cristel gedaan vanaf 4/5 maanden ofzo.
  dinsdag 18 september 2012 @ 20:43:09 #118
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_116951783
Water geven is natuurlijk altijd prima, maar je argument om het al te gaan doen vind ik nogal vreemd. Bovendien kun je met een beker water nauwelijks tijd rekken naar een volgende maaltijd en daar ging het hele gesprek over.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  dinsdag 18 september 2012 @ 20:46:42 #119
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116952037
Ja weet je..ieder kind is anders, dit is wat ik momenteel ervaar met cristel, en zo doen wij het nu.

Al heb ik nog geen antwoord op kuukske, dronk hij de fles wel gewoon leeg nadat ie zn groente ophad om 17.30? Want als dat zo is, dan zie ik het probleem eigenlijk niet, en dan kan je gewoon die fles aanhouden 's middags...Daar heeft ie dan schijnbaar behoefte aan.
pi_116954379
Zolang je kind nog de meeste voedingsstoffen uit de fles haalt is de maag vullen met water waar niks in zit niet handig in mijn ogen. Rekken naar een volgende voeding doet het al helemaal niet.
The way you rock'n'roll
  dinsdag 18 september 2012 @ 21:30:24 #121
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_116955173
Nee, da's ook nog zo. Wij deden wat (10 a 20 cc) extra water in de fles voor een soepelere stoelgang, maar het heeft natuurlijk nul voedingswaarde.

Anyway... toen wij begonnen met groenten deden we dit ook vroeg, rond 15:30. Dit schoof vanzelf telkens een kwartiertje op totdat je rond 17:30 uit komt. Dat wijst zich toch min of meer vanzelf. Hoewel ik meteen zal toegeven dat ik toen ook dacht 'hoe moet dat ooit op een normale tijd uitkomen'... ;)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_116970397
Ik geef nu 's ochtends rond 9.30 fruit en 's avonds rond 17.30 - 18.00 groente + aardappel. Laatste fles krijgt hij dan rond 19.00 - 19.30, daarna slaapt hij tot 6.30 ongeveer (meestal dan, vandaag was t 5.00 uur).

Wanneer begonnen jullie met yoghurt? Ze vroegen op het kdv of ze dat al konden geven, maar het lijkt mij nog net wat vroeg? (Pietje is de 25ste 8 maanden) En ander drinken dan melk? Ik weet dat van m'n peuter echt niet meer allemaal, merk ik. :@
pi_116970510
Yoghurt mag al wel bij 8 maand. Van het cb mocht het vanaf 6 maand, maar dat vond ik wel iets vlot.. Daan krijgt het vanaf 7 maand soms, kleine beetjes.

Water/thee krijgt hij vanaf 6 maand, Dat was tijdens warme dagen, en hij geen extra flesvoeding mocht door de max. Vanaf 7 maand krijgt hij standaard wat water/thee naast zijn fruit en groente. En wat sap bij zijn tussendoortje om 3 uur..
pi_116970549
Bleie, ik heb dat toevalling de vorige keer op het cb gevraagd en ze hebben mij geadviseerd om met yoghurt te wachten tot hij 9 maanden is.

Midas krijgt bij zijn brood en zijn groente gewoon water in een tuitbeker. Heb ook al wat lauwe (rooibos)thee geprobeerd en dat vindt hij ook best maar gewoon water blijft favoriet (op zijn flesje na naturlijk).
pi_116970650
Deepfreeze, wat voor sap geef je dan?

Hier alleen nog maar water en thee geprobeerd en dat gaat prima. Maar wat afwisseling is misschien ook wel lekker.

En ik heb denk ik echt een slaapkop. Om 10 uur een fruithapje gaat niet, want dan slaapt hij alweer. Fruit geef ik daarom rond half 9/ 9 uur. En 's middags slaapt hij na z'n boterham ook tot aan het avondeten. Dus ook dan niks tussendoor. Hoe zien jullie tijden er dan ongeveer uit?
pi_116970799
07:30 fles
08:30 - 10:30 slapen
11:00 fruit
12:00 brood met water
13:00 fles
13:30 - 15:30 slapen
16:00 broodkorst met water (wil binnenkort die mini rijstewafeltjes eens proberen)
17:30 avondeten met water
18:30 fles
19:00 slapen

Gemiddelde dag als we thuis zijn. Als hij op het kdv is dan eet hij eerder en krijgt hij een liga papje 's middags omdat hij dan minder slaapt (en dan is het heel lang tot het volgende eetmoment). Als hij eerder of later wakker is dan verschuift het en als we weg zijn dan wordt er soms ook wel met het een of ander geschoven.

Wil binnenkort wel beginnen om ook 's ochtends een boterham te geven.
pi_116970855
De zonnatura rijstwafels zijn hier een succes, net wat groter om vast te houden. Cas maakte er altijd een sport van om ze in hun geheel in zijn mond te stoppen :X
pi_116971104
Daan krijgt meestal diksap. Wel flink verdund, die 1:5/7 op de verpakking is echt idioot zoet, meestal doe ik een bodempje in een fles. Maar hij drinkt er maar 20/30cc van max.
Soms krijgt hij verdund appelsap, als dat toevallig in de koelkast staat.

Schema verschilt hier per dag. Vandaag was hij vroeg moe, dus nu moet het fruit nog na zijn slaapje. Anders gaat hij pas rond 10uur/half 11 erin, en heeft dan om half 10/10 uur fruit. En zo gaat het ook met de andere dingen..
Tussendoortje 's middags slaan we soms ook over als hij langer slaapt.
pi_116971174
Kyara, het schema loopt wel ongeveer gelijk. :Y Alleen slaapt Mattís 's morgens wat korter en dan van half 2/ 2 uur tot half 5 's middags. En om 5 uur gaan we dan al eten anders drinkt hij z'n fles daarna niet leeg.

De rijstwafeltjes hier zijn alleen leuk om een hapje uit te nemen en er daarna mee te sjoelen. :+
pi_116971272
Midas eet ook niks zelf. Hij zit een beetje mij zijn broodkorst te klooien en te gooien. En als hij wel wil eten dan gaat het mondje open en de handjes omhoog.

Soemp, hoeveel geven jullie Mattis in zijn fles?
pi_116971397
Herkenbaar. :D

Hier lukt de broodkorst nog wel zelf, maar bijvoorbeeld zelf stukjes boterham eten weer niet. Dan probeert hij heel nauwkeurig een stukje te pakken met duim en wijsvinger. Dat lukt dan vervolgens niet en dan slaat hij er bozig met z'n handje op. Vervolgens blijft het stukje aan z'n handje plakken en dan kijkt hij heel verbaasd naar z'n handje. Om het vervolgens uit te smeren over tafel. :') En groente smeert hij gewoon lekker in z'n neus of in z'n haar.

Mattís krijgt 180/ 190 met 6 schepjes ('s morgens en 's avonds) en 's middags drinkt hij meestal 150.
pi_116972874
Op het kdv....

pi_116972910
:D
pi_116973063
Midas krijgt trouwens nog 3 flessen van 210 met 7 schepjes. Daarvan gaan er 2 helemaal leeg en 1 bijna leeg..... Volgens mij eet hij echt veel.....
pi_116973095

Meneer eet daar juist netjes! :D
pi_116974041
Bleie, Kleintjes is heel voorzichtig met introduceren en daar mag yoghurt met 7 maanden dus Pietje het nu geven zou geen probleem moeten zijn.
The way you rock'n'roll
pi_116986889
Dank voor de (tegenstrijdige) yoghurtantwoorden. Ik vind het zelf nog redelijk vroeg, dus we wachten nog maar even tot hij in elk geval écht 8 maanden is, en dan eerst eens even thuis proberen.

Wat een lieve foto's trouwens!

Ik had Pietjes boterham vanmiddag, na een tip van het kdv, in een soort frietjes gesneden, en toen at hij er veel meer van dan als ik het in dobbelsteentjes snij. Zo kan hij het wat beter vasthouden of zo. Nu bijna een halve boterham op. Lijkt me prima.
pi_118893817
Heb een vraagje, gewoon ter info
Een baby van 6mnd uit mijn omgeving krijgt een flesje thee (met melk en een mini beetje suiker) ik vind zelf suiker niet verstandig maar hoe het zit met thee weet ik eigenlijk niet. Zag het schema van kleintjes en daar staat 9mnd..

Wat is jullie mening hierover?
  Moderator dinsdag 6 november 2012 @ 16:41:12 #139
5428 crew  miss_sly
pi_118894044
Ik zie er echt de meerwaarde niet van. En suiker erin vind ik echt idioot, persoonlijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_118894256
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 16:41 schreef miss_sly het volgende:
Ik zie er echt de meerwaarde niet van. En suiker erin vind ik echt idioot, persoonlijk.
Nee ik ook niet, ik geef S water want dat vind ze lekker maar dat is maar max 20ml op een dag dus dat stelt niet zoveel voor

Maar als een kindje erge dorst heeft, is water toch prima? Ze doen het omdat ze over moeten gaan op 4flessen p.d. Terwijl de baby eigenlijk vaker wil drinken geloof ik..

Suiker is toch een no go voor baby's?
En hoe zit dat met gewone melk voor een ( FV ) baby?
pi_118894267
Ja kleintjes heeft het ook over verdunde thee maar hier krijgt ze alleen borst en water..
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 6 november 2012 @ 16:48:21 #142
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118894398
Ik vind het ook echt onzin, een baby van die leeftijd heeft geen ander vocht nodig als zijn fles/borstvoeding, tenzij het bijv heel warm is, dan is een beetje water wel lekker.

En al helemaal geen suiker. :X

En als ze overgaan naar 4 flessen dan komt er toch een groente/fruithap in plaats van een fles, dat is dan toch al vervanging...
pi_118894448
Drinkt ie misschien te veel flesvoeding? Dat ze het daarom doen?
pi_118894467
In het schema wat ik gebruik (bv.com) staat ook thee vanaf negen maanden. En tot negen maanden alleen borstvoeding of water. Maar dat ze suiker in de thee doen.. snap ik niet :P
  Moderator dinsdag 6 november 2012 @ 16:51:52 #145
5428 crew  miss_sly
pi_118894572
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 16:49 schreef Troeta het volgende:
Drinkt ie misschien te veel flesvoeding? Dat ze het daarom doen?
Het lijkt me niet echt gezond om teveel flesvoeding te gaan vervangen door thee met melk en suiker!

Koemelk is toch trouwens ook pas vanaf 12 maanden?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 6 november 2012 @ 16:53:42 #146
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118894676
Midas krijg wel water uit een tuitbeker. Dit is op een dag ook niet zoveel maar voor zijn mondontwikkeling is het wel goed. Maar suiker vind ik echt een no go.
pi_118894954
Ik kan niet echt vinden vanaf wanneer gewone koemelk mag..

Xanteh
Suiker want dat vinden baby's toch lekker...? :? :{

Troeta
Ik denk omdat hij/zij dorst blijft hebben, ook al geven ze een potje als vervanging voor 1 fles

Ik wil me niet (ongevraagd) met een ander zijn opvoeding bemoeien maar ik vond het nogal vreemd, vandaar dat ik het hier kwam vragen
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:10:13 #148
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118895510
Koemelk mag inderdaad vanaf 1 jaar.

En baby's vinden suiker inderdaad lekker. Maar dat is nog geen reden om ze vol te stoppen met rotzooi.
pi_118895775
:o vanaf 1jr dus.. Aii
Nou wel iets om over te hebben dus.. Kan er misschien wel subtiel over beginnen :+

Nee precies, lange vingers met suiker past daar ook mooi bij ;)
Ik kreeg commentaar omdat ik dat niet aan S wilde geven :')
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:24:55 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118896138
Als het kind dorst heeft, dan kan het toch gewoon water drinken?
Ik zou niet weten waarom je daar thee van moet maken, en helemaal niet waarom daar suiker in zou moeten?

Dat geeft mij eigenlijk het idee dat die ouders water maar saai of niet lekker vinden, en thee wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_118903879
Geen idee leandra, ik ga het onderwerp even bespreken met ze :)
[scheelt dat S bijna even oud is, is makkelijker om ineens over voeding enz te beginnen]
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:30:03 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118904764
Dat weet ik dan weer niet, ik denk niet dat ik dat zou doen, maar goed zij geven kennelijk ook hun mening over het feit dat jouw kind geen lange vinger mag.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_118906242
We hebben het wel eens over voeding en ontwikkelingen van de baby's dus het zou niet raar zijn als ik peil wat hun baby voor voeding enz krijgt. Ik ga het niet bespreken als 'dat mag niet' :+ dat vind ik niet zo prettig.
daar krijg ik idd wel commentaar over, maar ik heb geen zin in dat gedoe
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:17:25 #154
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118907801
af en toe koemelk met water zal toch niet zó slecht zijn of wel? (die suiker daarentegen... :X )

Zat eens op een duits forum te lezen, en daar schreven mensen dat ze vanaf (ongeveer) 7 maanden koemelk met water gaven aan hun kind (niet dat ik dat zou doen hoor, laat dat ff duidelijk zijn...)
pi_118909940
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:17 schreef PureEvil het volgende:
af en toe koemelk met water zal toch niet zó slecht zijn of wel? (die suiker daarentegen... :X )

Zat eens op een duits forum te lezen, en daar schreven mensen dat ze vanaf (ongeveer) 7 maanden koemelk met water gaven aan hun kind (niet dat ik dat zou doen hoor, laat dat ff duidelijk zijn...)
Je hoort dat wel vaker. Stond het ook niet op die lijst van bv.com? Tot zoveel maanden verdunnen met water. Het is al een geleden. Hier trouwens beiden vanaf 10 maanden koemelk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118924584
Ach ja, hun kind enzo. Wat moet je er van zeggen? Dat weten ze vast wel dat melk pas vanaf 1 mag en suiker niet zo goed is.
pi_118924771
wij geven ook heeel verdunde thee..andere smaken mogen best. Ook al is het misschien niet nodig.
Drupje dixap...ach waarom niet...als je het verstandig gebruikt en niet te veel kan dat geen kwaad.

Heb trouwens op het kdv wel aangegeven dat we het niet nodig vinden dat ze een liga-papje krijgt.
Want volgens kdv kan ze nog niet zo goed een broodkorstje eten...en in een liga zit toch niets in.
Heb ik even gevraagt of ze aub op het pak willen kijken, want een liga bestaat voor bijna een kwart uit suiker, per liga meer dan 1 suikerklontje. Was toch ff schrikken voor ze :)
pi_118924949
Minke heeft ook wel eens verdunde thee (of effe zakje in de kv gehangen) gehad voor 1 jaar. Geloof rooibos want dat zou rustgevend zijn voor krampjes/darmpjes. Maar wanneer dat was weet ik niet meer precies.
En suiker is inderdaad een grote NO-NO! Ik weet nog wel dat ik echt ruzie heb gehad met de vrouw van mijn pa omdat zij het belachelijk vond dat Minke met 3 maanden nog geen sinaasappelsap m,ocht van mij en met 8 maanden nog geen appeltaart of ijstaart.. echt o|O Toen Minke daar ging logeren heb ik hen ook echt een paar potjes meegegeven en wat baby-liga's met de woorden "Als je dan zonodig iets wilt geven, dan dit!"... die hint werd wel begrepen gelukkig :+
pi_118925622
Thee kan wel volgens mij. Bij ons staat het op het voedingsschema van het cb notabene.
  woensdag 7 november 2012 @ 09:32:53 #160
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118925801
Hier vanaf 6 maanden een keer per dag wat geitenmelk (om pap mee te maken) en vanaf 10 maanden over op koemelk, naast de BV.
Rooibosthee mogen kleintjes idd wel hebben, dan moet je wel de echte rooibosthee hebben, het helpt idd tegen darmkrampen en ander ongemak.
pi_118925971
Reden voor suiker was omdat de baby anders de fles thee niet wilde :+ en met suiker dus wel
Idd thee kon volgens het cb

Ik ga volgende week weer naar het cb, misschien hoor ik dan ook wel het e.e.a. Over bijvoeden vanaf 6mnd
  woensdag 7 november 2012 @ 10:07:32 #162
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118926592
venkelthee hielp toch ook tegen krampjes ed? Wij hebben het wesley en jordy weleens gegeven iig

Ik heb trouwens net kipfilet uit de diepvries gehaald, maar die mag ik zeker niet ontdooien in de magnetron? Ik wil groente hapjes gaan maken voor cristel.
  woensdag 7 november 2012 @ 10:15:03 #163
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_118926784
Ik heb het altijd wel gedaan PE :Y
pi_118926858
Waarom zou het niet mogen?

Hier word suiker ook geweerd voor het eerste jaar. Volgens mijn moeder is dat de reden dat Rienk nu geen zoetigheid qua koekjes en meuk lust :')

Jelte kreeg het ook niet, maar merk nu al dat ik makkelijker word. Hij heeft op een knakworst zitten knagen eergisteren :Y)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_118927148
Venkelthee mag toch ook niet meer. Iets met een kankerverwekkend stofje ofzo..

Bij Chris hebben we rond de 3-4 maanden ook thee geprobeerd, omdat hij zo belachelijk veel honger had. Water wilde hij niet, maar thee hielp ook niks qua flessen, dus andere oplossing gezocht.

Daan krijgt soms verdunde thee, soms diksap en elke dag wel een keer water tussendoor. Beetje variatie, vind ik ook lekker ;)
  woensdag 7 november 2012 @ 12:06:54 #166
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118930404
Nou, net dus groentehapjes gemaakt;

Ik heb wel mn twijfels over de verhoudingen..maar 't smaakt wel. Cristel vond t ook wel lekker gelukkig! Vanavond dan de echte 'test' :)

Ik heb een beetje van alles door mekaar gegooit, kip, rijst, aardappel, doperwten, mais en wortel.
  woensdag 7 november 2012 @ 12:13:27 #167
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_118930622
Wat een hoeveelheid :D Krijgt ze dan nog wel afwisseling? :P

Ik zou zelf trouwens nooit rijst en aardappel ergens tegelijk doorheen doen want dat valt in dezelfde categorie in mijn ogen.
pi_118930681
Ik ben hier ook aan het koken. Ook in grote hoeveelheden en dan 4 maaltijden. Vriezer vol en zodra er weer bakjes vrij zijn kan ik weer nieuw koken. Dus al je genoeg bakjes hebt en genoeg ruimte in je diepvries is afwisseling ook geen probleem :D
  woensdag 7 november 2012 @ 12:15:05 #169
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118930684
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:13 schreef laziness het volgende:
Wat een hoeveelheid :D Krijgt ze dan nog wel afwisseling? :P

Ik zou zelf trouwens nooit rijst en aardappel ergens tegelijk doorheen doen want dat valt in dezelfde categorie in mijn ogen.
Ja ik was iets te enthousiast geloof ik :P :@

Ik heb er ook een paar zonder rijst gedaan
  woensdag 7 november 2012 @ 12:16:35 #170
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118930742
quote:
17s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:15 schreef Kyara het volgende:
Ik ben hier ook aan het koken. Ook in grote hoeveelheden en dan 4 maaltijden. Vriezer vol en zodra er weer bakjes vrij zijn kan ik weer nieuw koken. Dus al je genoeg bakjes hebt en genoeg ruimte in je diepvries is afwisseling ook geen probleem :D:D
hoeveel gram groente kook je dan? doe es een paar 'recepten'? Ik heb de smaak te pakken :P
Ik heb plek genoeg in de diepvries iig. En die rode bakjes zijn van die ijsblokjes staafjes, dus die kan ik als het bevroren is in zakjes doen.
pi_118931058
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:16 schreef PureEvil het volgende:
hoeveel gram groente kook je dan? doe es een paar 'recepten'? Ik heb de smaak te pakken :P
Ik heb plek genoeg in de diepvries iig. En die rode bakjes zijn van die ijsblokjes staafjes, dus die kan ik als het bevroren is in zakjes doen.
Opperdepop van Albert Heijn is een leuk receptenboek O+.
pi_118931593
wij maken alle ingredienten los en vriezen die in met siliconen ijsblokjesvomr
http://www.nisbets.nl/productdetail.aspx?code=CS550
bakjes aardappel/rijst/pasta ook met groente en vlees
daarna kunnen we combineren wat we willen

tip voor andere groente.
Pastinaak, is een witte wortel. Onze dochter vind het heerlijk

Laatst ook een basis tomatensaus gemaakt. Kun je ook met vanalles combineren
Onze laatste gastronomisch hoogstandje vond ze minder, een rundvlees stoofpotje.
Ook zeer geschikt voor de ouders, maar dan niet gepureerd. Ze moest heel erg kokhalzen.
Waarschijnlijk toch niet iets te grove structuur...vanavond nog maar eens keer proberen
pi_118931618
Euhm, pasta met tomaten, wortels en gehakt
Rijst met kip, courgette, boontjes, appel en rozijntjes
Rijst met brocoli, doperwtjes en kip
Pasta met bloemkool, kip en een beetje philedelphia

Ik doe eigenlijk ook maar wat. Zorg wel dat het grootste deel groente is en maar een klein beetje vlees.

ik zoek nog een couscous recept. iemand een idee?
pi_118931741
Couscous met aubergine en rozijntjes gaat er hier goed in en met spinazie ook. Ik flikker de couscous trouwens door best veel groentehapjes, sneller klaar dan aardappels :@
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_118931912
aardappels worden hier sowieso niet gewaardeerd dus die gaan nergens meer door heen.
  woensdag 7 november 2012 @ 13:21:47 #176
30252 Soempie
Procreating
pi_118932774
quote:
17s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:54 schreef Kyara het volgende:
aardappels worden hier sowieso niet gewaardeerd dus die gaan nergens meer door heen.
Ook niet als je er purree van maakt? Met opvolgmelk?
pi_118933706
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:21 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ook niet als je er purree van maakt? Met opvolgmelk?
Nee, hij vind er echt niks aan. Heeft volgens mij meer met de structuur te maken dan met de smaak. Als de stukjes groter worden dan proberen we het gewoon weer opnieuw.
pi_118937871
We eten vanavond cousous met kikkererwten :Y)
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 7 november 2012 @ 17:57:08 #179
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118944007
quote:
17s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:43 schreef Kyara het volgende:

[..]

Nee, hij vind er echt niks aan. Heeft volgens mij meer met de structuur te maken dan met de smaak. Als de stukjes groter worden dan proberen we het gewoon weer opnieuw.
Je kan voor jouw mannetje inmiddels al gewoon stukjes groente, vlees en aard op een bordje leggen he, en het hem zelf laten eten. Zo kan ie vrij makkelijk me jullie mee eten en hoef je niet meer apart voor hem te koken.
Ik heb wel nog tot een maand of 14 iets achter de hand gehad, voor als ze ons eten niet kon eten.
  woensdag 7 november 2012 @ 18:07:59 #180
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118944359
Ow en hapjes.........hier wat ik zo even nog weet. :)

- bietjes, aard, vis
- spinazie, aard, vis
- pompoen, aard, kip
- couscous, courgette, rozijn
- wortel, aard, vis
- appel, aard, gehakt
- pasta, tomaat, courgette, gehakt
- zuurkool, aard, ananas
pi_118944687
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 17:57 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Je kan voor jouw mannetje inmiddels al gewoon stukjes groente, vlees en aard op een bordje leggen he, en het hem zelf laten eten. Zo kan ie vrij makkelijk me jullie mee eten en hoef je niet meer apart voor hem te koken.
Ik heb wel nog tot een maand of 14 iets achter de hand gehad, voor als ze ons eten niet kon eten.
zijn we inderdaad mee bezig. Maar hij is nog niet zo ver dus dat gaat met kleine stapjes.
pi_118950615
Kyara hier is aardappel ook niet favoriet hoor! maar wij zijn er ook geen fan van...
pi_118955643
Hier stond vanavond zoete aardappel op het menu. Geen succes voor rapley, aardappel werd gewoon in de hand verpletterd. Maar geprakt met bv en van een lepel uiteindelijk toch wel goed te doen. Van het weekend eens peer proberen, maar die moeten wij eerst kopen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118956191
Tinu ja het brokkelt wel he! volgens mij heb ik zoete aardappelen niet vaak gegeven omdat wij niks met een lepel gaven en ik vond het zonde dat het altijd op de grond belandde
Peer vond ze wel erg lekker altijd!
pi_118956344
Brokkelen is niet het goede woord denk ik. Meneer kneep zijn hand samen en de aardappel tot puree. Ze waren iets te zacht gekookt ook denk ik.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118956431
Je kan ook stamppot geven :Y) of gewoon lekker ermee laten spelen
pi_118956606
Dat os een goede Bitterend. Kun je stamppot rapleyen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118956723
Ja! ik stamp het dan met beetje jonge kaas :Y dat plakt zo lekker aan elkaar :D
pi_120304724
Gister op het cb werd ons verteld dat we brood+beleg mogen gegeven
Dan moest ik denken aan kaas,vleeswaren,jam,appelstroop en niet te vaak chocopasta :') echt, wie geeft zijn baby van 7mnd chocolade??
Dus ik heb gezegt dat ik dat in ieder geval niet ga geven..

Smiddags kreeg ik eco jam van mijn zus (zonder toegevoegde suikers enz) alleen in het eetschema van kleintjes zag ik dat bosbessen nog niet mogen, vlees ook niet, maar in kant&klaar potjes zag ik bij mijn nichtje de combi pompoen kip?

Ik vind het een beetje verwarrend..
pi_120304858
Chocopasta aan een baby :o

Vlees hebben wij hier ook later gegeven geloof ik. En in die potjes zit wel meer wat Kleintjes afraadt voor bepaalde leeftijden.
pi_120304878
Er zijn potjes die van 4 maanden mogen ;) dus ik denk niet dat je dat als lijndraad moet zien :P
Kip mocht dacht ik wel van kleintjes of niet? hij heeft het over dat worst niet goed zou zijn

Phaidra heeft mijn boek dus die kan het bevestigen (of niet:)
pi_120304999
Jaa chocopasta! Vond het zo raar
'niet te vaak geven hoor' 8)7

Kip zie ik bij kleintjes bij 9-10mnd staan

Het cb zegt dus niets over wat voor soort jam, dus zou bosbessen kunnen of gewoon echt not done zegmaar?
pi_120305083
Ik zou van kleintjes zijn eetschema uit gaan. Iig niet van potjes ;)

Ik zou het zelf niet doen de bosbessen. ik zou gaan voor dingen als abrikoos of rozenbottel jam.
pi_120305152
Ik heb hier het schema van Kleintjes en hij geeft aan chocopasta vanaf 2 jaar.

Geloof dat wij kip en gehakt hebben gegeven vanaf een maand of 8,5 begonnen met vlees.
pi_120305182
Nee ik ben ook geen potjes fan, maar ieder z'n keuze

Eet ik de eco bosbes zelf op en krijgt S rozenbottel nomnomnom :Y)
pi_120305203
In het schema van Kleintjes staat trouwens ook bij jam voorlopig nog even niet (idem voor hagelslag, muisjes etc). Misschien eerst appel- of perenstroop proberen?
pi_120305384
Hangt er een beetje vanaf hoe het is jam of meer moes en wat voor toevoegingen. :Y
Met andere woorden geen normale jam zou ik zomaar geven :)
pi_120305553
Welke jam wel? Want ik wil ook meer afwisselen..
pi_120305587
Ekoland
pi_120305638
Bij de bio winkels hebben ze meerdere moes soorten.
En ook notenpasta's die heerlijk zijn! mogen ook vanaf 9 maanden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')