Perl is ook standaard beschikbaar. En zo niet dan is dat natuurlijk het eerste wat je installeert.quote:Op dinsdag 17 april 2012 09:57 schreef Daeron het volgende:
[..]
Kan vast wel, maar dan moet je weer perl installeren. Grep en consorten zijn standaard aanwezig bij zowat elke distro, uitgezonderd je eigen obscure distro waar je bewust geen grep wil om god weet wat voor reden.
Eerste is natuurlijk:quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:49 schreef Farenji het volgende:
[..]
Perl is ook standaard beschikbaar. En zo niet dan is dat natuurlijk het eerste wat je installeert.
edit:quote:aptitude install gcc g++ perl ruby python
quote:aptitude install openssh-server
quote:Op dinsdag 17 april 2012 17:59 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Eerste is natuurlijk:
[..]
edit:
Nee dit natuurlijk
[..]
1 2 | $ aptitude install gcc g++ perl ruby python bash: aptitude: command not found |
pauperdistro's waar jij zelf bepaalt welke zooi erop staat.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:04 schreef Tijn het volgende:
Wat voor pauperdistro's draaien jullie dat er niet standaard deze dingen al opstaan?
Ik had toevallig nog een machine draaien met Lenny. Alleen een eenvoudige "apt-get update" gafquote:Op zaterdag 14 april 2012 14:54 schreef kucher het volgende:
Arch: Het werkt vandaag, maar het kan morgen ineens stuk zijn.
Debian stable: Het werkt vandaag en over 10 jaar ook nog (zou tussentijds wel een keer upgraden maar toch). Elke paar weken van de eerste 3 jaar is er een bug gefixt waar je nooit iets van gemerkt hebt.
1 2 | Err http://ftp.us.debian.org lenny/main Packages 404 Not Found [IP: 199.6.12.70 80] |
quote:
1 | sudo apt-get install aptitude |
Heb ik ook, maar je machine kan gewoon blijven draaien hoor. ftp.debian.org werkt nog wel voor een groot deel van Lenny (alleen geen lenny/updates meer iirc).quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:22 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik had toevallig nog een machine draaien met Lenny. Alleen een eenvoudige "apt-get update" gaf
[ code verwijderd ]
en nog een hoop andere fouten. Dus misschien moet het zijn "werkt vandaag en over 10 jaar ook nog (maar na een paar jaar kun je niet meer upgraden)"?
Het ging om het stukje "draait over 10 jaar nog" en het "tussentijds upgraden". Dat het gerust 10 jaar draait ben ik wel van overtuigd.quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:35 schreef slacker_nl het volgende:
Heb ik ook, maar je machine kan gewoon blijven draaien hoor. ftp.debian.org werkt nog wel voor een groot deel van Lenny (alleen geen lenny/updates meer iirc).
Heb je het nou echt nog steeds niet door dat ik een distro die geen apt gebruikt heb?quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:30 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
En dan je wachtwoord inkloppen. met sudo spring je even naar de 'root' user.
Ja, lenny is gemoved naar de archives. Wil je updaten naar de laatste up-to-date Lenny moet je dus even de archive repo's pakken.quote:Op woensdag 18 april 2012 03:33 schreef devzero het volgende:
[..]
Het ging om het stukje "draait over 10 jaar nog" en het "tussentijds upgraden". Dat het gerust 10 jaar draait ben ik wel van overtuigd.
Nu alleen nog zien uitvinden of ik die machine kan upgraden naar een nieuwe debian versie of dat ik het gewoon bij lenny laat.
Dan ga je met dpkg apt en apt-get installeren lol.quote:
Lol fail, hij draait geen aptquote:Op dinsdag 17 april 2012 22:30 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
En dan je wachtwoord inkloppen. met sudo spring je even naar de 'root' user.
Jamaar arch is zo fijn enzo.quote:Op woensdag 18 april 2012 16:03 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Dan ga je met dpkg apt en apt-get installeren lol.
Of je neemt gewoon een distro die apt gebruikt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |