Op de vraag of Seroquel verslavend is ?
Naar mijn mening is elk medicijn verslavend, het zit niet in het pilletje, maar in je hoofd, als je een bepaalde waarde hecht aan een medicijn en je jezelf beter begint te voelen na inname, dan kan je er in mijn ogen altijd verslaafd aan raken, of het nu wel/niet op de bijsluiter staat. Ik denk dat bij regelmatige gebruikers van Seroquel een placebo al voldoende is/effect kan hebben. Voordeel, je bent eerder wakker te krijgen en minder sloom
Ik heb het in het verleden grbruikt om mijn hoofd wat meer rust te geven, want mijn gedachten konden nog wel eens in sneltreinvaart door 14 bioscoopzaaltjes van de ene tak op de andere tak springen. Ik kon gewoon niet ophouden met denken. Dat is nu wel anders, maar Seroquel gaf toendertijd een behoorlijke rust in het hoofd en daarna gebruikte ik het idd ook als slaapmiddel als ik gewoon echt niet in slaap kwam, hoogstens 1 keer in de week dat dat toen voorkwam.
Na een ongeval in September heb ik begin dit jaar ook wat last gehad van slapeloosheid, ik had blijkbaar nog zo'n strip liggen, maar ik wilde zelf weer van did slapeloosheid af. Wat voornamelijk heeft geholpen was het langer maken van mijn dagen. Bij Seroquel of ander slaapmiddel stel je je slapeloosheid gewoon uit.