Ik hoef niet zo nodig de nieuwe topics aan te maken, dus als TS dat doet en zich verder nergens mee bemoeit, vind ik het prima.quote:Op dinsdag 3 april 2012 08:23 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
TS is een aanwinst voor deze reeks!
Ja dat kan. Maar je kan niet de beide sim-kaarten tegelijk gebruiken, want ze zijn identiek en er kan er maar 1 tegelijk aangemeld zijn op het T-Mobile netwerk. Als je de iPad gebruikt moet je je telefoon dus in flight mode zetten en als je je telefoon gebruikt de mobiele data op je iPad uitschakelen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:36 schreef fetss het volgende:
Heb een vraag voor kenners....
Ik heb een abonnement bij T-Mobile, bij dat abonnement heb ik onbeperkt internet
Nu heb ik 2 simkaarten gekregen tijdens het afsluiten van mijn abonnement.
Kan ik hiervan 1 in een iPad2 met 3g stopen en dan gewoon internetten?
bvd
Check ff op tweakers of marktplaats; apple had zon actie waarbij je een refurbished terugkreeg voor een oude nano.quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:59 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Hebben mensen hier ervaring met gereviseerde iPods?
Bij een nieuwe Nano 8 GB scheelt dat toch bijna 25%.
Ik zie dat er een nieuwe batterij in wordt gezet (dus je hebt geen 'tweedehands' batterijduur). Wat zou dan, op de verkorte (?) garantietermijn van één jaar na, een reden zijn om niet zo'n gereviseerde te kopen? Zitten er bijvoorbeeld krassen op of zo?
Ergens zal ik de mist in gaan, vermoed ik. Heb nu een CD geimporteerd en gesleept naar de playlist van mijn vriendin. Die playlist staat dus in de linkerbalk. Dan heb je dus eerst Bibliotheek, dan Gedeeld, Genius en vervolgens Afspeellijsten. Nogmaals, ik heb er dus twee staan, die van mij en die van mijn vriendin. Maar hoe sync ik nu alleen de playlist van mijn vriendin? Want als ik op Bestand klik linksboven, dan kies ik voor 'iPod van vriendin Fargo synchroniseren', maar dan synchroniseert 'ie dus de muziek uit de bibliotheek, en daar staan dus ook nummers van mij in, waar zij dus niet zo heel veel mee heeft, om het maar subtiel te brengenquote:Op maandag 2 april 2012 21:42 schreef nelisb het volgende:
Denk het ook.
Ik maak een playlist aan en sleep de nummers/album naar de playlist.
Ik sync dan alleen mijn eigen playlist, verder alles uitvinken.
http://www.macupdate.com/app/mac/23430/x-lossless-decoderquote:Op woensdag 4 april 2012 15:16 schreef -Menn0- het volgende:
Weet iemand nog een programma om een MP3 dmv een cue bestand te splitten?
En nu hoop je dat we gaan vragen hoe je dat voor elkaar krijgt?quote:Op woensdag 4 april 2012 17:50 schreef Pino112 het volgende:
Binnenkort komt hier een new iPad 32GB voor 225 euro
quote:Op woensdag 4 april 2012 17:53 schreef Wootism het volgende:
[..]
En nu hoop je dat we gaan vragen hoe je dat voor elkaar krijgt?
Nee.
Hoe krijg je dat voor elkaar?quote:Op woensdag 4 april 2012 17:50 schreef Pino112 het volgende:
Nee hoor, gewoon mededeling.quote:Op woensdag 4 april 2012 17:53 schreef Wootism het volgende:
[..]
En nu hoop je dat we gaan vragen hoe je dat voor elkaar krijgt?
Nee.
Handig hè, Marokkaanse kennissen?quote:Op woensdag 4 april 2012 17:50 schreef Pino112 het volgende:
Ik ken geen Marokkanen. Handig, een instantie zoals de KNZB.quote:Op woensdag 4 april 2012 18:12 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Handig hè, Marokkaanse kennissen?
dus eigenlijk wil je alleen maar vertellen dat je lid bent van de Koninklijke Nederlandse Zwoelen Bond?quote:Op woensdag 4 april 2012 18:56 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik ken geen Marokkanen. Handig, een instantie zoals de KNZB.![]()
Maar goed, dit is offtopic.
Zeker! hahaha paar dagen na de release van de 4s had ik em voor 420 ...quote:Op woensdag 4 april 2012 18:12 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Handig hè, Marokkaanse kennissen?
Je kunt zien of je de trojan hebt door stap 1-3 en 8 hier te doorlopen:quote:PSA: Apple patches Flashback trojan affecting 600,000 Macs globally
Apple released a Java 1.6.0_31 update for OS X on Tuesday that claims to deliver "improved compatibility, security, and reliability." The patch closes multiple vulnerabilities found in Java 1.6.0_29, the most serious of which allows malicious code to be executed just by visiting a rogue website. The update is available from Software Update on any Mac running Mac OS X v10.6.8, Mac OS X Server v10.6.8, OS X Lion v10.7.3, or Lion Server v10.7.3.
Russian security firm Doctor Web claims that attackers began to exploit the Java vulnerability on March 16th which Apple closed with the release of the Java update on April 3rd. Dr. Web now estimates that about 600,000 Macs, most of which reside in the US (55 percent) and Canada (19.8 percent), are now infected members of the Flashback botnet. Some four million compromised web-pages could be found in Google search results at the end of March with some users claiming infection by visiting sites as mainstream as dlink.com.
Security company F-Secure has instructions for detecting and deleting the Flashback botnet on infected computers.
Mooi even op tweakers de reacties lezenquote:Op donderdag 5 april 2012 09:57 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Tijd om je Mac te updaten:
[..]
Je kunt zien of je de trojan hebt door stap 1-3 en 8 hier te doorlopen:
http://www.f-secure.com/v(...)sx_flashback_i.shtml
quote:Op donderdag 5 april 2012 10:25 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Mooi even op tweakers de reacties lezen![]()
[ afbeelding ]
Dus als ik het goed begrijp kan je de Trojan enkel krijgen door middel van het gebruik van Safari als browser?quote:Op donderdag 5 april 2012 09:57 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Tijd om je Mac te updaten:
[..]
Je kunt zien of je de trojan hebt door stap 1-3 en 8 hier te doorlopen:
http://www.f-secure.com/v(...)sx_flashback_i.shtml
Nee, alleen een trojan.quote:
quote:If you use Xcode and upload apps to the App Store, don't install this Java update yet as it will break uploading to the Mac App Store (possibly iOS also). It breaks both Xcode App Store uploading and Application Loader uploading.
http://forums.macrumors.com/showpost.php?p=14662504&postcount=7
ik gebruik geen safari maar ik draai vanavond toch maar even mijn AV..quote:
Gewoon even die 3stappen doorlopen die Gebraden_Wombat aangeeft. Is zo gedaan.quote:Op donderdag 5 april 2012 11:07 schreef FUFR het volgende:
[..]
ik gebruik geen safari maar ik draai vanavond toch maar even mijn AV..
welk plastic?quote:Op donderdag 5 april 2012 11:09 schreef Probability het volgende:
Het plastic van mijn MacBook laat los op de plekken waar ik veel leun, zag dat ook al eens bij iemand anders met dezelfde MacBook.. Dat valt zeker niet meer onder de garantie?
Ja ik heb een oude witte, denk ruim 3 jaar oud?quote:Op donderdag 5 april 2012 11:10 schreef FUFR het volgende:
[..]
welk plastic?
oh wacht, er zijn nog meer modellen dan alleen de aluminium versie...
Jawel valt nog onder de garantie. Moet je even op Googlen.quote:Op donderdag 5 april 2012 11:09 schreef Probability het volgende:
Het plastic van mijn MacBook laat los op de plekken waar ik veel leun, zag dat ook al eens bij iemand anders met dezelfde MacBook.. Dat valt zeker niet meer onder de garantie?
http://www.telegraaf.nl/d(...)tis_vervangen__.htmlquote:Op donderdag 5 april 2012 11:15 schreef Wootism het volgende:
[..]
Jawel valt nog onder de garantie. Moet je even op Googlen.
Yup daar heb je dus garantie op.quote:Op donderdag 5 april 2012 11:18 schreef Probability het volgende:
Ja dit is het: http://www.macfreak.nl/cg(...)i?forum=5&topic=8835
"MacBook crack"
[ afbeelding ]
Waarom probeer je het niet gewoon, dan kom je er zo achterquote:Op donderdag 5 april 2012 11:48 schreef FUFR het volgende:
nou, mijn grote windows usb disk geleegd en klaar voor mijn eerste timemachine actie.
Kun je die halverwege stoppen als je dringend iets wil doen? Kan ik uberhaupt werken als ie timemachient?
omdat ie thuis is en ik nu niet.quote:Op donderdag 5 april 2012 11:55 schreef Wootism het volgende:
[..]
Waarom probeer je het niet gewoon, dan kom je er zo achter
Maar om maar antwoord te geven:
Je kan de backup altijd stoppen wanneer je wil.
Je kan gewoon gewoon door blijven werken tijdens backup.
Mijn Timemachine maakt elke 10 minuten een backup over m'n netwerk, zou wat zijn als je dan opeens niet meer kon werken...
duh, je Timemachine zet je toch gewoon op het netwerk. Anders heb je er nog geen hol aan als het om een aparte schijf/partitie gaatquote:Op donderdag 5 april 2012 11:58 schreef FUFR het volgende:
[..]
omdat ie thuis is en ik nu niet.
Ben nu omgeven door windowsmachines.
maar dank voor de uitleg.
edit: fuk, werkt dat ook over het netwerk! heb ik voor de kat zn viool die schijf geleegd..
je duht maar een eind aan, ik heb pas een paar maanden een mbp.quote:Op donderdag 5 april 2012 12:03 schreef Estolan het volgende:
[..]
duh, je Timemachine zet je toch gewoon op het netwerk. Anders heb je er nog geen hol aan als het om een aparte schijf/partitie gaat
ik ookquote:Op donderdag 5 april 2012 12:12 schreef FUFR het volgende:
[..]
je duht maar een eind aan, ik heb pas een paar maanden een mbp.
dan is het een hele legitieme vraag.
omg nee, niet in dezelfde pc, die fout heb ik onlangs een miljoenencompany zien maken. ALLE boekhoudingen wegquote:Op donderdag 5 april 2012 12:19 schreef Estolan het volgende:
[..]
ik ookmaar bedoel dat een back-up disk altijd wel handiger is op het netwerk, dan in dezelfde pc
https://www.apple.com/findouthow/mac/#timemachinebasicsquote:Op donderdag 5 april 2012 12:12 schreef FUFR het volgende:
[..]
Ah het bonnetje heb ik dus niet, denk ik. Ik ga wel gewoon langs bij de Apple store.quote:
Over het netwerk werkt officieel enkel met een TimeCapsule. Het is wel mogelijk zonder, zie hierquote:Op donderdag 5 april 2012 12:22 schreef FUFR het volgende:
[..]
omg nee, niet in dezelfde pc, die fout heb ik onlangs een miljoenencompany zien maken. ALLE boekhoudingen weg
Lekker makkelijk backuppen naar de D schijf en toen was ie dood. echt dood. Als in unrecoverable..
Ik ga er een doen over het netwerk en 1 op een usb schijf.
dank!quote:Op donderdag 5 april 2012 13:13 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Over het netwerk werkt officieel enkel met een TimeCapsule. Het is wel mogelijk zonder, zie hier
http://hdcaddy.com/product.php?id_product=10quote:
Ik gebruik daar altijd sticky notes in Dashboard voor.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:39 schreef Probability het volgende:
er is geen programma 'notities' op de computer? toch?
Nog niet, met OS X Mountain Lion in de zomer wel. Net als Reminders (herrineringen).quote:Op donderdag 5 april 2012 16:39 schreef Probability het volgende:
er is geen programma 'notities' op de computer? toch?
Klopt en mail heeft ook notities, maar dezelfde app als in iOS komt pas Mountain Lion.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:48 schreef nietzman het volgende:
Stickies zitten al twee millennia in MacOS natuurlijk.
De notities in Mail worden ook gewoon via iCloud in de iOS app gezet. Erg handig voor boodschappenlijstjes. Er schieten me altijd dingen te binnen op de meest onmogelijke momenten.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:49 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Klopt en mail heeft ook notities, maar dezelfde app als in iOS komt pas Mountain Lion.
Zeg FUFR, wanneer plaats jij eens nieuwe sets op je soundcloud page? Ik heb van je oude uit 2009 genoten, maar het zijn er maar 2..quote:Op donderdag 5 april 2012 12:12 schreef FUFR het volgende:
[..]
Mee bezig, in Engelsquote:Op donderdag 5 april 2012 21:15 schreef Kandijfijn het volgende:
Wie heeft de biografie van Steve Jobs al allemaal gelezen?
Yupz, machtig mooi relaas van een vreselijk irritante en briljante kerel.quote:Op donderdag 5 april 2012 21:15 schreef Kandijfijn het volgende:
Vind het vooral grappig dat ie zo vaak in huilen uitbarstte.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:05 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Yupz, machtig mooi relaas van een vreselijk irritante en briljante kerel.
In het Frans
Ik heb 'm gelijk nadat 'ie uitkwam gelezen. In het Engels.quote:Op donderdag 5 april 2012 21:15 schreef Kandijfijn het volgende:
Yep, in het Nederlands. Prachtig boek, en vond het vooral prachtig dat het niet alleen over hem ging, maar ook over de hele industrie daar in Silicon Valley, de opkomst van alles. Buiten dat je veel leert over Steve Jobs, zijn akelige persoonlijkheid vaak, maar ook zijn gevoelige kanten, en het wáárom van veel dingen, leer je dus ook veel over de hele industrie en allerlei verbanden tussen bedrijven. Ik vond het echt prachtig.quote:Op donderdag 5 april 2012 21:15 schreef Kandijfijn het volgende:
Heb het in de kast staan, kado gekregen, maar moet het nog lezen.quote:Op donderdag 5 april 2012 21:15 schreef Kandijfijn het volgende:
Check. Originele versie.quote:Op donderdag 5 april 2012 21:15 schreef Kandijfijn het volgende:
te druk met andere zaken maar ik probeer dit weekend of volgend weekend nog wat te doen.quote:Op donderdag 5 april 2012 20:10 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Zeg FUFR, wanneer plaats jij eens nieuwe sets op je soundcloud page? Ik heb van je oude uit 2009 genoten, maar het zijn er maar 2..
Ben er mee bezig, maar lees elke keer maar een kort stuk.quote:Op donderdag 5 april 2012 21:15 schreef Kandijfijn het volgende:
1x MBAquote:Op vrijdag 6 april 2012 19:04 schreef remlof het volgende:
51% of US Households Own An Apple Product
[ afbeelding ]
Hoeveel hebben jullie er? Ik drie, MacBook Air, iPhone en een iPodje.
Beter zoquote:
1080p ipv 720P maar er is nog geen JB dus nog even wachten voor XBMC.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:54 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hoe bevalt die apple tv3 ? Sneller beter ?
Ik zet zo nu en dan Videodrive aan om wat gedownloade series/films om te zetten naar iTunes en gebruik Airplay regelmatig. Prima apparaat, ook zonder jailbreak.quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:01 schreef jpjedi het volgende:
[..]
1080p ipv 720P maar er is nog geen JB dus nog even wachten voor XBMC.
Zonder JB heb je weinig aan een ATV imo.
Tja ik ga geen 4tb aan films overzetten naar een itunes formaat en beheren in itunes. Airvideo vind ik ook niet ideaal.quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:12 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik zet zo nu en dan Videodrive aan om wat gedownloade series/films om te zetten naar iTunes en gebruik Airplay regelmatig. Prima apparaat, ook zonder jailbreak.
Dat laatste kan nu ook al met Airparrot, hier ging het niet al te vloeiend. Hopelijk werkt dat beter in OS X.quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:15 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Tja ik ga geen 4tb aan films overzetten naar een itunes formaat en beheren in itunes. Airvideo vind ik ook niet ideaal.
Muziek streamen kan ik direct op de receiver.
Screen mirror van de macbook lijkt me wel gaaf als de nieuwe OSX uit is.
Is populair onder FPS pc gamers maar nooit van gehoord voor gewoon gebruik.quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:16 schreef Nilscollection het volgende:
Niemand ervaringen met eerder genoemde Fliders?
Ik kan me niet herinneren of ik sinds tiger een schone install heb gedaan. ik weet wel dat ik tiger heb gemigreerd naar leopard, SL, lion en van powerbook G4 naar core2duo MB naar MB unibody. Zonder clean install.quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:36 schreef Tijn het volgende:
Volgens mij is dit de eerste keer dat ik een schone installatie van OS X uitvoer sinds Leopard
Of misschien zelfs wel Tiger
Twee maar tegenwoordig. iMac en Macbook Pro. Privé iPhone 3GS is vervangen door een iPhone 4 van het werkquote:Op vrijdag 6 april 2012 19:04 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]
Hier 5 itemsquote:Op vrijdag 6 april 2012 19:04 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]
Dat rijtje maar dan nog met twee iPods die stof liggen te happen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:08 schreef Tijn het volgende:
Ik euh... Een iMac, een MacBook Pro, een Mac Mini, een iPhone en een iPadIk heb mn iPod verkocht, anders had ik die ook
Ja, ik zat ook al te denken, als ik nou gewend raak aan de SSD-snelheid van m'n MBP, dan erger ik me vast straks wanneer ik achter m'n iMac werk. Kan ik beter een scherm neerzetten en daar m'n MBP op aansluiten.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:06 schreef nietzman het volgende:
[..]
iMac gaat binnenkort ook de deur uit voor een Thunderbolt display.
Ja, dat is dus een beetje mijn probleem, want in die situatie kom ik dus nooit terecht. Ik heb voor m'n werk alleen m'n mail, een browser en een text editor open namelijkquote:Op vrijdag 6 april 2012 22:12 schreef nietzman het volgende:
Precies daarom raak ik die iMac niet meer aan, ook al kan 'ie qua processor ook gewoon niet meer meekomen met het soort werk wat ik doe.
Wat is het verschil tussen de unibody MacBook en de MacBook Pro? Niks toch, behalve het hernoemen?quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:37 schreef Swetsenegger het volgende:
hier in huis een macbook unibody alu, macbook pro, 2 maal iphone 4s een ipod touch 1st gen, ipod touch 4th gen en een ipod nano.
De unibody MacBook is inderdaad de MacBook Pro geworden. De aluminium MacBook is dus eigenlijk gewoon de eerste 13" Pro. Wel zonder SD kaartslot, geloof ik.quote:Op zaterdag 7 april 2012 00:56 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen de unibody MacBook en de MacBook Pro? Niks toch, behalve het hernoemen?
De MacBook heeft geen Firewire.quote:Op zaterdag 7 april 2012 00:56 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen de unibody MacBook en de MacBook Pro? Niks toch, behalve het hernoemen?
Klopt, dat komt door de mismatch tussen content en hardware. Zo'n Apple TV is nutteloos als je je MKV'tjes van Usenet wilt afspelen. Echter, als AirPlay-enabled afspeelapparaat voor je iPad/iPhone/computer is het briljant. Apple weet dat, en om die reden is het ook nog steeds een 'hobby'. Als je de contouren van de Apple TV bekijkt zie je echter een glimp van hoe Apple de tv-industrie gaat veranderen. De tv verandert van een tv naar een scherm. Een scherm dat alles kan wat je wil. Draadloos, simpel, alsof het onlogisch zou zijn om het anders te doen. En Samsung gaat het kopiëren met als argument dat het zo logisch is dat Apple er geen patent op mag krijgen, maar toch gaat Apple het uitvinden en niet Samsung.quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:01 schreef jpjedi het volgende:
[..]
1080p ipv 720P maar er is nog geen JB dus nog even wachten voor XBMC.
Zonder JB heb je weinig aan een ATV imo.
Kijk jij snapt hetquote:Op zaterdag 7 april 2012 01:03 schreef TC03 het volgende:
[..]
Klopt, dat komt door de mismatch tussen content en hardware. Zo'n Apple TV is nutteloos als je je MKV'tjes van Usenet wilt afspelen. Echter, als AirPlay-enabled afspeelapparaat voor je iPad/iPhone/computer is het briljant. Apple weet dat, en om die reden is het ook nog steeds een 'hobby'. Als je de contouren van de Apple TV bekijkt zie je echter een glimp van hoe Apple de tv-industrie gaat veranderen. De tv verandert van een tv naar een scherm. Een scherm dat alles kan wat je wil. Draadloos, simpel, alsof het onlogisch zou zijn om het anders te doen. En Samsung gaat het kopiëren met als argument dat het zo logisch is dat Apple er geen patent op mag krijgen, maar toch gaat Apple het uitvinden en niet Samsung.
Het is wachten totdat zenders beschikbaar komen als apps. Dan kan de TV de deur uit en doe ik alles via AirPlay via m'n iPad/Apple TV. Stel dat bijv. HBO en Eredivisie Live apps gaan uitbrengen met een soort abonnement erbij. Dan ben ik om hoor.
Als er één markt is die zit vastgeroest in dogma's en is gebaseerd op fundamenten gelegd door verouderde technieken is het wel alles wat met tv te maken heeft. Het is zo obvious dat ik niet kan geloven dat Netflix en Hulu nog zo klein zijn terwijl ze in feite de nieuwe FOX/Time Warner/whatever kunnen zijn.
Niet in de komende 5 jaar. Content eigenaren zitten zo op de kip met gouden eieren dat ze het niet gaan vrijgeven.quote:Op zaterdag 7 april 2012 01:03 schreef TC03 het volgende:
Als er één markt is die zit vastgeroest in dogma's en is gebaseerd op fundamenten gelegd door verouderde technieken is het wel alles wat met tv te maken heeft. Het is zo obvious dat ik niet kan geloven dat Netflix en Hulu nog zo klein zijn terwijl ze in feite de nieuwe FOX/Time Warner/whatever kunnen zijn.
En zoals gezegd SD card en firewire.quote:Op zaterdag 7 april 2012 00:56 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hier iMac, Macbook Pro, iPad 1, iPad 2, iPhone 2G, iPhone 3Gs, iPhone 4, iPhone 4S, 2TB TimeCapsule, 2x Airport Express, U2 iPod, iPod Nano.. Dat dus.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:04 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]
Products he? Ojee.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:04 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]
Het probleem is ook dat in de VS, de belangrijkste tv-markt en de belangrijkste markt van Apple, de contentmaatschappijen verweven zijn met de kabelmaatschappijen, en dus helemaal geen belang hebben van het slopen van het traditionele tv-model.quote:Op zaterdag 7 april 2012 10:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Niet in de komende 5 jaar. Content eigenaren zitten zo op de kip met gouden eieren dat ze het niet gaan vrijgeven.
Ik herken hier echt helemaal niets van. Rebooten is bij mij altijd razendsnel. Misschien dat er ergens een probleem zit dat op te lossen is?quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:18 schreef Breuls het volgende:
Wat is het trouwens toch altijd irritant om een Mac te rebooten zeg. Ik moet altijd drie keer de afsluitopdracht geven, omdat het OS denkt dat apps die de reboot tegenhouden (en daar zit altijd iTunes bij, die bij sluiten altijd weer opnieuw opent) voorrang hebben boven mijn opdracht om te herstarten. Vervolgens duurt herstarten een kwartier (okay, ik reboot alleen als Software Update dat wil, dus mijn beeld is wat vertekend) en als ik dan eenmaal weer up and running ben duurt het een minuut of tien voordat ik alles weer heb draaien zoals het draaide, en alles weer een beetje vlot reageert op wat ik doe.
Ik vind het een pracht van een OS, maar dit is echt fucking annoying.
Ik heb namelijk allemaal notities op mijn iPhone, die ik gemaakt heb voordat ik een iPhone had. Dus nu ben ik wel benieuwd met welk programma dat wasquote:Op donderdag 5 april 2012 16:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik gebruik daar altijd sticky notes in Dashboard voor.
[ afbeelding ]
Ik denk dat ik ze op OS X heb gemaakt, maar ik gebruik het programma mail ook niet.. Hmmquote:Op zaterdag 7 april 2012 13:15 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Je bedoelt dat je in OS X notities heb gemaakt die nu ook op je iPhone staan? Die komen dan uit Mail.
Ik zou het niet weten.quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:43 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik herken hier echt helemaal niets van. Rebooten is bij mij altijd razendsnel. Misschien dat er ergens een probleem zit dat op te lossen is?
Checkquote:Op zaterdag 7 april 2012 12:48 schreef Swetsenegger het volgende:
rebooten onder osx is ook niet mijn hobby. heb nu ook een uptime van 50 dagen
Waarom zou je OSX moeten rebooten?quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:18 schreef Breuls het volgende:
Wat is het trouwens toch altijd irritant om een Mac te rebooten zeg. Ik moet altijd drie keer de afsluitopdracht geven, omdat het OS denkt dat apps die de reboot tegenhouden (en daar zit altijd iTunes bij, die bij sluiten altijd weer opnieuw opent) voorrang hebben boven mijn opdracht om te herstarten. Vervolgens duurt herstarten een kwartier (okay, ik reboot alleen als Software Update dat wil, dus mijn beeld is wat vertekend) en als ik dan eenmaal weer up and running ben duurt het een minuut of tien voordat ik alles weer heb draaien zoals het draaide, en alles weer een beetje vlot reageert op wat ik doe.
Ik vind het een pracht van een OS, maar dit is echt fucking annoying.
Nee ik niet maar heb mijn post verduidelijkt. Ik zet hem regelmatig uitquote:Op zaterdag 7 april 2012 13:29 schreef Breuls het volgende:
Misschien heb je over de zin "ik reboot alleen als Software Update dat wil" heen gelezen?
yup, sorryquote:Op zaterdag 7 april 2012 13:29 schreef Breuls het volgende:
Misschien heb je over de zin "ik reboot alleen als Software Update dat wil" heen gelezen?
Kan geen kwaad, maar het duurt alleen langer voordat je hem weer kan gebruiken. Niks zo relaxt om je laptop in de trein open te klappen en meteen verder te kunnen typen!quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:29 schreef jpjedi het volgende:
Uitzetten doe ik ook meestal. Macht der gewoonte en kwaad kan het ook niet.
Zeker ideaal! Al reis ik nooit met de trein, op vliegvelden is het dicht en openklappen inderdaad subliem.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:36 schreef Wootism het volgende:
[..]
yup, sorry
[..]
Kan geen kwaad, maar het duurt alleen langer voordat je hem weer kan gebruiken. Niks zo relaxt om je laptop in de trein open te klappen en meteen verder te kunnen typen!
Waarom?quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:35 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Nee ik niet maar heb mijn post verduidelijkt. Ik zet hem regelmatig uit
Ik heb dat trage shutdown/herstart probleem wel eens gehad. Volgens mij heb ik het keertje opgelost door alle programma's even zelf af te sluiten en keertje te herstarten.quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:51 schreef Breuls het volgende:
Ik reboot hooguit af en toe als ik denk dat het helpt. Na een reboot heb ik bijvoorbeeld weer wat meer schijfruimte e.d. doordat de swap is gerest. Da's ook wel lekker. Maar dat doe ik maar weinig; meestal is het voor software updates.
Uiteraard. Dat is toch de essentie van Airplay?quote:Op zaterdag 7 april 2012 18:51 schreef Tijn het volgende:
Kun je met een AppleTV 2 eigenlijk ook gebruik maken van AirPlay vanaf je iPad?
Ja, ik weet het niet precies, ik heb dat allemaal nooit zo gevolgd. Maar nu ik een iPad heb, is het wel interessant om te kijken hoe ik het beeld op m'n TV kan krijgen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 18:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Uiteraard. Dat is toch de essentie van Airplay?
TV op Apple TV afstemmen en dan op iPad op de knop Airplay tikkenquote:Op zaterdag 7 april 2012 19:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik weet het niet precies, ik heb dat allemaal nooit zo gevolgd. Maar nu ik een iPad heb, is het wel interessant om te kijken hoe ik het beeld op m'n TV kan krijgen.
Airvideo gebruik ik ook. Echter daar gaat kwaliteit mee verloren. Beste is sowieso XBMC icm ATV maar de 3 moet eerst nog een JB krijgen natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 april 2012 19:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
TV op Apple TV afstemmen en dan op iPad op de knop Airplay tikken. En nog mooier: de app Air Video op iPad/iPhone installeren, Air Video Server op iMac of MacBook Pro en je kunt je content vanaf die laatste twee naar je TV streamen. On the fly conversie, dus werkt meteen.
Ben benieuwd. Ik wacht echt op de dag dat je 720p mkv's probleemloos kan streamen via AirPlay...quote:Op zaterdag 7 april 2012 19:25 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Airvideo gebruik ik ook. Echter daar gaat kwaliteit mee verloren. Beste is sowieso XBMC icm ATV maar de 3 moet eerst nog een JB krijgen natuurlijk.
Ik ben nu Mountain lion P2 aan het installeren, kijken of airplay goed werkt voor mkv's.
Yup. Tijdje geleden Ruby Version Manager geinstalleerd (die weer Git nodig heeft). Zonder MacPorts was dat veeeeeeel meer gezeik geweest dan nodigquote:
Het werkt! moet nog wel even een filmpje goed bekijken om de kwaliteit te kunnen beoordelen maar ziet er vooralsnog goed uit. Had eerst geen geluid maar blijkt dat als je airplay inschakelt dat je geluid op de mac omlaag knalt. Dus die handmatig weer bijgezet en nu volle bak 5.1 DTS op de Denon erbij. Vooralsnog briljant stukje techniek.quote:Op zaterdag 7 april 2012 20:01 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Ik wacht echt op de dag dat je 720p mkv's probleemloos kan streamen via AirPlay...
Veilig verwijderen? Dat heb ik werkelijk nog nooit gedaan na de synchronisatie.quote:Op zondag 8 april 2012 11:36 schreef Wootism het volgende:
Even een vraagje over iTunes:
Ik vind het echt super relaxt dat je nu dus draadloos kan syncen met je iPhone/iPad, maar moet je ze dan alsnog veilig verwijderen zoals je dat moest doen met een USB-connectie? Of kan je ze gewoon connected laten en met je iPhone in je zak je huis uitlopen? :p
A. Wat valt er via WiFi te verwijderen?quote:Op zondag 8 april 2012 11:36 schreef Wootism het volgende:
Ik vind het echt super relaxt dat je nu dus draadloos kan syncen met je iPhone/iPad, maar moet je ze dan alsnog veilig verwijderen zoals je dat moest doen met een USB-connectie? Of kan je ze gewoon connected laten en met je iPhone in je zak je huis uitlopen? :p
Ja dat laatste kan inderdaad gewoon. Dan verdwijnt je iPhone gewoon uit je iTunes. Mooi he dat niet hoeven nadenken erover.quote:Op zondag 8 april 2012 11:36 schreef Wootism het volgende:
Hear hear, ik vind dat autosaven/versioning echt mega KUT. Waarom kan het niet uit? Maar alleen al voor de vele security updates (bijna alle systeemprocessen sandboxed) is t toch wel het verstandigst. Dus ik zou nu wel Lion gaan draaien.quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:01 schreef Tijn het volgende:
Ik hou er altijd wel van om even te wachten tot .1 of .2 bij een nieuwe OS. Dus als je wil wachten tot 10.8.1 of 10.8.2 zou ik direct daarvoor gaan. Maar als je dat te lang vindt duren, kun je nu natuurlijk prima met 10.7 aan de slag. Het is wel even wennen trouwens, ik weet nog niet of ik het nou echt zo'n verbetering vind. Vooral dat gedoe met automatisch savende files enzo... meh. Ik snap het voordeel wel, maar ik heb er ook al een paar keer een fout mee gemaakt.
Plug-N-Play is één ding. Buffers die nog geflushed moeten worden is een anderquote:
Ik vind die error meldingen altijd zo onzinnig. Heb het al sinds de usb uit kwam altijd gewoon eruit getrokken. Nooit iets aan de handquote:Op zondag 8 april 2012 12:00 schreef Litpho het volgende:
[..]
Plug-N-Play is één ding. Buffers die nog geflushed moeten worden is een ander.
Hij laat je iPhone gewoon zien in iTunes als device die je kan ejecten. Bij USB moest dat altijd.quote:Op zondag 8 april 2012 11:38 schreef Estolan het volgende:
[..]
A. Wat valt er via WiFi te verwijderen?
B. moet bij usb ook niet. Plug-N-Play
Ik eerst ook niet, maar had dan best vaak dat de muziek in mijn iPhone-library fuckt up werd door het niet veilig verwijderen... Dus nu doe ik het welquote:Op zondag 8 april 2012 11:37 schreef Dimens het volgende:
[..]
Veilig verwijderen? Dat heb ik werkelijk nog nooit gedaan na de synchronisatie.
Dat is relaxt ja! Thxquote:Op zondag 8 april 2012 11:39 schreef Shogo het volgende:
[..]
Ja dat laatste kan inderdaad gewoon. Dan verdwijnt je iPhone gewoon uit je iTunes. Mooi he dat niet hoeven nadenken erover.
Als je alleen van de USB leest, gaat dat ook prima. Als je naar de USB schrijft, loop je het risico dat nog niet alles weggeschreven is.quote:Op zondag 8 april 2012 12:32 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ik vind die error meldingen altijd zo onzinnig. Heb het al sinds de usb uit kwam altijd gewoon eruit getrokken. Nooit iets aan de hand
Vaag verhaalquote:Op zondag 8 april 2012 12:48 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als je alleen van de USB leest, gaat dat ook prima. Als je naar de USB schrijft, loop je het risico dat nog niet alles weggeschreven is.
Maar goed, als het bij jou altijd goed gaat...
Heb ook al vaak genoeg gezien bij anderen dat ze belangrijke documenten kwijtraakten bij het zomaar verwijderen van een stick, in de veronderstelling dat het toch allemaal plug and play is. Veilig Verwijderen is er echt niet voor niks. Een schrijfactie onderbreken kan echt leiden tot corrupte bestanden.quote:
Dan heb je heel lang enorm veel mazzel gehad.quote:Op zondag 8 april 2012 12:32 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ik vind die error meldingen altijd zo onzinnig. Heb het al sinds de usb uit kwam altijd gewoon eruit getrokken. Nooit iets aan de hand
Missing dll vermoedelijk. Maar waarom vraag je dit de Apple users?quote:Op zondag 8 april 2012 13:16 schreef Iwanius het volgende:
Voor wie het weet: Ik heb elke keer als ik Windows XP opstart een hele kleine error
middels zo een vakje met missing drl oid,wat je natuurlijk kan wegklikken elke
keer maar heeft iemand 1,2,3 zo snel een goede oplossing.
XP draait verder prima en nergens last van,dus het is alleen bij de opstart.
Hoezo dan? Als je iets naar usb of SD kaart schrijft. En je verwijderd hem nadat proces klaar is, dan is het toch klaar? Das toch hetzelfde als van partitie a naar b schrijven?quote:Op zondag 8 april 2012 12:57 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Heb ook al vaak genoeg gezien bij anderen dat ze belangrijke documenten kwijtraakten bij het zomaar verwijderen van een stick, in de veronderstelling dat het toch allemaal plug and play is. Veilig Verwijderen is er echt niet voor niks. Een schrijfactie onderbreken kan echt leiden tot corrupte bestanden.
In theorie wel. In de praktijk, om sneller over te komen aan de eindgebruiker, wordt er weggeschreven naar een geheugenbuffer die dan op z'n gemak stukje bij beetje op de achtergrond naar schijf weggeschreven kan worden. Echter, wederom om jou de illusie van snelheid te geven, proces klaar melden naar de eindgebruiker betekent dat het schrijven naar die geheugenbuffer klaar is. Daar kan dan nog wat in zitten wat niet naar schijf (of USB) geschreven is. Voor partitie naar partitie is dat niet zo erg, want die lopen niet weg. En bij correct afsluiten wordt er gewacht tot die buffers leeg zijn. Maar bij bijv. een stroomstoring of een harde reset zou je hetzelfde probleem kunnen krijgen.quote:Op zondag 8 april 2012 13:43 schreef Estolan het volgende:
[..]
Hoezo dan? Als je iets naar usb of SD kaart schrijft. En je verwijderd hem nadat proces klaar is, dan is het toch klaar? Das toch hetzelfde als van partitie a naar b schrijven?
Duidelijk. Wel grappig dat ik er nooit iets van generkt hebquote:Op zondag 8 april 2012 13:52 schreef Litpho het volgende:
[..]
In theorie wel. In de praktijk, om sneller over te komen aan de eindgebruiker, wordt er weggeschreven naar een geheugenbuffer die dan op z'n gemak stukje bij beetje op de achtergrond naar schijf weggeschreven kan worden. Echter, wederom om jou de illusie van snelheid te geven, proces klaar melden naar de eindgebruiker betekent dat het schrijven naar die geheugenbuffer klaar is. Daar kan dan nog wat in zitten wat niet naar schijf (of USB) geschreven is. Voor partitie naar partitie is dat niet zo erg, want die lopen niet weg. En bij correct afsluiten wordt er gewacht tot die buffers leeg zijn. Maar bij bijv. een stroomstoring of een harde reset zou je hetzelfde probleem kunnen krijgen.
Werkelijk waar nog nooit van gehoord of meegemaaktquote:Op zondag 8 april 2012 12:57 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Heb ook al vaak genoeg gezien bij anderen dat ze belangrijke documenten kwijtraakten bij het zomaar verwijderen van een stick, in de veronderstelling dat het toch allemaal plug and play is. Veilig Verwijderen is er echt niet voor niks. Een schrijfactie onderbreken kan echt leiden tot corrupte bestanden.
+1quote:Op zondag 8 april 2012 15:12 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Werkelijk waar nog nooit van gehoord of meegemaakt
Ik vind het zo vreemd dat dat bij OS X nog steeds zo is, bij Windows hoef je USB sticks niet veilig te verwijderen. Als ik ergens een hekel aan had was het wel dat veilig verwijderen, wat ook moet als je even je laptop dicht klapt als je stick er in zit.quote:Op zondag 8 april 2012 12:57 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het zou me verbazen als Windows dat niet meer intern op dezelfde manier oplost, eerlijk gezegd.quote:Op zondag 8 april 2012 15:49 schreef Adames het volgende:
[..]
Ik vind het zo vreemd dat dat bij OS X nog steeds zo is, bij Windows hoef je USB sticks niet veilig te verwijderen.
Nee, bij Windows kun je het via de Device Manager instellen. Je kunt daar per schijf kiezen voor twee manieren van data schrijven: langzaam en zonder buffer, of snel en met buffer. Standaard schrijft 'ie snel (met buffer) naar je interne harddisks en langzaam (zonder buffer) naar externe harddisks en USB-sticks. Op zich best netjes.quote:Op zondag 8 april 2012 17:14 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het zou me verbazen als Windows dat niet meer intern op dezelfde manier oplost, eerlijk gezegd.
Ah ok. Dat is idd netjesquote:Op zondag 8 april 2012 17:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, bij Windows kun je het via de Device Manager instellen. Je kunt daar per schijf kiezen voor twee manieren van data schrijven: langzaam en zonder buffer, of snel en met buffer. Standaard schrijft 'ie snel (met buffer) naar je interne harddisks en langzaam (zonder buffer) naar externe harddisks en USB-sticks. Op zich best netjes.
Volgens mij heeft de MPB 13" geen digitale input, alleen een output.quote:Op zondag 8 april 2012 17:37 schreef Junkie het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met het opnemen van geluid via de digitale input?
Ik heb een MacBookPro (Late 2011) en zodra ik een spdiff kabel in mn MacBook steek geeft hij in de Sound Preferences aan dat de poort een Digital Out wordt. En dus geen input.
Deze MBP heeft maar 1 audio aansluting. Op mn oude MacBook waren dat er twee.
Si,quote:Op zondag 8 april 2012 18:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de MPB 13" geen digitale input, alleen een output.
quote:Op zondag 8 april 2012 18:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de MPB 13" geen digitale input, alleen een output.
Minders.quote:Op zondag 8 april 2012 18:36 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Si,
http://www.gearslutz.com/(...)cal-audio-input.html
iTunes Match werkt altijd met AAC. Misschien gaat er iets mis met de hercompressie. Kan je er en Apple Lossless van maken en dan matchen?quote:Op zondag 8 april 2012 23:14 schreef Dimens het volgende:
Iemand enig idee hoe ik een MP3 naar iCloud stuurt zonder deze te matchen? Ik heb een aantal nummers die als AAC kraken en dat doen de MP3's niet. Daarom wil ik hem als MP3 daar hebben maar het lukt mij niet.
Photostream is echt super handig, maar daar heb je internet voor nodig.quote:Op maandag 9 april 2012 11:33 schreef Splackavellie02 het volgende:
Is er een manier om snel foto's van de iPhone naar de iPad te synchroniseren? Bump werkt niet zo lekker als je op beiden dezelfde account hebt en Dropbox/email is een beetje omslachtig.
edit: Photostream kan natuurlijk wel.
Als nummers niet gematched worden, worden ze toch gewoon geüpload als MP3? Maar dit is een gematched MP3 nummer wat ik daarna op een iDevice download als AAC. Maar als AAC zijnde kraakt het op een aantal momenten behoorlijk. Ik zou hem het liefst gewoon als MP3 willen uploadenquote:Op maandag 9 april 2012 12:35 schreef Junkie het volgende:
[..]
iTunes Match werkt altijd met AAC. Misschien gaat er iets mis met de hercompressie. Kan je er en Apple Lossless van maken en dan matchen?
spam vanaf hotmail is niet zozeer malware, maar een wachtwoord dat is geraden (of dat je hebt ingevuld op een dubieuze site). Wachtwoord veranderen moet voldoende zijn.quote:Op maandag 9 april 2012 17:06 schreef jna het volgende:
Weten jullie hier meer over dat virus wat veel apple's zou hebben geïnfecteerd? Ik heb namelijk een mbp en wilde graag weten hoe je kunt checken of je geïnfecteerd bent. Vannacht heb ik blijkbaar vanaf mn hotmail account een hele lading spam verstuurd dus ik dacht misschien heeft dat iets met elkaar te maken.
Weet iemand hoe je dit kunt checken?
Wachtwoord heb ik ook meteen veranderd. Let er ook wel op dat ik het nooit op sites invul, dus vond het nogal raar, helemaal met dat nieuwsbericht over dat virus.quote:Op maandag 9 april 2012 17:15 schreef Adames het volgende:
[..]
spam vanaf hotmail is niet zozeer malware, maar een wachtwoord dat is geraden (of dat je hebt ingevuld op een dubieuze site). Wachtwoord veranderen moet voldoende zijn.
Dan heb je voorlopig pech.quote:Op maandag 9 april 2012 16:13 schreef Renesite het volgende:
HOe krijg ik een GBA emulator op mijn iphonie?! Heb hem per ongeluk geupdate naar een niet jailbreaked versie
Waar lees je dat? Dat de iPhone een hogere resolutie zal krijgen?quote:Op maandag 9 april 2012 20:24 schreef Adolecens het volgende:
Nieuwe iPod touch dit jaar
http://9to5mac.com/2012/0(...)lla/discussion/embed
En een iPhone met een hogere resolutie? Yeah, dat verschil zal zichtbaar zijn
Hoe oud is de Mac? Kijk eens in Activiteitenweergave hoeveel geheugen je vrij hebt.quote:Op maandag 9 april 2012 21:50 schreef totalvamp het volgende:
Iemand een idee hoe het komt dat mijn Mac zo traag aanvoelt? Vaak wisselen tussen schermen en programma's is traag en hapert zelfs af en toe. Ook het opstarten van programma's gaat sloom
Soms als ik typ duurt het ook een seconde ofzo voordat de tekst er komt te staan.
Wat er open staat: Editor, pdfje, 2 browsers (safari en chrome). Iemand tips om dit ding sneller te laten werken.
[Apple SC] #427: Met toffe usersquote:Op maandag 9 april 2012 17:06 schreef jna het volgende:
Weten jullie hier meer over dat virus wat veel apple's zou hebben geïnfecteerd? Ik heb namelijk een mbp en wilde graag weten hoe je kunt checken of je geïnfecteerd bent. Vannacht heb ik blijkbaar vanaf mn hotmail account een hele lading spam verstuurd dus ik dacht misschien heeft dat iets met elkaar te maken.
Weet iemand hoe je dit kunt checken?
een week (letterlijk).quote:Op maandag 9 april 2012 22:14 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Hoe oud is de Mac? Kijk eens in Activiteitenweergave hoeveel geheugen je vrij hebt.
[Apple SC] #427: Met toffe users
Ja, ik weet dat ik dom bezig wasquote:Op maandag 9 april 2012 17:27 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dan heb je voorlopig pech.
Ik vraag me echt af hoe je nou "per ongeluk" kunt updaten.. Maar in de AppStore zijn geen emulators verkrijgbaar.
Volgens mij wordt alles AAC 256kbit.quote:Op maandag 9 april 2012 16:28 schreef Dimens het volgende:
[..]
Als nummers niet gematched worden, worden ze toch gewoon geüpload als MP3? Maar dit is een gematched MP3 nummer wat ik daarna op een iDevice download als AAC. Maar als AAC zijnde kraakt het op een aantal momenten behoorlijk. Ik zou hem het liefst gewoon als MP3 willen uploaden
Dat lijkt me niet gezond, waarschijnlijk een hardwareprobleem. Het zou bizar zijn in een nieuwe Mac, maar de symptomen klinken mij als een kapotte harde schijf.quote:Op maandag 9 april 2012 22:35 schreef totalvamp het volgende:
[..]
een week (letterlijk).
Ik heb 1GB vrij geheugen met al deze dingen open.
Of spotlight die z'n index aan 't opbouwen is. Zorgt op m'n iMac ook regelmatig voor een slooooome ervaring.quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:31 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet gezond, waarschijnlijk een hardwareprobleem. Het zou bizar zijn in een nieuwe Mac, maar de symptomen klinken mij als een kapotte harde schijf.
Dat kun je gemakkelijk achterhalen bij "Activiteitenweergave".quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Of spotlight die z'n index aan 't opbouwen is. Zorgt op m'n iMac ook regelmatig voor een slooooome ervaring.
Idd, laat ze eens iDeal gaan gebruiken, dan bestel ik als CC-loos persoon daar ook nog eens iets.quote:Op dinsdag 10 april 2012 11:50 schreef boem-dikkie het volgende:
Waarom heeft Apple eigenlijk nog zo'n achterlijk betaalsysteem? Moet ik geld overmaken via mijn bank, komen er 3 feestdagen tussendoor en 3-5 werkdagen voor het overschrijven van een Nederlandse bank naar de buitenlandse bank van Apple. Duurt het dus al een week voor mijn betaling überhaupt bevestigd is, en pas dáárna gaan ze de bestelling verder afronden en opsturen.
Omdat het assortiment niet 100% overeenkomt, volgens mij. Hebben ze tegenwoordig bij een Apple Store (Certified Reseller) de mogelijkheid voor een "normaal" toetsenbord? Een ontspiegeld scherm?quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:26 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wrm niet gwn een apple store dan ?
Omdat ik via de Hanzehogeschool 12% korting krijg als ik via de Apple store bestel. En dat is nogal wat op de totaalprijs van een MBP.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:26 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wrm niet gwn een apple store dan ?
Die krijg je bij de Apple store toch ook gewoon?quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:11 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Omdat ik via de Hanzehogeschool 12% korting krijg als ik via de Apple store bestel. En dat is nogal wat op de totaalprijs van een MBP.
Nop. Dan krijg ik maar 8%.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:13 schreef Dimens het volgende:
[..]
Die krijg je bij de Apple store toch ook gewoon?
mijn MBA van de mediamarkt heeft een US tobo... horizontale enter toets.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:20 schreef Wootism het volgende:
Kan je overigens in de Apple Store in Amsterdam laptops kopen met een Amerikaans toetsenbord?
Mijn MBA niet, verticaal dus.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:30 schreef jpjedi het volgende:
[..]
mijn MBA van de mediamarkt heeft een US tobo... horizontale enter toets.
Ik zal hierop letten.quote:Op dinsdag 10 april 2012 10:13 schreef jackson het volgende:
[..]
Dat kun je gemakkelijk achterhalen bij "Activiteitenweergave".
Bij mij niet hoorquote:Op dinsdag 10 april 2012 19:04 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Geheugen in een iMac vervangen is een kwestie van één schroefje losdraaien en een klepje weghalen. Hoe het moet staat zelfs op de onderkant van de voet.
Ja al jaren, maar niet direct op voorraad natuurlijk, maar dat is ook niet het geval als je bij de Online Store besteld.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:45 schreef Litpho het volgende:
[..]
Omdat het assortiment niet 100% overeenkomt, volgens mij. Hebben ze tegenwoordig bij een Apple Store (Certified Reseller) de mogelijkheid voor een "normaal" toetsenbord? Een ontspiegeld scherm?
Ik bedoelde direkt op voorraad. Ik kom niet dagelijks langs een Apple Store en als ik er geen impulsaankoop kan doen (iMac 20" - laat het strikje maar zitten) dan laat ik net zo lief aan huis bezorgen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:37 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ja al jaren, maar niet direct op voorraad natuurlijk, maar dat is ook niet het geval als je bij de Online Store besteld.
nee, hercomprimeren en zenden kost 2 secondenquote:Op dinsdag 10 april 2012 19:12 schreef boem-dikkie het volgende:
Is er eigenlijk ook wat te doen aan de vertraging als ik via Airfoil bijvoorbeeld Spotify stream?
Ja.quote:
Heb je nog onderbouwing of een linkje naar informatie over deze ' bug' ? Het zou best 10.8 kunnen zijn en dan vermoed ik de grafische drivers maar mijn vraag rest nog waarom dit niet eerder is voorgekomen?quote:
Geen idee, maar het kán inderdaad zijn dat je problemen komen doordat je een OS gebruikt dat niet af is.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:22 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Heb je nog onderbouwing of een linkje naar informatie over deze ' bug' ? Het zou best 10.8 kunnen zijn en dan vermoed ik de grafische drivers maar mijn vraag rest nog waarom dit niet eerder is voorgekomen?
Dit lijkt er op: http://code.google.com/p/soundflower/issues/detail?id=128
Dat komt door de software, iTunes/Airplay geeft een signaal dat het spelen moet stoppen, Airfoil mute het geluid dus dan lopen de 2 seconden die al verzonden zijn nog doorquote:Op woensdag 11 april 2012 12:28 schreef boem-dikkie het volgende:
Ja maar ik heb het gevoel dat hij als ik iets speel van mijn iPad of iPhone veel korter duurt. Als ik bijvoorbeeld op mijn laptop op stop druk bij Spotify duurt het inderdaad een seconde of 2. Als ik hetzelfde doe wanneer ik bijvoorbeeld met mijn iPad Soundcloud afspeel stopt hij vrijwel direct.
Apple heeft mijn betaling binnen trouwens. Vorige week donderdagavond betaald.![]()
Nu nog 1-3 dagen verwerking voor een product dat volgens de site gewoon op voorraad is. Verwachte leverdatum: 18-20 april. Way to go Apple, 2 weken voor een product dat gewoon op voorraad is.
Precies.quote:
Beidequote:Op woensdag 11 april 2012 20:36 schreef Nilscollection het volgende:
Mijn iMac wordt vrijdag verkocht, ergens volgende week ga ik dan een 13" MacBook Pro kopen
Nog iets wat ik moet weten i.v.m. de overstap van een desktop naar een laptop?
Mijn enige vraag tot nu toe is: als mijn MacBook 100% vol is en ik zet 'm aan de adapter, schakelt 'ie de accu dan tijdelijk uit? Of blijft 'ie gewoon op de accu verdergaan?
Maar hoe zit het dan met de foto's en muziek die ik op de Iphone heb staan? Hoe krijg ik die bestanden naar de Mac?quote:
Li-Ion accu's laden tussentijds bij, druppelstand. Daarom zie je dat hij op lichtnet ook wel is paar % leeg looptquote:Op woensdag 11 april 2012 21:17 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Hij schakelt de accu uit én hij blijft erop doorwerken? Hoe bedoel je dat?![]()
Mocht ik 'm, als 'ie volledig is opgeladen, bijvoorbeeld 3 uur op netstroom houden, zal de accuduur dan verminderen? Is 't slecht voor de accu?quote:Op woensdag 11 april 2012 21:19 schreef Estolan het volgende:
[..]
Li-Ion accu's laden tussentijds bij, druppelstand. Daarom zie je dat hij op lichtnet ook wel is paar % leeg loopt
Zo lang het een Li-Ion accu is maakt het niks meer uitquote:Op woensdag 11 april 2012 21:20 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Mocht ik 'm, als 'ie volledig is opgeladen, bijvoorbeeld 3 uur op netstroom houden, zal de accuduur dan verminderen? Is 't slecht voor de accu?
Andersom: als ik 'm bij 40 % al oplaad, is dat slecht voor de accu?
Vroeger wel, dat weet ik, maar ik weet niet of daar ondertussen nieuwe technieken in zijn o.i.d.
Met pod to Mac. Of gewoon via fotolader.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:17 schreef 1UP het volgende:
[..]
Maar hoe zit het dan met de foto's en muziek die ik op de Iphone heb staan? Hoe krijg ik die bestanden naar de Mac?
Hier hangt de MBP 13" voor 95% aan netstroomquote:Op woensdag 11 april 2012 21:22 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Nee, dat is niet slecht voor de accu. Apple raadt wel aan om 'm zo nu en dan eens helemaal leeg te maken en weer helemaal op te laden, volgens mij. Overigens is hierover ook wel het nodige te vinden op de Apple site. Ik zou er vooral niet te veel mee bezig zijn. En niet, zoals mensen wel eens willen doen, met een programma elke dag de capaciteit bijhouden.
Dus het maakt helemaal niets meer uit als ik 'm nu met 10% oplaad, met 40% of met 80%?quote:Op woensdag 11 april 2012 21:22 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Nee, dat is niet slecht voor de accu. Apple raadt wel aan om 'm zo nu en dan eens helemaal leeg te maken en weer helemaal op te laden, volgens mij. Overigens is hierover ook wel het nodige te vinden op de Apple site. Ik zou er vooral niet te veel mee bezig zijn. En niet, zoals mensen wel eens willen doen, met een programma elke dag de capaciteit bijhouden.
Verdomd weinig. Huidige accu's zijn daar niet/nauwelijks gevoelig voor.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:23 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Dus het maakt helemaal niets meer uit als ik 'm nu met 10% oplaad, met 40% of met 80%?
Wat leukquote:Op woensdag 11 april 2012 21:24 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Verdomd weinig. Huidige accu's zijn daar niet/nauwelijks gevoelig voor.
cool dacht eerst aan unison maar deze is dus beterquote:
Zal wel een Nimh zijn geweestquote:Op woensdag 11 april 2012 21:26 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Wat leuk![]()
Mijn vader heeft een HP Pavilion dv7 uit 2009 en de eerste accu was helemaal vernuekt door 'm te onregelmatig op te laden...
Fijn om te horen dat ik me daar niet mee bezig moet houden
Mijn iBook G4 is gekocht in 2006, dus inmiddels 6 jaar oud. Totaal onwillekeurig de accu opgeladen. Haal nu nog steeds een klein uurtje bij een beetje internetten via WiFi met normale helderheid.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:26 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Wat leuk![]()
Mijn vader heeft een HP Pavilion dv7 uit 2009 en de eerste accu was helemaal vernuekt door 'm te onregelmatig op te laden...
Sterker nog, het schijnt met de hedendaagse accu's juist slecht te zijn om ze constant eerst helemaal leeg te werken tot 0% en ze daarna meteen helemaal op te laden tot 100.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:26 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Wat leuk![]()
0% is in werkelijkheid ook niet 0 bij Li-Ion accu'squote:Op woensdag 11 april 2012 21:35 schreef Wootism het volgende:
[..]
Sterker nog, het schijnt met de hedendaagse accu's juist slecht te zijn om ze constant eerst helemaal leeg te werken tot 0% en ze daarna meteen helemaal op te laden tot 100.
Stond volgens mij zelfs ergens op de site van Apple dat je de langste levensduur hebt met onregelmatig opladen en hem 1x in de maand naar 0% leeg te werken.
Muziek niet via de iTunes store gekocht? Van je oude computer naar je nieuwe overzetten. Of beter nog, de hele /iTunes map overzetten. Zelfde voor foto's die je niet op de iPhone zelf gemaakt hebt.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:17 schreef 1UP het volgende:
[..]
Maar hoe zit het dan met de foto's en muziek die ik op de Iphone heb staan? Hoe krijg ik die bestanden naar de Mac?
Goh, goed dat ik dat weet! 'k Had mijn accu anders helemaal naar de haaien gemaaktquote:Op woensdag 11 april 2012 21:35 schreef Wootism het volgende:
[..]
Sterker nog, het schijnt met de hedendaagse accu's juist slecht te zijn om ze constant eerst helemaal leeg te werken tot 0% en ze daarna meteen helemaal op te laden tot 100.
Stond volgens mij zelfs ergens op de site van Apple dat je de langste levensduur hebt met onregelmatig opladen en hem 1x in de maand naar 0% leeg te werken.
Moet je zelf bepalen wat dat extra kostquote:Op woensdag 11 april 2012 21:48 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Goh, goed dat ik dat weet! 'k Had mijn accu anders helemaal naar de haaien gemaakt
Trouwens, als ik volgend jaar op de universiteit ga studeren, heeft het dan zin dat ik 'm verzeker i.v.m. diefstal?
Ligt aan jezelf.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:48 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Goh, goed dat ik dat weet! 'k Had mijn accu anders helemaal naar de haaien gemaakt
Trouwens, als ik volgend jaar op de universiteit ga studeren, heeft het dan zin dat ik 'm verzeker i.v.m. diefstal?
Daar heb je ook gelijk inquote:Op woensdag 11 april 2012 21:55 schreef Wootism het volgende:
[..]
Ligt aan jezelf.
Ik neem mijn laptop al 4 jaar mee naar school in mijn rugzak. Of ik heb hem op mijn rug, of ik werk ermee, of hij staat naast me tijdens college's. Zou niet weten wanneer hij gestolen zou moeten worden.
Wel Find My Mac aanzetten en eventueel een app als Undercover aanschaffenquote:Op woensdag 11 april 2012 21:48 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Dit.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:43 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Wel Find My Mac aanzetten en eventueel een app als Undercover aanschaffen
Mijn vriendin had precies hetzelfde met haar pro. Toen ze naar een on-officiële Apple store ging werd ze niet echt serieus genomen met haar vraag. Ze heeft het toen zo gelaten en zit nu, een jaar later, met een zogenaamde "Service Battery"-melding en een health van 68%.quote:Op donderdag 12 april 2012 01:01 schreef Drommelsch85 het volgende:
Om mijn 'batterijvraag' eens te herhalen:
Mijn Macbook Pro accu is na slechts 43 cycles al op 88% capaciteit van het totaal en laadt voor 98% op, niet meer. De accu is bijna een jaar oud.
Gevalletje garantie?
Hier ook bij de MBP van mijn vrouw. Accu los gekocht en na 8 maanden met 63 cycles compleet dood. Eerst ge-emmer dat macbook geen garantie meer had maar na drammen duidelijk kunnen maken dat de batterij los is gekocht. Toen geouwehoer dat batterijen geen garantie hebben. Doorverbonden met techneut die cycles wilde weten; "tja dat is niet goed, we sturen een nieuwe".quote:Op donderdag 12 april 2012 01:01 schreef Drommelsch85 het volgende:
Om mijn 'batterijvraag' eens te herhalen:
Mijn Macbook Pro accu is na slechts 43 cycles al op 88% capaciteit van het totaal en laadt voor 98% op, niet meer. De accu is bijna een jaar oud.
Gevalletje garantie?
Of iCloud niet te vergeten, wel via iPhoto helaasquote:Op woensdag 11 april 2012 21:22 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Met pod to Mac. Of gewoon via fotolader.
je an dan wel geen garantie op een accu hebben maar ook dat leggen ze af als je naar de rechter gaat, een accu dient langer mee te gaan.quote:Op donderdag 12 april 2012 10:41 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Hier ook bij de MBP van mijn vrouw. Accu los gekocht en na 8 maanden met 63 cycles compleet dood. Eerst ge-emmer dat macbook geen garantie meer had maar na drammen duidelijk kunnen maken dat de batterij los is gekocht. Toen geouwehoer dat batterijen geen garantie hebben. Doorverbonden met techneut die cycles wilde weten; "tja dat is niet goed, we sturen een nieuwe".
Sowieso heb je twee jaar garantie en Apple staat er om bekend dat je daarvoor wat door moet drammen aan de telefoon.
Maar eind goed al goed
NzbVortex..quote:
quote:Op donderdag 12 april 2012 01:11 schreef Wootism het volgende:
[..]
Mijn vriendin had precies hetzelfde met haar pro. Toen ze naar een on-officiële Apple store ging werd ze niet echt serieus genomen met haar vraag. Ze heeft het toen zo gelaten en zit nu, een jaar later, met een zogenaamde "Service Battery"-melding en een health van 68%.
Aangezien die batterijen best duur zijn zou ik in jou geval die garantie gewoon afdwingen.
Dit is bijvoorbeeld mijn status.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |