Dus een topic met daarin enkel een opsomming van huizen waarvan de verkopers de vraagprijs (=/= 'waarde') verlagen is het 'bewijs'?quote:Op woensdag 11 april 2012 15:28 schreef blomke het volgende:
Nee hoor, lees dit topic maar eens door, misschien gaan je oogkleppen dan omhoog: Post hier huizen met de grootste waardedaling #1
De huizenmarkt is in mineur.
1. Omdat je een zwaar irritante poster bent die een spoor van letterdiarree achterlaat op het forum en het keer op keer nalaat om zijn in eerste instantie gedropte mening te onderbouwen als er enige tegenspraak komt. Past totaal niet in WGR naar mijn mening...quote:Op woensdag 11 april 2012 15:41 schreef blomke het volgende:
Wat ik me nou afvraag is twee dingen:
1. Waarom zijn jullie (Worteltjestaart, CutCake en Scorpie) nou zo "pissed off" over mijn posts? Als jullie het nou inhoudelijk van zulke onzin vinden, sla er dan geen acht op, onder het mom van "die vent van een Blomke weet gewoon niet beter, zielig eigenlijk". Blijkbaar weet ik een gevoelige (financiële) snaar bij jullie te raken; het laat jullie verre van onberoerd.
2. Wat is jullie visie voor de huizenmarkt voor de komende 1 - 3 jaar? Graag met argumenten (getallen i.h.b.) onderbouwen.
quote:Op woensdag 11 april 2012 16:04 schreef Worteltjestaart het volgende:
Begin jij nou eerst zelf maar eens even met uitleggen waarom jij zo zeker weet dat het huis in kwestie geen 220k waard is maar 200k.
En leg dan ook meteen even uit waarom je niet gewoon 130k zou bieden, immers, dat is volgens jou de waarde over 10 jaar.
En leg even uit waarom je zo zeker weet dat ikzelf, CutCake en Scorpie een te hoge hypotheek hebben op een te duur huis waardoor we een restschuld hebben.
En leg ook even uit hoe je zo precies op de hoogte bent van de voorwaarden (lees rentepercentages) van onze hypotheken.
Als je DAT allemaal gewoon beantwoord hebt, dan zal ik mijn visie op de woningmarkt geven.
Dat volgt uit de NVM cijfers. Hup 10% eraf in een paar jaar tijd.quote:Op woensdag 11 april 2012 16:04 schreef Worteltjestaart het volgende:
Begin jij nou eerst zelf maar eens even met uitleggen waarom jij zo zeker weet dat het huis in kwestie geen 220k waard is maar 200k.
Dat heb ik nergens beweerd. Ik heb een berekening gedaan voor een periode van 2 3/4 jaar.quote:Op woensdag 11 april 2012 16:04 schreef Worteltjestaart het volgende:
En leg dan ook meteen even uit waarom je niet gewoon 130k zou bieden, immers, dat is volgens jou de waarde over 10 jaar.
Dat blijkt wel uit de prijsdalingen. Die restschuld ontstaat in de loop van de tijd, gezien de marktontwikkelingen. Alleen zijn jullie daar zo Spaansbenauwd voor dat jullie als een dolle jullie hypotheken aan het aflossen zijn.quote:Op woensdag 11 april 2012 16:04 schreef Worteltjestaart het volgende:
En leg even uit waarom je zo zeker weet dat ikzelf, CutCake en Scorpie een te hoge hypotheek hebben op een te duur huis waardoor we een restschuld hebben.
De rente-% weet ik niet exact, maar als je een hypotheek aflost terwijl je ook kan sparen, doe je dat alleen als je hypotheekrente-% veel hoger is dan het spaarrente-%. Of jullie zijn gewoon oliedom.quote:Op woensdag 11 april 2012 16:04 schreef Worteltjestaart het volgende:
En leg ook even uit hoe je zo precies op de hoogte bent van de voorwaarden (lees rentepercentages) van onze hypotheken.
Je rekenwerk faalt ook. 55 + 15 = 70K. En wat als je die 55K tegen 5% rente (of zoiets) had vastgezet? Had je nu 77k kunnen aflossen.quote:Op woensdag 11 april 2012 12:41 schreef CutCake het volgende:
Ik, 28 jaar oud, heb mijn huis 6 jaar geleden gekocht, ik betaal mijn (aflossingsvrije) hypotheek op enkel mijn salaris en heb reeds 55k afgelost. Mijn overburen hebben hun identieke woning vorige week na de open huizen route verkocht voor 15k meer dan mijn aankoopprijs verkocht, daarbij heb ik een tuin op het zuid-westen en dus al 55k afgelost = 80k + extra verkoopwaarde door ligging 'overwaarde'. Wederom faalt je generalisatie...
De enige die hier oliedom is is degene die keer op keer uitspraken doet over de persoonlijke situatie en overwegingen van anderen zonder hier enige kennis van te hebben.quote:
Je hebt gelijk, dat geef ík wél gewoon toe in plaats van met de volgende lading bullshit te komen...quote:Op donderdag 12 april 2012 14:26 schreef blomke het volgende:
[..]
Je rekenwerk faalt ook. 55 + 15 = 70K. En wat als je die 55K tegen 5% rente (of zoiets) had vastgezet?
Dan had ik het een jaar voordat ik mijn huis kocht al op de bank moeten hebben en vergeet je voor het gemak weer even dat je (nog steeds) geen kennis hebt van mijn verdere situatie en beweegredenen...quote:Had je nu 77k kunnen aflossen.
Oh wacht.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:16 schreef blomke het volgende:
Dat volgt uit de NVM cijfers. Hup 10% eraf in een paar jaar tijd.
Arbitraire periode. Waarom niet 5 jaar? Of 10 jaar?quote:Dat heb ik nergens beweerd. Ik heb een berekening gedaan voor een periode van 2 3/4 jaar.
Je geeft geen antwoord op de vraag. Jij beweert te weten wat onze financiële positie is omdat wij aflossen? Het komt blijkbaar niet in je bolle rotte hoofd binnengesijpeld dat niet iedereen zo dom is als blomke?quote:Dat blijkt wel uit de prijsdalingen. Die restschuld ontstaat in de loop van de tijd, gezien de marktontwikkelingen. Alleen zijn jullie daar zo Spaansbenauwd voor dat jullie als een dolle jullie hypotheken aan het aflossen zijn.
Tuurlijk niet. Ooit gehoord van vermogensrendementheffing?quote:De rente-% weet ik niet exact, maar als je een hypotheek aflost terwijl je ook kan sparen, doe je dat alleen als je hypotheekrente-% veel hoger is dan het spaarrente-%. Of jullie zijn gewoon oliedom.
De beeldvorming is niet eenzijdig, maar komt tot stand op basis van een resterend aantal woningtransacties, althans, wat er nog over is. En belanghebbend ben ik niet; ik ben waarnemer.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:30 schreef CutCake het volgende:
Verhaal wat je post is typisch een sprong van de belanghebbenden bij beweging in de markt/NVM in het nauw, met geen woord wordt gerept over het alsmaar oplopend tekort aan woningen. De markt is niet dood maar wordt in de wurggreep van de (niet) financierende partijen gehouden en alle doemsprekers zoals jij versterken de eenzijdige beeldvorming.
Waarschijnlijk je angst voor verdere waardedaling.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:30 schreef CutCake het volgende:
55.000*1,05n kan je zelf wel uitrekenen denk ik? Al zegt dat niks want wederom heb je totaal geen inzicht in mijn beweegredenen om wel af te lossen.
Dat vind ik niet, dat vindt de markt. En de markt heeft altijd gelijk.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:32 schreef Worteltjestaart het volgende:
Persoon X vindt dat huis Y 220.000 euro waard is. Jij gaat er dus vanuit dat per definitie het huis 10% minder waard is? Dus wie die persoon X ook is, die heeft ongelijk en blomke heeft gelijk.
Omdat een periode van 5 of 10 jaar absoluut niet te overzien is qua economische ontwikkelingen.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:32 schreef Worteltjestaart het volgende:
Arbitraire periode. Waarom niet 5 jaar? Of 10 jaar?
Betalen jullie de vermogensrendementsheffing danquote:Op donderdag 12 april 2012 14:32 schreef Worteltjestaart het volgende:
Tuurlijk niet. Ooit gehoord van vermogensrendementheffing?
En dan ga je even voorbij aan het feit dat elke bank eist dat je een deel aflost, hetzij annuitair, hetzij lineair, hetzij via een spaarpolis, hetzij via een belegginsproduct, hetzij via banksparen.
De markt vindt dat per definitie elk bod 10% te hoog is... ik bied 10 euro, krijg ik het huis dan voor 9 euro?quote:Op donderdag 12 april 2012 14:39 schreef blomke het volgende:
Dat vind ik niet, dat vindt de markt. En de markt heeft altijd gelijk.
Ja, en 2 3/4 jaar is dat wel. Zoals gezegd, dus, arbitraire periode.quote:Omdat een periode van 5 of 10 jaar absoluut niet te overzien is qua economische ontwikkelingen.
Als jij een spaarrekening hebt waar je 100.000 euro op hebt voor aflossing, dan betaal je dat, ja.quote:Betalen jullie de vermogensrendementsheffing dan. Gewoon iets ~40 K invullen.
De regels eisen nu (en toen wij onze hypotheek afsloten ook al) dat max 50% van de woningwaarde aflossingsvrij mag zijn. Geen enkele bank geeft nu (of toen wij onze hypotheek afsloten) 100% aflossingsvrij.quote:Mijn bank eist helemaal niet dat ik iets aflos. Verkeerde bank gekozen (jullie dan)
Dat staat nergens, dus nu klets je echt. Het gaat niet om het bod, het gaat om de transactieprijs die 10% daalt (of: is gedaald, of nog gaat dalen) in die periode volgens de NVM. Dus moet je je bod afstemmen op de prijsdaling.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:44 schreef Worteltjestaart het volgende:
De markt vindt dat per definitie elk bod 10% te hoog is... ik bied 10 euro, krijg ik het huis dan voor 9 euro?
Ach gut, da's errug. Als je je vermogen flink spreidt, is er geen fiscaalambtenaar die alles gaat zitten optellen. Alle spaarrekeningen << 20k houden en geen probleem.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:44 schreef Worteltjestaart het volgende:
Als jij een spaarrekening hebt waar je 100.000 euro op hebt voor aflossing, dan betaal je dat, ja.
Of zet je mensen nu aan tot een misdrijf (valsheid in geschrifte op belastingaanslag)?
Dat was toen geen enkel probleem. Werd zelfs aangemoedigd door de bank. Niet dat ik het gedaan heb, maar het kon wel. Nu heb ik i.i.g. een 100% aflossingsvrije hypotheek.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:44 schreef Worteltjestaart het volgende:
De regels eisen nu (en toen wij onze hypotheek afsloten ook al) dat max 50% van de woningwaarde aflossingsvrij mag zijn.
I quote yourself:quote:Op donderdag 12 april 2012 14:52 schreef blomke het volgende:
Dat staat nergens, dus nu klets je echt.
quote:
Waarom heb jij uberhaupt spaargeld als luxe je niet interesseert?quote:Ach gut, da's errug. Als je je vermogen flink spreidt, is er geen fiscaalambtenaar die alles gaat zitten optellen. Alle spaarrekeningen << 20k houden en geen probleem.
Goh.quote:Dat was toen geen enkel probleem.
In die quote stond dat de transactieprijzen 10% dalen, gaan dalen of zijn gedaald en dat verkopers er goed aan doen hun vraagprijs aan te passen.quote:
1. Omdat we geen geld aan luxe dingen uitgeven.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:03 schreef Worteltjestaart het volgende:
1. Waarom heb jij uberhaupt spaargeld als luxe je niet interesseert?
2. Overigens: aanzetten tot een misdrijf is ook strafbaar.
Vorig jaar een hypotheek afgesloten? Ook gelijktijdig een huis gekocht?quote:Op donderdag 12 april 2012 15:03 schreef Worteltjestaart het volgende:
Hoe kan het dat jij zo goed weet wat wel en niet kon toen ik mijn hypotheek afsloot vorig jaar? Zat je erbij?
Wat een ongelooflijk stuk uitgekotst vreten ben jij, zeg.
2de bod: 124.000quote:Op woensdag 11 april 2012 11:25 schreef Hypotheker1950 het volgende:
Wij zijn ook met een huis bezig.
Vraagprijs: 150.000
1ste bod: 117.000
Tegenbod: 140.000
Makelaar liet weten dat ze op 130.000 uit willen komen.
Goed gedaanquote:Op donderdag 12 april 2012 15:13 schreef Hypotheker1950 het volgende:
[..]
2de bod: 124.000
2de tegenbod: 125.000
Akkoord gegeven, en dat voor een 2 onder 1 kap van 2009.
Slecht gedaan. De prijsdaling gaat steeds sneller. Je had je poot stijf moeten houden op 117.000,- De verkopers waren in paniek en dolblij dat iemand met een bod kwam.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |