hoi, trouwen? (hebben dezelfde geboortedag trouwens, gefeliciteerd, is n toffe dag)quote:Op zondag 1 april 2012 16:50 schreef saaw het volgende:
Zou sowieso voor die studie gaan als dat is wat je wil. Als je relatie goed in elkaar zit overleef je die tijd wel (zeg niet dat het makkelijk is, maar het kan best) en zie je daarna wel weer verder.
Wat zegt je partner erover? Ik zou persoonlijk nooit degene willen zijn die mijn vriend zijn toekomstplannen in de weg staat. Al wil hij een paar jaar in een ander lang werken/studeren, we bedenken wel een manier om daar samen doorheen te komen.
Wat je zegt ben ik het mee eens. Ik kwam ook redelijk laconiek aan met 'dan zien we elkaar toch gewoon in de weekenden, moet te doen zijn'. Bleek mijn partner iets anders over te denken, en gaf te kennen daar veel meer moeite mee te hebben.quote:Op zondag 1 april 2012 16:50 schreef saaw het volgende:
Zou sowieso voor die studie gaan als dat is wat je wil. Als je relatie goed in elkaar zit overleef je die tijd wel (zeg niet dat het makkelijk is, maar het kan best) en zie je daarna wel weer verder.
Wat zegt je partner erover? Ik zou persoonlijk nooit degene willen zijn die mijn vriend zijn toekomstplannen in de weg staat. Al wil hij een paar jaar in een ander lang werken/studeren, we bedenken wel een manier om daar samen doorheen te komen.
Maar dan worden we beiden volledig onttrokken aan het studentenleven. Dan lijkt ergens tussenin wonen mij totaal niet praktisch. Dat is niet een afweging met betrekking tot hoe lief je je relatie hebt, dat is gewoon heel praktisch bekeken.quote:Op zondag 1 april 2012 17:10 schreef Joe-Momma het volgende:
Waarom niet samen ergens tussen Groningen en Nijmegen wonen?
Als de relatie jullie lief is?
De studie is overigens wel belangrijk met het oogpunt op de toekomst.
Ik 18, partner 20. De oplossingen die jij aandraagt heb ik al overwogen, en gaat niet werken. Samen in Nijmegen wonen gaat niet omdat partner studeert in Leeuwarden, deeltijdstudie is onbetaalbaar geworden door langstudeerboete, heen en weer reizen is gewoon niet te doen en echt soortgelijke studies zijn er niet hier.quote:Op zondag 1 april 2012 17:34 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Afhankelijk van jullie leeftijd natuurlijk, als je 18 bent zeg ik studie.
Anders zou ik toch een manier zoeken om samen hier door te komen, samen in nijmegen gaan wonen bijvoorbeeld. Of een deeltijd studie gaan doen, en toch heen en weer reizen. Of een soortgelijke studie dichterbij zoeken.... etc.
Je kunt het altijd proberen.quote:Op zondag 1 april 2012 17:37 schreef probeer het volgende:
[..]
hoi, trouwen? (hebben dezelfde geboortedag trouwens, gefeliciteerd, is n toffe dag)
Och en dan al samenwonen? wat schattig.quote:Op zondag 1 april 2012 17:44 schreef Panic. het volgende:
Ik 18, partner 20. De oplossingen die jij aandraagt heb ik al overwogen, en gaat niet werken. Samen in Nijmegen wonen gaat niet omdat partner studeert in Leeuwarden, deeltijdstudie is onbetaalbaar geworden door langstudeerboete, heen en weer reizen is gewoon niet te doen en echt soortgelijke studies zijn er niet hier.
Oh, op die leeftijd zou ik zéker voor de studie gaan.quote:Op zondag 1 april 2012 17:44 schreef Panic. het volgende:
[..]
Ik 18, partner 20. De oplossingen die jij aandraagt heb ik al overwogen, en gaat niet werken. Samen in Nijmegen wonen gaat niet omdat partner studeert in Leeuwarden, deeltijdstudie is onbetaalbaar geworden door langstudeerboete, heen en weer reizen is gewoon niet te doen en echt soortgelijke studies zijn er niet hier.
quote:Op zondag 1 april 2012 17:37 schreef probeer het volgende:
hoi, trouwen? (hebben dezelfde geboortedag trouwens, gefeliciteerd, is n toffe dag)
Nog maar eens over hebben samen dus. Als je partner het echt onoverkomelijk vindt en jou voor de keus zet tussen relatie en studie zou ik het sowieso wel weten.quote:Op zondag 1 april 2012 17:44 schreef Panic. het volgende:
[..]
Wat je zegt ben ik het mee eens. Ik kwam ook redelijk laconiek aan met 'dan zien we elkaar toch gewoon in de weekenden, moet te doen zijn'. Bleek mijn partner iets anders over te denken, en gaf te kennen daar veel meer moeite mee te hebben.
Ja, heel schattig.quote:Op zondag 1 april 2012 17:46 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Och en dan al samenwonen? wat schattig.
Lekker gaan studeren, die relatie komt nog wel een keer.
(hoezo is deeltijdstuderen zoveel duurder dan een voltijdstudie?die volg ik ff niet hoor).
Ik begrijp wat je zegt, maar dat maakt het niet minder lastig allemaal. Ik heb een hele gelukkige relatie, dat maakt het zo moeilijk.quote:Op zondag 1 april 2012 17:52 schreef Avey het volgende:
Op je 18e gaan samenwonen is sowieso wat vroeg. Je gaat dus net beginnen met studeren, dat is juist de tijd om jezelf volledig te ontwikkelen.
Ik heb daar wel rekening mee gehouden. Ik kan het wel alleen betalen allemaal, alleen mijn partner niet.quote:Op zondag 1 april 2012 17:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Oh, op die leeftijd zou ik zéker voor de studie gaan.
Ik snap alleen niet waarom jullie zo jong al in een huis zijn gaan wonen dat jullie alleen samen kunnen bekostigen
Ik heb wel eens hetzelfde opgemerkt als jij, alleen toen gaf mijn partner te kennen dat hij mij nooit tegen zou houden. Alleen wel dat hij het ondraaglijk moeilijk zou vinden allemaal. Ik word dus wel gesteund in mijn overwegingen.quote:Op zondag 1 april 2012 18:34 schreef saaw het volgende:
[..]
[..]
Nog maar eens over hebben samen dus. Als je partner het echt onoverkomelijk vindt en jou voor de keus zet tussen relatie en studie zou ik het sowieso wel weten.
Samen een relatie hebben is in mijn ogen meer dan alleen maar de leuke dingen delen, ook de moeilijke beslissingen en eventuele lastige gevolgen van deze beslissingen moet je samen maken. Als dat niet gaat lijkt het mij niet een al te beste relatie, maar dat moet je voor jezelf uitmaken natuurlijk.
Ik bekijk de dingen graag rationeel en zoals het is.quote:Op zondag 1 april 2012 18:34 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
Als je het zo droogjes ervaart als je het neerpent kun je de relatie sowieso wel beeindigen denk ik.
Oh je bent 18 ook nog. Waar hebben we het over.
Gewoon gemotiveerd bezig gaan en dus geen vertraging gaan oplopen dus. Niet zo moeilijk doen. Of je moet echt denken dat je het niveau niet aankan, maar dan zou ik ook niet aan een voltijd studie beginnen.quote:Op zondag 1 april 2012 19:18 schreef Panic. het volgende:
Deeltijdstudies zijn inmiddels ook onderhavig aan de langstudeerboete. Gezien het gemiddelde van zes jaar om een deeltijdstudie af te ronden zit je dan jaren lang vast aan een verhoogd collegegeldtarief.
Slim van jou, niet slim van hem. Maar daar zou ik je studie in ieder geval niet om laten schieten, er zijn genoeg kamers te vinden in Leeuwarden waar hij z'n studententijd kan doorbrengen. En Nijmegen - Leeuwarden is nou ook weer niet zo'n enorme afstand dat je elkaar nooit kunt zien.quote:Op zondag 1 april 2012 19:18 schreef Panic. het volgende:
[..]
Ik heb daar wel rekening mee gehouden. Ik kan het wel alleen betalen allemaal, alleen mijn partner niet.
Je mag wel een mening hebben, maar je moet een ander niet tegenhouden vind ik (en blijkbaar meerdere mensen met mij). Als mijn partner iets wil doen dat hij heel erg leuk vindt dan moet hij dat vooral doen en zoeken we wel een oplossing die voor ons allebei werkt. Waar een wil is is een weg.quote:Op zondag 1 april 2012 20:43 schreef dawg het volgende:
en dan dat geblaat dat je je partner niet in de weg mag staan.alsof je geen mening mag hebben over wat je partner doet tijdens de relatie.
dus dan is de mening van de partner bij voorbaat al nutteloos. je mag hem/haar immers niet in de weg staan.quote:Op zondag 1 april 2012 20:47 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je mag wel een mening hebben, maar je moet een ander niet tegenhouden vind ik (en blijkbaar meerdere mensen met mij). Als mijn partner iets wil doen dat hij heel erg leuk vindt dan moet hij dat vooral doen en zoeken we wel een oplossing die voor ons allebei werkt. Waar een wil is is een weg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |