Het lot of toeval?quote:
Romanticiquote:Op maandag 2 april 2012 11:49 schreef STING het volgende:
[..]
"Alles gebeurt met een reden"
"Toeval bestaat niet"
Dus dat jij hier op fok zit heeft een reden?quote:Op maandag 2 april 2012 12:07 schreef LaLouchi het volgende:
Ik geloof wel dat alles met een rden gebeurd. Je moet er namelijk van leren. Het leven is een leerschool
Heb het over de grotere gebeurtenissen. De keuzes waar je voor gesteld word.quote:Op maandag 2 april 2012 12:08 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dus dat jij hier op fok zit heeft een reden?
Dat jij met rechts maar niet met links je muis bedient heeft een reden?
Dat ji om 12.10 uur een slok water drinkt heeft een reden?
Je moet helemaal niks. Veel mensen leren ook niks van het leven, maar houden zichzelf dom.quote:Op maandag 2 april 2012 12:07 schreef LaLouchi het volgende:
Ik geloof wel dat alles met een rden gebeurd. Je moet er namelijk van leren. Het leven is een leerschool
Ook dat kan selectief. Ignorance is bliss voor het merendeel van de samenleving.quote:
Ja denk ik wel.quote:Op maandag 2 april 2012 12:11 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar is dat ook het doel van het leven?
De meeste mensen leven met als enige doel om zo lang mogelijk te leven zonder al te veel gezeik. Hogere doelen zijn vaak teveel gevraagd. Dat is altijd voor een ander.quote:Op maandag 2 april 2012 12:11 schreef Cue_ het volgende:
Ik ben zelf van mening dat het leven echt zo zinloos is als wat.
Natuurlijk mag je een doel hebben in je leven. Maar dat staat los van wat het leven als doel heeftquote:Op maandag 2 april 2012 12:13 schreef Skv het volgende:
De meeste mensen leven met als enige doel om zo lang mogelijk te leven zonder al te veel gezeik. Hogere doelen zijn vaak teveel gevraagd. Dat is altijd voor een ander.
Elk mens maakt nare dingen mee, daar haal.je je levenslessen uit. Dat kan je niet negeren want niemand maakt alleen maar positieve dinge mee.quote:Op maandag 2 april 2012 12:13 schreef Skv het volgende:
[..]
Ook dat kan selectief. Ignorance is bliss voor het merendeel van de samenleving.
Maar is er dan ook een 'nu heb je goed geleefd' niveau?quote:
'Blijven leven' als doel, trachtte ik net te verwoordenquote:Op maandag 2 april 2012 12:15 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je een doel hebben in je leven. Maar dat staat los van wat het leven als doel heeft
Wss wel het doel van veel mensen die vinden dat het leven geen reden/doel heeftquote:Op maandag 2 april 2012 12:17 schreef Skv het volgende:
'Blijven leven' als doel, trachtte ik net te verwoorden.
Nee ik ben absoluut niet gelovig. De bijbel is een machtmiddel van heel vroeger. Ik geloof wel dat er 'iets' is maar geen god oid, wel een hiernamaals, maar ook weer geen hemel. Ik geloof als het ware in een grote trap, leer je genoeg ga je een trede omhoog, verpest je het, donder je weer naar beneden.quote:Op maandag 2 april 2012 12:16 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar is er dan ook een 'nu heb je goed geleefd' niveau?
Heb altijd het gevoel dat je gelovig 'moet' zijn om zoiets te geloven. Ben je dat ook?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |