Ik lees niet dat therapie geen zin heeft, ik lees dat jij geen zin hebt in therapie. En nee, als je het zelf niet wilt zal het nooit werken. maar dat betekent niet dat medicatie dan altijd een goed alternatief is.quote:Op woensdag 4 april 2012 16:30 schreef de40reoverz het volgende:
Ik begrijp dat mensen nu roepen van dat medicijnen geen kattepis zijn. Dat begrijp ik ook wel. Het punt is wel dat ik al jaren hiermee loop en dat therapie al bewezen heeft niet te helpen. Kan wel leuk weer therapie gaan volgen, maar als het niet helpt heb je er ook weinig aan.
Hoe weet je dat een antidepressivum dan gaat helpen?quote:Op woensdag 4 april 2012 16:30 schreef de40reoverz het volgende:
Ik begrijp dat mensen nu roepen van dat medicijnen geen kattepis zijn. Dat begrijp ik ook wel. Het punt is wel dat ik al jaren hiermee loop en dat therapie al bewezen heeft niet te helpen. Kan wel leuk weer therapie gaan volgen, maar als het niet helpt heb je er ook weinig aan.
Wat is je probleem precies? Je loopt met sombere gevoelens rond?quote:Op woensdag 4 april 2012 16:30 schreef de40reoverz het volgende:
Ik studeer aan een universiteit, echter dat loopt allang niet meer soepel. Relatie heb ik niet. Ik woon thuis en heb geen werk. Wel doe ik vrijwilligerswerk.quote:Op woensdag 4 april 2012 16:36 schreef Leyli het volgende:
Wil je wat meer over jezelf vertellen? Eventuele studie, of je werkt, of je een relatie hebt, je thuissituatie enzovoorts. Kortom, wat meer gedetailleerde achtergrondinformatie zou handig zijn. Dan kunnen mensen je ook beter advies geven lijkt mij.
Pm-en mag ook als je niet zoveel informatie op het web wil hebben.
Zeker weet je het nooit, maar ik weet wel van mezelf dat ik sinds mijn tienerjaren heel veel heb lopen drinken en blowen om daaraan te ontsnappen. En dat hielp tot op een zekere hoogtequote:Op woensdag 4 april 2012 16:43 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Hoe weet je dat een antidepressivum dan gaat helpen?
Ik vergooi me leven en ik weet niet waarom, gewoon geen zin in het leven. Het probleem is dat het redelijk moeilijk is om erachter te komen waardoor het komt. Ik of de artsen kunnen niet echt de vinger op de zere plek leggen heb ik het gevoel, waardoor ik steeds rondjes eromheen blijf draaien, heb ik het gevoel.quote:Op woensdag 4 april 2012 16:48 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Wat is je probleem precies? Je loopt met sombere gevoelens rond?
Alhoewel dat hetgene is wat ik het liefst zou willen doen. Heb ik ook een tijd lang gedaan door alleen maar te feesten, zuipen, blowen etc. Maarja nu nader ik de grens dat ik volwassen moet worden en serieus moet worden.quote:Op woensdag 4 april 2012 16:53 schreef Kluts het volgende:
Als jij die medicatie wil om zo nog verder te gaan met verdringen, nee, dan gaat niemand je dat voorschrijven. Je kan geen anti-depressiva krijgen omdat je niet geholpen wil worden, en sowieso, denk je dat je dat de rest van je leven voorgeschreven gaat krijgen? Je zal er weer een keer mee moeten stoppen en dan zit je er net zo bij als nu, misschien erger.
Ik ook. Kom ik nou ook in aanmerking voor antidepressiva?quote:woensdag 4 april 2012 17:12 schreef de40reoverz het volgende:[/b]
Zeker weet je het nooit, maar ik weet wel van mezelf dat ik sinds mijn tienerjaren heel veel heb lopen drinken en blowen om daaraan te ontsnappen. En dat hielp tot op een zekere hoogte
Iets om over na te denkenquote:Op woensdag 4 april 2012 17:27 schreef trekeennummertje het volgende:
Zijn er mensen in nauw verband waarvan je eigenlijk het idee hebt dat zij ervoor zorgen dat je in deze situatie blijft hangen? Mensen waar je je aan ergert, af en toe, omdat zij jouw problemen reflecteren door hun eigen stupide gedrag? - Dat gebeurt nogal vaak bij dit soort gevallen - alhoewel geen psycholoog eraan denkt.
Hoe bedoel je dat?quote:Op woensdag 4 april 2012 17:27 schreef trekeennummertje het volgende:
Zijn er mensen in nauw verband waarvan je eigenlijk het idee hebt dat zij ervoor zorgen dat je in deze situatie blijft hangen? Mensen waar je je aan ergert, af en toe, omdat zij jouw problemen reflecteren door hun eigen stupide gedrag? - Dat gebeurt nogal vaak bij dit soort gevallen - alhoewel geen psycholoog eraan denkt.
Voel je je wellicht klote door de mensen om je heen? Famillie.. verkeerde vrienden.. Collega's.. Leefomgeving etc.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |