Dat klopt, maar het is prettiger in m`n nieuwe pc denk ikquote:Op dinsdag 3 april 2012 08:46 schreef brother52 het volgende:
Hangt van je budget af. Die dingen zijn behoorlijk prijzig.
Ik zou alleen nu nooit meer een computer zónder SSD samenstellen. Wel in combinatie met een normale schijf.quote:Op dinsdag 3 april 2012 08:46 schreef brother52 het volgende:
Hangt van je budget af. Die dingen zijn behoorlijk prijzig.
Gooi er 1 SSD in van 64GB, en wil de standard HD van 500gig er in houden voor back-up van vst`s en zoquote:Op dinsdag 3 april 2012 09:04 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik zou alleen nu nooit meer een computer zónder SSD samenstellen. Wel in combinatie met een normale schijf.
Dat gaat lekker!, vooral volhouden hè?quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:21 schreef HerrPiet het volgende:
Zo weer onderweg naar gitaarlesMoest voornamelijk de G,C,Dm en D7 akkoorden oefenen doormiddel van het nummer Viva la Vida van Coldplay te spelen.
Moet zeggen dat het wel lekker gaat.
Ik kan je nu al zeggen dat je ruimte te kort gaat komen op beide HD'squote:Op dinsdag 3 april 2012 09:05 schreef Braddie het volgende:
[..]
Gooi er 1 SSD in van 64GB, en wil de standard HD van 500gig er in houden voor back-up van vst`s en zo
Als iets mij zou demotiveren dan was het wel iets van Coldplay moeten oefenen...quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:21 schreef HerrPiet het volgende:
Zo weer onderweg naar gitaarlesMoest voornamelijk de G,C,Dm en D7 akkoorden oefenen doormiddel van het nummer Viva la Vida van Coldplay te spelen.
Moet zeggen dat het wel lekker gaat.
Heb er ook nog een Externe HD aan hangen van 500 GIG dus zit totaal net over de 1TB moet genoeg zijn toch?quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:23 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik kan je nu al zeggen dat je ruimte te kort gaat komen op beide HD's
SSD minstens 200GB nemen en 2 andere van 1 Tb er in gooien.
Hehe, hoop alleen dat de gitaar leraar het hem met een Capo laat oefenen, aangezien de officiele akkoorden:quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:24 schreef brother52 het volgende:
[..]
Als iets mij zou demotiveren dan was het wel iets van Coldplay moeten oefenen...
Je neemt toch gitaarles om muziek te leren spelen?
Externe hd's moet je niet naar kijken. Die zijn alleen leuk om backups op te zetten.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:25 schreef Braddie het volgende:
[..]
Heb er ook nog een Externe HD aan hangen van 500 GIG dus zit totaal net over de 1TB moet genoeg zijn toch?
Het is niet mij soort muziek Coldplay maar het demotiveert mij niet. Het leren van de techniek en skills vind ik op dit moment belangrijker dan het soort muziek dat ik speel. Dat komt later wel. Ben tenslotte nog een beginner.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:24 schreef brother52 het volgende:
[..]
Als iets mij zou demotiveren dan was het wel iets van Coldplay moeten oefenen...
Je neemt toch gitaarles om muziek te leren spelen?
quote:Op dinsdag 3 april 2012 08:50 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat klopt, maar het is prettiger in m`n nieuwe pc denk ik
Core i5 2,8
16GB DDR3
500GB HD(Dat word dus die SSD)
1,5GB GeForce 560TI
Windows 7 64 BIT
Weet niet hoe het nu is maar tot voor kort was een SSD niet echt een complete vervanging van de huidige schijf. Het is ideaal om je OS op te gooien en je meeste applicaties, maar zou er zeker nog een 1TB of 2TB schijf naast hangen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:25 schreef Braddie het volgende:
[..]
Heb er ook nog een Externe HD aan hangen van 500 GIG dus zit totaal net over de 1TB moet genoeg zijn toch?
Het gaat mij er puur om, dat de computer lekker snel word, en met een 7200RPM hardeschijf die er standard in zit(Zeker met deze configuratie) zal hij enorm snel zijn, maar het kan nòg sneller, ik wil lekker efficient werken.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:45 schreef m0ridin het volgende:
[..]
[..]
Weet niet hoe het nu is maar tot voor kort was een SSD niet echt een complete vervanging van de huidige schijf. Het is ideaal om je OS op te gooien en je meeste applicaties, maar zou er zeker nog een 1TB of 2TB schijf naast hangen.
Je hebt ook goedkope SSD's hè? Ik heb een 60gig SSD bij mijn Macbook in (naast m'n 1TB 5400rpm schijf), eigenlijk alleen om 24 losse sporen op locatie zonder problemen op te nemen en weg te schrijven.quote:Op dinsdag 3 april 2012 01:07 schreef Dribbel_ het volgende:
Whoei, zat te twijfelen om een SSD voor m'n computer te kopen, nu heb ik voor datzelfde geld een weekje weggeboekt naar Palma met m'n meisje. Lekker een weekje de zon opzoeken
Windows gaat bij mij op de SSD, en er gaan een aantal dingetjes(Cubase/GTA IV) op de SSD, maar de rest(Vst instrumenten/muziek/films) gewoon op mijn Andere HD, 64 gig is wel groot zat als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 3 april 2012 10:43 schreef xSouL het volgende:
SSD schijf is een dikke aanrader. Ik zelf heb een SSD schijf aangeschaft via ALTERNATE.nl, was een dagaanbieding eentje van Crucial van 128 GB, volgende dag binnen gekregen. Erin gestopt, werkt als een 'motherfucking' trein! Hij is gewoon binnen 10 sec. opgestart en afsluiten gaat bijna instantly
Trouwens met een SSD van 40 GB heb je al voldoende, je zet gewoon WINDOWS daarop en al je applicaties installeer je op een andere partitie. Je zou eventueel nog wat andere software erop kunnen installeren waarvan je liever hebt, dat mag iets sneller aangezien de hele WINDOWS OS ongeveer op 16 GB aankomt.
Games en muziek zou ik er niet opgooien, want muziek is gewoon zonde van de schijfruimte en Games. Tjah, de laadtijden gaan wel wat sneller wat is opgemerkt bij spellen als GTA IV en Call of Duty MW3, maar grotendeels werken die spelen vanuit je Processor en RAM. Dus is dat ook zonde van je schijfruimte.
quote:Op dinsdag 3 april 2012 07:52 schreef brother52 het volgende:
Ontzettend veel sneller. Opstarten binnen enkele seconden.
Wat vind jij een beest van een computer ?Specificatiesquote:Op dinsdag 3 april 2012 08:01 schreef Braddie het volgende:
[..]
Misschien een goed idee om hem dan in mijn nieuwe configuratie te gooien?
Dat word een beest van een computer.
quote:Op dinsdag 3 april 2012 10:52 schreef genakt het volgende:
[..]
Wat vind jij een beest van een computer ?Specificaties
quote:Op dinsdag 3 april 2012 08:50 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat klopt, maar het is prettiger in m`n nieuwe pc denk ik
Core i5 2,8
16GB DDR3
500GB HD(Dat word dus die SSD)
1,5GB GeForce 560TI
Windows 7 64 BIT
Core i5 2,8quote:Op dinsdag 3 april 2012 10:52 schreef genakt het volgende:
[..]
Wat vind jij een beest van een computer ?Specificaties
Ik doe ènorm veel met Audio, en ik wil me ook flink gaan verdiepen in VST instrumenten, de laatste keer dat ik dat deed op m`n oude computer ging ie al over z`n nek met Cubase 5 en 1 VST van Korg..quote:Op dinsdag 3 april 2012 10:55 schreef m0ridin het volgende:
Waarom 16GB geheugen btw? Klinkt als redelijke overkill (hoewel, met audio en videobewerken is veel ram wel handig gok ik)... Maar als je (al) zoveel uitgeeft, waarom dan besparen op schijfruimte, gooi er alsjeblieft een grotere HD in (naast de SSD).
Mijn oude laptopje wat nodig aan vervanging toe was kan door een ssd toch wel weer een jaartje mee. Dus het is zeker een goede investering, en zeker als een 64 gb al onder de honderd euro zit is het een crime om er niet een naast je normale schijf te installeren. Zeker als je je pc dagelijks gebruikt.quote:Op dinsdag 3 april 2012 07:42 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dan is dat weekje een stuk prettiger, hoeveel sneller word je computer nou van een SSD?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |