abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117876910
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:48 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Reken er gewoon op dat je tussen 7 uur en half 7 van huis vertrek (ik kreeg geregeld op mijn kop als ik om 9 uur binnen kom) en dat je rond 8 uur thuis bent. Dat zijn zeg maar je normale werktijden. Daarnaast heb je ook nog rustige en drukke periodes. Sinds ik uit de accountacy ben, bepaal ik zelf mijn tijden. Soms kom ik pas om 10 uur op het kantoor en als ik echt geen zin heb ga ik om 4 uur naar huis.
hebben jullie een verplicht aantal minimumuren dat je moet verantwoorden?
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 07:16:04 #152
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_117883097
Voordat jullie iedereen afschrikken:
Ik werk dus ook bij een BIG4 en heb niet zulke werktijden.
Werk van 8.15 tot 17.30 in de rustige tijden, excl reistijden. :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_117886395
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:42 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

hebben jullie een verplicht aantal minimumuren dat je moet verantwoorden?
Op het accountantskantoor? Ze willen je wijs maken van niet, maar in praktijk moet je een bepaald percentage declarabele uren maken. Als het uit komt mag je op een ac-kantoor best wel eerder weg, maar in praktijk komt dat bijna nooit uit, tenzij je in de rustige periodes zit.

Bij mijn huidige werk (geen ac-kantoor) zijn we heel gefocust op prestatie. Zo lang ik mijn werk af heb, zal mijn baas er niks van zeggen. Op het werk wordt in beginsel overwerk als een gunst gezien (hoewel het eigenlijks in mijn functie zit). Maar om redelijk te zijn, is het voor ons geven en nemen. Wij hebben geen bezwaar om over te werken indien dat nodig is, daartegenover vindt de baas het prima als wij eerder weg gaan indien het toelaat. Het is een soort van tijd-voor-tijd, maar zo strikt is het niet. Uiteindelijk zit je per saldo op 40-45 uur per week, over het gehele jaar gezien. Het is alleen zo dat je heel veel vrijheid krijgt.
pi_117900185
Ik hoorde trouwens dat bij EY de eerste 100 overuren voor jezelf gaan zijn
pi_117914204
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:41 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Wij hebben geen bezwaar om over te werken indien dat nodig is, daartegenover vindt de baas het prima als wij eerder weg gaan indien het toelaat. Het is een soort van tijd-voor-tijd, maar zo strikt is het niet. Uiteindelijk zit je per saldo op 40-45 uur per week, over het gehele jaar gezien. Het is alleen zo dat je heel veel vrijheid krijgt.
Ideale situatie :Y
pi_117919235
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:41 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Op het accountantskantoor? Ze willen je wijs maken van niet, maar in praktijk moet je een bepaald percentage declarabele uren maken. Als het uit komt mag je op een ac-kantoor best wel eerder weg, maar in praktijk komt dat bijna nooit uit, tenzij je in de rustige periodes zit.

Bij mijn huidige werk (geen ac-kantoor) zijn we heel gefocust op prestatie. Zo lang ik mijn werk af heb, zal mijn baas er niks van zeggen. Op het werk wordt in beginsel overwerk als een gunst gezien (hoewel het eigenlijks in mijn functie zit). Maar om redelijk te zijn, is het voor ons geven en nemen. Wij hebben geen bezwaar om over te werken indien dat nodig is, daartegenover vindt de baas het prima als wij eerder weg gaan indien het toelaat. Het is een soort van tijd-voor-tijd, maar zo strikt is het niet. Uiteindelijk zit je per saldo op 40-45 uur per week, over het gehele jaar gezien. Het is alleen zo dat je heel veel vrijheid krijgt.
Het aantal declarabele uren wordt absoluut op gestuurd, maar bij ons maakt het echt geen reet uit of je de uren thuis 's nachts maakt of overdrag op kantoor. Het is wel eens handig om je gezicht te laten zien, maar je kan zo een maand wegblijven als dat zo uitkomt.
pi_118782356
Heeft iemand goede manieren om je voor te bereiden op de assessmenttests van Big 4?
E&Y is anders dan de andere hoorde ik, en KPMG/PWC/Deloitte redelijk hetzelfde.
pi_119758026
Goedenavond,

Ook ik ben geïnteresseerd in een startjob bij de big 4 in de (internationale) audit. Op dit moment ben ik mij aan het oriënteren, en ben ik vooral benieuwd naar de cultuurverschillen tussen de big 4 (als deze bestaan). Zijn er kantoren die er om bekend staan veel 'koorballen' af te nemen (waar ik érg weinig mee heb ;) )? Zijn er verschillen tussen formeel/informeel tussen de vier kantoren. Graag hoor ik het van de ervaringsdeskundige zelf hier!
  vrijdag 30 november 2012 @ 15:05:07 #159
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_119781426
Misschien een idee om een keer een meeloopdag te volgen of een andere kennismaking met de bedrijven te maken? Dan krijg je echt een sfeer van dat kantoor (elk kantoor kan wat verschillen) en hun cultuur in plaats van wat wat onbekenden hier zouden zeggen.
Daarnaast is dit deel 8 van de 'big 4'-reeks, dus waarschijnlijk kan je wel redelijk wat vinden hier.

Toch ben ik ook wel benieuwd naar het antwoord, informatie samengevat is altijd handig :P.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_119790745
Uiteindelijk kan de sfeer onder elke partner anders zijn, dus wat mij betreft is het niet zo makkelijk als kantoor of stad dat een algemeen beeld geeft.
pi_119792583
EY Groningen is anders dan EY Rotterdam. Als je eens zegt in welke stad je wilt werken, dan kan je misschien een beter antwoord krijgen.
pi_119863151
Heeft iemand van jullie een idee hoeveel voordeel je hebt als je bilingual bent? Zeg NL en Duits (en natuurlijk Engels..) in de audit/risk/IT(strategy)/consultancy sectoren. Hoe zien recruiters van de big-4 dit?
pi_119863783
Het is een voordeel. Ik zie regelmatig opdrachten voorbij komen waar een andere taal wordt gevraagd zoals Duits, Spaans, Frans. Ik denk niet dat je het kunt kwantificeren in geld.
pi_119865795
Heb je een idee of recruiters daarop selecteren?
pi_119870445
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 00:56 schreef starter1122 het volgende:
Heb je een idee of recruiters daarop selecteren?
Binnen de accountancy is het meer een nice to have. Daarbuiten wordt er soms wel op geselecteerd.
pi_119874165
Goedemiddag,

Vanuit school (hbo accountancy, 2e jaars) heb ik de mogelijkheid gekregen om praktijkervaring op te doen bij Deloitte. Dit traject houdt voor mij in dat ik 1 jaar bij Deloitte kan gaan werken.
4 dagen in de week werken en nog 1 dag les op school.

Heeft een van jullie hier ervaring mee?
Ik ben vooral benieuwd naar de werkdruk, de inhoud van de werkzaamheden en de sfeer binnen het bedrijf.
pi_119875450
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:46 schreef vivi91 het volgende:
Goedemiddag,

Vanuit school (hbo accountancy, 2e jaars) heb ik de mogelijkheid gekregen om praktijkervaring op te doen bij Deloitte. Dit traject houdt voor mij in dat ik 1 jaar bij Deloitte kan gaan werken.

Ik ben vooral benieuwd naar de werkdruk, de inhoud van de werkzaamheden en de sfeer binnen het bedrijf.
Je kan het dus zien als een duaal traject, maar dan voor één jaar?

Ik ken wel iemand die haar gehele studie duaal heeft uitgevoerd. Ik moet zeggen dat dat ook wel voordelen heeft:
- Veel praktijkervaring;
- Je krijgt betaald;
- Je hebt alvast werkervaring.

Mocht het hun bevallen, dan heb je ook nog kans dat ze je een baantje aanbieden.

Met Deloitte zelf heb ik verder weinig. Het trekt mij niet zo erg.
pi_119876913
quote:
Goedemiddag,

Ik zal het doen als ik jouw was. Van de klasgenoten die ik ken hebben de meesten een achterstand van een half jaar opgelopen. Klinkt misschien veel, maar is het niet. De voordelen wegen in ieder geval zwaarder op dan een achterstand van een half jaar. Overigens zit er ook iemand bij die een jaar achterstand heeft gelopen, maar de persoon kennende zal ik zeggen dat die ook een achterstand zal hebben als die niet in dit traject zat.
pi_119878983
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 20:46 schreef DarkerThanBlack het volgende:
EY Groningen is anders dan EY Rotterdam. Als je eens zegt in welke stad je wilt werken, dan kan je misschien een beter antwoord krijgen.
Het zou mijn gaan om Rotterdam. Wat betreft de meeloopdagen heb ik het idee daar hier een te gemaakt beeld wordt neergezet (van wat ik heb gezien). Ik heb juist hier gepost omdat ik benieuwd was naar de mening van medewerkers zelf.

Ik zou graag de plussen en minnen tussen de big 4 (dus bijv ook arbeidsvoorwaarden technisch) zoals die worden ervaren door de forum gebruikers hier horen. Ik kan het wellicht meenemen in m'n afweging, maar het is hoe dan ook leuk om wat verschillende ervaringen naast elkaar te zien. Dus ik hoor het graag hier! zo'n overzicht is wellicht ook voor anderen handig :)
  maandag 3 december 2012 @ 20:59:04 #170
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_119895716
quote:
Goedemiddag,

Dat is echt een mooie kans die ik zeker zou nemen, na 1,5/2 jaar theorie meteen het toepassen ervan en praktijkervaring krijgen lijkt me echt handig, ook weer voordelig voor de rest van je studie en latere sollicitaties.
Het enige nadeel is dat het teruggaan naar voltijd school wat vervelend kan zijn, geld weg en weer lang bezig om hetzelfde te gaan doen wat je eerst deed.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_119905353
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:13 schreef Auditor het volgende:

[..]

Het zou mijn gaan om Rotterdam. Wat betreft de meeloopdagen heb ik het idee daar hier een te gemaakt beeld wordt neergezet (van wat ik heb gezien). Ik heb juist hier gepost omdat ik benieuwd was naar de mening van medewerkers zelf.

Ik zou graag de plussen en minnen tussen de big 4 (dus bijv ook arbeidsvoorwaarden technisch) zoals die worden ervaren door de forum gebruikers hier horen. Ik kan het wellicht meenemen in m'n afweging, maar het is hoe dan ook leuk om wat verschillende ervaringen naast elkaar te zien. Dus ik hoor het graag hier! zo'n overzicht is wellicht ook voor anderen handig :)
Tja in mijn ogen kan je altijd nog 'overal' solliciteren en op basis van het gesprek beoordelen wat het beste gevoel geeft. Ik vind de 'rancune' (negatief of positief) van een gebruiker ook niet echt representatief en past mogelijk totaal niet in jouw visie.

Verder arbeidsvoorwaarden verschillen misschien wel iets, maar het plusje hier en het minnetje daar brengt grosso modo geen significante verschillen.
pi_120188203
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 00:22 schreef snabbi het volgende:

[..]

Tja in mijn ogen kan je altijd nog 'overal' solliciteren en op basis van het gesprek beoordelen wat het beste gevoel geeft. Ik vind de 'rancune' (negatief of positief) van een gebruiker ook niet echt representatief en past mogelijk totaal niet in jouw visie.

Verder arbeidsvoorwaarden verschillen misschien wel iets, maar het plusje hier en het minnetje daar brengt grosso modo geen significante verschillen.
Dank voor de reactie.

Wat betreft arbeidsvoorwaarden, ik heb begrepen dat brutolonen weinig tot niet verschillen tussen de kantoren. Op dit moment spreekt Deloitte mij het meest aan. Zijn er hier Deloitters die mij wat meer kunnen vertellen over secundaire arbeidsvoorwaarden zoals bijvoorbeeld de mobiliteitsregeling (wat voor auto kun je kiezen als wo audit starter) en overurencompensatie? Reacties van werknemers van andere kantoren zijn uiteraard ook welkom!
  dinsdag 11 december 2012 @ 15:17:38 #173
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_120192106
Deloitte heeft qua startsalaris inderdaad praktisch hetzelfde als andere BIG4-kantoren, maar loopt na een paar jaar wel wat achter, als ik de verhalen op kantoor begrijp. (Ik begon zelf vanaf het VWO, maar loop nu ook achter op mensen van studie, die bij andere kantoren werken).

Auto: je zal het eerste jaar denk ik een Fiat Punto Evo krijgen, als voorloopauto. Krijg je na een jaar een contract voor onbepaalde tijd, dan kan je zelf een auto kiezen.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_120206086
Uiteraard is het nieuws van vandaag: eerste kamer neemt nieuwe accountantswet aan

Met als belangrijkste punt:
quote:
Motie Postema

In de vandaag door de Eerste Kamer aangenomen motie Postema wordt de regering verzocht vast te stellen voor de wetsgeschiedenis van het wetsvoorstel, dat onder de genoemde ‘assurance’ moet worden verstaan ‘controlediensten gericht op het verstrekken van zekerheid over de door de controlecliënt verstrekte informatie ten behoeve van externe gebruikers van deze informatie alsook ten behoeve van de Raad van Commissarissen’, zoals die bedoeld in de genoemde verslagen.
Hierdoor worden de werkzaamheden rondom (minder ver) advieswerkzaamheden beperkt, maar niemand weet tot hoever.
pi_120216826
Toevalligerweis heb ik begin Januari een interview bij 1 van deze 4. Heb er al wel vaker interviews gehad en van die testjes maar heb destijds altijd de vlag afgehouden. Heb nu misschien wel meer interesse :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')