quote:
Op woensdag 4 april 2012 17:06 schreef Loodje het volgende:Zeker weten
Volgensmij heb ik het al eerder gevraagd, maar wie bereid zich voor op de bevalling dmv cursus? Ben benieuwd hoeveel dames dat eigenlijk doen, waar ze voor kiezen en achteraf, hoe ze de bevalling hebben ervaren:)
Zelf heb ik gekozen voor hypnobirthing, zo zweverig als het klinkt, is het totaal niet, maar juist een natuurlijke manier van bevallen. Als ik ervaringen vergelijk (buiten het feit dat iedereen natuurlijk anders is) merk ik dat de vrouwen die een cursus such as, hypnobirthing hebben gedaan, de bevallig veel positiever en fijner ervaren, daarnaast hebben hun partner een rol in de bevalling. Wat voor veel mannen fijn kan zijn omdat ze niet hun vrouw irriteren tijdens de bevalling en weten wat ze kunnen doen ipv wachten...
wat jullie?
Ik heb niks gedaan vorige keer, op een blauwe maandag zwangerschapszwemmen na. En ik heb zelf het hypnobirthing boek gelezen (geen cursus gedaan dus

) en mijn bevalling is prima gegaan

wel ingeleid (ivm Pupp, zogeheten zwangerschapsjeuk) met 38.1. Prima verloop, 7,5 uur na breken van vliezen was mijn dame er. Wel vacuüm & knip ivm wegvallen van haar hartslag bij het persen, maar ik heb dat alles geenzins 'zwaar' ervaren (ja het persen wel eigk

dat vond ik niks! Doe mij nog maar 10 keer ontsluitingsweeen... geen hobby, maar wel te overleven. Maar das persoonlijk

).
Dit keer duik ik weer eens in mijn boek en misschien ga ik als ik nog iets verder ben weer eens bij het zwemmen kijken, maar verder ga ik niks doen

Overigens irriteerde mijn man me niet tijdens mijn bevalling, maar echt iets actiefs heeft ie ook niet hoeven doen

maar dat ligt sowieso aan mijn manier van omgaan met pijn

ik duik altijd in mezelf bij pijn...