abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121320346
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:07 schreef waaromniet1988 het volgende:

[..]

Ik heb niet gesolliciteerd bij de andere 2, omdat ze mij niet kennen.
Ik heb gehoord dat het vereist is dat ze je eerder hebben gezien bij bijvoorbeeld een inhousedag of tijdens een business course.

Als ik al niet wordt toegelaten om een assessment te maken bij een kantoor die ik heb leren kennen tijdens een inhousedag, hoe moet het dan met de kantoren die nog nooit eerder van mij gehoord hebben?
:') slaat echt nergens op wat je nu schrijft.

Zie nu dat je in december pas gesolliciteerd hebt voor februari? Dan ben je dik te laat en dat is de voornaamste reden, dus ligt wel aan jezelf maar niet aan je persoonlijke kwaliteiten. Kop op!

En ze doen nu wel wat strenger met de nieuwe aanwas geloof ik..
pi_121320392
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:19 schreef xminator het volgende:

[..]

:') slaat echt nergens op wat je nu schrijft.

Zie nu dat je in december pas gesolliciteerd hebt voor februari? Dan ben je dik te laat en dat is de voornaamste reden, dus ligt wel aan jezelf maar niet aan je persoonlijke kwaliteiten. Kop op!

En ze doen nu wel wat strenger met de nieuwe aanwas geloof ik..
Het was voor Maart, maar inderdaad het is grotendeels mijn eigen schuld.

Echter, wat is het beste dat ik nu kan doen?
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_121320453
Proberen te solliciteren gewoon? Desnoods bij de iets kleinere kantoren.. En anders gewoon zelf je scriptie schrijven en opleiding behalen, vervolgens tijdens het schrijven van je scriptie meedoen met activiteiten van de big4 en zodoende een plek regelen voor na je studie.
  maandag 14 januari 2013 @ 15:11:54 #204
386047 SarsaEd
Work hard, play hard.
pi_121548250
Is het een probleem om van Deloitte naar een andere Big Four te switchen? Je loopt namelijk in feite met informatie van de organisatie naar de 'vijand'. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
pi_121556850
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 15:11 schreef SarsaEd het volgende:
Is het een probleem om van Deloitte naar een andere Big Four te switchen? Je loopt namelijk in feite met informatie van de organisatie naar de 'vijand'. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Kijkt niet zo nauw. Zeker op lagere niveau's heb je meestal toch geen concurrentiebeding (misschien wel een relatiebeding) en zolang jij geen IP van Deloitte meeneemt naar je nieuwe werkgever moet het wel goed komen. (Ik ken in ieder geval genoeg "switchers")
pi_121563261
Nee er zijn veel mensen die vastlopen in hun carriere en zo proberen door te gaan. Wees dus wel voorbereid op een goed verhaal waarom je de overstap maakt. Uiteindelijk kom je toch grotendeels in dezelfde cultuur terecht, dus een argument als ik zocht een nieuwe uitdaging wordt toch wel opgevat met "hij zat op een dood spoor".
  maandag 14 januari 2013 @ 22:28:30 #207
386047 SarsaEd
Work hard, play hard.
pi_121570228
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:32 schreef snabbi het volgende:
Nee er zijn veel mensen die vastlopen in hun carriere en zo proberen door te gaan. Wees dus wel voorbereid op een goed verhaal waarom je de overstap maakt. Uiteindelijk kom je toch grotendeels in dezelfde cultuur terecht, dus een argument als ik zocht een nieuwe uitdaging wordt toch wel opgevat met "hij zat op een dood spoor".
Ah oke. Wat voor argument zou je aanraden dan? Iets wat niet zo doorzichtig is lijkt mij.
pi_121573577
De waarheid? Als de waarheid niet echt handig is, zeggen dat het beter voor je carriere is. Dan denkt tenminste iedereen dat je de waarheid spreekt.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 01:34:39 #209
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_121578221
En waarom wil je precies weg bij Deloitte, aangezien we toch in het goede topic zitten.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 10:00:15 #210
386047 SarsaEd
Work hard, play hard.
pi_121582538
Ik loop momenteel nog stage bij Deloitte, maar zou in de toekomst graag willen zien hoe het bij de andere is. Met name KPMG en PWC ben ik benieuwd naar. Heb van horen en zeggen vernomen dat het daar allemaal wat formeler is.

Voor mij als stagiair zal het dus geen probleem zijn als ik van Deloitte overstap naar een ander.
pi_121583986
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 10:00 schreef SarsaEd het volgende:
Ik loop momenteel nog stage bij Deloitte, maar zou in de toekomst graag willen zien hoe het bij de andere is. Met name KPMG en PWC ben ik benieuwd naar. Heb van horen en zeggen vernomen dat het daar allemaal wat formeler is.

Voor mij als stagiair zal het dus geen probleem zijn als ik van Deloitte overstap naar een ander.
Lol nee. Als stagiair zeker niet. Daar is zo'n stage toch juist voor bedoeld, enerzijds voor Deloitte om te kijken of ze aan jou een potentiëel goede werknemer hebben, maar ook zeker voor jou om te kijken of Deloitte wel een werkgever is waar je bij wilt werken.
pi_121597417
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 10:00 schreef SarsaEd het volgende:

Om welke vestiging van Deloitte gaat dit? Je geeft aan dat KPMG en PWC wat formeler zijn, is Deloitte dan zó informeel dat je je eraan stoort..? Ik ben hier erg benieuwd naar aangezien ik ook een stage bij Deloitte heb geaccepteerd, maar ik hoor ook zeer wisselende verhalen over Deloitte.

Loop je stage bij de audit of advisory?
  dinsdag 15 januari 2013 @ 16:58:46 #213
386047 SarsaEd
Work hard, play hard.
pi_121599330
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 16:20 schreef Auditor het volgende:

[..]

Om welke vestiging van Deloitte gaat dit? Je geeft aan dat KPMG en PWC wat formeler zijn, is Deloitte dan zó informeel dat je je eraan stoort..? Ik ben hier erg benieuwd naar aangezien ik ook een stage bij Deloitte heb geaccepteerd, maar ik hoor ook zeer wisselende verhalen over Deloitte.

Loop je stage bij de audit of advisory?
Group Support Center. :D

Het is totaal niet storend. De open-deur-cultuur vind ik persoonlijk erg prettig. Maar ik ben altijd erg nieuwsgierig en kijk graag bij andere bedrijven in de keuken.
pi_121641689
Ik heb een korte vraag over een werkgebied, namelijk Compliance Services.

Ik begrijp dat dit het helpen van klanten is aan het voldoen aan complexe wetgeving, het verbeteren van financiele processen, salarisadministratie en de belastingaangifte bijvoorbeeld.

Zijn er nog meer zaken die ze bij Compliance service primair doen?
pi_121766230
Als je bij één van de grote vier wil werken in Rotterdam, bij welk kantoor moet je dan zitten voor de leukste klanten, zoals grote beursgenoteerde ondernemingen? Ik weet dat Deloitte vooral erg sterk is in de public sector maar ze ook een afdeling core audit (int. audit) hebben. Hoe zit dit bij de overige vier.

Ook ben ik benieuwd naar de verschillen in opzet vd startersfuncties. Bij KPMG en PWC volg je een audit academy/associate academy waar je een verscheidenheid aan klanten krijgt (varierend van klein, public sector tot beursbedrijven) in de eerste jaren. Bij Deloitte en E&Y ga je, volgens mij direct aan de slag in een specifieke industry/market. Voor mijn gevoel hebben de programma's vd eerste twee grote voordelen, zodat je kan uitzoeken wat je leuk vind, ook sluit het voor mijn gevoel beter aan bij de RA opleiding waar je geacht wordt cases te maken over verschillende soorten klanten.

Is er iemand die mij hier meer over kan vertellen?
pi_121769434
Iemand die weet hoe de arbeidsvoorwaarden voor een starter na hbo zijn bij BDO?
En de leaseregeling?
pi_121779625
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 16:38 schreef Auditor het volgende:
Als je bij één van de grote vier wil werken in Rotterdam, bij welk kantoor moet je dan zitten voor de leukste klanten, zoals grote beursgenoteerde ondernemingen? Ik weet dat Deloitte vooral erg sterk is in de public sector maar ze ook een afdeling core audit (int. audit) hebben. Hoe zit dit bij de overige vier.

Ook ben ik benieuwd naar de verschillen in opzet vd startersfuncties. Bij KPMG en PWC volg je een audit academy/associate academy waar je een verscheidenheid aan klanten krijgt (varierend van klein, public sector tot beursbedrijven) in de eerste jaren. Bij Deloitte en E&Y ga je, volgens mij direct aan de slag in een specifieke industry/market. Voor mijn gevoel hebben de programma's vd eerste twee grote voordelen, zodat je kan uitzoeken wat je leuk vind, ook sluit het voor mijn gevoel beter aan bij de RA opleiding waar je geacht wordt cases te maken over verschillende soorten klanten.

Is er iemand die mij hier meer over kan vertellen?
Ze hebben allemaal grote klanten, al denk ik dat PwC op dit moment het sterkste is in Nederland als het echt over de grote bedrijven gaat (qua impact). Zo even uit mijn hoofd een lijstje (ik werk zelf bij PwC, dus vanzelfsprekend weet ik daar wat meer grote klanten van te noemen en ook wil ik niet uitsluiten dat sommige sinds mijn laatste kennis weer zijn geswitched van accountant.).

PwC: Shell, Unilever, Ahold, KPN, Randstad, BAM
KPMG: Philips, Akzo Nobel, Heineken
E&Y: ABN, Aegon, ING, DSM
Deloitte: ASML, Hagemeyer, Vedior
  zondag 20 januari 2013 @ 02:47:19 #218
386047 SarsaEd
Work hard, play hard.
pi_121787903
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 22:19 schreef Ravvie het volgende:

[..]

Ze hebben allemaal grote klanten, al denk ik dat PwC op dit moment het sterkste is in Nederland als het echt over de grote bedrijven gaat (qua impact). Zo even uit mijn hoofd een lijstje (ik werk zelf bij PwC, dus vanzelfsprekend weet ik daar wat meer grote klanten van te noemen en ook wil ik niet uitsluiten dat sommige sinds mijn laatste kennis weer zijn geswitched van accountant.).

E&Y: ABN, Aegon, ING, DSM
Hebben we het nu alleen over audit? Want ik weet dat Deloitte her en der ook tax en consulting doet bij de organisaties die je zojuist hebt genoemd bij de andere grote vier.
pi_121788074
Daar word toch helemaal niemand aangenomen nu ?
pi_121789514
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 02:47 schreef SarsaEd het volgende:

[..]

Hebben we het nu alleen over audit? Want ik weet dat Deloitte her en der ook tax en consulting doet bij de organisaties die je zojuist hebt genoemd bij de andere grote vier.
Ik had het hier over audit/assurance. Dus wie controleert de jaarrekening.
pi_121792381
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 22:19 schreef Ravvie het volgende:

[..]

E&Y: ABN, Aegon, ING, Rabobank, IKEA, DSM
Aangezien ik bij EY zit, heb ik het alleen voor EY even aangepast. ABN hebben we verloren bij dat hele Fortis gedoe. Rabobank is daar een mooie vervanger voor in het lijstje. Ook heb ik IKEA toegevoegd, dat wereldwijd vanuit Nederland wordt verzorgd.

Als je puur naar de AEX fonden kijkt, zijn de aantallen als volgt verdeeld:
Deloitte: 7
EY: 4
KPMG: 7
PWC: 7
Voor een overzicht op omzet: http://www.accountancynie(...)-hogere.114302.lynkx
pi_121792695
Mooi overzicht! Iemand die nog wat meer kan vertellen over de opzet vd startersfuncties? Ik zie het als een nadeel om direct een industrie/sector te kiezen, wat zijn de ervaringen?
  zondag 20 januari 2013 @ 12:33:03 #223
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_121793125
Tsja, het is zowel een voordeel als een nadeel.
Nadeel is dat je meteen beperkt wordt en niet echt kan kijke wat je ligt.
Maar elke sector heeft zijn specifieke regelgeving. Dus als je enkel gemeenten en zorgklanten krijgt (bijvoorbeeld), kan je "skills" van vorige klanten sneller in je werkzaamheden bij andere klanten gebruiken.

Één keer bij een gemeente een SiSa controleren is lastig, na twee of drie keer heb je het vaak al onder de knie.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_121796697
Ik zie het zelf niet echt als een voordeel of nadeel. Zeker vanuit een startersfunctie maakt het in mijn ogen weinig uit, want waar je ook zit: je krijgt dezelfde type klusjes. Ook heb je binnen elke sector grote en kleine klanten.
pi_121943826
Zijn er hier toevallig mensen, of kennen jullie mensen, die van TS naar CF (of andersom) zijn geswitched? Kan iemand mij het (precieze) verschil uitleggen tussen de twee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')