abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 1 april 2012 @ 22:53:02 #1
7074 moussy
kuttekop
pi_109786053
Het grote OUD Round Robin project!

Wat is een round-robin project?
Een Round Robin is een doorgeef project, met bijvoorbeeld een notebook.
Acht deelnemers vullen elke twee weken een paar bladzijden in het notitieboekje van de ander en sturen het weer door naar de volgende op de lijst.

Het kan van alles zijn: recepten, reisverhalen, mooie foto's, lieve kaartjes, tekeningen, collages, tips, verhalen of grappige spreuken. Veel deelnemers vullen hun boekje door middel van Artjournaling, of willen dat graag doen.
Na zo'n drie maanden worden de laatste bladzijden gevuld en opgestuurd- of overhandigt!- naar de eigenaar.

Let op
Het is niet de bedoeling om het hoogdrempelig te maken, als je niet artsy-fartsy bent kun je heus gewoon meedoen en je creabea geest toch de vrije loop laten gaan, niet te streng voor jezelf zijn en te perfectionistisch willen doen, het moet wel leuk blijven ;)

Goed, hoe werkt het?
We hebben tot nu toe 32 deelnemers in OUD, om het werkbaar te houden worden die onderverdeeld in 4 groepen van 8 personen. Even cru gezegd, met de rest van de groepjes heb je eigenlijk niets te maken, het zijn simultaan lopende groepjes dus. Het is de bedoeling dat je zelf een notitieboekje koopt (met gebonden rug!) op a5 formaat ongeveer. Dit versier je als je dat wilt, je schrijft je adres erin en je schrijft wat dingen over jezelf op, wie ben je, waar hou je van, wat zijn je hobby's. Zulke dingen. Vervolgens stuur je jouw boekje door naar de persoon die na jou staat op de lijst van jouw groepje. Deze persoon gaat aan de slag en vult je boekje, 8 pagina's (of 4 dubbele), met van alles en nog wat. Daarna stuurt deze persoon het boekje weer door naar de volgende diegene die na haar staat. Je stuurt dus altijd naar dezelfde persoon en je ontvangt altijd van dezelfde persoon!
Na pakweg 12 weken komt jouw boekje weer helemaal vol, terug bij jou.

De Regeltjes (om het duidelijk te houden ;) )

- boekje/schriftje op ongeveer a5 formaat, ongelinieerd is het handigst maar hoeft niet, zorg ervoor dat het niet te zwaar is bij aanvang en let erop dat het sowieso door de brievenbus past.
- Het boekje moet een gebonden rug hebben, de boekjes worden DIK!
- wees zuinig op het boekje van de ander.
- ieder boekje blijft 2 weken bij een deelnemer, we verzenden op maandag naar de volgende deelnemer.
- probeer 8 pagina's te vullen, als dat echt niet lukt is minder ook goed maar 8 is wel het leukst voor de ontvanger.
- Bij de eerste 5 ritjes moet het boekje nog door de brievenbus passen. Als het daarna ook nog door de brievenbus past is dat prima, zo niet dan heeft iedereen maximaal 3 x 6,75 verzendkosten (je kunt natuurlijk ook afspreken op een meet of verzenden met iets anders tegelijk)
- maak foto's van alle pagina's die je hebt gemaakt. Die hoef je niet verplicht te posten, maar als er een boekje kwijt maakt is het een schrale troost dat de foto's er nog zijn ;)

* FOTO'S ZIJN VERPLICHT maar je hoeft natuurlijk niet alles 'weg te geven' wat je hebt ingevuld, dan blijft het voor de uiteindelijke ontvanger ook een verrassing. Je kunt wel sneak-peek foto's plaatsen of foto's van 1 pagina ipv alles bijvoorbeeld.

De post
ET is zo aardig geweest om de posttarieven erbij te slepen om het ons makkelijk te maken.

Brievenbuspost is max 38 x 26,5 x 3,2 cm. en max 2kg.

t/m 20g 0,50 (1)
t/m 50g 1,00 (2)
t/m 100g 1,50 (3)
t/m 250g 2,00 (4)
t/m 500g 2,50 (5)
t/m 2kg 3,00 (6)

Zijn we dr klaar voor?

We gaan direct van start, het is nu dus kwestie van boekje kopen en pimpen. De verzending voor de eerste ronde staat gepland op maandag 19 maart. Als ik goed geteld heb zouden de boekjes dan op 10 juli weer 'thuis' moeten zijn.

data:
we versturen dus op

19 maart
2 april
16 april
30 april
14 mei
28 mei
11 juni
25 juni moet ie weer terug naar eigenaar :)

Groep 1:
1) mevr_mus
2) oeke
3) elmo
4) sorbootje
5) mignonne
6) snoopy
7) lenaatje
8) kleurdoos

Groep 2:
1) simmu
2) poppejans
3) BE
4) Mrien
5) Droomvrouwtje
6) -ophelia-
7) Buuf
8) Kyara

Groep 3:
1) pvoesss
2) twinkly
3) DML
4) liedje backstage
5) susie
6) yppy
7) miss_sly
8) wickie

Groep 4:
1) Taartjesfee
2) ET
3) Evenstar
4) Innepin
5) Moussy
6) Spuuglokje
7) xxxkarinxxx
8) mijsje

Groep 5:
1) soempie
2) bellelena
3) Barreltje
4) Troel
5) Becky27
6) Beessie-Jen
7) Muks
8) Ynske

Groep 6:
1) Reilain
2) Lijnloos
3) geppie
4) Keshet
5) HandigeHarriët
6) Faja-Lobi
7) Solagratia
8) Gerberaatje

Groep 7:
1) Ymme
2) Klumsy
3) Sonnetje85
4) Draculettetje
5) Bar
6) SB
7) Mariyette
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_109786141
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 22:51 schreef moussy het volgende:
Ik heb een extra pagina gemaakt nanananaaanaaaaaaaaaa!
en een nieuw topic :+
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † zondag 1 april 2012 @ 22:59:08 #3
7074 moussy
kuttekop
pi_109786335
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 22:54 schreef snoopy het volgende:

[..]

en een nieuw topic :+
ja, nanananananaaaaaaaaaaaa!!
pi_109786520
ik heb ook een extra pagina gejat, dit ivm de onbruikbaarheid van de achterkant van mijn laatste pagina :')
pi_109786806
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 23:03 schreef Kleurdoos het volgende:
ik heb ook een extra pagina gejat, dit ivm de onbruikbaarheid van de achterkant van mijn laatste pagina :')
Ach, als het nog enigszins een pagina te noemen is ka de volgende er toch gewoon haar 'werkje' tegenaan plakken?

Ik heb hier, speciaal voor dit projectje, gesso staan. Is prima te gebruiken als een soort tip-ex voor hele grote oppervlakken en ik smeer het als basis op een pagina waarop ik veel verf, inkt of lijm ga gebruiken. Geeft een extra stevige ondergrond die ook geen kleurtjes doorlaat naar de achterkant van de pagina/
pi_109786942
oh oh gesso :D
pi_109787260
quote:
14s.gif Op zondag 1 april 2012 23:11 schreef snoopy het volgende:
oh oh gesso :D
_O- Maar dan krijtwit en niet (zonnebank)bruin
pi_109787511
OMG :X HET BOEKJE IS IN DE FIK GEVLOGEN
kutgourmet, stond een waxielichtje naast voor de gezelligheid OMGOMG :X ;(
  † In Memoriam † zondag 1 april 2012 @ 23:24:45 #9
7074 moussy
kuttekop
pi_109787547
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 23:24 schreef Kleurdoos het volgende:
:o !!

Gesso schijn je bij de action te kunnen kopen, nooit gezien..
pi_109787569
quote:
Je dacht ik maak nog net even gebruik van de laatste 36 minuten van de dag of ben ik onterecht in de lach geschoten en ben je serieus?

In het laatste geval :o
  zondag 1 april 2012 @ 23:25:41 #11
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_109787588
quote:
:D
Ik denk dat je wel klaar bent voor wreck this journal :P
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_109787606
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 23:24 schreef moussy het volgende:

[..]

:o !!

Gesso schijn je bij de action te kunnen kopen, nooit gezien..
Daar heb ik het ook vandaan ja. Echt heerlijk spul. Het zit nu al op 4 van de 8 pagina's van mijn eigen boekje. En op de kaft.
pi_109787623
O wat erg :X :X :X en water eroverheen hielp ook weinig, t smeult nu na, maar die kaft was geplastificeerd enzo :X :'(
  † In Memoriam † zondag 1 april 2012 @ 23:26:51 #14
7074 moussy
kuttekop
pi_109787659
tis bijna 2 april hoor!
  † In Memoriam † zondag 1 april 2012 @ 23:27:18 #15
7074 moussy
kuttekop
pi_109787679
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 23:26 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Daar heb ik het ook vandaan ja. Echt heerlijk spul. Het zit nu al op 4 van de 8 pagina's van mijn eigen boekje. En op de kaft.
Serieus? Moet ik toch eens beter kijken dan, bij de schilderprul?
pi_109787680
Nouja, het is iig gelukt om Moussy 'omg jebentzostomcraquenagellakFAIL'erin te laten lopen

:+
  † In Memoriam † zondag 1 april 2012 @ 23:27:45 #17
7074 moussy
kuttekop
pi_109787707
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 23:27 schreef Kleurdoos het volgende:
Nouja, het is iig gelukt om Moussy 'omg jebentzostomcraquenagellakFAIL'erin te laten lopen

FAIL!!! :P
pi_109787733
je bent zelf veel.
  † In Memoriam † zondag 1 april 2012 @ 23:28:54 #19
7074 moussy
kuttekop
pi_109787759
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 23:28 schreef Kleurdoos het volgende:
je bent zelf veel.
ja, al járen, das mn dubbelbelegde kont O+
pi_109787833
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 23:27 schreef moussy het volgende:

[..]

Serieus? Moet ik toch eens beter kijken dan, bij de schilderprul?
Yup. In een tube Daarom keek ik er ook steeds overheen, ik was steeds op zoek naar een pot.

Voor bepaalde dingen gebruik ik echter toch liever een wat duurdere, die zijn vaak wat dikker, Kan je het namelijk ook meteen als moldingpaste gebruiken. Ik heb nu zitten kutten met dikke lagen opbrengen, drogen met mijn heatgun, nieuwe laag erop, weer heatgun, bubbeltjes omdat ik te lang mijn heatgun erop hield...
pi_109787894
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 23:28 schreef moussy het volgende:

[..]

ja, al járen, das mn dubbelbelegde kont O+
met krakjes? O+

bedtijd hier
ajeto
pi_109787917
  † In Memoriam † zondag 1 april 2012 @ 23:33:12 #23
7074 moussy
kuttekop
pi_109787988
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 23:30 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Yup. In een tube Daarom keek ik er ook steeds overheen, ik was steeds op zoek naar een pot.

Voor bepaalde dingen gebruik ik echter toch liever een wat duurdere, die zijn vaak wat dikker, Kan je het namelijk ook meteen als moldingpaste gebruiken. Ik heb nu zitten kutten met dikke lagen opbrengen, drogen met mijn heatgun, nieuwe laag erop, weer heatgun, bubbeltjes omdat ik te lang mijn heatgun erop hield...
maizena er door roeren om het dikker te maken :)
  † In Memoriam † zondag 1 april 2012 @ 23:33:24 #24
7074 moussy
kuttekop
pi_109788002
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 23:31 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

met krakjes? O+

bedtijd hier
ajeto
1 grote krak O+
pi_109788104
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 23:33 schreef moussy het volgende:

[..]

maizena er door roeren om het dikker te maken :)
Huh, maizena werkt toch alleen bindend als het heeft gekookt?

In dat geval zou ik er natuurlijk wel JBPM door kunnen doen. Dat bindt ook in koude toestand.

Oooohhh, nu wel ideetjes voor andere mengseltjes. Dank je voor de inspiratie Moussy O+
pi_109788309
haai! *inlezen gaat *
  maandag 2 april 2012 @ 07:10:52 #27
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_109792688
Elmo, kan je mij je adres nog PM-en? Komt het boekje ab het Kleurdoos je kant op!
Oude (on)bekende.
  maandag 2 april 2012 @ 07:46:48 #28
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_109792871
Gesso ligt ook bij Xenos :Y
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_109792881
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 23:27 schreef Kleurdoos het volgende:

grrrr.... ik trapte er ook in al is het al 2 april, nog niet wakker enzo...... akelige! Hahaha!
pi_109792894
Kleurdoos wil je nog ff je adres PMen, kan het briefje niet vinden. Bij PM hoef ik het over 2 weken niet nog een keer te vragen.......
pi_109795958
Het boekje van BE is weer onderweg naar de volgende, paste net door de brievenbus dus wellicht dat die de volgende keer open verstuurd moet worden :)
pi_109796228
Poepzooi :X sorry sorry Simmu, de kat hier heeft net aan 1 lintje zitten knagen van je boekje, ik had hem nog even op de verzend-envelop liggen.
Lint is niet door gelukkig, er kan nog wel gewoon een mooie strik in om het boekje dicht te doen
Nogmaals sorry ;(
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_109796619
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:54 schreef Poppejans het volgende:
Poepzooi :X sorry sorry Simmu, de kat hier heeft net aan 1 lintje zitten knagen van je boekje, ik had hem nog even op de verzend-envelop liggen.
Lint is niet door gelukkig, er kan nog wel gewoon een mooie strik in om het boekje dicht te doen
Nogmaals sorry ;(
Datt soort dingen geven toch juist extra karakter? Vind ik dan tenminste. Maarja, ik hou dan ook van vintage en Shabby Chic enzo.

Edit: ik snap nu dat het gaat om iets dat niet door jou is toegevoegd aan het boekje. Dan begrijp ik nog beter waarom je 'sorry' zegt.
pi_109796710

poppejans, zou jij nog een keertje foto's kunnen trekken. ik had hier een woopsie die ik pas merkte toen ik de boel al op de post had gedaan (iets met foto is geen filmpje :@ ik heb wel screenshots kunnen trekken, maar die zijn niet zo scherp blijkt )
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_109796851
Envelop is net al onderweg gegaan Simmu! sorry
Was het ook de bedoeling van je eigen pagina's ook foto's te maken dan? Dat heb ik ook niet gedaan bij die van mezelf
.Wel van de bladzijdes die ik gemaakt heb voor jou, mocht het hele boekje uiteindelijk nooit meer bij je terugkomen, maar we gaan er niet vanuit dat die foto's nodig zijn :)
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_109796917
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:06 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Datt soort dingen geven toch juist extra karakter? Vind ik dan tenminste. Maarja, ik hou dan ook van vintage en Shabby Chic enzo.

Edit: ik snap nu dat het gaat om iets dat niet door jou is toegevoegd aan het boekje. Dan begrijp ik nog beter waarom je 'sorry' zegt.
Ja knap lullig :@ had ik het echt de volle 2 weken heel hoog achter gesloten deuren weggelegd verdorie
  maandag 2 april 2012 @ 11:38:53 #37
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_109797849
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 07:10 schreef Mevr_Mus het volgende:
Elmo, kan je mij je adres nog PM-en? Komt het boekje ab het Kleurdoos je kant op!
Done!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_109797949
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:54 schreef Poppejans het volgende:
Nogmaals sorry ;(
joh! ik heb meters en meters nog van dat lint, dat boeit toch niet :*
als het niet meer past doet iemand er heus wel een ander lintje doorheen. hoeft niet hoor, zolang het past! ik vind het wel geinig dat de kat van poppejans ook meegeholpen heeft :P
pi_109797993
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:13 schreef Poppejans het volgende:
Envelop is net al onderweg gegaan Simmu! sorry
Was het ook de bedoeling van je eigen pagina's ook foto's te maken dan? Dat heb ik ook niet gedaan bij die van mezelf
.Wel van de bladzijdes die ik gemaakt heb voor jou, mocht het hele boekje uiteindelijk nooit meer bij je terugkomen, maar we gaan er niet vanuit dat die foto's nodig zijn :)
ow, en foto's van wat je morgen gaat krijgen bedoel ik ;)
ik heb filmpjes, we moeten foto's :')
pi_109798001
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:41 schreef simmu het volgende:

[..]
ik vind het wel geinig dat de kat van poppejans ook meegeholpen heeft :P
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_109798051
Ik heb wat vertraging opgelopen door zwangere acties. Afgestemd met Mignonne en 't was geen enkel probleem gelukkig. Elmo weet 't ook en die houdt de sneakpeeks nog even tegoed.
pi_109798205
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:41 schreef simmu het volgende:

[..]

joh! ik heb meters en meters nog van dat lint, dat boeit toch niet :*
als het niet meer past doet iemand er heus wel een ander lintje doorheen. hoeft niet hoor, zolang het past! ik vind het wel geinig dat de kat van poppejans ook meegeholpen heeft :P
Pff *zucht van verlichting slaakt* je reageerde niet op mn post dacht ik, dus ik dacht echt dat je boos was...
en Duvel (de kat) is nu aan de paaseieren aan de paastak begonnen, daar zitten zaten ook van die mooie lintjes aan :(

En ik zal jouw bladzijdes voor Kyara meteen effe op de foto zetten als ik boekje ontvang ^O^
pi_109798389
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:47 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Pff *zucht van verlichting slaakt* je reageerde niet op mn post dacht ik, dus ik dacht echt dat je boos was...
en Duvel (de kat) is nu aan de paaseieren aan de paastak begonnen, daar zitten zaten ook van die mooie lintjes aan :(

En ik zal jouw bladzijdes voor Kyara meteen effe op de foto zetten als ik boekje ontvang ^O^
ik was gewoon ff ravi van de psz afhalen :) dus maar half half mijn aandacht erbij, want ff spitsuur hier, sorrie :*

tis dat ik tot nu toe geen succes geboekt heb bij het klutselen van een lintjesspeelstok voor de onzen, anders had je hem gekregen :P maar het was geen succes. mijnessen wisten het ding op te vreten :')

en thanx voor het maken van de foto's, hopelijk morgen grmbl post!!!

[ Bericht 7% gewijzigd door simmu op 02-04-2012 12:07:59 ]
pi_109798662
Waar kun je dat masking tape (? heet dat zo) kopen en/of bestellen.
Ik mis echt een hoop frutsels om er iets leuks van te maken.
Nu gaat het om mijn eigen pagina's, maar die van een ander wil ik toch wel wat leuker maken zeg maar...
pi_109800022
Ymme, ik heb deze gisteravond gevonden... daar ga ik zo wat van die zut bestellen... Er zit hier helaas geen action in de buurt, vandaar dat ik het zo doe denk ik.
http://www.zilte.nl/masking-tape.html
  Moderator maandag 2 april 2012 @ 13:06:05 #46
5428 crew  miss_sly
pi_109801026
hier ook een oeps-momentje :@
Alles mooi op tijd af, sneak-foto's gemaakt en op de post. Het is dus al weg, maar ik ben vergeten de foto's van de pagina's te maken. wickie, kun jij die foto's maken, please?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 2 april 2012 @ 13:11:56 #47
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_109801213
oh k*t! :o ik wist dat ik iets vergeten was! Kyara, kan jij nog foto's maken van de bladzijdes? Just in case?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Moderator maandag 2 april 2012 @ 13:13:57 #48
5428 crew  miss_sly
pi_109801280
wat fijn dat ik niet de enige ben :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_109801622
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 13:13 schreef miss_sly het volgende:
wat fijn dat ik niet de enige ben :D
ik ben de enige die er filmpjes van gemaakt heeft :P
pi_109801648
Het boekje is klaar om verzonden te worden.
Niet mooi en lang niet zo creatief als wat ik hier voorbij hem zien komen.
Het moest even snel ;( . Maar voor de boekjes van andere neem ik uiteraard de tijd en zorg ik dat ik andere lijm heb! Niet de goedkope kinderlijm die ik nu gebruikt hebt. Zooi!
En ik ga even op zoek naar leuke frutsels en masking tape!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')