quote:Download maar http://www.propellerheads.se kun je 20 minuten proberen
Op vrijdag 26 juli 2002 01:26 schreef Jozzy het volgende:[..]
Jongeman, dit geloof je toch zeker zelf niet?? Jij als doorgewinterde computernerd kan heus wel met een progammatje omgaan hoor, dus kom niet aanzakken met die onzin.
[Dit bericht is gewijzigd door ChRiZz op 26-07-2002 01:28]
quote:tegen de tijd dat jij met je teringherrie 50.000 man tegelijk uit hun dak kan laten gaan,praten we wel verder
Jongeman, dit geloof je toch zeker zelf niet?? Jij als doorgewinterde computernerd kan heus wel met een progammatje omgaan hoor, dus kom niet aanzakken met die onzin.
quote:Ik heb zelf muziekinstrumenten bespeeld (keyboard, en gitaar) en heb met verschillende muziek programma's muziek gemaakt en gemasterd (fastracker-->madtracker, fruity loops, cubase etc..)
Op vrijdag 26 juli 2002 01:22 schreef ChRiZz het volgende:[..]
punt 1 mee eens
punt 2 probeer het eens te maken dan, ik wil wel luisteren
en mijn mening geven
en het is VEEL makkelijker om muziek (trance/dnb) met de computer te maken dan verschillende instrumenten goed op elkaar in te spelen zodat er een nummer ontstaat....
dus dit is wel degelijk een onderbouwde stelling
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 26-07-2002 01:40]
quote:<
Op vrijdag 26 juli 2002 01:27 schreef kezmania het volgende:
Nikos: ik had je toch hoger ingeschat: vwo 5
6 ondertussen
quote:JIJ beweert dat het makkelijk is. Probeer het dan eens?
En IK heb het geprobeerd en ben tot de conclusie gekomen dat het moeilijk is.
En lul voortaan eens niet zo uit je nek. Muziek maken is een kunst, welke stijl dan ook.
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 26-07-2002 01:42]
quote:en ik ben blij dat je dat zelf vind
Op vrijdag 26 juli 2002 01:28 schreef infamous het volgende:[..]
[Dit bericht is gewijzigd door donald_dick op 26-07-2002 01:30]
quote:Hmm dan speel je waarschijnlijk met slechte muzikanten..
Ik heb zelf muziekinstrumenten bespeeld (keyboard, en gitaar) en heb met verschillende muziek programma's muziek gemaakt en gemasterd (fastracker-->madtracker, fruity loops, cubase etc..)
en het is VEEL makkelijker om muziek (trance/dnb) met de computer te maken dan verschillende instrumenten goed op elkaar in te spelen zodat er een nummer ontstaat....
quote:afk?? hehe drum'n'base?? wasda?? Drum and Bass
Op vrijdag 26 juli 2002 01:30 schreef donald_dick het volgende:[..]
en ik ben blij dat je dat zelf vind
grote knul van me
allen nu nog de afkorting van drum en base goed doen
quote:Zegt dit niets over jezelf??
Op vrijdag 26 juli 2002 01:29 schreef Heerlijk_Helder_Freek het volgende:[..]
JIJ beweert dat het makkelijk is. Probeer het dan eens?
En IK heb het geprobeerd en ben tot de conclusie gekomen dat het moeilijk is.
En lul voortaan eens niet zo uit je nek. Muziek maken is een kunst, welke stijl dan ook.
quote:you got me
Op vrijdag 26 juli 2002 01:31 schreef ChRiZz het volgende:[..]
afk?? hehe drum'n'base?? wasda?? Drum and Bass
quote:Je wordt steed meer voorspelbaarder.
Ik heb zelf muziekinstrumenten bespeeld (keyboard, en gitaar) en heb met verschillende muziek programma's muziek gemaakt en gemasterd (fastracker-->madtracker, fruity loops, cubase etc..)
quote:Natuurlijk niet. Jij hebt het over instrumentbeheersing. En jij vindt computerbeheersing makkelijker dan gitaarbeheersing. Dat betekent nog niet dat je dan op de computer makkelijker een goed nummer kunt maken. Dat hangt van creativiteit af...
Op vrijdag 26 juli 2002 01:28 schreef infamous het volgende:
quote:ik daagje uit voor het maken van een trance nummer
Op vrijdag 26 juli 2002 01:31 schreef kezmania het volgende:[..]
Zegt dit niets over jezelf??
[Dit bericht is gewijzigd door donald_dick op 26-07-2002 01:32]
quote:Ook. Ik heb in 2 minuten een gitaaraccoord onder de knie, en Reason heb ik 3 uur aan besteed, geen geluid uit gekregen en opgegeven.
Op vrijdag 26 juli 2002 01:31 schreef kezmania het volgende:[..]
Zegt dit niets over jezelf??
Een computer kan iedereen zo programmeren dat het snel ook kewl klinkt. Uiteindelijk die drum ook wel, maar dan zijn we wel een paar jaar verder.
Dat programmatje heb je wel na een maand ofzo onder de knie...
dus ja muziek maken op de computer is makkelijker
quote:Hee Bier_freek hij weet wel waar ie het over heeft, dus je kan helemaal geen vergelijking maken.
quote:voorspel ze volgende post
Op vrijdag 26 juli 2002 01:31 schreef static het volgende:[..]
Je wordt steed meer voorspelbaarder.
quote:ja en weet je hoe makkelijk dat is met een computer, je moet alleen ff weten hoe het werkt, menutje openen, frequentie veranderen totdat het goed klinkt...
Op vrijdag 26 juli 2002 01:30 schreef ChRiZz het volgende:[..]
Hmm dan speel je waarschijnlijk met slechte muzikanten..
Samples moet je ook tunen zodat ze goed samen-klinken .. 1hz ernaast en het klinkt al kut..
probeer dat maar eens op een instrument waarbij je aanslagen maakt..
bovendien moet je als je met normale instrumenten iets hebt opgenomen het ook masteren, en dat is ook nog eens een kutwerk (ok moet niet, maar dan klinkt het vaak beter)
bottomline: muziek maken met de computer is gewoon simpeler....
en je kan het ingewikkeld maken, maar trance is dat duidelijk niet ....
quote:misschien is het gewoon een lomp programma niet gebruikersvriendelijk? Een gitaar is dat idd wel. en zoals ik net zei, 1 geluidje ok, maar een vette gitaarsolo??
Op vrijdag 26 juli 2002 01:32 schreef Heerlijk_Helder_Freek het volgende:[..]
Ook. Ik heb in 2 minuten een gitaaraccoord onder de knie, en Reason heb ik 3 uur aan besteed, geen geluid uit gekregen en opgegeven.
quote:en verkloot 1 vande 5 rimes en je hebt een kutnummer...en dat is waarom het live allemaal zo klote klinkt
Op vrijdag 26 juli 2002 01:32 schreef Betse het volgende:
en toch, op de computer laat je de computer de snelheid bepalen...
een zooi accoorden snel achterelkaar spelen is bestwel moeilijk.
een drummer doet eigenlijk 4 (soms 5 als ie ook nog zingt) dingen tegelijk. 4 ritmes, nou dat lukt me echt niet.Een computer kan iedereen zo programmeren dat het snel ook kewl klinkt. Uiteindelijk die drum ook wel, maar dan zijn we wel een paar jaar verder.
Dat programmatje heb je wel na een maand ofzo onder de knie...dus ja muziek maken op de computer is makkelijker
Maar goed... 'T moeilijke aan dit soort discussies is dat 't om verschillende smaken van verschillende mensen gaat... Kom je nooit uit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |