Een beetje een raar idee, het lijkt wel alsof jij postuleert dat jouw bewustzijn eerst wordt gevormd en daarna in een lichaam wordt geplaatst. Is dat correct?quote:Op dinsdag 3 april 2012 11:22 schreef -0mega- het volgende:
[..]
Dat maakt tot hoe ik denk en handel, niet tot *welk lichaam mijn bewustzijn bevat*.
Als mijn familie compleet anders had gehandeld nadat ik was geboren, werd ik misschien qua persoonlijkheid en handelen een compleet ander persoon (in de zin van persoonlijkheid en handelen), maar dat verandert niet dat ik nog steeds vanuit die fysieke persoon handelde. Ik heb nog steeds hetzelfde lichaam, en ik deel nog steeds de ervaringen met dat lichaam.
Je hersenen zijn dan ook gewoon een deel van datzelfde lichaam, dus als je ergens anders was geboren, had je andere hersenen, hence why: andere erfelijke karaktertrekken.quote:Op dinsdag 3 april 2012 11:22 schreef -0mega- het volgende:
[..]
Dat maakt tot hoe ik denk en handel, niet tot *welk lichaam mijn bewustzijn bevat*.
Als mijn familie compleet anders had gehandeld nadat ik was geboren, werd ik misschien qua persoonlijkheid en handelen een compleet ander persoon (in de zin van persoonlijkheid en handelen), maar dat verandert niet dat ik nog steeds vanuit die fysieke persoon handelde. Ik heb nog steeds hetzelfde lichaam, en ik deel nog steeds de ervaringen met dat lichaam.
Wie kiest er nou geen crackhoer als moeder?quote:Op dinsdag 3 april 2012 11:05 schreef MarMar het volgende:
[..]
Sommige mensen geloven zelfs dat babies hun eigen ouders uitkiezen...
Karma? Je bedoelt wie goed doet goed ontmoet?quote:
't was maar een grapje... dat hele ziel gedoe slaat nergens op, hemel en hel ... vroom leven naar de regels van een boekje...van mij mogen ze hoor, ze missen dan wel het echte levenquote:Op dinsdag 3 april 2012 11:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Karma? Je bedoelt wie goed doet goed ontmoet?
Nou de kans dat je NIET door hele hordes boze mensen kwaad wordt aangedaan is wat groter als je zelf ook mensen geen kwaad aandoet.
Weinig spirtueels aan.
Verder zijn er genoeg mensen die hun hele leven goed doen en alleen maar ellende ondervinden en vice versa.
Welk karma is er mee gemoeid als een meisje van 4 sterft aan leukemie?
Je hebt toch echt bewustzijnsveranderende middelen. Iets wat natuurlijk al rechtsstreeks bewijs is dat je 'ziel/bewustzijn/ik' gecreeerd wordt door chemische processen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 11:41 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dat is toch stemming ? en gevoel, en geen bewustzijns iets als een ziel.
Ik denk dat je de constructie van een brein onderschat.quote:Op dinsdag 3 april 2012 11:46 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Jawel ,maar zou dat gelijk betekeken dat er geen ziel kan zijn ?
Als we in de basis atomen zijn, die via qm ook weer erg apart gedragen, tja, ik weet het niet.
Nee. Dat het bewustzijn tot stand komt wanneer het lichaam wat verder ontwikkeld is en de hersenen zich voldoende ontwikkeld hebben (of iets in die trant) wil ik best voor lief nemen. Mijn vraag is enkel welke factoren beïnvloeden of veroorzaken dat een individu ''controle'' krijgt over een specifiek lichaam en alles vanuit dat lichaam ervaart. Ik heb het dus niet over de persoonlijkheid en het gedrag van een persoon, maar enkel het feit dat ik als individu alles in de 1ste persoon beleef in dit lichaam. Net zoals jij dat doet vanuit jouw lichaam.quote:Op dinsdag 3 april 2012 11:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Een beetje een raar idee, het lijkt wel alsof jij postuleert dat jouw bewustzijn eerst wordt gevormd en daarna in een lichaam wordt geplaatst. Is dat correct?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh waarom? Romantiek kan je ook prima beleven met die geniale hersenen hoorquote:Op dinsdag 3 april 2012 11:49 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Goed, dat was het dan weer als mensheid, de romantiek is er af zo. Het enige wat nog rest dan is eeuwig leven en verkennen..
Hangt er natuurlijk vanaf wat je als romantiek zietquote:Op dinsdag 3 april 2012 11:49 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Goed, dat was het dan weer als mensheid, de romantiek is er af zo. Het enige wat nog rest dan is eeuwig leven en verkennen..
Zolang je mensen er niet nonstop mee confronteert is de romantiek er niet af hoor, het is een beetje zoals magie.quote:Op dinsdag 3 april 2012 11:49 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Als dat waar is hoeven we ons nergens meer druk over te maken, want mensen zijn zakken verontreinigd waterquote:
Een tablula raza? Dat gelooft toch niemand meer.quote:Op dinsdag 3 april 2012 10:10 schreef Pizzakoppo het volgende:
Anderen, waaronder mijzelf, zijn in de veronderstelling dat 'handelen' in de vorm van denken en doen de aanmaak van stofjes beïnvloed, ergo, een kind komt op de wereld als een tabula raza en is een product van zijn of haar omgeving. Lees de systeemtheorie van Bertalanffy.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |