Dat is alleen maar goed!quote:Op woensdag 4 april 2012 19:10 schreef HerrPiet het volgende:
Net even 10 minuten alleen maar barre akkoorden gedaan. Volgens mij heb ik morgen gewoon spierpijn in mijn hand
Te laat, al verkocht.quote:Op woensdag 4 april 2012 18:23 schreef mr-green het volgende:
[..]
Dan weet je niet hoe de versterker werkt
Ik heb precies dezelfde versterker en had hetzelfde probleem op het begin tot ik mij ging verdiepen in de versterker. Probeer maar eens wat verschillende Gain, Tone, Amp en effect settings. Je kan er echt ontzettend veel sounds uit krijgen maar moet wat tweaken met de instellingen
Oefening baart kunst.
Overigens speel ik meestal op clean en die is echt prima.
Jaquote:Op woensdag 4 april 2012 19:40 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Oh en even een hele domme vraag: Gitaarkabels zijn universeel toch?
Zaten je korte broeken in de was?quote:Op woensdag 4 april 2012 19:12 schreef The_Dean het volgende:
Huh? Welk nummer spelen jullie eigenlijk?
[ afbeelding ]
Je kijkt echt zo van,. shit waarom lukt dit riffje nou. Normaal lukt hij nooitquote:Op woensdag 4 april 2012 19:12 schreef The_Dean het volgende:
[ afbeelding ]
100 euro? FOK!kerprijsje?quote:Op woensdag 4 april 2012 19:48 schreef stefanhaan het volgende:
Te koop.
[TK] Fender Frontman 212R Elektrische gitaarversterker
120 mag je hem zo ophalenquote:
quote:Op woensdag 4 april 2012 15:59 schreef KaMo het volgende:
[..]
Nou, het is vast een upgrade voor mij!Hey dat komt bekend voorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
Sorry mods..quote:Op woensdag 4 april 2012 17:55 schreef RoW_0 het volgende:
Dag heren, ik had nog een vraagje over het opnemen van gitaarspel.
Ik ben nu zelf vocalist en rythm vocalist bij een band. En ik heb geen zin om elke week mijn 30kilo versterker een aantal verdiepingen te sjouwen.. dus laat ik 'm daar staan.
Ofterwel, ik heb een nieuwe amp nodig in mijn kamer, ik dacht gelijk een schattige Roland Cube.
Maar aangezien ik ook vocals doe en graag ook wil opnemen. Kan ik net zo goed bij zo´n Line6 TonePort gedoe zijn. Ofterwel de eisen zijn. Spelen (live horen), opnemen, microfoon input.
Kan ik dan terecht bij een: Line6 Toneport UX2?
[ afbeelding ]
Of denk je ook dat het cheaper kan?
Net onder eindhovenquote:
Niks mis mee ben je lekker snel in belgie en/of duitslandquote:
Rythm vocalist?quote:Op woensdag 4 april 2012 17:55 schreef RoW_0 het volgende:
Dag heren, ik had nog een vraagje over het opnemen van gitaarspel.
Ik ben nu zelf vocalist en rythm vocalist bij een band. En ik heb geen zin om elke week mijn 30kilo versterker een aantal verdiepingen te sjouwen.. dus laat ik 'm daar staan.
Ofterwel, ik heb een nieuwe amp nodig in mijn kamer, ik dacht gelijk een schattige Roland Cube.
Maar aangezien ik ook vocals doe en graag ook wil opnemen. Kan ik net zo goed bij zo´n Line6 TonePort gedoe zijn. Ofterwel de eisen zijn. Spelen (live horen), opnemen, microfoon input.
Kan ik dan terecht bij een: Line6 Toneport UX2?
[ afbeelding ]
Of denk je ook dat het cheaper kan?
Het was meer omdat waarschijnlijk dat ook in de/het ad/topic zelf stondquote:Op woensdag 4 april 2012 19:58 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Niks mis mee ben je lekker snel in belgie en/of duitsland
Alleen voor gitaarspullen verkopen is dat vaak ver weg voor de meeste mensenquote:Op woensdag 4 april 2012 19:58 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
als je een andere snaardikte hebt kan dat goed gebeuren en moet je opnieuw stellen/intoneren. Anders is t een kwestie van inspelenquote:Op woensdag 4 april 2012 20:05 schreef Rnnz het volgende:
Veel te lang geleden dat ik mijn gitaar een opfrisbeurt heb gegeven.. Vandaag dus gedaan inclusief nieuwe snaren. Alleen nu zit ik met dat irritante geluidje wat volgens mij elke gitarist wel eens heeft gehad: enkele frets bij de hoge tonen hebben zo'n vervelend geluidje, erg moeilijk om te omschrijven. Alsof de spanning niet goed is.
Weten jullie wat ik bedoel? En hoe los ik het zo snel mogelijk op? Gaat om een Amerikaanse Fender, dus kwalitatief zit het wel goed met de gitaar.
Dat dus.quote:Op woensdag 4 april 2012 20:06 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
als je een andere snaardikte hebt kan dat goed gebeuren en moet je opnieuw stellen/intoneren. Anders is t een kwestie van inspelen
Rythm guitarist bedoel ik. Typo. Maargoed, ik denk dat ik gewoon voor de UX1 ga. Zo veel poorten heb ik niet nodig. Maar dat kan wel allemaal wat ik net vroeg? (live horen en opnemen?) Hebben jullie nog ervaringen?quote:Op woensdag 4 april 2012 19:58 schreef brother52 het volgende:
[..]
Rythm vocalist?
Hoe doe je dat? De baslijn meeneuriën?
Maar zo duur is een UX2 toch niet? 175 euro of zo?
Met een UX1 heb ik alleen maar problemen gehad maar dat lag waarschijnlijk aan mijn systeem.quote:Op woensdag 4 april 2012 20:19 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Rythm guitarist bedoel ik. Typo. Maargoed, ik denk dat ik gewoon voor de UX1 ga. Zo veel poorten heb ik niet nodig. Maar dat kan wel allemaal wat ik net vroeg? (live horen en opnemen?) Hebben jullie nog ervaringen?
Zelfde snaardikte dus dat kan het niet zijn.quote:Op woensdag 4 april 2012 20:06 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
als je een andere snaardikte hebt kan dat goed gebeuren en moet je opnieuw stellen/intoneren. Anders is t een kwestie van inspelen
Ander merk snaren? De treksterkte wil per merk nog wel eens verschillen.quote:Op woensdag 4 april 2012 20:42 schreef Rnnz het volgende:
[..]
Zelfde snaardikte dus dat kan het niet zijn.
Dan maar veel inspelen, vrijdag een optreden dus dan moet het wel in orde zitten. Ik heb ook precies die fret nodig, de 14e fret van de A-snaar (Sex on Fire - Kings of Leon)
en in het andere buitenland: limburgquote:Op woensdag 4 april 2012 19:58 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Als ik het me goed kan herinneren had ik de vorige keer ook D'Addario. Met het zadeltje heb ik ook al zitten spelen.quote:Op woensdag 4 april 2012 20:49 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ander merk snaren? De treksterkte wil per merk nog wel eens verschillen.
Het zadeltje een tikje omhoog zetten wil ook wel helpen.
quote:Mooi stukje werk heb je geleverd, die brugjes worden ook veel bij archtop gitaren gebruikt en zijn een goede oplossing. Heb je de afdruk van de letters Gibson nog ontdekt op het bovenblad? De oude heer uit Raalte, waarvan ik het gitaartje kocht had er als kind, samen met Herman Brood losse letters opgeplakt. Hij woonde als kind op de Pierik in Zwolle naast Herman.(tenminste dat was zijn verhaal bij de gitaar)
Check, gevonden.quote:Op woensdag 4 april 2012 21:35 schreef Niles-Crane het volgende:
Mailtje van de man waarvan ik die Symphonie gitaar gekocht heb:
[..]
[ afbeelding ]
-goed kijken-
quote:Op woensdag 4 april 2012 22:04 schreef The_Dean het volgende:
Wegens saai worden van Veronica, 538 en geen ontvangst van 3FM speelt een collega voor DJ. We gaan van Flogging Molly naar Brigitte Bardot, Pendulum en nu inmiddels Prodigy. Weer eens wat anders
Valt toch wel meequote:Op woensdag 4 april 2012 22:28 schreef genakt het volgende:
eindelijk master of puppets met downpicks... Insert lamme klauw
quote:
Of bedoel je de solo'squote:Op woensdag 4 april 2012 22:28 schreef genakt het volgende:
eindelijk master of puppets met downpicks... Insert lamme klauw
Whahahaquote:Op woensdag 4 april 2012 19:12 schreef The_Dean het volgende:
[ afbeelding ]
Nou, best grappig dat dit gevraagd was, er was iemand die wilde zijn Gibson SG Special uit 1983 ruilen,al moest ik bijbetalen... dus dat deed ik niet.quote:
Wat ben je?quote:Op woensdag 4 april 2012 17:55 schreef RoW_0 het volgende:
Ik ben nu zelf vocalist en rythm vocalist bij een band.
Aha! Live horen en opnemen kan prima met een UX1, mits je de boel goed instelt.quote:Op woensdag 4 april 2012 20:19 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Rythm guitarist bedoel ik. Typo. Maargoed, ik denk dat ik gewoon voor de UX1 ga. Zo veel poorten heb ik niet nodig. Maar dat kan wel allemaal wat ik net vroeg? (live horen en opnemen?) Hebben jullie nog ervaringen?
Aangezien ik alles altijd deed met alternatequote:Op woensdag 4 april 2012 23:03 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Of bedoel je de solo's![]()
Kirk H heeft Joe Satriani gevraagd om hem te helpen daarbij![]()
Maar deze zijn ook nog wel goed na te spelen mits je er de tijd voor over hebt.
Enige nadeel is dat die geen fantoom voeding heeft als je eventueel een condensator mic erop wil zetten.quote:Op woensdag 4 april 2012 20:19 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Stukje rijden, maar wel erg mooie zaal!quote:Op donderdag 5 april 2012 09:59 schreef guitarist het volgende:
Hey Kamo, is de Spot een beetje in de buurt bij jou?
Ik moet er zaterdag geluid doen, vandaar! ;Dquote:Op donderdag 5 april 2012 10:28 schreef KaMo het volgende:
[..]
Stukje rijden, maar wel erg mooie zaal!
Niet al te groot, maar dat doet de bevolkingsdichtheid ten goede!
Heb daar de Zeeuwse Belofte gespeeld.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |