Zo, ben ook eindelijk bij met seizoen twee. En tot nu toe is het zeker wel vermakelijk, het niveau is zeker niet zo laag als sommige slechte afleveringen van vorig seizoen. Maar bij lange na niet op het hoge niveau van de toppers van vorig jaar (IMO onder andere de Pilot en Bullies). Alhoewel ik aflevering vier (de laatste) wel vrij sterk vind. Voor het eerst dat ze Maggie niet neerzetten als een volslagen randdebiel en ik vind eigenlijk wel dat het trauma in Uganda vrij geloofwaardig en goed neergezet is.
Van die Shelly van OWS wordt ik wel een beetje moe. Wat een ontzettend irritant kind is dat. En belachelijk dat ze Neal sloeg 

Vind daarbij overigens dat The Newsroom de spijker op zijn kop slaat wat betreft OWS. Het oorspronkelijke idee erachter is heel goed, maar de uitvoering is lachwekkend. 
Over lachwekkend gesproken, dat gedoe met die voice recorder slaat ook helemaal nergens op. Het is ontzettend belangrijk, maar ze hebben niet even alles goed gecheckt? Dan moet het toch wel zijn dat Will en Charlie (Sam Waterstone vind ik dit jaar wederom geweldig in zijn rol) deden alsof. Maar nog groter acht ik de kans dat Reese de boel gewist heeft, want hij was mij veel te zelfverzekerd. Wie weet wat we er nog over gaan horen. Al is de kans groot dat er niks meer over zal komen, omdat de bedreigingen waarmee seizoen één eindigde ook als sneeuw voor de zon zijn verdwenen.
Ik heb wel het gevoel dat dit seizoen duidelijk aan het groeien is door het hele Genua debacle. Je wilt toch weten wat er precies is gebeurd (al kun je het wel een beetje raden, als zijnde gebaseerd op een echt CNN verhaal: 
http://www.uproxx.com/tv/(...)s-spoilery-goodness/, 
let op waarschijnlijk spoilers). 
In aflevering vijf zal wel die generaal (met Poolse achternaam) geïnterviewd worden door Jerry en Maggie waarin die dan de boel al dan niet bevestigd. Later komt dan de uitzending en daarna het excuus, waarna Jerry wel zal zijn ontslagen. Aangezien hij degene is die heeft beweerd en blijft beweren dat die man het verhaal heeft bevestigd. Waarna Jerry AWM wel zal aanklagen. Mack kan het gewoon niet zijn, omdat zij nooit achter het verhaal heeft gestaan, zij zelf door de advocaten van AWM vorige week is ondervraagd (voor de verdediging) en zij totaal geen poot heeft om op te staan, omdat zij elke week ontslagen kan worden door Will.
Wel typisch dat ik de eerste afleveringen dacht dat ze allemaal gehoord moesten worden, omdat ze zijn aangeklaagd door defensie ofzo. Maar nu blijkt opeens dat het om mogelijk onrechtmatig ontslag gaat. Dat vind ik dan wel weer interessant en aflevering vier is daarmee eigenlijk de eerste van dit seizoen waarna ik eigenlijk direct de volgende wil zien. De drie daarvoor vond ik zeker vermakelijk om te zien. Maar maakt zijn pretenties niet waar.
Wel grappig trouwens dat zoveel shows en films een verwijzing naar Nederland maken. Die advocate met haar 'Ik haat Nederlanders.'