quote:Hij was illegaal in Nederland en bevond zich in een uitzichtloze situatie.
Babymoord is een criterium waarmee directe naturalisatie mogelijk is.quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:26 schreef LXIV het volgende:
En hoezo 'was' illegaal. Waaraan heeft hij zijn huidige legale status dan te danken?
http://www.telegraaf.nl/b(...)_voor_rechter__.htmlquote:olgens justitie is de baby hardhandig door elkaar geschud en meermalen op bed geworpen, waardoor hij uiteindelijk is overleden. De nu 29-jarige vader Dwight E. heeft aanvankelijk een bekentenis afgelegd, maar zei maandag tijdens de eerste dag van de rechtszaak dat hij de schuld op zich had genomen om zijn partner Anouska S. (31) vrij te pleiten. Voor de rechter weersprak hij maandag de getuigenverklaringen dat hij zijn zoontje in bed zou laten vallen als die langdurig huilde.
Mogelijk stootte de baby daarbij zijn hoofd tegen de radiator. De verdachte was alleen thuis op de dag dat zijn zoontje overleed. Volgens zijn vader kreeg de baby een soort epileptische aanvallen, waarbij zijn lichaampje verstijfde en zijn ogen wegdraaiden. „Nadat hij in slaap was gevallen moest hij opnieuw hysterisch huilen en had hij weer zo'n aanval. Hij verstijfde helemaal, balde zijn vuistjes en niet lang daarna verslapte hij mijn armen. Ik heb hem daarna uitgekleed en in bed gelegd, hij bewoog niet meer”, verklaarde de verdachte maandag.
Niet alleen het kleinste kind zou het slachtoffer van kindermishandeling zijn. Na zijn dood werd bij zijn tien maanden oudere zusje een fractuur in het kuitbeen geconstateerd. Ook zou haar vader haar hebben geslagen, onder meer in het gezicht.
In de Volkskrant stond: Kansenmens weet na moeilijke weg toch te integreren in de Nederlandse samenleving. Maar die TT was te lang voor FOK!quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:32 schreef DonJames het volgende:
Fout in TT, het was dus geen moord. Is zelfs een telegraafartikeltje te moeilijk voor TS?
Nee, maar het komt daar toch verrekt dicht bij in de buurt. Een ongeluk is het in elk geval bepaald niet.quote:Op woensdag 4 april 2012 08:15 schreef Bastard het volgende:
Was het ergens een nalatig ongeluk? Geen moord met voorbedachte rade in ieder geval..
Rotverhaal om de dag mee te beginnen trouwens.
Maar goed, dat beestmens kan weer aan de gang. Op naar de volgende dode baby.quote:Volgens de rechters staat vast dat E. zijn zoontje op 4 maart 2009 hard op bed heeft gesmeten. Verschillende getuigen hebben verklaard dat hij dat wel vaker deed als de baby huilde.
Vandaar dus die lage straf. Hij was dus héél zielig.quote:Het Openbaar Ministerie (OM) had 3 jaar cel geëist. De rechtbank komt tot een lagere straf, onder meer omdat E. verminderd toerekeningsvatbaar was. Hij was illegaal in Nederland en bevond zich in een uitzichtloze situatie.
Ik wil het niet goed praten dat hij dit gedaan heeft, maar ik herken de frustratie van een krijsende baby die je niet lijkt te kunnen kalmeren. Gooi daar nog wat meer factoren bij die je hoofd op hol gooien en je kan een explosieve situatie krijgen en in een opwelling dingen doen waar je later spijt van krijgt.quote:Op woensdag 4 april 2012 08:37 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nee, maar het komt daar toch verrekt dicht bij in de buurt. Een ongeluk is het in elk geval bepaald niet.
[..]
Maar goed, dat beestmens kan weer aan de gang. Op naar de volgende dode baby.
Oh wacht:
[..]
Vandaar dus die lage straf. Hij was dus héél zielig.
Ja huilbaby's kunnen erg vervelend zijn. Toch heb ik nooit de neiging gehad ze te vermoorden.quote:Op woensdag 4 april 2012 08:57 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik wil het niet goed praten dat hij dit gedaan heeft, maar ik herken de frustratie van een krijsende baby die je niet lijkt te kunnen kalmeren. Gooi daar nog wat meer factoren bij die je hoofd op hol gooien en je kan een explosieve situatie krijgen en in een opwelling dingen doen waar je later spijt van krijgt.
Misschien kunnen we TS aanklagen voor smaad jegens de goede man?quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:32 schreef DonJames het volgende:
Fout in TT, het was dus geen moord. Is zelfs een telegraafartikeltje te moeilijk voor TS?
Hij waarschijnlijk ook niet, moord is niet bewezen namelijk.quote:Op woensdag 4 april 2012 11:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja huilbaby's kunnen erg vervelend zijn. Toch heb ik nooit de neiging gehad ze te vermoorden.
Zucht.quote:Op woensdag 4 april 2012 11:27 schreef Bastard het volgende:
[..]
Hij waarschijnlijk ook niet, moord is niet bewezen namelijk.
quote:Op woensdag 4 april 2012 08:57 schreef Bastard het volgende:
Ik wil het niet goed praten dat hij dit gedaan heeft, maar ik herken de frustratie van een krijsende baby die je niet lijkt te kunnen kalmeren. Gooi daar nog wat meer factoren bij die je hoofd op hol gooien en je kan een explosieve situatie krijgen en in een opwelling dingen doen waar je later spijt van krijgt.
Dus je zelfbeheersing verliezen op een volwassene acht je mogelijk en op een baby/klein kind niet?quote:Op woensdag 4 april 2012 12:03 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]Dit meen je niet dat je hiervoor begrip kunt opbrengen.
Dat je in een bepaalde situatie in staat bent een volwassene iets aan te doen of die gedachte hebt... o.k...
Maar een kleine baby?
Nou dan.quote:zelfbeheersing
[zelfstandig naamwoord]• het bedwingen van de neiging om te doen wat in je opkomt
Nou niet zomaar hoor, maar als een volwassene bijvoorbeeld mijn vader mishandelt dan acht ik het mogelijk dat ik als volwassene niet insta voor mezelf als ik die persoon tegenkom.quote:Op woensdag 4 april 2012 12:11 schreef Bastard het volgende:
Dus je zelfbeheersing verliezen op een volwassene acht je mogelijk en op een baby/klein kind niet?
Als je zó gefrustreerd bent dat je zelfs de neiging hebt om een baby iets aan te doen of om een volwassene iets aan te doe om een futiliteit, dan wordt het tijd om je opgekropte agressie en/of energie ergens anders op te richten. Sport bijvoorbeeld, of seks met je vrouw.quote:Nou dan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |