abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 juli 2012 @ 08:52:55 #101
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_114048995
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juli 2012 04:08 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Vertel eens. Doe maar alsof je tegen kleine kinderen praat, dan begrijpen we het misschien.
Ja, ben erg benieuwd...
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:22:46 #102
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
  maandag 16 juli 2012 @ 23:18:22 #103
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_114296640
Poeh, aflevering vier was vervelend. Die love triangle tussen Don, Jim en Maggie slaat nu echt nergens meer op, Will wordt steeds ongeloofwaardiger. En don't get me started on Bigfoot. 't Is bordkarton.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_114299481
Aflevering 4 is echt een ware verschrikking. Alsof het door een stel kleuters is geschreven.
  Admin dinsdag 17 juli 2012 @ 06:40:43 #105
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_114304033
Hm, ik vond 'm juist erg prettig om te zien. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_114304083
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 06:40 schreef Breuls het volgende:
Hm, ik vond 'm juist erg prettig om te zien. :)
Mijn idee idd. Maar ik heb in zin geheel geen moeite met de afleveringen gehad. Snap de negatieve recensies ook niet echt, behalve dan misschien het belerende. Maar goed...dat lijkt me de stijl van Sorkin. Hadden ze in West Wing ook wel eens last van.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_114306041
Ik sluit me bij de laatste 2 aan. Vooral de laatste 10 minuten vond ik prima te behappen.
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
  dinsdag 17 juli 2012 @ 10:37:31 #108
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_114307567
Nou, die Grey's Anatomy-achtige montage met Coldplay op de achtergrond kon mij bepaald niet bekoren. Desalniettemin blijf ik wel kijken, er zitten genoeg toffe dialogen in. :)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_114309216
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 10:37 schreef Svyatagor het volgende:
Nou, die Grey's Anatomy-achtige montage met Coldplay op de achtergrond kon mij bepaald niet bekoren. Desalniettemin blijf ik wel kijken, er zitten genoeg toffe dialogen in. :)
Dat vond ik juist dan weer het sterkste van deze afleveringen, iedere keer die plens drank in zn gezicht vond ik niet echt nodig.
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
  dinsdag 17 juli 2012 @ 14:09:29 #110
296975 Buster91
Bierum ad infinitum
pi_114315440
Ik vind het vooralsnog ook nog prima te behappen. Sommige dingen beginnen wel te irriteren, waaronder het gezeur over Bigfoot en het continu uitvechten van ruzies in ruimtes waar men zogenaamd niet in de gaten heeft dat de complete redactie mee kan genieten...
"I'm in the empire business"
pi_114319835
Jezus, het is net een soap. :')
pi_114326694
Heb net de eerste twee eps gezien. Ironisch dat de makers het nodig vonden om van die cliché-momenten erin te schrijven, daar waar ze in de serie juist naar meer 'factual'/minder sensatiegerichte televisie streven. Zoals hierboven al eens gezegd is het makkelijk om op deze manier kritiek te leveren, maar mede dankzij de snelle dialoog is het voorlopig nog wel te pruimen.
pi_114347633
Ja, aflv. 4 was meer een soap dan wat anders. En dat gezeur over bigfoot. :')
  donderdag 19 juli 2012 @ 09:45:22 #114
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_114403766
Heb afl 4 nu ook eindelijk gezien. Inderdaad soap. Ik merkte halverwege dat ik inmiddels echt de neiging heb om geheel te stoppen met kijken naar The Newsroom.
Maar ja, ik had me voorgenomen om seizoen 1 in ieder geval af te kijken, ook omdat het rond alf 7/8 beter zou moeten worden.
Maar ik kijk er tot nu toe bepaald niet met plezier naar.
Los van het belerende, word je als kijker ook een beetje als kleuter behandeld. Alles wordt tot vijf cijfers achter de komma uitgelegd en erger nog: uitentreuren herhaald. Gaaaaaap.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  donderdag 19 juli 2012 @ 09:45:45 #115
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_114403773
Gelukkig is Breaking Bad weer begonnen. ;)
  donderdag 19 juli 2012 @ 10:36:47 #116
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_114405191
OH MY GOD!!

Allemaal naar de nieuwe miniserie Political Animals kijken!!! Sigourney Weaver als Secretary of State... lees... als Hillary Clinton in feite... Ellen Burstyn als haar moeder... tal van andere bekende acteurs... en ik heb nu het eerste half uur gezien en het is gewoon GOED. Het is wat je had verwacht van Sorkin zeg maar. Ik geloof dat het 5 afleveringen worden, maar dat moet ik nog even uitzoeken. Eerst even alf 1 afkijken... echt heerlijk... ze hadden het alleen 'Hillary' moeten noemen, haha. Maar dat zie je wel als je het kijkt... :)

Willekeurige quote uit afl 1 over gijzelingssituatie in het Midden-Oosten:
Political Animals: "It's the Middle East! It's the diplomatic equivalent of instructions from IKEA: None of it makes any sense."

[ Bericht 14% gewijzigd door darktower op 19-07-2012 10:43:06 ]
  donderdag 19 juli 2012 @ 11:47:44 #117
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_114407509
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 10:36 schreef darktower het volgende:
OH MY GOD!!

Allemaal naar de nieuwe miniserie Political Animals kijken!!! Sigourney Weaver als Secretary of State... lees... als Hillary Clinton in feite... Ellen Burstyn als haar moeder... tal van andere bekende acteurs... en ik heb nu het eerste half uur gezien en het is gewoon GOED. Het is wat je had verwacht van Sorkin zeg maar. Ik geloof dat het 5 afleveringen worden, maar dat moet ik nog even uitzoeken. Eerst even alf 1 afkijken... echt heerlijk... ze hadden het alleen 'Hillary' moeten noemen, haha. Maar dat zie je wel als je het kijkt... :)

Willekeurige quote uit afl 1 over gijzelingssituatie in het Midden-Oosten:
Political Animals: "It's the Middle East! It's the diplomatic equivalent of instructions from IKEA: None of it makes any sense."
Hoewel de trailer me niet echt aansprak toch de download maar aangezet na de reacties hier. Straks eens kijken
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  Moderator donderdag 19 juli 2012 @ 11:52:58 #118
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_114407711
Graag ontopic blijven, mensen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  donderdag 19 juli 2012 @ 12:32:32 #119
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_114409185
Ergens is dit on topic... we zoeken naar goed politiek drama...
laatste bericht over Political Animals: je kunt de eerste aflevering volledig online kijken, op http://www.facebook.com/PoliticalAnimalsUSA
  donderdag 19 juli 2012 @ 22:53:52 #120
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_114439133
Ik vind het een zeer vermakelijke serie, wat grotendeels komt door de typische Sorkin dialogen. Net zoals de meesten vond ik aflevering vier vrij waardeloos, behalve dan de laatste minuten. Die vond ik wel sterk, doordat dan het hele nieuwsgedeelte weer op de voorgrond komt.

Dat is voor mij sowieso wel de kracht van de serie als ze op nieuws stuiten en een keuze maken om een bepaalde a-typische kant op te gaan qua nieuws vergaring. Daarbij vind ik de keuze tussen kwaliteit en kijkcijfers altijd wel interessant.

Mede daarom blijft het, zoals een aantal hebben aangegeven, nogal vreemd dat de serie bol staat van de soapachtige taferelen. Op zich wil ik nog best wel meegaan in de spanning tussen Mac en Will (al gaat dat soms wel ook wat te ver), omdat ook zorgt voor wat werk spanning. Maar dat hele gedoe tussen Jim en Maggie vind ik verschrikkelijk.

Overigens vond ik dan wel (ondanks dat het erg slecht was) het eerste deel (nou ja tweederde) uiteindelijk een opmaat naar de finale en ook een link met aflevering drie. Daardoor is het nog enigzins goed te praten.

Wat ik nogal ongeloofwaardig vond in deze aflevering was dat Will niet weet hoe je zomaar een vrouw aanspreekt. Ik dacht eerst dat hij Sloan in de maling nam met zijn opmerkingen over het aanspreken van vrouwen, maar het was dus echt waar. Als je hem dan verder ziet met vrouwen, vind ik het niet helemaal passen. Natuurlijk is er best een verschil tussen hoe hij vrouwen voor zich weet te winnen, maar toch vind het niet passen.

Verder ook wel typisch dat Sloan tegen Will zegt dat hij met anderen moet gaan praten en hem aan een date wil helpen. Terwijl ze zelf daar ook alleen was, en dat dan als de 'babe' van het kantoor.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 08:01:54 #121
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_114448793
quote:
Aaron Sorkin shedding 'Newsroom' writing staff

Aaron Sorkin’s HBO drama The Newsroom is shaking up its writing staff for season 2. The series is getting rid of some of its scribes, HBO confirms. One report said Sorkin fired most of the writers on the show except his “ex-girlfriend [Corinne Kinsbury].” One source close to the show, however, says the Newsroom layoff body count isn’t quite that high.

“Every year each show reassesses the needs of its writing staffs,” HBO said in a statement. “This process is nothing out of the ordinary.” In other words, the network is telling us news writers that The Newsroom firings are not newsworthy. As a critique of the media by a writer as esteemed as Sorkin, however, HBO has to know that what’s going on behind the scenes at The Newsroom is going to draw heavy media interest. Sorkin has also recently been defending the show against critics.

So far, The Newsroom has performed fair in the ratings, averaging around 2 million viewers for its premiere episodes.

Bron
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_114574032
Aflevering 5 gezien. Goeie aflevering en eigenlijk vind ik het concept van het reeds bestaande nieuws gebruiken wel ok. Het geeft een mooie herkenning bij wat mensen al gezien hebben.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 23 juli 2012 @ 19:25:05 #123
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_114574314
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 19:16 schreef PdeHoog het volgende:
Aflevering 5 gezien. Goeie aflevering en eigenlijk vind ik het concept van het reeds bestaande nieuws gebruiken wel ok. Het geeft een mooie herkenning bij wat mensen al gezien hebben.
Ik vind het ook wel wat hebben. Een beetje een oh ja gevoel.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 01:11:17 #124
296975 Buster91
Bierum ad infinitum
pi_114590112
Het idee om met bestaand nieuws te werken is inderdaad wel oké, maar die quasi flauwe humor ben ik nu we echt wel zat. Die Jim die overal z'n hoofd aan stoot... echt tergend..
"I'm in the empire business"
  dinsdag 24 juli 2012 @ 02:55:09 #125
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_114592162
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 01:11 schreef Buster91 het volgende:
Het idee om met bestaand nieuws te werken is inderdaad wel oké, maar die quasi flauwe humor ben ik nu we echt wel zat. Die Jim die overal z'n hoofd aan stoot... echt tergend..
Ben ik helemaal met je eens. Sowieso vind ik het plotlijntje van hem en Maggie het meest vervelende van de serie. Terwijl ik zijn personage juist best ok vind. Dat van haar is dan weer erg slecht uitgewerkt.

Verder vandaag wel een goede aflevering al was de Rudy aan het einde wel wat op het randje en had je naast de ongelukken van Jim ook Don die zo lomp probeerde te doen met de deur. Nou ja waarschijnlijk alles maar om ook een slagveld aan te richten op de redactie en te laten zien dat ze er allemaal vol voor gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')