abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5153649
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 02:09 schreef Seborik het volgende:

[..]

Inderdaad en dat gebeurt bij meer festivals in de VS.

en niet alleen daar hoor denk ik.....
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  vrijdag 26 juli 2002 @ 02:13:06 #202
24721 jotheman
Ik ontken alles!
pi_5153652
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 01:34 schreef infamous het volgende:

[..]

ja en weet je hoe makkelijk dat is met een computer, je moet alleen ff weten hoe het werkt, menutje openen, frequentie veranderen totdat het goed klinkt...

probeer dat maar eens op een instrument waarbij je aanslagen maakt..

bovendien moet je als je met normale instrumenten iets hebt opgenomen het ook masteren, en dat is ook nog eens een kutwerk (ok moet niet, maar dan klinkt het vaak beter)

bottomline: muziek maken met de computer is gewoon simpeler....
en je kan het ingewikkeld maken, maar trance is dat duidelijk niet ....

Nah top dan, ik kan 't niet laten om me er ook in te mengen, ga nooit voor 'n goeie discussie uit de weg, dus ik wil daar ff 't volgende over kwijt:

Ten 1e, 't is niet ff programmaatje openen en 2 dingetjes instellen en voila je hebt de basis voor 'n nummer, dat zijn wel even wat instellingen en je bovendien behoorlijk weten WAAR je nou precies mee bezig bent.
Geloof me, ik ken iemand en die heeft 't echt in zich om goeie trance-maker te worden zegmaar (ben geen expert maar toch) en die heeft er ook flink op moeten trainen.

Zelfs om trance te maken moet je alle dingen hebben die 'n goeie gitarist/drummer of voor mijn part blokfluitspeler ook een goede speler maakt, ritemegevoel en al.

Een aanslag maken op 'n instrument en het afstellen van geluiden zou ik haast vergelijkbaar noemen, dat zijn beide dingen die je pas na trainen en trial&error leert vind ik.

En nog over je bottomline; klinkt leuk hoor, maar makkelijk is ook relatief, Beethoven flapte ook zo ff zo'n symfonie uit z'n mouw... Nou wil ik DJ Tiesto (of wie je ook als voorbeeld wilt nemen) geen Beethoven noemen, maar die leren ook uit ervaring en ik kan ´t niets anders noemen als Talent hoe ze hun muziek voor ´t publiek leuk maken.

En over je laatste regel, dat vind ik generaliserend, "ik heb wel ´s wat nr´s gehoord en dat vond ik nix, dus trance zuigt...".
Zo werkt dat niet, je moet vooral duidelijk onderscheid maken tussen commerciele trance en de (wat ik vind de) betere trance, van erkende DJ's.
Als jij van DJ Dana (zeg ik weer maar 'n naam die in m'n hoofd opkomt) 'n scherm van de tracker waaruit een van d'r nummers is opgebouwd ziet en dan heb je denk ik ook wel zoiets van What de FoK! is dat dan?, ziet er moeilijk uit...

En zo zijn er van iedere tijd wel mensen die experts zijn in hun soort muziek, en aangezien erg veel mensen trance mooi vinden reken ik (bepaalde) DJ's ook onder die categorie...

Ok, nu heb ik zere vingertjes en de wijze *kuch* woordjes in m'n hoofd zijn op want ik slaap dus weltrusten en ik volg 't topic nog wel

I see dead pixels...
  vrijdag 26 juli 2002 @ 02:13:27 #203
9613 Seborik
I, Voyager
pi_5153654
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 02:12 schreef sweek het volgende:

[..]

en niet alleen daar hoor denk ik.....

In een documentaire die ik een tijd terug heb gezien, werd er slechts gesproken over de VS, als dat soort dingen hier gebeurd zouden zijn, zou dat er denk ik wel bij vermeld zijn.
pi_5153655
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 02:11 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Trance vind ik ook niks aan maar kon dan met een argument wat wel ergens op slaat waar hiermee zet je jezelf echt zwaar voor lul.

[..]

en dat was wel duidelijk ja... zie dit gehele topic

hij levert me btw wel een leuke avond/nacht

vrijdag 26 juli 2002 @ 02:14:16 #205
19018 Brennie
CCU nurse
pi_5153657
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 02:11 schreef Betse het volgende:

[..]

je kent ozzy osbourne vast wel nou een festival dat hij organiseert (naja eigenlijk zijn vrouw) dan snap je denk ik wel ongeveer wat voor bands er komen

Yup..zat vanavond nog naar the osbournes te kijken op mtv
T was ook lichtelijk sarcastisch bedoeld
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_5153661
Gaat het hier niet meer om de inhoud:

Feit: Trancemuziek is makkelijker te maken dan een goed popnummer
Feit: Onder tranceliefhebbers vinden meer misdaden plaats( kijk maar eens in een gevangenis hoeveel vd mensen daar van trance houden)

You only live once
  vrijdag 26 juli 2002 @ 02:15:38 #207
9613 Seborik
I, Voyager
pi_5153666
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 02:14 schreef kezmania het volgende:
Feit: Onder tranceliefhebbers vinden meer misdaden plaats( kijk maar eens in een gevangenis hoeveel vd mensen daar van trance houden)
Daar wil ik dan wel cijfers van zien als je dat zo met zekerheid weet te zeggen.
pi_5153672
quote:

en doe die cijfers dan wel procentueel, want er houden (te)veel mensen van trance in dit land.
Maar goed ook, anders zou het zo enorm druk zijn bij 'mijn' concertjes
pi_5153673
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 02:13 schreef Seborik het volgende:

[..]

In een documentaire die ik een tijd terug heb gezien, werd er slechts gesproken over de VS, als dat soort dingen hier gebeurd zouden zijn, zou dat er denk ik wel bij vermeld zijn.

ach op campings... ik heb al rare dingen gezien

maar het maakt ook gewoon niet uit waar het gebeurd, het gaat er gewoon om dat het gebeurd.

veel mensen (en ik insinueer nu dus niet jou) zeggen van ow dat gebeurd in de vs, zolang het maar niet hier gebeurd is er niks aan de hand...daar duidde ik gewoon even op. er zijn veel dingen waarvan de meerderheid dacht dat het alleen in de vs kon gebeuren ook hier gebeurd iets later

Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  vrijdag 26 juli 2002 @ 02:17:19 #210
19018 Brennie
CCU nurse
pi_5153674
quote:

Ben net vrijgelaten..heb al vrolijk swingend een man met een mp3 speler om het leven geholpen

Damn..

“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_5153675
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 02:15 schreef Seborik het volgende:

[..]

Daar wil ik dan wel cijfers van zien als je dat zo met zekerheid weet te zeggen.

Volstrekt nutteloos, ik heb dit uit de eerstehand( iemand die werkt in het gevangeniswezen)
You only live once
  vrijdag 26 juli 2002 @ 02:17:26 #212
27393 Jozzy
Jozzy says:
pi_5153677
quote:

Joh, die zielige gasten zijn hier alleen maar om hun cursus discusieren te testen.
Shocking is an art.
pi_5153681
Nooit zeg ik zo maar dingen, altijd zijn ze onderbouwd
You only live once
pi_5153682
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 02:17 schreef kezmania het volgende:

[..]

Volstrekt nutteloos, ik heb dit uit de eerstehand( iemand die werkt in het gevangeniswezen)

en die weten het vast ook niet altijd goed
duss.. cijfers?
pi_5153686
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 02:15 schreef Seborik het volgende:

[..]

ja ik ook wel

feit: er zitten meer mannen in de gevangenis ook!

naja mannen zijn ook maar niks dan...?

Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_5153687
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 02:17 schreef Brennie het volgende:

[..]

Ben net vrijgelaten..heb al vrolijk swingend een man met een mp3 speler om het leven geholpen

Damn..

Hahahaha

Sorry, maar ik zal de rest van dit topic met een flinke korrel zout nemen! Jullie doen maar.. Ik weet wel beter

pi_5153688
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 02:18 schreef kezmania het volgende:
Nooit zeg ik zo maar dingen, altijd zijn ze onderbouwd
nu nog GOED onderbouwd...
  vrijdag 26 juli 2002 @ 02:18:51 #218
19018 Brennie
CCU nurse
pi_5153689
quote:

[..]

-edit dit maar gauw-

pi_5153692
Rara bij welke feesten vinden het meeste drugsdelicten plaats?
You only live once
pi_5153694
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 02:18 schreef NiKos het volgende:

[..]

Hahahaha

Sorry, maar ik zal de rest van dit topic met een flinke korrel zout nemen! Jullie doen maar.. Ik weet wel beter

wat weet je dan dat wij niet weten?
  vrijdag 26 juli 2002 @ 02:19:48 #221
9613 Seborik
I, Voyager
pi_5153698
quote:

[..]

Nee, volstrekt zinvol, die persoon kan ook zomaar wat uit z'n duim zuigen. Wat zegt een gevangenisbewaarder mij nou? Totaal niets. Ik wil onderzoeken zien en niet zomaar een verhaaltje van iemand die er werkt.

Hoe representatief is die man voor alle gevangenissen in Nederland?

vrijdag 26 juli 2002 @ 02:20:09 #222
27026 xstatic1975
No pain no gain
pi_5153700
quote:

Feit: Dat is jouw subjectieve mening.
Feit: Lastig te controleren, ben jij in alle gevangenissen van de wereld geweest en kan je vertellen dat de gemiddelde misdadiger die van muziek houdt een trance-liefhebber is?! Voordat trance bestond waren ook misdadigers die van muziek hielden denk je niet ?!
Damn wat dom !!!!!

[Dit bericht is gewijzigd door xstatic1975 op 26-07-2002 02:21]

pi_5153702
quote:

Eerste feit: Niet waar. Om een echt goed trancenummer te maken is echt talent, inzicht en creativiteit nodig en nog een kennis van de apparatuur. Een simpel popdeuntje is veel sneller gemaakt.
Feit 2: Kom met cijfers om dit te bewijzen of zeg gewoon niks want je praat nu gewoon poep. (Kijk eens hoeveel mensen van metal houden die in de gevangenis zitten, schrik niet hoor!
pi_5153704
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 02:19 schreef Betse het volgende:

[..]

wat weet je dan dat wij niet weten?

Dat ik een kansloze wannabe ben die graag naar trance luistert! Weltrusten
pi_5153706
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 02:20 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Eerste feit: Niet waar. Om een echt goed trancenummer te maken is echt talent, inzicht en creativiteit nodig en nog een kennis van de apparatuur. Een simpel popdeuntje is veel sneller gemaakt.
Feit 2: Kom met cijfers om dit te bewijzen of zeg gewoon niks want je praat nu gewoon poep. (Kijk eens hoeveel mensen van metal houden die in de gevangenis zitten, schrik niet hoor!

een SIMPEL popdeuntje wel ja DUH...

ennuh, alsof alle metal mensen slecht zijn

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')