abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 april 2012 @ 16:40:43 #151
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_110027085
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:50 schreef FerryNL het volgende:
Echt man vind het echt belachelijk dat sommige mensen je helemaal niet meer terug bellen.
Terwijl ze wel gezegd hebben van ''ik bel je woensdag of donderdag even op''. En vervolgens hebben ik helemaal niks meer gehoord. :(
Zeg dan meteen als ik daar ben dat ik niks voor je kan betekenen voor je bedrijf of wat dan ook.
zovaak meegemaakt bij AH :r
ze zeggen ik bel je wel terug ook als je niet wordt aangenomen
en toch niet terug gebeld of een mail gestuurd :r

ik ben helemaal klaar met AH :r
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_110035314
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 16:37 schreef Jores het volgende:
Onderhandelen jullie bij arbeidsvoorwaardengesprekken? Zo ja, hebben jullie tips? :P
heb a.s dinsdag een voorwaarden gesprek
gewoon even mijn functie schaal opgezocht en de loontabellen :)
verder nog even kijken naar de cao van de betreffende tak en vooral kijken wat ze zelf bieden.

ben ook benieuwd wat ik krijg aangeboden
pi_110040642

[ Bericht 100% gewijzigd door Jores op 07-04-2012 23:00:02 ]
pi_110040685

[ Bericht 100% gewijzigd door Jores op 07-04-2012 23:01:00 ]
pi_110040736
@YebCar:

Ik heb dat gesprek woensdag en heb ook even de toepasselijke schaal opgezocht. Misschien kom ik in een schaal daaronder terecht omdat ik weinig relevante werkervaring heb. Hoe dan ook ben ook ik erg benieuwd.

Excuus voor de lege reacties hierboven, ik wilde editen maar quootte per ongeluk.
pi_110040846
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 april 2012 16:40 schreef Anonymousz het volgende:

zovaak meegemaakt bij AH :r
ze zeggen ik bel je wel terug ook als je niet wordt aangenomen
en toch niet terug gebeld of een mail gestuurd :r

ik ben helemaal klaar met AH :r
Albert Heijn? Waarop had je dan gereageerd?
pi_110041257
Damn waarom kan ik nou steeds geen simpel en snel werk krijgen.

Nu moet ik waarschijnlijk via het UWV kut werk gaan doen omdat ik nergens aangenomen word.
Telkens maar smoesjes van dat ik te ver weg woon, of te oud ben en of geen ervaring heb.

Omdat ik in eerste instantie ergens anders kon werken, maar dat achteraf weer niet door ging. Heb ik dus nog geen uitkering aangevraagd en dat is achteraf ook niet slim geweest. Maar ja ik had zoiets ik wil liever gewoon werken in plaats van dat hele traject.
  zaterdag 7 april 2012 @ 23:12:14 #158
189430 Anonymousz
pi_110041299
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:02 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Albert Heijn? Waarop had je dan gereageerd?
vakken vullen en broodafdeling
pi_110041317
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:12 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

vakken vullen en broodafdeling
Hoe oud ben je eigenlijk?
  zaterdag 7 april 2012 @ 23:14:32 #160
189430 Anonymousz
pi_110041415
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:12 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Hoe oud ben je eigenlijk?
21
zal wel dat ik te oud ben
pi_110041482
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:14 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

21
zal wel dat ik te oud ben
Vind nog meevallen. Ik ben 25 en kan opzich ook wel begrijpen dat ze mij niet meer aanemen. Als je jonger dan 23 bent dan val je nog onder het minimumloon en ik ben gewoon te duur voor ze.
pi_110042896
Ook als je 25 bent kan je het minimumloon krijgen hoor, dat is niet leeftijdsgebonden. Als je jonger dan 23 bent krijg je een bepaald percentage van het minimumloon.
pi_110043072
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:48 schreef Jores het volgende:
Ook als je 25 bent kan je het minimumloon krijgen hoor, dat is niet leeftijdsgebonden. Als je jonger dan 23 bent krijg je een bepaald percentage van het minimumloon.
Ik zei het idd verkeerd ja nu je het zo zegt.
pi_110044951
FerryNL lees ik nu dat je een jaar werkloos bent :? Wat heb je in de tussentijd gedaan en hoe kreeg je inkomsten?
pi_110045556
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 00:40 schreef SwaPore het volgende:
FerryNL lees ik nu dat je een jaar werkloos bent :? Wat heb je in de tussentijd gedaan en hoe kreeg je inkomsten?
Nou al vanaf begin september vorig jaar, maar had nog een reserve potje van al het opgespaarde fooi wat ik kon gebruiken voor mijn kosten. En daardoor had ik een uitkering zo lang mogelijk uitgesteld omdat ik echt geen zin heb om weer in zo'n traject te belanden.
Maarja nu is het geld echt op en moet ik wel een uitkering aanvragen, maar heb echt geen zin om weer in die shit te komen. Maarja moet toch de 17e naar de Soos om te praten over die 1 juli regeling.

Kijk ik snap dat mensen het dom vinden en zeggen je moest het al vanaf de eerste dag aanvragen. Maar nogmaals ik had een potje en daar kon ik een paar maanden mee vooruit zonder dat ik echt aan een uitkering moest.

Maar daarbij kon ik steeds bijna ergens aan de slag want: Ik kon eerst bij TNT terecht om te sorteren, maar de dag ervoor dat ik langs kon komen voor een rondleiding. Kreeg ik een sms van dat het niet doorging omdat TNT een sollicitatiestop heeft, dus ik moest weer verder zoeken.
Een maand later kon ik als afwasser ergens werken omdat ik voor iemand inviel voor een paar maanden. Maar wat bleek door bepaalde problemen kon diegene toch niet weg en moest natuurlijk ook weer werken. Aangezien hij daar al jaren werkt kon hij gewoon terug komen en ik weer wegwezen na die paar dagen. En tot nu toe wilt het maar niet lukken om wat te vinden, en als het weer september is dan zit ik inderdaad aan de 1 jaar grens.

Ik ben nu dus 7 maanden werkeloos en dat is een nieuw record jammer genoeg. Toen ik in het verleden aan een uitkering zat had ik maar een paar weken nodig om weer nieuw werk te vinden. Maarja helaas door de crisis gaat het allemaal niet zo makkelijk meer, en zeker met mijn diploma's.
pi_110045814
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 01:02 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Nou al vanaf begin september vorig jaar, maar had nog een reserve potje van al het opgespaarde fooi wat ik kon gebruiken voor mijn kosten. En daardoor had ik een uitkering zo lang mogelijk uitgesteld omdat ik echt geen zin heb om weer in zo'n traject te belanden.
Maarja nu is het geld echt op en moet ik wel een uitkering aanvragen, maar heb echt geen zin om weer in die shit te komen. Maarja moet toch de 17e naar de Soos om te praten over die 1 juli regeling.

Kijk ik snap dat mensen het dom vinden en zeggen je moest het al vanaf de eerste dag aanvragen. Maar nogmaals ik had een potje en daar kon ik een paar maanden mee vooruit zonder dat ik echt aan een uitkering moest.

Maar daarbij kon ik steeds bijna ergens aan de slag want: Ik kon eerst bij TNT terecht om te sorteren, maar de dag ervoor dat ik langs kon komen voor een rondleiding. Kreeg ik een sms van dat het niet doorging omdat TNT een sollicitatiestop heeft, dus ik moest weer verder zoeken.
Een maand later kon ik als afwasser ergens werken omdat ik voor iemand inviel voor een paar maanden. Maar wat bleek door bepaalde problemen kon diegene toch niet weg en moest natuurlijk ook weer werken. Aangezien hij daar al jaren werkt kon hij gewoon terug komen en ik weer wegwezen na die paar dagen. En tot nu toe wilt het maar niet lukken om wat te vinden, en als het weer september is dan zit ik inderdaad aan de 1 jaar grens.

Ik ben nu dus 7 maanden werkeloos en dat is een nieuw record jammer genoeg. Toen ik in het verleden aan een uitkering zat had ik maar een paar weken nodig om weer nieuw werk te vinden. Maarja helaas door de crisis gaat het allemaal niet zo makkelijk meer, en zeker met mijn diploma's.
Diploma's zeggen niets. Ik ken iemand die 8 maanden werkloos was. Daar zit je dan met je cum laude wo-papiertje.

Het is in elke sector lastig. Ben nu ook op oproepbasis te werk, daarnaast uitkering dat ook stopt. Geen idee hoe ik daarna aan mijn geld kom, ben noodgedwongen bij ouders gaan wonen...
  zondag 8 april 2012 @ 01:15:41 #167
189430 Anonymousz
pi_110045963
ik werk bij tnt voor 3 dagen 9 uur per week
ik kan nog mijn ziekenfonds betalen

hopelijk vind ik voor 7 augustus (loopt mijn contract af) een baan voor meerdere uren en dagen
pi_110045988
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 01:10 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Diploma's zeggen niets. Ik ken iemand die 8 maanden werkloos was. Daar zit je dan met je cum laude wo-papiertje.

Het is in elke sector lastig. Ben nu ook op oproepbasis te werk, daarnaast uitkering dat ook stopt. Geen idee hoe ik daarna aan mijn geld kom, ben noodgedwongen bij ouders gaan wonen...
Nee diploma's zeggen tegenwoordig niks meer. :N . Ik baal gewoon dat mensen je ook geen kans geven, want heb echt op alles gesolliciteerd zoals: productiewerk, magazijnmerk, callcenter etc etc. Maar ja ik krijg steeds te horen dat ze zoveel sollicitanten hebben met meer ervaring en ik dus niet door de eerste ronde ben of iets dergelijks. Ja zo kan ik niks vinden nee. Ik heb zelf in de Horeca gewerkt maar daar is het zelfs moeilijk om aan een baan te komen.
Want waar ik woon zoeken ze helaas niemand en dus ga ik verder van huis zoeken. Maar dan krijg ik weer te horen dat ik te ver weg woon, en dan heb ik echt zoiets van wat moet ik dan nog.

Ik wil zeker wel werken maar dan moeten ze me ook wel een kans geven.

Waarom is je uitkering eigenlijk gestopt dan?
pi_110046416
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 01:10 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Cijfers zijn alleen maar van belang als je gaat promoveren of in aanmerking wil komen voor een prestigieus traineeship.
pi_110048735
Hoeveel sollicitaties doe je per dag, FerryNL?
pi_110053329
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 16:37 schreef Jores het volgende:
Onderhandelen jullie bij arbeidsvoorwaardengesprekken? Zo ja, hebben jullie tips? :P
Ik heb het tot nu toe steeds niet gedaan omdat ik meer dan tevreden was met het aanbod. Bij mijn laatste contract overwoog ik het wel. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om het niet te doen. Dit omdat er een reëel risico was dat ik dan pas een maand later kon beginnen en daardoor ruim 30% van m'n laatst verdiende salaris zou mislopen. En ze boden toch al meer dan ik op basis van de cao bij mijn vorige werkgever zou hebben gekregen.
  zondag 8 april 2012 @ 12:46:52 #172
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_110053394
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 01:16 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Nee diploma's zeggen tegenwoordig niks meer. :N . Ik baal gewoon dat mensen je ook geen kans geven, want heb echt op alles gesolliciteerd zoals: productiewerk, magazijnmerk, callcenter etc etc. Maar ja ik krijg steeds te horen dat ze zoveel sollicitanten hebben met meer ervaring en ik dus niet door de eerste ronde ben of iets dergelijks. Ja zo kan ik niks vinden nee. Ik heb zelf in de Horeca gewerkt maar daar is het zelfs moeilijk om aan een baan te komen.
Want waar ik woon zoeken ze helaas niemand en dus ga ik verder van huis zoeken. Maar dan krijg ik weer te horen dat ik te ver weg woon, en dan heb ik echt zoiets van wat moet ik dan nog.
De meeste werkgevers zijn in principe allemaal ook gewoon een stelletje fuckers. Als er een crisis is dan zullen ze het niet nalaten je zoveel mogelijk uit te knijpen en als de economie goed draait dan kloppen ze huilend bij de regering aan dat de lonen zo hoog zijn en ze geen goede mensen kunnen krijgen.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_110053922
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 01:16 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ik wil zeker wel werken maar dan moeten ze me ook wel een kans geven.

Waarom is je uitkering eigenlijk gestopt dan?

WerkloosheidWet. Allemaal baantjes die ik tijdens mijn studie deed en waar ik dus recht op heb. Maar nu word ik zelfs bij de McDonalds afgewezen :') Geldpotjes zijn op, maar hoe moet ik anders aan doekoe komen :?

Snap het niet. Twee stages gelopen bij researchbedrijven. Een jaar werkervaring bij een nutsbedrijf. Goede referenties, daarnaast een studie afgerond die volgens de Elsevier een baankans 'zeer goed' geeft. Ik snap het echt niet :?
pi_110054736
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 13:04 schreef SwaPore het volgende:

[..]

WerkloosheidWet. Allemaal baantjes die ik tijdens mijn studie deed en waar ik dus recht op heb. Maar nu word ik zelfs bij de McDonalds afgewezen :') Geldpotjes zijn op, maar hoe moet ik anders aan doekoe komen :?

Snap het niet. Twee stages gelopen bij researchbedrijven. Een jaar werkervaring bij een nutsbedrijf. Goede referenties, daarnaast een studie afgerond die volgens de Elsevier een baankans 'zeer goed' geeft. Ik snap het echt niet :?
Dat is gewoon gegoochel met cijfers. Ik behoorde in principe ook tot de 93% die binnen een jaar na zijn studie een baan vond. En ik deed alleen maar een beetje data-entry, nog parttime ook. Een vriend had bijna precies hetzelfde verhaal. Tsja of de cijfers zijn gewoon outdated.
pi_110054861
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 04:49 schreef Mint_Clansell het volgende:
Hoeveel sollicitaties doe je per dag, FerryNL?
Gemiddeld aan alle verstuurde sollicitaties wel 4 per dag. Ik moet ook wel zeggen dat ik ook niet elke dag iets verstuurd heb, want dan was er weer niks of ik wilde wachten op een reactie.

Maar laat ik het zo zeggen dat ik er echt heel veel heb verstuurd.
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 13:04 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Ik ben zelfs ook bij de McDonald's afgewezen ja. Ik heb zelf 7 jaar Horeca ervaring, maar daar is het zelfs al bijna onmogelijk om aan de slag te gaan. Ik woon zelf in Dordrecht en hier kan ik echt niks vinden, dus wat doe ik. Dan ga ik weer verder van huis zoeken, maar dan krijg ik steeds weer te horen dat ik te ver weg woon voor ze.

Ja dan houd het allemaal snel op.

Als ik het zo lees heb je inderdaad wel goede referenties, en dan is het zeker kut ja als je maar niks kan vinden.

Ik weet nog wel toen in september vorig jaar dat ik er echt aan zat te denken om meteen HBO te gaan proberen. Maar dan moet ik het eerst via een 21+ toets doen, maar ik had echt zoiets van: Ja dan sta ik beter in de arbeidsmarkt en dan krijg je wel snel een baan.
Nou dat is ook niet echt meer het geval in deze tijd, en moet eerlijk zeggen dat ik ook van die gedachte af ben om meteen HBO te gaan proberen.

Maar ik lees ook steeds vaker dat HBO of zelfs WO mensen al heel moeilijk aan een baan komen voor hun niveau. En dat ze dus meestal onder hun niveau moeten werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')