abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 april 2012 @ 23:42:59 #1
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_109832371
Ik heb een vraagje aan de Fok!-leden die een relatie hebben. As you all know is er een bepaald beeld bij een relatie. Een relatie moet goed zijn, er moet veel gepraat worden en liefdevol maar aan de andere kant is het beeld dat mensen binnen een relatie:

Een stukje eigen hebben, uitgaan met vrienden en zulks. In ieder geval niks met de partner omdat dit 'Wrijving' veroorzaakt en blijft je relatie 'interessant'.

Stop right there....Sorry maar dit begrijp ik dus niet zo goed. Ik hou van mijn vriendin om hoe ze kan ouwehoeren met mij, het interesseert mij niet zoveel wat ze allemaal doet met vriendinnen, en daarnaast kunnen we volle dagen nergens over praten, zonder dat daar wrevel door ontstaat, of enige vorm van irritatie.

Ik kan jullie vertellen, ik ben een behoorlijke tijd bij mijn vriendin en ik ben gewoon het liefste bij haar. En dat is omdat ik haar als persoon ontzettend kan waarderen, en het is niet omdat ik blind verliefd ben. Ze is in dat opzicht mijn maatje. En ik ben gewoon het liefst bij haar en niet bij mijn vrienden of ander gespuis, daar ga ik met tegenzin naartoe. Omdat ik weet dat ik het leuker heb bij mijn vriendin :7

Mijn vraag is, hoe ervaren jullie dit maatschappelijke beeld. Of hebben jullie zelf ook behoefte om jullie vrienden te zien, en je partner soms even niet. En hoe ervaren jullie dit? Gaan jullie ook met tegenzin naar jullie vrienden als je partner ook even vrij heeft, of vinden jullie het wel even fijn. Reacties graag en meningen please!:)

Bij voorbaat dank!

[ Bericht 4% gewijzigd door inslagenreuring op 02-04-2012 23:58:15 ]
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_109832811
Leuke vrienden heb je als je daar met tegenzin naartoe gaat. Ik vind het debiel, je hebt een grotere kans een betere band op te bouwen met je vrienden dan met je partner. Ook leuk als jullie uit elkaar gaan, dan heb je alleen nog je kutvrienden over om tijd mee door te brengen.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  maandag 2 april 2012 @ 23:57:30 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109832881
Ik vind het af en toe wel lekker om een avond voor mezelf te hebben, en hij ook. Wat mooi uitkomt natuurlijk want als hij uitgaat met vrienden dan heb ik ook gelijk een avond voor mezelf :P
We doen wel veel samen, maar ik zou het niet leuk vinden om echt álles samen te doen :N Ik zou me er op een gegeven moment aan gaan ergeren dat ik nooit eens iets alleen kan doen.

Maar ik snap niet helemaal waarom je geen zin hebt om naar je vrienden te gaan :?
  maandag 2 april 2012 @ 23:57:33 #4
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_109832883
quote:
7s.gif Op maandag 2 april 2012 23:55 schreef Seam het volgende:
Leuke vrienden heb je als je daar met tegenzin naartoe gaat. Ik vind het debiel, je hebt een grotere kans een betere band op te bouwen met je vrienden dan met je partner. Ook leuk als jullie uit elkaar gaan, dan heb je alleen nog je kutvrienden over om tijd mee door te brengen.
Dat is het niet, met vrienden is het altijd leuk en zulks.

Maar met mijn vriendin heb ik het leuker.

Daarom ga ik er met tegenzin naartoe, en niet omdat ze zelf saai en dat soort dingen zijn, hele geschikte gozers zelfs.

Dat bedoel ik er mee te zeggen :7
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 2 april 2012 @ 23:58:35 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109832922
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 23:57 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Dat is het niet, met vrienden is het altijd leuk en zulks.

Maar met mijn vriendin heb ik het leuker.

Daarom ga ik er met tegenzin naartoe, en niet omdat ze zelf saai en dat soort dingen zijn, hele geschikte gozers zelfs.

Dat bedoel ik er mee te zeggen :7
Ik heb het met de ene persoon ook leuker dan met de ander, maar daarom ga ik er nog niet met tegenzin naartoe.. Ik ga gewoon met nóg meer zin wat met de leukste personen wat doen :)
pi_109832944
In een relatie is het geven en nemen, dit is wisselnd met hormonen en buien, emotionele reactie op de omgeving !
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  dinsdag 3 april 2012 @ 00:01:42 #7
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_109833028
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 23:58 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik heb het met de ene persoon ook leuker dan met de ander, maar daarom ga ik er nog niet met tegenzin naartoe.. Ik ga gewoon met nóg meer zin wat met de leukste personen wat doen :)
Stel je kunt naar de persoon waarmee jij je het meest vermaakt, en de persoon waarmee jij je minder vermaakt. En je gaat maar naar de persoon met wie jij je minder vermaakt omdat dit maatschappelijk gangbaar is (omdat die ander je vriendin is die je al heel vaak ziet, enzo....)

Kan jij je het dan voorstellen? :p
pi_109833082
Kies mensen die jij leuk vind en waar je een positieve vibe van krijgt
pi_109833092
Liever een maatje... Dan veel vrienden.

Kan me aandacht niet zo goed opdelen...
pi_109833107
Wat is een maatje dan ?
  dinsdag 3 april 2012 @ 00:04:01 #11
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_109833115
Ik snap jouw kant best, maar ik vind het zelf wel fijn om af en toe even 'rust' te hebben. Je houdt toch rekening met elkaar en ik vind het erg fijn om even tijd voor mezelf te hebben af en toe.

Vrienden zijn ook wel eens leuk, maar dat is gewoon anders. Dat is een hele andere lol dan ik met mijn vriend heb. :) En ja, vriend is leuker. Maar ik wil wel eens wat anders en gewoon met vrinden hangen.

Het maatschappelijke beeld dat jij beschrijft, zie ik niet zo sterk. Het is toch gewoon wat je zelf fijn vindt? Maar voel je je opgelaten ofzo?
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_109833151
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 00:03 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Wat is een maatje dan ?
Gewoon waar je alles meedeelt en doet meer heb ik niet nodig en wil ik ook niet. Heb maar een hart...
pi_109833189
Ik snap je, meer is ook niet nodig denk ik.
  dinsdag 3 april 2012 @ 00:07:02 #14
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_109833215
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 00:04 schreef Xaryna het volgende:
Ik snap jouw kant best, maar ik vind het zelf wel fijn om af en toe even 'rust' te hebben. Je houdt toch rekening met elkaar en ik vind het erg fijn om even tijd voor mezelf te hebben af en toe.

Vrienden zijn ook wel eens leuk, maar dat is gewoon anders. Dat is een hele andere lol dan ik met mijn vriend heb. :) En ja, vriend is leuker. Maar ik wil wel eens wat anders en gewoon met vrinden hangen.

Het maatschappelijke beeld dat jij beschrijft, zie ik niet zo sterk. Het is toch gewoon wat je zelf fijn vindt? Maar voel je je opgelaten ofzo?
Dat niet zozeer. Maar ik betrap me er soms op dat als ik een week vrij heb ofzo en mijn vriendin toevallig ook, dat ik het liefst maandag, dinsdag en woensdag iets met haar wil gaan doen. Maar dan maar iets inplan met vrienden omdat dit geaccepteerd is. En je niet mag 'opgaan' in je partner ofzo. Snap je? haha
pi_109833240
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 april 2012 00:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik snap je, meer is ook niet nodig denk ik.
Juist mensen hechten veel waarde aan het hebben van zoveel vrienden, terwijl als je ze echt nodig hebt bij wijze van spreken in een gevecht naaien ze er allemaal tussenuit op een na en dar moet je het dan mee doen...

En dat ken ik maar al te goed...
  dinsdag 3 april 2012 @ 00:08:55 #16
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_109833272
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 00:07 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Dat niet zozeer. Maar ik betrap me er soms op dat als ik een week vrij heb ofzo en mijn vriendin toevallig ook, dat ik het liefst maandag, dinsdag en woensdag iets met haar wil gaan doen. Maar dan maar iets inplan met vrienden omdat dit geaccepteerd is. En je niet mag 'opgaan' in je partner ofzo. Snap je? haha
Mwah, als je je vrienden wilt houden en zij maken er een punt van, dan zou ik dat inderdaad doen. Maar als zij het geen punt vinden en jij ook niet, waarom dwing je jezelf daar dan toe? Doe gewoon wat je fijn vindt *O*
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_109833298
het zou goed zijn als mensen wat meer zouden delen met elkaar samen, ook de emotionele gevoelige kanten met elkaar bespreken, dat is een groot goed denk ik.
pi_109833326
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 00:09 schreef Gertje-Plongers het volgende:
het zou goed zijn als mensen wat meer zouden delen met elkaar samen, ook de emotionele gevoelige kanten met elkaar bespreken, dat is een groot goed denk ik.
Dat doen de meeste niet omdat ze zich niet zwak of kwetsbaar op willen stellen, waarom denk je juist dat zoveel relaties naar de kut gaan?
pi_109833344
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 00:07 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Waarom zou je niet het samen naar je zin kunnen hebben met elkaar ? Dat is toch juist de bedoeling ervan.
pi_109833398
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 00:10 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Dat doen de meeste niet omdat ze zich niet zwak of kwetsbaar op willen stellen, waarom denk je juist dat zoveel relaties naar de kut gaan?
Ik weet het, groepsgedrag he. Dat zou wel eens kunnen veranderen als er meer openheid wordt voorgedaan door stelletjes die dat aanhangen als filosofie....
  dinsdag 3 april 2012 @ 00:13:11 #21
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_109833399
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 april 2012 00:11 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Waarom zou je niet het samen naar je zin kunnen hebben met elkaar ? Dat is toch juist de bedoeling ervan.
Jawel, maar daarnaast is er ook het beeld dat je naar vrienden toe 'moet'. Contacten 'moet' onderhouden. Ik zie de noodzaak wel, maar voel de behoefte meer om op zo'n dag naar mijn vriendin toe te gaan bij wijze van.

Mijn hersenen snappen de noodzaak om naar vrienden te gaan, maar het onderliggende gevoel wil gewoon naar mijn vriendin toe, omdat dat veel beter voelt en leuker is naar mijn gevoel.
pi_109833470
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 april 2012 00:13 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Ik weet het, groepsgedrag he. Dat zou wel eens kunnen veranderen als er meer openheid wordt voorgedaan door stelletjes die dat aanhangen als filosofie....
Daarom stiekem zijn we nog steeds een stel apen in een boom alleen is ons wat trucjes aangeleerd uit een groot dik boek :')
pi_109833471
Het kan toch allebei ? of samen met elkaar leuke dingen ondernemen. Als je elkaar maar goed hebt leren kennen dan is ook dat van tijd tot tijd erg leuk denk ik.
pi_109833491
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 00:15 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Daarom stiekem zijn we nog steeds een stel apen in een boom alleen is ons wat trucjes aangeleerd uit een groot dik boek :')
Zo zwart wit zou ik het niet stellen..Maar het is wel een tendens tegenwoordig om ver van het gevoelsleven af te staan, denk ik soms wel eens.
  dinsdag 3 april 2012 @ 00:20:06 #25
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_109833578
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 april 2012 00:16 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Zo zwart wit zou ik het niet stellen..Maar het is wel een tendens tegenwoordig om ver van het gevoelsleven af te staan, denk ik soms wel eens.
En binnen dit stramien vervaagt zelfs het idee 'binnen open, buiten zakelijk'.

Soms voelt mijn relatie met mijn vriendin heel bijzonder omdat zij ook mijn beste maatje is. Maar dat mag tegenwoordig niet, je moet vrienden hebben want die 'heb je nodig' ofzo. Ik voel mij het meest op het gemak bij haar, en toch moet ik vrienden hebben anders ben je een afhankelijk persoon. Afhankelijk ben ik niet, ik heb alleen nooit geweten dat ik me zo vermaken kan met iemand.

Dan zou je zeggen; wat maakt het dan uit. Ik voel gewoon de maatschappelijke druk, opmerkingen als 'onder de plak' en onder de duim zijn een wederkerend punt. Kan ik er iets aan doen dat ik me goed voel bij haar? Houd je bezig met je eigen.

Bah, daar walg ik van.
pi_109833584
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 april 2012 00:16 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Zo zwart wit zou ik het niet stellen..Maar het is wel een tednens tegenwoordig om ver van het gevoelsleven af te staan, denk ik soms wel eens.
Zeker, kijk naar hoe men omgaat met vrienden werk en relaties...

Jobhoppen2.0... Bevallen de vrienden niet meer inruilen is de vrouw een beetje nukkig praten? Nee ben je gek, Dumpen en een nieuwe zoeken.

En zo is het alles tegenwoordig men durft niet vrijuit te spreken. Als mij iets aan een vriend niet zou bevallen zeg ik het op een nette manier, iets wat niet iedereen durft... En meestal als je ergens iets van zegt staan ze je nog achterlijk aan te kijken ook nog...
pi_109833699
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 00:20 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

En binnen dit stramien vervaagt zelfs het idee 'binnen open, buiten zakelijk'.

Soms voelt mijn relatie met mijn vriendin heel bijzonder omdat zij ook mijn beste maatje is. Maar dat mag tegenwoordig niet, je moet vrienden hebben want die 'heb je nodig' ofzo. Ik voel mij het meest op het gemak bij haar, en toch moet ik vrienden hebben anders ben je een afhankelijk persoon. Afhankelijk ben ik niet, ik heb alleen nooit geweten dat ik me zo vermaken kan met iemand.

Dan zou je zeggen; wat maakt het dan uit. Ik voel gewoon de maatschappelijke druk, opmerkingen als 'onder de plak' en onder de duim zijn een wederkerend punt. Kan ik er iets aan doen dat ik me goed voel bij haar? Houd je bezig met je eigen.

Bah, daar walg ik van.
Nou ja, als je natuurlijk elkaar echt vrij kan laten in elkaars leven en elkaar aanvult en het leven zo gaat ontdekken, dan is dat zeker een hele mooie relatie zo.

Heel wat mensen denk ik die een beetje langs elkaar heen gaan leven op een bepaald moment, maar dan delen ze misschien niet meer zoveel met elkaar ?
  dinsdag 3 april 2012 @ 00:24:45 #28
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_109833707
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 00:20 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Jobhoppen2.0... Bevallen de vrienden niet meer inruilen is de vrouw een beetje nukkig praten? Nee ben je gek, Dumpen en een nieuwe zoeken.

En zo is het alles tegenwoordig men durft niet vrijuit te spreken. Als mij iets aan een vriend niet zou bevallen zeg ik het op een nette manier, iets wat niet iedereen durft... En meestal als je ergens iets van zegt staan ze je nog achterlijk aan te kijken ook nog...
Jij spant de kroon wel met je pessimistische houding vind ik.

Niks persoonlijks, maar je komt erg verzuurd over. Het is veel positiever dan jij doet overkomen, en mensen zijn niet allemaal hetzelfde hoe clichématig dit ook klinkt! Houd hoop zou ik zeggen..
pi_109833764
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 00:20 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Op een nette manier bespreken met je vrienden is perfect, het gaat juist erom dat je elkaar kunt laten groeien en wijzen op eventuele aandachtspunten.

Maar sommige doen dat wel eens erg bot, dat schiet ook niet op, dat werkt averechts...
  dinsdag 3 april 2012 @ 00:28:35 #30
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_109833806
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 april 2012 00:24 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Nou ja, als je natuurlijk elkaar echt vrij kan laten in elkaars leven en elkaar aanvult en het leven zo gaat ontdekken, dan is dat zeker een hele mooie relatie zo.

Heel wat mensen denk ik die een beetje langs elkaar heen gaan leven op een bepaald moment, maar dan delen ze misschien niet meer zoveel met elkaar ?
Klopt, dan delen ze het met iemand anders 'nieuw en vers', een nieuwe uitdaging.

Ik vind het een grotere uitdaging om een relatie te laten lopen, en met één persoon een heel uitgediept leven te hebben. Een persoon die je blindelings vertrouwd en waarvan je met 100% zekerheid kan zeggen dat het je maatje is, waarvoor niemand anders bestaat.

En met mijn huidige vriendin ligt M.I de basis er. Misschien ben ik naief, maar ik heb hoop op iets moois. En geef niet zomaar op, wat dat betreft schaar ik mezelf bij jullie.
pi_109833880
Mooi, altijd fijn om te horen dat het nog bestaat ! Veel succes in je relatie dan verder.
  dinsdag 3 april 2012 @ 00:33:30 #32
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_109833944
Zeer gewaardeerd ;)
pi_109833965
Graag gedaan:)
pi_109834061
Wacht maar totdat het uitgaat. Dan piep je wel anders. ;(.
pi_109834075
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 00:24 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Jij spant de kroon wel met je pessimistische houding vind ik.

Niks persoonlijks, maar je komt erg verzuurd over. Het is veel positiever dan jij doet overkomen, en mensen zijn niet allemaal hetzelfde hoe clichématig dit ook klinkt! Houd hoop zou ik zeggen..
Niks verzuurd aan, kijk ik heb echt bakken vol met kennissen. vrienden maar bar weinig en dat is meer dan bewust mijn vrienden kennen mijn zwaktes mijn goede kanten en slechte kanten. Ze staan daar wanneer het nodig is.

Wat de een vrienden noemt, noem ik puur kennissen en zo visa versa.
  dinsdag 3 april 2012 @ 00:43:44 #36
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_109834175
Mijn lief is ook mn beste vriend. We delen alles samen, geen geheimen, geen gedoe, ik mag zijn vrienden en familie en hij de mijne, ik vertrouw hem, we helpen elkaar met dingen, leren van elkaar, hij is mijn maatje. We lachen, huilen, slapen, eten en leven met elkaar en hebben het fijn.

Maar dat doet helemaal niets af aan mijn vriendschappen met andere vrienden/vriendinnen. Ik hou van verschillende mensen om hun persoonlijkheden en alles wat daar bij hoort, en hoe leuk ik mijn vriend ook vind, hij heeft er maar 1. Ik zoek in mijn vrienden geen uitdagingen maar juist rust. Heerlijk dat er meerdere mensen zijn die me goed kennen en op hun manier mijn leven invullen.

Daar komt bij dat ik hem niet iedere seconde van iedere dag hoef te zien. Simpelweg omdat we allebei een andere studie/baan hebben, sporten, hobbies, etc. Niet alles komt overeen, en dat hoeft ook niet, des te meer om het over te hebben, want we vinden elkaars hobbies wel interessant. En we delen er ook enkele.

Ben heel blij met mijn relatie en maar begrijp heel goed dat er mensen zijn die anders in elkaar zitten en hun relatie anders indelen, als je er samen maar tevreden over bent.
an urge to help mankind overcomes me
pi_109835216
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 00:43 schreef saaw het volgende:
Mijn lief is ook mn beste vriend. We delen alles samen, geen geheimen, geen gedoe, ik mag zijn vrienden en familie en hij de mijne, ik vertrouw hem, we helpen elkaar met dingen, leren van elkaar, hij is mijn maatje. We lachen, huilen, slapen, eten en leven met elkaar en hebben het fijn.

Maar dat doet helemaal niets af aan mijn vriendschappen met andere vrienden/vriendinnen. Ik hou van verschillende mensen om hun persoonlijkheden en alles wat daar bij hoort, en hoe leuk ik mijn vriend ook vind, hij heeft er maar 1. Ik zoek in mijn vrienden geen uitdagingen maar juist rust. Heerlijk dat er meerdere mensen zijn die me goed kennen en op hun manier mijn leven invullen.

Daar komt bij dat ik hem niet iedere seconde van iedere dag hoef te zien. Simpelweg omdat we allebei een andere studie/baan hebben, sporten, hobbies, etc. Niet alles komt overeen, en dat hoeft ook niet, des te meer om het over te hebben, want we vinden elkaars hobbies wel interessant. En we delen er ook enkele.

Ben heel blij met mijn relatie en maar begrijp heel goed dat er mensen zijn die anders in elkaar zitten en hun relatie anders indelen, als je er samen maar tevreden over bent.
Gatver. Wat een slijmpost, om duidelijk te maken aan je vriend die meeleest hoe geweldig en Godelijk jullie relatie is. Fijn voor je, maar mail het voortaan naar je meelezende vriend en verveel ons alsjeblieft niet mee. :')
pi_109838167
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 01:56 schreef KeimpeHart het volgende:

[..]

Gatver. Wat een slijmpost, om duidelijk te maken aan je vriend die meeleest hoe geweldig en Godelijk jullie relatie is. Fijn voor je, maar mail het voortaan naar je meelezende vriend en verveel ons alsjeblieft niet mee. :')
U Jelly ?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 3 april 2012 @ 15:37:37 #39
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_109852813
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 01:56 schreef KeimpeHart het volgende:

[..]

Raar beeld van de wereld heb jij :') Mijn vriend zit overigens niet op Fok.

TS vraagt om ervaring en ik laat weten hoe mijn relatie in elkaar steekt, dat jij daar kotsneigingen van krijgt vind ik echt rot voor je maar dat doet niet af aan mijn geluk.
an urge to help mankind overcomes me
pi_109853629
Ik heb het fijn met mijn vriend. Ben graag met hem. Woon samen dus dat is zo goed als iedere dag. Maar ik heb ook nog een leven naast mijn relatie. En hij gelukkig ook. Als we alleen elkaar zouden hebben zou het wereldje uiteindelijk maar klein worden.
I solemnly swear i'm up to no good
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')