Wat doet de bakker als deze te weinig brood gebakken heeft?quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:37 schreef magnetronkoffie het volgende:
Om maar even kritisch te zijn, die zogenaamde scheefhuurders zouden wel goedkope woningen bezet houden zodat starters op de huurmarkt geen huurwoning meer kunnen krijgen. In sommige regio's is de wachttijd al rond de 10 jaar. Moeten mensen die niet (kunnen) kopen dan maar thuis blijven wonen tot hun 28e?
Kopers hebben de zeepbel geblazen.... dus het lijkt mij dat zij ook de rekening gaan betalen voor het laten leeglopen van de zeepbel. Waarom zouden kamikazekopers nog langer instappen in het nationale piramidespel als er geen kans op 'cashen' meer is? Dezelfde hebzucht die ten grondslag ligt aan het ontstaan van de zeepbel keert zich nu tegen de deelnemers. Het sentiment is gedraaid, het monster word weer zichtbaar.... we leven in interessante tijdenquote:Hun enige alternatief is om of ergens een kamertje te huren (ook niet prettig als je je 30e nadert) of goedkoop een woning kopen.
Ik kan me goed voorstellen dat zulke mensen in oudere tijden dus een goedkoop woninkje gingen "leasen". Verdienen die het dan ook om in de problemen te geraken? (bijvoorbeeld doordat ze hun baan verliezen en niet op tijd elders meer aan de bak kunnen)
Ik heb net dit opgezocht:quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bouwbedrijven hebben veel minder werk en dat blijft de komende jaren
En met scheefhuren, ik weet de cijfers niet exact maar in het vorige topic stond toch een artikel dat er 2,1 miljoen sociale huurwoningen waren voor een doelgroep van 1,5 miljoen?
En dat er steeds meer scheefgehuurd wordt, kan je (ons) scheefhuurders weinig verwijten
Link: http://www.nrcnext.nl/blo(...)zit-een-scheefwoner/quote:Next checkt: ‘In 1 op de 6 sociale huurwoningen zit een scheefwoner’
Exact. Jij klaagt dat 't goedkoper moet worden, omdat je anders niet kunt kopen (moet je eens gaan werken voor de verandering, gaat er een wereld voor je open). Je kunt nu misschien net (ik denk t niet want je krijgt geen hypotheek) een appartement kopen, maar dat zint jou niet.quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:35 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Een appartement is voor demente bejaarden, als je jong en gezond bent wil je daar niet in wonen. Alleen in stedelijk gebied waar echte schaarste is, is dat een oplossing. Buiten de grote steden zou er een bouwverbod op appartementen horen te gelden
Al is het maar 10%, dan nog lost het(voor een groot gedeelte) zowel de problemen op de huizenmarkt als wachtlijsten opquote:Op dinsdag 3 april 2012 12:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb net dit opgezocht:
[..]
Link: http://www.nrcnext.nl/blo(...)zit-een-scheefwoner/
1 op de 6, dat vind ik best wel veel.
Uit de bron blijkt ook dat het om ruim 2,5 miljoen sociale huurwoningen gaat
2,5 miljoen/6 geeft ruim 400000 sociale huurwoningen die bezet zijn door scheefhuurders.
De vraag is echter: Stel dat alle scheefhuurders hun woningen zouden verlaten, zou dat genoeg zijn om de woningnood in de sociale huursector op te lossen?
Dat is ook een mogelijkheid, gewoon meer sociale huurwoningen bijbouwen. De vraag is echter:Waarom gebeurt dat dan niet?quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Wat doet de bakker als deze te weinig brood gebakken heeft?
Verhoogt hij dan de prijs van het brood voor mensen die meer te besteden hebben?
Of bakt hij gewoon wat meer brood zodat iedereen een brood kan kopen tegen een betaalbare prijs?
Ik denk dat beleidsmakers een hoop kunnen leren van het boerenverstand van de bakker
In Olland doen we moeilijk over wat mensen die 'te goedkoop' zouden wonen in een huurwoning, dit terwijl er miljoenen mensen afhankelijk gemaakt zijn van een leensubsidie op hun te dure woningquote:Op dinsdag 3 april 2012 12:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
1 op de 6, dat vind ik best wel veel.
Uit de bron blijkt ook dat het om ruim 2,5 miljoen sociale huurwoningen gaat
Er is geen woningnood in Nederland... er is gewoon een groot gebrek aan keuzevrijheid door alle overheidsbemoeienis.quote:2,5 miljoen/6 geeft ruim 400000 sociale huurwoningen die bezet zijn door scheefhuurders.
De vraag is echter: Stel dat alle scheefhuurders hun woningen zouden verlaten, zou dat genoeg zijn om de woningnood in de sociale huursector op te lossen?
Omdat mensen moeten doorstromen, die vertrekken ook niet als je bijbouwt, dus moet je drang toepassen door de markt vrij te gooienquote:Op dinsdag 3 april 2012 12:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat is ook een mogelijkheid, gewoon meer sociale huurwoningen bijbouwen. De vraag is echter:Waarom gebeurt dat dan niet?
Zou het? Zit de grote krapte niet in de kleine goedkope sociale huurwoningen terwijl de scheefhuurders net in de grote woningen zitten? En waarom moesten de coorperaties net de woningen te koop zetten?quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Al is het maar 10%, dan nog lost het(voor een groot gedeelte) zowel de problemen op de huizenmarkt als wachtlijsten op
Omdat overheden meer konden verdienen met de bouw van grote dure woningen. Immers leverde de lokale overheden dit meer op aan grondtransacties en vergunningen, daarnaast leverde het de schatkist op korte termijn ook meer belastingen op.quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat is ook een mogelijkheid, gewoon meer sociale huurwoningen bijbouwen. De vraag is echter:Waarom gebeurt dat dan niet?
En wat dan met de bijna 2 miljoen huishoudens die wel "legaal" in een sociale woningbouwwoning wonen?quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Al is het maar 10%, dan nog lost het(voor een groot gedeelte) zowel de problemen op de huizenmarkt als wachtlijsten op
Dus de huurmarkt vrij gooien
Dwangquote:Op dinsdag 3 april 2012 12:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Omdat mensen moeten doorstromen, die vertrekken ook niet als je bijbouwt, dus moet je drang toepassen door de markt vrij te gooien
Wat betaalde je per jaar en wat was ongeveer de WOZ waarde?quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zou het? Zit de grote krapte niet in de kleine goedkope sociale huurwoningen terwijl de scheefhuurders net in de grote woningen zitten? En waarom moesten de coorperaties net de woningen te koop zetten?
Weet het niet maar heel dat scheefhuren moet sowieso geen groot onderwerp zijn, de woningmarkt staat stil en dat wordt alleen maar erger. Ik heb een tijdje particulier gehuurd en dat is gewoon bijna 2 keer zo duur![]()
Euhm.... als rasechte 'scheefhuurder' woon ik gewoon legaal in mijn woning hoor!!!quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En wat dan met de bijna 2 miljoen huishoudens die wel "legaal" in een sociale woningbouwwoning wonen?
En is er bekend hoeveel mensen nu wachten op een woning in de sociale woningbouw-sector?
Niet veel, die moeten alleen een marktconforme prijs gaan betalen(helaas pas op termijn)quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En wat dan met de bijna 2 miljoen huishoudens die wel "legaal" in een sociale woningbouwwoning wonen?
En is er bekend hoeveel mensen nu wachten op een woning in de sociale woningbouw-sector?
Sorrie, maar er is wel degelijk woningnood, tenminste wat sociale huurwoningen betreft. In sommige gebieden kan je simpelweg niks krijgen tenzij je al een x aantal jaren ingeschreven staat. Dan is er naar mijn mening een tekort aan sociale huurwoningen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
Er is geen woningnood in Nederland... er is gewoon een groot gebrek aan keuzevrijheid door alle overheidsbemoeienis.
Prijzen verhogen is ook dwangquote:Op dinsdag 3 april 2012 12:58 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dwang![]()
Ben je wel goed bij je verstand man
Met dank aan de scheefhuurdersquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:00 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Sorrie, maar er is wel degelijk woningnood, tenminste wat sociale huurwoningen betreft. In sommige gebieden kan je simpelweg niks krijgen tenzij je al een x aantal jaren ingeschreven staat. Dan is er naar mijn mening een tekort aan sociale huurwoningen.
Er is geen woningnood, het probleem is dat iedereen op dezelfde plek wenst te wonen. Buiten de randstad is de zogenaamde woningnood non-existent.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:00 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Sorrie, maar er is wel degelijk woningnood, tenminste wat sociale huurwoningen betreft. In sommige gebieden kan je simpelweg niks krijgen tenzij je al een x aantal jaren ingeschreven staat. Dan is er naar mijn mening een tekort aan sociale huurwoningen.
Ik weet de WOZ waarde niet, hoe zou ik dat kunnen weten?quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wat betaalde je per jaar en wat was ongeveer de WOZ waarde?
Het gaat om huurwoning, zolang de mensen die het kunnen doorstromen komt er aan de onderkant ruimte en daar wordt iedereen beter van.
Dat zeg ik.... dwang... vandaar dat ik tegen de fascistische neigingen van dit kabinet ben. Je zou verwachten dat met name de VVD de vrijheid van de huurder zou verdedigen.... helaas is niets minder waar. Dit kabinet maakt zich liever schuldig aan DDR praktijkenquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Prijzen verhogen is ook dwang
Vandaar dat "legaal" ook tussen haakjes stondquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:00 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Euhm.... als rasechte 'scheefhuurder' woon ik gewoon legaal in mijn woning hoor!!!
Het is nogal wat hoor, om de keus te hebben om of te kopen, of te verhuizen naar buiten de randstad terwijl je je hele leven al in de randstad gewoond hebt.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:01 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Er is geen woningnood, het probleem is dat iedereen op dezelfde plek wenst te wonen. Buiten de randstad is de zogenaamde woningnood non-existent.
Tja.... andere tijden... andere zondebokkenquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Met dank aan de scheefhuurders
Ja, inderdaad, er is geen woningnood, maar woningen zijn niet goed genoeg voor mensen. Daar ben je zelf een goed voorbeeld van Xeno. Geen cent te makken, maar ondertussen wel je neus ophalen voor een appartement want dat is niet goed genoeg voor je.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:01 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Er is geen woningnood, het probleem is dat iedereen op dezelfde plek wenst te wonen. Buiten de randstad is de zogenaamde woningnood non-existent.
Geschatte waarde? En de huurprijs per jaar?quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik weet de WOZ waarde niet, hoe zou ik dat kunnen weten?
En in je eentje kan je moeilijk doorstromen, kan je nauwelijks iets kopen en welke zot wil er een appartement kopen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |