abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109891006
Waarom wil mijn vriendin mijn geld niet? Ik zit namelijk in een situatie dat ik op een voor mij relatief eenvoudige manier veel geld verdien en mijn vriendin hard werkt voor weinig, maar zij wil daar maar geen gebruik van maken...

Situatie (aangezien dit toch lekker anoniem is noem ik bedragen):
Ik: ~¤3500/maand tot september wanneer mijn masterstudie begint, zal dan richting ¤500/maand gaan verwacht ik.
Vriendin: ¤150/maand en studeert full time (en ook daadwerkelijk 40 uur op school)

Ik ben 22 en zij 20. We zijn pas 2 maanden samen, maar ik wil zo graag dat ze gaat meegenieten van de luxe die ik heb in plaats van altijd de helft willen betalen etc...

Vinden jullie het dan niet realistisch als ik wat meer betaal voor de uitjes/etentjes/cadeautjes etc?
  woensdag 4 april 2012 @ 12:57:00 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_109891053
Ik mag jouw vriendin wel.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 4 april 2012 @ 12:57:30 #3
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_109891072
Ah, dat vind ik best lief van je vriendin. Een topmeid. O+
pi_109891081
Dit kan je zelf niet bedenken?
pi_109891109
Trots, geen verwijten willen hebben als het uitgaat noem maar op....leuk dat je het wilt doen maar als ze niet wil gewoon niet verder op ingaan...begint ze zich alleen maar aan te ergeren. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_109891126
Ik kan het wel bedenken, en vind het ook heel lief!

Maar ik wil ook zo graag haar die luxe bieden!
pi_109891154
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 12:58 schreef Bouty het volgende:

Als ze niet wil dan wil ze niet. :*
Optimist tot in de kist
pi_109891190
Geld achteruit leggen voor wanneer je 500 eu p maand gaat krijgen ^O^
pi_109891224
Maar wat moet ik dan als zij mij verteld geldzorgen te hebben? Ze heeft het gewoon erg krap door verschillende bijkomende kosten....
  woensdag 4 april 2012 @ 13:00:48 #10
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_109891236
quote:

Maar zij wil het niet aannemen. En dan houdt het op. Ik zou trouwens inderdaad je geld nu niet gaan verbrassen, big spender jij, maar wat opzij leggen voor de magere tijden die na de zomer aanbreken.
  woensdag 4 april 2012 @ 13:01:48 #11
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_109891288
Topwijf! En niet omdat het zo lekker goedkoop voor je is, maar dat ze een onafhankelijk mens is en dat wil blijven. Knijp je handen dicht met zo'n mens, als ze iets liefs tegen je zegt weet je 100% zeker dat ze het bedoelt zoals ze het zegt, zonder bijkomende motieven. Ze investeert in evenwicht en gelijkwaardigheid. Dat is waardevoller dan wat luxe kan brengen.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_109891313
TS begrijpt het principe niet van eergevoel...
pi_109891334
quote:

Neem haar dan een weekend ergens mee naartoe in plaats van dat je haar geld gaat lopen bieden, bedenk iets leuks voor haar, bouw je leuke herinneringen op en is het niet zo goedkoop als gewoon geld van een ander voor niks aannemen behalve het feit dat je die persoon neukt.
pi_109891346
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:00 schreef Bouty het volgende:
Maar wat moet ik dan als zij mij verteld geldzorgen te hebben? Ze heeft het gewoon erg krap door verschillende bijkomende kosten....
Blijkbaar wil ze een luistert oor hebben. Als je hebt aangeboden haar financieel te helpen en ze wil het niet dan houdt alles op. ;)
Optimist tot in de kist
pi_109891361
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:00 schreef Bouty het volgende:
Begrip tonen, luisteren..... niet veel ervaring?
pi_109891411
Doorgeslagen feministen ook altijd... Ze willen zo graag zelfstandig en onafhankelijk zijn. Maar als het er op aankomt laten ze het ineens keihard vallen... :')
pi_109891418
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:03 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Begrip tonen, luisteren..... niet veel ervaring?
Wat mee speelt is dat ik het geld verdien met een hobby, niet eens werk. Ik voel mij gewoon schuldig zoveel geld te hebben zonder te 'werken' terwijl zij enorm veel voor moet doen. Zij verdient het zoveel meer dan ik!
  woensdag 4 april 2012 @ 13:05:37 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_109891475
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:04 schreef Bouty het volgende:

Wat mee speelt is dat ik het geld verdien met een hobby, niet eens werk. Ik voel mij gewoon schuldig zoveel geld te hebben zonder te 'werken' terwijl zij enorm veel voor moet doen.
Schenk het aan een goed doel. Maar ga het je vriendin niet lopen opdringen omdat jij je schuldig voelt.
  Moderator woensdag 4 april 2012 @ 13:06:35 #19
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_109891514
quote:

[..]

Wat mee speelt is dat ik het geld verdien met een hobby, niet eens werk. Ik voel mij gewoon schuldig zoveel geld te hebben zonder te 'werken' terwijl zij enorm veel voor moet doen.
Waarom ga je dan straks terug naar 500 euro. Is dat doordat er kosten vanaf gaan waardoor je nog maar500 euro over houdt of is dat omdat je dan je hobby niet meer kunt doen en dan dus niet meer zoveel binnen komt?

Overigens, het is april he, jij hebt het over september, dat is 't zo, dus in plaats van de grote jongen uit te hangen en veel geld uit te geven kun je beter wat geld oppotten voor als het straks wat magerder wordt. Lijkt me verstandiger.

Overigens: respect voor je vriendin.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_109891523
quote:

[..]

Wat mee speelt is dat ik het geld verdien met een hobby, niet eens werk. Ik voel mij gewoon schuldig zoveel geld te hebben zonder te 'werken' terwijl zij enorm veel voor moet doen. Zij verdient het zoveel meer dan ik!
Laat haar anders meedoen met de hobby waarmee je je geld binnenkrijgt, wellicht vindt ze dat wel wat...werkt ze er toch voor. Geen idee wat je doet maar wellicht is er wel zoiets als een "baan"voor haar te vinden binnen datgene wat je doet.
Optimist tot in de kist
  woensdag 4 april 2012 @ 13:08:42 #21
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_109891605
Toffe vriendin. O+

Delen in je geld hoeft niet per sé natuurlijk maar je kan haar best es iets cadeau doen waarvan je weet dat ze het nodig heeft, maar niet kan betalen.

Verder wat CoolGuy zegt, het is zó september, dus sparen zou verstandiger zijn. 500 euro in de maand is dan ineens héél weinig namelijk.
power to the people
pi_109891624
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Waarom ga je dan straks terug naar 500 euro. Is dat doordat er kosten vanaf gaan waardoor je nog maar500 euro over houdt of is dat omdat je dan je hobby niet meer kunt doen en dan dus niet meer zoveel binnen komt?

Overigens, het is april he, jij hebt het over september, dat is 't zo, dus in plaats van de grote jongen uit te hangen en veel geld uit te geven kun je beter wat geld oppotten voor als het straks wat magerder wordt. Lijkt me verstandiger.

Overigens: respect voor je vriendin.
Heeft te maken dat ik er inderdaad geen tijd meer voor heb. Het is ook zeker mijn plan om te sparen, maar de verhouding ligt nu gewoon veel te scheef en kan dus echt wel iets missen.
pi_109891637
quote:

[..]

Je bent een beetje een vastgelopen plaat, alles is al gezegd er is niet meer dat je verteld kan worden hier.Wat wil je nu van ons horen? (wat nog niet gezegd is)
pi_109891696
Wat doe je voor die 3500 in de maand als ik vragen mag? :P
pi_109891715
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:09 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Je bent een beetje een vastgelopen plaat, alles is al gezegd er is niet meer dat je verteld kan worden hier.Wat wil je nu van ons horen? (wat nog niet gezegd is)
Niet zoveel, ik was gewoon benieuwd naar buitenstaande meningen. Ik ben waarschijnlijk inderdaad een socialy akward persoon, en daarom waarschijnlijk zo goed in mijn hobby :(. Bedankt voor alle feedback in ieder geval :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')