abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf donderdag 12 april 2012 @ 11:34:39 #276
148247 taxibabe
pi_110222588
Werd net gebeld voor een kennismakingsgesprek n.a.v. mijn motivatiebrief + cv! Volgende week donderdag! *O*
pi_110222601
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 11:30 schreef Janena het volgende:
Ik woon op de grens van overijssel en drenthe en zoek iets voor 6 tot 12 uur per week. Liefst op kantoor of in de detailhandel.

Groningen stad is eigenlijk wat te ver, jammer!
Ik dacht dat jij een geschikte baan had gevonden een tijdje terug? What happened?
pi_110222866
Ik zit mij net te bedenken, het enige wat ik weet is dat ik aangenomen ben als ik voor 12 uur geen telefoontje heb gekregen. Maar zullen ze zelf contact met mij opnemen voor een gesprek om de rest te regelen ? Neem aan van wel :D Of zal ik toch zelf bellen ? :@

Nog 15 minuten te gaan, als ze nu nog bellen zak ik door de grond !! }:|

( was altijd blij dat ik van school af was, kon toen mij in geen miljoen jaar voorstellen dat ik zo blij ben dat ik terug naar school mag haha ( nouja nog 15 minuutjes afwachten) ^O^ :D

Inmiddels 10, mijn zenuwen zijn al iets gedaald gelukkig.

Jeej ik mag nu officieel zeggen dat ik de BBL opleiding te pakken heb *O* ! Hopelijk nemen ze snel contact met mij op voor de verdere regelwerk ! ( mischien er zelf even heen bellen ? )

[ Bericht 12% gewijzigd door Aloria op 12-04-2012 12:02:53 ]
  donderdag 12 april 2012 @ 12:09:20 #279
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_110223968
Ik denk dat ik rond 13.00 zelf contact zou opnemen... Want stel dat ze je idd vergeten zijn... :@
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_110223989
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:09 schreef automatic_ het volgende:
Ik denk dat ik rond 13.00 zelf contact zou opnemen... Want stel dat ze je idd vergeten zijn... :@
Ja ben hun telefoon nummer aan het zoeken, om te vragen als ik nu toch echt aangenomen ben :@

Potje potje, ze nemen niet op, het zal toch niet he dat ze mij vergeten zijn....... :{

[ Bericht 11% gewijzigd door Aloria op 12-04-2012 12:18:04 ]
  donderdag 12 april 2012 @ 12:14:25 #281
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_110224186
Heel slim! :)
pi_110225473
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:09 schreef Aloria het volgende:

[..]

Ja ben hun telefoon nummer aan het zoeken, om te vragen als ik nu toch echt aangenomen ben :@

Potje potje, ze nemen niet op, het zal toch niet he dat ze mij vergeten zijn....... :{
En?
  donderdag 12 april 2012 @ 12:52:35 #283
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_110225595
Gewoon blijven stalken!
pi_110225736
Heb een mailtje gestuurd naar de praktijk begeleidster die er gister ook bij zat , met de vraag als ik aangenomen ben nu ik niet gebeld ben voor 12 uur. ^O^

Heb zo net ook gebeld maar niemand neemt op, als ik straks toch een mailtje terug krijg met sorry ze hadden je moeten bellen :'( }:|

Pff nog maar weer in spanning zitten.... terwijl ik dacht dat het over was :')
pi_110226949
quote:
2s.gif Op donderdag 12 april 2012 02:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ferry, jij moet eerst rust in je hoofd zien te vinden, geld verdienen kan altijd, desnoods folders/kranten of post rondbrengen.
Ja ik moet zeker rust in mijn hoofd hebben, maar ik moet wel wat geld verdienen voor mijn kosten etc.
Kijk het hoef niet perse 40 uur, het kan 20 uur zijn als het maar wat is.

Maar ja nu heb ik weer een nieuw probleem.

Ik moet kunnen aantonen dat ik een MBO3 diploma heb, maar wat is nou het geval.
3 jaar geleden is mijn vorige werkgever mijn diploma kwijtgeraakt, en raar genoeg kon die het niet meer vinden. Hij wou echt de originele zien om het te geloven of zo, maar ja ik dacht ''ok is goed even snel een kopie maken en dan weer terug geven''. Maar vervolgens zag ik hem nooit meer en zijn ze hem kwijt geraakt. En de IB groep kon hem ook niet meer vinden dus ik vind het al super kut dat ik geen fysieke MBO3 diploma meer heb.

Maarja kort gezegd: kan ik het niet aantonen, dan kan ik daar al niet werken omdat ze mensen zoeken die minimaal MBO3 denk niveau hebben.
pi_110227040
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:23 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ja ik moet zeker rust in mijn hoofd hebben, maar ik moet wel wat geld verdienen voor mijn kosten etc.
Kijk het hoef niet perse 40 uur, het kan 20 uur zijn als het maar wat is.

Maar ja nu heb ik weer een nieuw probleem.

Ik moet kunnen aantonen dat ik een MBO3 diploma heb, maar wat is nou het geval.
3 jaar geleden is mijn vorige werkgever mijn diploma kwijtgeraakt, en raar genoeg kon die het niet meer vinden. Hij wou echt de originele zien om het te geloven of zo, maar ja ik dacht ''ok is goed even snel een kopie maken en dan weer terug geven''. Maar vervolgens zag ik hem nooit meer en zijn ze hem kwijt geraakt. En de IB groep kon hem ook niet meer vinden dus ik vind het al super kut dat ik geen fysieke MBO3 diploma meer heb.

Maarja kort gezegd: kan ik het niet aantonen, dan kan ik daar al niet werken omdat ze mensen zoeken die minimaal MBO3 denk niveau hebben.
Dat kan helemaal niet. Alle diploma's staan geregistreerd bij zowel het IB-groep als je oude school. Als je hem kwijt bent kun je tegen een vergoeding een nieuwe aanvragen.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_110227251
quote:
19s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:25 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Dat kan helemaal niet. Alle diploma's staan geregistreerd bij zowel het IB-groep als je oude school. Als je hem kwijt bent kun je tegen een vergoeding een nieuwe aanvragen.
Klopt dat heb ik allang gedaan, ze konden alleen maar een cijferlijst vinden van het VMBO. Maar van het MBO hebben ze niks meer kunnen vinden raar genoeg. :N
pi_110227405
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:29 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Klopt dat heb ik allang gedaan, ze konden alleen maar een cijferlijst vinden van het VMBO. Maar van het MBO hebben ze niks meer kunnen vinden raar genoeg. :N
Met alle respect maar dit verhaal geloof ik gewoon niet. Dat soort dingen staan gewoon geregistreerd. Bij je school en bij de IB-groep. Ik denk eerder dat je officieel niet alles afgerond hebt en dat er daardoor geen diploma geregistreerd staat.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_110227459
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:29 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Oh dat is kort gezegt kut. Het is prima dat mensen kopie's willen maken van mijn diploma's en cijferlijsten, maar wil ze direct weer terug hebben. Zo heb ik alle belangrijke papieren in 1 rode map met allemaal vakjes :D

Heb je geen andere bewijzen dat je je diploma's behaald hebt, wel erg vaag dat ze niks op hun pc hebben staan....
pi_110227483
quote:
19s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:33 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Met alle respect maar dit verhaal geloof ik gewoon niet. Dat soort dingen staan gewoon geregistreerd. Bij je school en bij de IB-groep. Ik denk eerder dat je officieel niet alles afgerond hebt en dat er daardoor geen diploma geregistreerd staat.
Dan geloof je het niet _O- Ik hoef me niet tegenover jou te bewijzen zeg. :{w

Ik heb gewoon die opleiding afgerond en echt een diploma mogen ontvangen. Ik baal er ook echt van hoor dat ik hem niet meer kan aantonen, want het zijn wel belangrijke documenten.
pi_110227680
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:35 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Dan geloof je het niet _O- Ik hoef me niet tegenover jou te bewijzen zeg. :{w

Ik heb gewoon die opleiding afgerond en echt een diploma mogen ontvangen. Ik baal er ook echt van hoor dat ik hem niet meer kan aantonen, want het zijn wel belangrijke documenten.
Je hoeft je niet te bewijzen maar leg mij het dan eens uit hoe je studiefinanciering stop gezet is? Als het kwijtgescholden is dan heb je het diploma behaald, heb je het terug moeten betalen dan heb je het niet behaald. De IB-groep kan zien of ze het kwijtgescholden hebben of dat je het terugbetaald hebt. Als het eerste het geval is dan heb jij je diploma behaald. Als ze dan gaan kijken met wat voor een opleiding je ingeschreven hebt gestaan dan is één plus één 2.
pi_110227714
Nou, ik kan nog steeds niemand bereiken van het kantoor waar ik gister mijn gesprek gehad heb. Nouja het is nu maar afwachten op het antwoord van mijn mailtje, om 15.00 moet ik naar Nijmegen voor een sollicitatie gesprek als helpende. Wilde deze eigenlijk afbellen, maar dat durf ik nu ook niet als ik niks officieels te horen gekregen heb...

Pff het gaat nooit zoals je het eigenlijk hoopt.... Heb al een gat in de lucht gesprongen toen de klok 12 sloeg, maar begin nu steeds meer onzekerder te worden. Vooral omdat er gewoon niemand op het kantoor zit..... ;(
pi_110227764
Daarnaast heeft school jou ook af moeten melden bij de IB-groep en die registreren dat zelf ook altijd in hun archief.
Met andere woorden; er zit hier zoveel controle en verbanden tussen dat zoiets niet kwijt kan raken.
pi_110227908
quote:
19s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:39 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Je hoeft je niet te bewijzen maar leg mij het dan eens uit hoe je studiefinanciering stop gezet is? Als het kwijtgescholden is dan heb je het diploma behaald, heb je het terug moeten betalen dan heb je het niet behaald. De IB-groep kan zien of ze het kwijtgescholden hebben of dat je het terugbetaald hebt. Als het eerste het geval is dan heb jij je diploma behaald. Als ze dan gaan kijken met wat voor een opleiding je ingeschreven hebt gestaan dan is één plus één 2.
Ik heb nooit stufi gekregen omdat ik het via een BBL traject heb gedaan.
pi_110227989
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:44 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ik heb nooit stufi gekregen omdat ik het via een BBL traject heb gedaan.
Dan nog staat je studie geregistreerd bij de IB-groep.
Dus jij zelf, de school en de IB-groep zijn je diploma kwijt. Tsja... ik denk dat de kans dat je getroffen wordt door de bliksem groter is.
pi_110228178
Ja het is kut ja. ;(

Maarja zoals ik al zei gister ik ga echt dit weekend even heel goed nadenken. Van wat ik nou echt precies wil en waar ik nou echt in door wil gaan.
Want het is gewoon niet makkelijk om te switchen van carrière zonder werkervaring in een andere branche
Ik heb altijd in de Horeca gewerkt en wilde in eerste instantie de ICT in, maar daar kom je ook heel moeilijk aan de slag. Omdat ze liever iemand aannemen die al jaren werkervaring heeft, of een MBO4/HBO diploma hebben.

Soms denk ik ook of het niet beter is om gewoon de Horeca in te blijven, maar ja daar moet ik dus nog even heel goed over nadenken.
pi_110228226
Hmm. Ik zat net te kijken om mij om te laten scholen tot kok :D Bij twee van der Valk vestigingen vragen ze leerling koks BBL. Ben alleen nog niet iemand die dagelijks in de keuken sta, maar vind bijvoorbeeld wel heel leuk om naar zo'n zender als 24 kitchen te kijken en dan voornamelijk Rudolphs Bakery :9

Dinsdag is er een soort opleidingen informatie dag bij een ROC. Ga ik even informeren.
pi_110228230
Viavia een vacature voorgeschoteld gekregen en nu wachtend op een telefoontje n.a.v. CV en motivatiebrief *O* -O- *O*. Morgen intake-gesprek bij een ander bedrijf, hoewel daar op dit moment geen concrete vacature openstaat.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_110228431
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:51 schreef StephanL het volgende:
Hmm. Ik zat net te kijken om mij om te laten scholen tot kok :D Bij twee van der Valk vestigingen vragen ze leerling koks BBL. Ben alleen nog niet iemand die dagelijks in de keuken sta, maar vind bijvoorbeeld wel heel leuk om naar zo'n zender als 24 kitchen te kijken en dan voornamelijk Rudolphs Bakery :9

Dinsdag is er een soort opleidingen informatie dag bij een ROC. Ga ik even informeren.
Ja dat heb ik wel nog steeds dat ik het leuk vind om naar die kookprogramma's te kijken. Maar ik heb nu al 7 jaar alleen in de keuken gestaan en begeven moment wordt je dat ook wel een beetje zat.

Wat doe je nu dan voor werk als ik vragen mag?
  donderdag 12 april 2012 @ 14:23:38 #300
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_110229565
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 11:35 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij een geschikte baan had gevonden een tijdje terug? What happened?
Die baan heb ik ook maar ik wil graag wat meer uren werken, ik heb er daar op contract slechts 8 uur per week (in de praktijk vaak wel meer trouwens).
Baan zelf bevalt prima en wellicht kan ik er in de toekomst wel meer contracturen krijgen maar dat is even afwachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Janena op 12-04-2012 14:30:43 ]
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')