abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109981107
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:44 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Bied ze dan geen opleiding aan maar stuur ze linea recta terug.
Dat lukt niet, dat is het probleem. Dezelfde overheid die hier boetes uit wil gaan delen dropt uitgeprocedeerde asielzoekers op het station met een treinkaartje en schrijft ze dan de boeken uit... het is een probleem dat we zelf veroorzaken.
quote:
Ik ben voorstander van iedereen opleiden die het maar wil, maar nog groter voorstander van consequent beleid. Het is het een of het ander, we gaan geen halve nutteloze opleidingen aanbieden.
Dat kan. Dit is echter een probleem maken om het problematiseren.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:46 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Maar dat gaat ie heus niet doen.

Tja dat een Kamp het moet hebben van stoere taal boven fatsoenlijk beleid is een keuze.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Waaruit blijkt hoe weinig Asscheer weet van het MBO. Je hebt daar bijna nooit korte stages.
Oh? Ik heb regelmatig dergelijke stagiaires voorbij zien komen.
[..]
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_109982417
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 17:57 schreef Captain_Ghost het volgende:
Stel dat een minderjarige illegalen, hoe moet ze dan van leerplicht omzeilen?.
Na VMBO Havo doen.

Vervolgens HBO Propedeuse halen, en ermee naar universiteit. Op de universiteit hoef je geen stage te lopen.
pi_109983281
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:14 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Het lijkt me een mooi streven om illegalen - zo lang ze in Nederland verblijven, want in principe moeten ze inderdaad zo snel mogelijk het land uit - een zo waardevol mogelijk diploma te geven.
Waarom? Ben ik dan de enige die het raar vind dat we dan betalen voor een opleiding voor iemand die vervolgens niet hier mag werken? We investeren dus in iemand maar hebben er vervolgens hier niks aan.
De illegaal kan hooguit in zijn land van herkomst HOPELIJK iets met zijn educatieve achtergrond doen, maar daar hebben wij hier niks aan. Dan is het eigenlijk een soort verkapte ontwikkelingshulp.

Zo blijven ze hier alleen maar langer hangen als ze weten dat hun kroost hier een opleiding mag volgen. Gewoon consequent zijn en geen rechten toekennen. Gaan ze hopelijk ook eerder weg.
pi_109986728
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:40 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Gewoon consequent zijn en geen rechten toekennen. Gaan ze hopelijk ook eerder weg.
En hoe wil je dat precies gaan doen?
pi_109987979
quote:
Wat was Kamp trouwens zwak zeg, gisteravond.
Ik vind Henk Kamp inhoudelijk gezien altijd zwak, minder zwak dan Elias maar zwak.
Wat hij gisteren deed is een doodzonde voor een politicus bij een interview: het persoonlijk maken en als een kind klagen dat Asher hem onderbrak. Tja, eerlijk is eerlijk. Henk Kamp is wel erg lang van stof, als je hem steeds laat uitspreken dan spreekt hij 90% van de tijd. Dat was mij ook al vaak opgevallen, niet alleen gisteravond.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_109988142
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:40 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Waarom? Ben ik dan de enige die het raar vind dat we dan betalen voor een opleiding voor iemand die vervolgens niet hier mag werken? We investeren dus in iemand maar hebben er vervolgens hier niks aan.
De illegaal kan hooguit in zijn land van herkomst HOPELIJK iets met zijn educatieve achtergrond doen, maar daar hebben wij hier niks aan. Dan is het eigenlijk een soort verkapte ontwikkelingshulp.

Zo blijven ze hier alleen maar langer hangen als ze weten dat hun kroost hier een opleiding mag volgen. Gewoon consequent zijn en geen rechten toekennen. Gaan ze hopelijk ook eerder weg.
Inderdaad. Wel kunnen investeren in de opleiding van illegalen en vervolgens moeten we bezuinigen op onderwijs van legalen.
pi_109988181
quote:
Op de universiteit hoef je geen stage te lopen.
Dat is niet waar.
#NoDAPL
pi_109988315
quote:
Dat is in deze discussie niet relevant. Er is nu eenmaal om humanitaire redenen (in lijn met een internationaal verdrag) besloten dat ze een opleiding mogen volgen, dan moet je ook de volledige opleiding laten volgen. Hoewel ik persoonlijk van mening ben dat een stage per definitie geen onderdeel is van een opleiding, inhoudelijk gezien, is die stage nu eenmaal een voorwaarde om het papiertje te krijgen. Met dat papiertje in de hand hebben ze meer mogelijkheden in het moederland van hun ouders dan zonder dat papiertje.
Als we toch investeren in hun opleiding laten we er dan in ieder geval voor zorgen dat die investering nut heeft.
#NoDAPL
pi_109997519
Ik begrijp Kamp heel goed en ben het volkomen met hem eens.
Wetten zijn er niet voor de flauwe kul en moeten worden nageleefd.
Ook als het sommigen niet uitkomt.
Iedereen die het met een bepaalde wet niet eens is, mag democratisch proberen die wet te veranderen.
Wetten oprekken of gedogen voor politiek gewin, brengt alleen maar moeilijkheden en chaos voort. Dat leert het verleden wereldwijd.
Bestuurders en ambtenaren, die weigeren bepaalde wetten uit te voeren behoren te worden ontslagen.
pi_110008436
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 20:41 schreef Truffelvarken het volgende:
Ik begrijp Kamp heel goed en ben het volkomen met hem eens.
Wetten zijn er niet voor de flauwe kul en moeten worden nageleefd.
Ook als het sommigen niet uitkomt.
Iedereen die het met een bepaalde wet niet eens is, mag democratisch proberen die wet te veranderen.
Wetten oprekken of gedogen voor politiek gewin, brengt alleen maar moeilijkheden en chaos voort. Dat leert het verleden wereldwijd.
Bestuurders en ambtenaren, die weigeren bepaalde wetten uit te voeren behoren te worden ontslagen.
En zo is het. Met bijna 17 miljoen inwoners heb je nou eenmaal wetten/leefregels nodig om een meer dan gemiddeld fatsoenlijke maatschappij in stand te kunnen houden. Uiteraard zijn er altijd nadelen, er zullen altijd uitzonderingen zijn, tussen de wal en het schip gevallen, enkelen waarvoor een wet effe nadelig uitpakt... maar de algemene tendens zal zijn dat de wetten/leefregels voor de democratische meerderheid als wenselijk wordt bestempeld.

En dan neigen naar handelen naar eigendunken is anarchistisch en chaos bevorderend en in een samenleving totaal onwenselijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Montagui op 07-04-2012 00:02:57 ]
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_110016822
Asscher voert de wet ook uit. Iedereen heeft namelijk recht op onderwijs.

't Valt niet mee hè, nuance?
  zaterdag 7 april 2012 @ 11:06:38 #92
165633 eriksd
The grand facade...
pi_110016886
Waarom hebben illegalen eigenlijk recht op onderwijs?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 11:07:53 #93
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_110016923
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:06 schreef eriksd het volgende:
Europese rechten van de mens?
Carpe Libertatem
pi_110017036
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:06 schreef eriksd het volgende:
VN-kinderrechtenverdrag, artikel 28.
http://www.kinderrechten.nl/images/13/194.pdf
pi_110017664
'Houding Kamp over stages ingegeven door sentiment PVV'

Nou is Doekle natuurlijk een afvallige binnen het CDA maar zijn analyse is wel pijnlijk juist.
  zaterdag 7 april 2012 @ 11:44:57 #96
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_110017802
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. De wet is de wet. Voor stage wordt vaak een vergoeding betaald. Dus is het werk.
Volgens Kamp weet men niet om hoeveel illegale jongeren het gaat, dus, wil je voorkomen dat die een vergoeding krijgen, dan krijgt niemand nog een vergoeding. En dat lijkt me niet de bedoeling.
In het MBO? Op het HBO in bijvoorbeeld de zorg en het onderwijs?

Ga jij je eens even goed inlezen, want je liegt.
Dit, dus.
pi_110017832
Erg afhankelijk van het soort MBO-opleiding en de stageinstelling. Dat MBO-stagiaires een vergoeding krijgen gebeurt wel degelijk maar die is over het algemeen zo minimaal dat ik niet direct de relatie loon-werk zou leggen.
pi_110017939
Eerder een soort van vergoeding voor onkosten en het lastiger kunnen hebben van een bijbaantje.
  zaterdag 7 april 2012 @ 11:51:05 #99
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_110017954
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:46 schreef du_ke het volgende:
Erg afhankelijk van het soort MBO-opleiding en de stageinstelling. Dat MBO-stagiaires een vergoeding krijgen gebeurt wel degelijk maar die is over het algemeen zo minimaal dat ik niet direct de relatie loon-werk zou leggen.
Op het MBO een stagevergoeding? In welke sectoren dan? In de gehele Zorg&Welzijn sector, inclusief het onderwijs (klassenassistent niveau 2 en Onderwijsassistent niveau 4) is de standaard een onbetaalde stage. Dat zal de school direct bij het werven van stageplaatsen aangeven.
Dit, dus.
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 11:52:01 #100
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_110017979
-edit verkeerd topic.
Carpe Libertatem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')