abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 juli 2013 @ 21:20:39 #276
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_129483979
I lifted some turkey sandwiches
- Nice

Eigenlijk nog het tofste verhaallijn, die presstour. :P
Nou ja, de twist op het einde over Genoa was natuurlijk wel wat.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_129487568
Pas met seizoen 1 begonnen. Bevalt prima tot nu toe. Het voordeel van altijd laat series ´ontdekken:´ ik kan mooi achter elkaar doorkijken en vervolgens meteen verder met seizoen 2. :+
pi_129490711
Dat stukje met dat ze het toch niet opgenomen hadden :') Hoe ongelofelijk matig. Het slot is wel steeds weer nice.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 04:05:24 #279
19840 Libris
Live from Singapore
pi_129495735
Ik vond het een wat mindere aflevering, iets te veel soapie en te weinig ontwikkeling. De tourbus is wel aardig, vooral omdat alle reporters braaf napraten wat de campagnemensen hun briefen (wat je ook weleens in Colbert ziet, alle zenders die precies hetzelfde melden), in plaats van kritisch te zijn.
  maandag 5 augustus 2013 @ 19:52:59 #280
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_129726555
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_129726895

Charlie :7
pi_129734463
Ik kijk toch wel uit naar elke volgende aflevering. Eindelijk is een ander soort serie die gewoon leuk is maar ook redelijk intelligent.
pi_129763574
Ik ben steeds heel moe bij het kijken maar snap er geen bal van, gaat die rechtszaak nu over die oorlogsmisdaad of over dat gedoe in Uganda?
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 20:14:41 #284
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_129764844
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 19:42 schreef Markeerstift het volgende:
Ik ben steeds heel moe bij het kijken maar snap er geen bal van, gaat die rechtszaak nu over die oorlogsmisdaad of over dat gedoe in Uganda?
Wat ik er van begreep was Maggie aanwezig bij een interview van een Poolse generaal die mogelijk gezegd heeft dat "het was gebeurt". Dat slaat volgens mij op Genoa. Maggie beweert echter dat hij dat niet, in haar bijzijn, gezegd heeft.
De vraag is echter hoe betrouwbaar haar herinnering aan dat gesprek is, gezien de psychische klachten die ze aan het gebeuren in Uganda over gehouden lijkt te hebben. Zeker als ze de haar voorgeschreven medicatie niet gebruikt.

Het gespring in tijd levert inderdaad wel een wat rommelig verhaal op af en toe.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 20:38:25 #285
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_129765946
Ik meen in deze aflevering m.b.t. de rechtszaak iets opgevangen te hebben over een unlawful termination, dus een onrechtmatig ontslag (ik denk dan van Jerry Dantana).
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 20:54:40 #286
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_129766751
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 20:38 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik meen in deze aflevering m.b.t. de rechtszaak iets opgevangen te hebben over een unlawful termination, dus een onrechtmatig ontslag (ik denk dan van Jerry Dantana).
Ik denk dat je daar nog wel gelijk in kan gaan krijgen. Hij kwam met, en deed de meeste research voor het Genoa verhaal, dus als daar iets mee mis gaat zal hij wel ontslagen worden.
Wat qua drama natuurlijk ook goed kan gebeuren is dat Will zijn clausule om MacKenzie te ontslaan gebruikt.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 22:18:27 #287
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_129770603
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 20:54 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar nog wel gelijk in kan gaan krijgen. Hij kwam met, en deed de meeste research voor het Genoa verhaal, dus als daar iets mee mis gaat zal hij wel ontslagen worden.
Wat qua drama natuurlijk ook goed kan gebeuren is dat Will zijn clausule om MacKenzie te ontslaan gebruikt.
Ik denk dat hij het er op de een of andere manier doorheen wil drukken, om het maar publiek te krijgen. MacKenzie ontslaan zie ik op dit moment nog niet gebeuren, daar wijst nog helemaal niets naar. Maarja, wie weet :P
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 23:13:02 #288
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_129773281
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:18 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Ik denk dat hij het er op de een of andere manier doorheen wil drukken, om het maar publiek te krijgen. MacKenzie ontslaan zie ik op dit moment nog niet gebeuren, daar wijst nog helemaal niets naar. Maarja, wie weet :P
Ik ook niet hoor, maar het zou een mooie link geven met seizoen 1 en als het tegen het einde van het seizoen gebeurt heeft het een grotere impact dan als de nieuweling er weer uitgeschopt word. Bovendien kunnen ze daar ook weer een hoop relatiefrustratie tussen Will en MacKenzie in schrijven. Of dat de serie ten goede zou komen is een ander verhaal :P
Neil Degrasse Tyson
pi_129805509
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 20:14 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Wat ik er van begreep was Maggie aanwezig bij een interview van een Poolse generaal die mogelijk gezegd heeft dat "het was gebeurt". Dat slaat volgens mij op Genoa. Maggie beweert echter dat hij dat niet, in haar bijzijn, gezegd heeft.
De vraag is echter hoe betrouwbaar haar herinnering aan dat gesprek is, gezien de psychische klachten die ze aan het gebeuren in Uganda over gehouden lijkt te hebben. Zeker als ze de haar voorgeschreven medicatie niet gebruikt.

Het gespring in tijd levert inderdaad wel een wat rommelig verhaal op af en toe.
ah dank, ik had dus niet door dat het over een Poolse Generaal ging :) Het helpt bij mij vooral niet dat ik steeds in slaap val :@
  donderdag 8 augustus 2013 @ 00:11:52 #290
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_129816401
Zo, ben ook eindelijk bij met seizoen twee. En tot nu toe is het zeker wel vermakelijk, het niveau is zeker niet zo laag als sommige slechte afleveringen van vorig seizoen. Maar bij lange na niet op het hoge niveau van de toppers van vorig jaar (IMO onder andere de Pilot en Bullies). Alhoewel ik aflevering vier (de laatste) wel vrij sterk vind. Voor het eerst dat ze Maggie niet neerzetten als een volslagen randdebiel en ik vind eigenlijk wel dat het trauma in Uganda vrij geloofwaardig en goed neergezet is.

Van die Shelly van OWS wordt ik wel een beetje moe. Wat een ontzettend irritant kind is dat. En belachelijk dat ze Neal sloeg :{ Vind daarbij overigens dat The Newsroom de spijker op zijn kop slaat wat betreft OWS. Het oorspronkelijke idee erachter is heel goed, maar de uitvoering is lachwekkend.

Over lachwekkend gesproken, dat gedoe met die voice recorder slaat ook helemaal nergens op. Het is ontzettend belangrijk, maar ze hebben niet even alles goed gecheckt? Dan moet het toch wel zijn dat Will en Charlie (Sam Waterstone vind ik dit jaar wederom geweldig in zijn rol) deden alsof. Maar nog groter acht ik de kans dat Reese de boel gewist heeft, want hij was mij veel te zelfverzekerd. Wie weet wat we er nog over gaan horen. Al is de kans groot dat er niks meer over zal komen, omdat de bedreigingen waarmee seizoen één eindigde ook als sneeuw voor de zon zijn verdwenen.

Ik heb wel het gevoel dat dit seizoen duidelijk aan het groeien is door het hele Genua debacle. Je wilt toch weten wat er precies is gebeurd (al kun je het wel een beetje raden, als zijnde gebaseerd op een echt CNN verhaal: http://www.uproxx.com/tv/(...)s-spoilery-goodness/, let op waarschijnlijk spoilers).

In aflevering vijf zal wel die generaal (met Poolse achternaam) geïnterviewd worden door Jerry en Maggie waarin die dan de boel al dan niet bevestigd. Later komt dan de uitzending en daarna het excuus, waarna Jerry wel zal zijn ontslagen. Aangezien hij degene is die heeft beweerd en blijft beweren dat die man het verhaal heeft bevestigd. Waarna Jerry AWM wel zal aanklagen. Mack kan het gewoon niet zijn, omdat zij nooit achter het verhaal heeft gestaan, zij zelf door de advocaten van AWM vorige week is ondervraagd (voor de verdediging) en zij totaal geen poot heeft om op te staan, omdat zij elke week ontslagen kan worden door Will.

Wel typisch dat ik de eerste afleveringen dacht dat ze allemaal gehoord moesten worden, omdat ze zijn aangeklaagd door defensie ofzo. Maar nu blijkt opeens dat het om mogelijk onrechtmatig ontslag gaat. Dat vind ik dan wel weer interessant en aflevering vier is daarmee eigenlijk de eerste van dit seizoen waarna ik eigenlijk direct de volgende wil zien. De drie daarvoor vond ik zeker vermakelijk om te zien. Maar maakt zijn pretenties niet waar.

Wel grappig trouwens dat zoveel shows en films een verwijzing naar Nederland maken. Die advocate met haar 'Ik haat Nederlanders.' :D
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 00:14:04 #291
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_129816479
Ik moet zeggen dat ik het wel een goede zet vind om in ieder geval een groot verhaal fictief te houden. Alles uit de actualiteit was op zich leuk, maar dit biedt meer ruimte voor verrassingen. Ik vind dat de serie steeds beter wordt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 8 augustus 2013 @ 00:19:49 #292
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_129816689
quote:
14s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 00:14 schreef Fir3fly het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het wel een goede zet vind om in ieder geval een groot verhaal fictief te houden. Alles uit de actualiteit was op zich leuk, maar dit biedt meer ruimte voor verrassingen. Ik vind dat de serie steeds beter wordt.
Het fictieve gedeelte is inderdaad sterker dan de realiteit. Vooral ook omdat ze natuurlijk niet altijd echt grote nieuwsberichten hebben. Waarbij het ook wat te gemakzuchtig zou zijn om alleen afleveringen te maken als die waarin ze OBL te pakken hadden.

Maar de eerste drie afleveringen vond ik verder niet zo pakkend, ben grotendeels al vergeten wat er gebeurde, terwijl ik dat wel nog weet van diverse afleveringen van vorig seizoen. Met name de uitzendingen van 'Newsnight' komen er wat bekaaid vanaf. Het zijn steeds maar korte stukken van een aflevering die ook niet bijster interessant zijn. Juist het zoeken naar de scoops en de verschillende invalshoeken vond ik interessant en om ze daarna door Willl te zien voorgedragen tijdens 'Newsnight'. Nu lijken de redactievergaderingen en het journaal zelf meer iets dat er elke aflevering tussen moet worden gepropt dan daadwerkelijk het hoofddoel.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 12 augustus 2013 @ 23:12:40 #293
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_129999892
De laatste aflevering geeft me nogal een dubbel gevoel. Enerzijds waren er de sterke scenes tussen Sloan en Don en het moment dat Will even stil valt als ze de fout willen toegeven en zijn vader net is overleden. En het is wel een aardige manier hoe ze de fout bij het knippen van de Zimmerman call begaan hebben t.o.v. de realiteit.

Maar tegelijkertijd was het bijzonder rommelig. Het foto schandaal van Sloan, het Twitter gezeik, Maggie die onuitstaanbaar is (na vorige week eindelijk een echt personage te zijn) en Charlie die nieuwe informatie krijgt. En dat allemaal tussen de uitzending van de voorverkiezingen door. Gaat er lekker professioneel aan toe daar :')

Bij elkaar heeft Maggie trouwens bizar veel grote fouten gemaakt. Iemand die dat in het echt zou doen, zou allang ontslagen zijn. Maar ja daar is het dan ook fictie voor.
pi_130002306
Ik vond Maggie in deze aflevering juist heel goed te doen. Ik vond de fouten die ze in deze aflevering maakte oprecht geloofwaardig, als je zes minuten hebt om een filmpje van vijf minuten samen te vatten kan je een foutje maken. Ze heeft toch wel vreemdere dingen gedaan de afgelopen anderhalf seizoen :D
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:09:40 #295
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_130002515
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 00:04 schreef Saavedra het volgende:
Ik vond Maggie in deze aflevering juist heel goed te doen. Ik vond de fouten die ze in deze aflevering maakte oprecht geloofwaardig, als je zes minuten hebt om een filmpje van vijf minuten samen te vatten kan je een foutje maken. Ze heeft toch wel vreemdere dingen gedaan de afgelopen anderhalf seizoen :D
De fout van vandaag was ook niet zo heel vreemd. Mijn opmerking gaat er meer over dat ze al heel veel fouten heeft gemaakt, waardoor het niet echt geloofwaardig is dat ze er nog werkt. De manier waarop die fout er was ingeslopen noem ik zelfs nog als een van de pluspunten van de aflevering :P
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:11:21 #296
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130002587
Maggie is ook echt te lelijk om naar te kijken.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:07:34 #297
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_130026234
Bababoey motherfucker!
pi_130091812
quote:
6s.gif Op donderdag 25 juli 2013 15:16 schreef Iwanius het volgende:
Kijk je bij de Belgen o.i.d. die de eerste serie van Newsroom uitzenden?

Net dus aflevering 2 gezien en ik vind het uitdiepen van relatieproblemen in deze serie echt niet kunnen want het voegt niks toe aan de algemene verhaallijn. Liever zie ik de rel tussen de zender ACN en de Tea-party verder uitgemolken worden want dat is best interessant
ik ben dan weer een echt wijf die er niks aan zou vinden zonder een klein romantisch lijntje :@

verder vind ik s2 wel interessant tot nu toe. ik denk dat "wie er ontslagen is" wel eens de grote vraag van het hele seizoen zou kunnen zijn. charlie? mac? we hebben jim nog niet gehoord zien worden, waarom niet? Will? het hele nieuwsteam? wie betaalt die hele dure advocate?

*O* ik vind het leuk!
Kwak
  donderdag 15 augustus 2013 @ 12:45:14 #299
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_130091892
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 12:42 schreef kwakz0r het volgende:
. ik denk dat "wie er ontslagen is" wel eens de grote vraag van het hele seizoen zou kunnen zijn.
Dat zou best kunnen ja. Dan heb je niet opgelet toen ze het een paar keer over de wrongful termination van Jerry Dantana hebben gehad, maar dan zou het best wel eens mysterie kunnen blijven.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_130091956
quote:
14s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 12:45 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen ja. Dan heb je niet opgelet toen ze het een paar keer over de wrongful termination van Jerry Dantana hebben gehad, maar dan zou het best wel eens mysterie kunnen blijven.
is dat genoemd? seriously? ik dacht dat er alleen hier over gespeculeerd werd, dus :D dan heb ik inderdaad niet goed opgelet _O-

(en dat had je best op een iets minder neerbuigende toon kunnen zeggen)
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')