abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109861426
AMSTERDAM - De 31-jarige Dwight E. krijgt 1,5 jaar celstraf wegens de dood van zijn baby. De rechtbank in Amsterdam oordeelde dinsdag dat hij schuldig is aan mishandeling met de dood tot gevolg. E. is inmiddels weer op vrije voeten en heeft zijn straf ook al uitgezeten in voorarrest, dus hij hoeft niet opnieuw de cel in.

Volgens de rechters staat vast dat E. zijn zoontje op 4 maart 2009 hard op bed heeft gesmeten. Verschillende getuigen hebben verklaard dat hij dat wel vaker deed als de baby huilde. Door de mishandeling van die dag in combinatie met een al eerder opgelopen schedelbreuk en hersenletsel overleed het kind. Het was toen 5 maanden.

Het Openbaar Ministerie (OM) had 3 jaar cel geëist. De rechtbank komt tot een lagere straf, onder meer omdat E. verminderd toerekeningsvatbaar was. Hij was illegaal in Nederland en bevond zich in een uitzichtloze situatie.

De eis dateert overigens alweer van september 2010. De rechtbank kom nu pas met een uitspraak, omdat zij eerst nog een aantal vragen beantwoord wilde hebben. Dat dit allemaal zo lang heeft geduurd, heeft zij ook meegewogen in de straf.

De moeder van het kind stond destijds ook terecht. Het OM eiste een werkstraf en een voorwaardelijke celstraf tegen haar, onder meer omdat ze niet aan de bel had getrokken bij jeugdzorg om een einde te maken aan de mishandelingen van haar zoontje. De rechtbank sprak haar echter vrij.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_na_dood_baby__.html

Ik ben blij dat de rechter rekening heeft gehouden met de verzachtende omstandigheden. Verder heb ik begrepen dat de PvdA een actie is gestart om te voorkomen dat deze arme man uitgezet zal worden.
  dinsdag 3 april 2012 @ 19:13:59 #2
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_109861513
:r
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_109861526
Inderdaad, een van de vele aanwinsten van ons land. Zulk soort mensen moet je koesteren.
Hier staat niets.
pi_109861807
:')
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it."
― Albert Einstein
pi_109861852
quote:
Hij was illegaal in Nederland en bevond zich in een uitzichtloze situatie.
:') :') :')

Maargoed, nederlandse rechtspraak is sowieso al een lachertje dus het verbaast me geeneens.
Conscience do cost.
  Donald Duck held dinsdag 3 april 2012 @ 19:24:38 #6
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_109861943
Dit artikel vergeet te melden dat het zelfverdediging betrof, wat voor de rechter een zwaarwegende verzachtende omstandigheid was.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 3 april 2012 @ 19:24:54 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_109861961
Als je met een Dwight E. trouwt dan heb je het als moeder ook aan jezelf te danken.
The End Times are wild
  dinsdag 3 april 2012 @ 19:26:00 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_109861997
En hoezo 'was' illegaal. Waaraan heeft hij zijn huidige legale status dan te danken?
The End Times are wild
pi_109862050
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 19:26 schreef LXIV het volgende:
En hoezo 'was' illegaal. Waaraan heeft hij zijn huidige legale status dan te danken?
Babymoord is een criterium waarmee directe naturalisatie mogelijk is.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 3 april 2012 @ 19:28:50 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_109862113
Oh ja, bij deze de verzachtende omstandigheden:
quote:
olgens justitie is de baby hardhandig door elkaar geschud en meermalen op bed geworpen, waardoor hij uiteindelijk is overleden. De nu 29-jarige vader Dwight E. heeft aanvankelijk een bekentenis afgelegd, maar zei maandag tijdens de eerste dag van de rechtszaak dat hij de schuld op zich had genomen om zijn partner Anouska S. (31) vrij te pleiten. Voor de rechter weersprak hij maandag de getuigenverklaringen dat hij zijn zoontje in bed zou laten vallen als die langdurig huilde.
Mogelijk stootte de baby daarbij zijn hoofd tegen de radiator. De verdachte was alleen thuis op de dag dat zijn zoontje overleed. Volgens zijn vader kreeg de baby een soort epileptische aanvallen, waarbij zijn lichaampje verstijfde en zijn ogen wegdraaiden. „Nadat hij in slaap was gevallen moest hij opnieuw hysterisch huilen en had hij weer zo'n aanval. Hij verstijfde helemaal, balde zijn vuistjes en niet lang daarna verslapte hij mijn armen. Ik heb hem daarna uitgekleed en in bed gelegd, hij bewoog niet meer”, verklaarde de verdachte maandag.
Niet alleen het kleinste kind zou het slachtoffer van kindermishandeling zijn. Na zijn dood werd bij zijn tien maanden oudere zusje een fractuur in het kuitbeen geconstateerd. Ook zou haar vader haar hebben geslagen, onder meer in het gezicht.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_voor_rechter__.html
The End Times are wild
pi_109862283
Fout in TT, het was dus geen moord. Is zelfs een telegraafartikeltje te moeilijk voor TS?
  dinsdag 3 april 2012 @ 19:36:47 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_109862531
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 19:32 schreef DonJames het volgende:
Fout in TT, het was dus geen moord. Is zelfs een telegraafartikeltje te moeilijk voor TS?
In de Volkskrant stond: Kansenmens weet na moeilijke weg toch te integreren in de Nederlandse samenleving. Maar die TT was te lang voor FOK!
The End Times are wild
  woensdag 4 april 2012 @ 07:30:45 #13
366965 Black-beauty-babe
Kus voor iedereen!
pi_109882540
Wat een belachelijke lage straf
^O^
  woensdag 4 april 2012 @ 08:15:17 #14
8372 Bastard
Persona non grata
pi_109882932
Was het ergens een nalatig ongeluk? Geen moord met voorbedachte rade in ieder geval..
Rotverhaal om de dag mee te beginnen trouwens.
The truth was in here.
pi_109883189
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 08:15 schreef Bastard het volgende:
Was het ergens een nalatig ongeluk? Geen moord met voorbedachte rade in ieder geval..
Rotverhaal om de dag mee te beginnen trouwens.
Nee, maar het komt daar toch verrekt dicht bij in de buurt. Een ongeluk is het in elk geval bepaald niet.

quote:
Volgens de rechters staat vast dat E. zijn zoontje op 4 maart 2009 hard op bed heeft gesmeten. Verschillende getuigen hebben verklaard dat hij dat wel vaker deed als de baby huilde.
Maar goed, dat beestmens kan weer aan de gang. Op naar de volgende dode baby.

Oh wacht:
quote:
Het Openbaar Ministerie (OM) had 3 jaar cel geëist. De rechtbank komt tot een lagere straf, onder meer omdat E. verminderd toerekeningsvatbaar was. Hij was illegaal in Nederland en bevond zich in een uitzichtloze situatie.

Vandaar dus die lage straf. Hij was dus héél zielig. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 4 april 2012 @ 08:57:20 #16
8372 Bastard
Persona non grata
pi_109883472
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 08:37 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Nee, maar het komt daar toch verrekt dicht bij in de buurt. Een ongeluk is het in elk geval bepaald niet.

[..]

Maar goed, dat beestmens kan weer aan de gang. Op naar de volgende dode baby.

Oh wacht:

[..]

Vandaar dus die lage straf. Hij was dus héél zielig. :')
Ik wil het niet goed praten dat hij dit gedaan heeft, maar ik herken de frustratie van een krijsende baby die je niet lijkt te kunnen kalmeren. Gooi daar nog wat meer factoren bij die je hoofd op hol gooien en je kan een explosieve situatie krijgen en in een opwelling dingen doen waar je later spijt van krijgt.
The truth was in here.
pi_109886314
Nou DS4, Weltschmerz en JohhnyKnoxville: kom ons maar vertellen wat een Tokkies we zijn omdat we dit niet goedkeuren, alle nuance verliezen en hoe beschaafd jullie wel niet zijn en hoe beschaafd deze straf is.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_109886985
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 08:57 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik wil het niet goed praten dat hij dit gedaan heeft, maar ik herken de frustratie van een krijsende baby die je niet lijkt te kunnen kalmeren. Gooi daar nog wat meer factoren bij die je hoofd op hol gooien en je kan een explosieve situatie krijgen en in een opwelling dingen doen waar je later spijt van krijgt.
Ja huilbaby's kunnen erg vervelend zijn. Toch heb ik nooit de neiging gehad ze te vermoorden.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_109887064
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 19:32 schreef DonJames het volgende:
Misschien kunnen we TS aanklagen voor smaad jegens de goede man?
  woensdag 4 april 2012 @ 11:27:12 #20
8372 Bastard
Persona non grata
pi_109887675
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja huilbaby's kunnen erg vervelend zijn. Toch heb ik nooit de neiging gehad ze te vermoorden.
Hij waarschijnlijk ook niet, moord is niet bewezen namelijk.
The truth was in here.
pi_109888055
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:27 schreef Bastard het volgende:

[..]

Hij waarschijnlijk ook niet, moord is niet bewezen namelijk.
Zucht. :N
  woensdag 4 april 2012 @ 12:03:04 #22
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_109889090
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 08:57 schreef Bastard het volgende:
:o Dit meen je niet dat je hiervoor begrip kunt opbrengen. :{
Dat je in een bepaalde situatie in staat bent een volwassene iets aan te doen of die gedachte hebt... o.k...

Maar een kleine baby? ;(
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
  woensdag 4 april 2012 @ 12:11:52 #23
8372 Bastard
Persona non grata
pi_109889425
quote:
13s.gif Op woensdag 4 april 2012 12:03 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

:o Dit meen je niet dat je hiervoor begrip kunt opbrengen. :{
Dat je in een bepaalde situatie in staat bent een volwassene iets aan te doen of die gedachte hebt... o.k...

Maar een kleine baby? ;(
Dus je zelfbeheersing verliezen op een volwassene acht je mogelijk en op een baby/klein kind niet?
quote:
zelfbeheersing
[zelfstandig naamwoord]• het bedwingen van de neiging om te doen wat in je opkomt
Nou dan.
The truth was in here.
  woensdag 4 april 2012 @ 12:24:38 #24
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_109889866
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 12:11 schreef Bastard het volgende:
Dus je zelfbeheersing verliezen op een volwassene acht je mogelijk en op een baby/klein kind niet?
Nou niet zomaar hoor, maar als een volwassene bijvoorbeeld mijn vader mishandelt dan acht ik het mogelijk dat ik als volwassene niet insta voor mezelf als ik die persoon tegenkom.

Maar een baby is te allen tijde onschuldig.

quote:
Nou dan.
Als je zó gefrustreerd bent dat je zelfs de neiging hebt om een baby iets aan te doen of om een volwassene iets aan te doe om een futiliteit, dan wordt het tijd om je opgekropte agressie en/of energie ergens anders op te richten. Sport bijvoorbeeld, of seks met je vrouw. :)
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_109889982
Je titel is niet correct, hij is schuldig bevonden aan, en veroordeeld voor "mishandeling met de dood tot gevolg". Geen moord in de wettelijke zin van het woord, dan was nl de straf ook echt wel wat hoger geweest.

Dat men in de volksmond en voor de rechtbank der publieke opinie met zijn 17 miljoen rechters, elke vorm van doding "moord" noemt is een ander verhaal.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')