abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109767317
Ik woon en studeer momenteel in Groningen. Ook woon ik inmiddels een half jaar samen en tikt de relatiemeter bijna de stand aan van drie jaar. Onverhoopt is er een studie op mijn pad gekomen die mij erg leuk lijkt. In Nijmegen, wel te verstaan. Dat is twee uur en twintig minuten in de trein vanaf Groningen, dus heen en weer reizen is niet te doen en moet ik, volgens mij, ook helemaal niet willen. Toch is mijn partner (begrijpelijk) niet erg blij met dit verhaal. We hebben een mooi huis wat hij in zijn eentje nooit kan bekostigen, dus moeten ook hij terug naar het wonen in een kamer. Naast de praktische zaak van huisvesting is er natuurlijk de verschrikkelijke impact die het zal hebben op onze relatie. Van altijd bij elkaar zijn terug naar een relatie op weekendbasis, waar hij vaak zaterdags ook nog moet werken. Na drie jaar relatie is mijn roze bril al een tijdje af, en ik weet gewoon dat dit een enorme impact op onze relatie zal hebben en ook het einde kan betekenen van de relatie, mocht ik besluiten die studie te gaan doen.

Wat zouden jullie doen?
pi_109767357
Studie=Toekomst.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  zondag 1 april 2012 @ 16:10:30 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109767453
Studie, daar heb jij jouw hele leven wat aan terwijl het maar de vraag is of je voor altijd bij jouw huidige partner blijft
  zondag 1 april 2012 @ 16:21:48 #5
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_109767902
Studie.
  zondag 1 april 2012 @ 16:50:13 #6
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_109769152
Zou sowieso voor die studie gaan als dat is wat je wil. Als je relatie goed in elkaar zit overleef je die tijd wel (zeg niet dat het makkelijk is, maar het kan best) en zie je daarna wel weer verder.

Wat zegt je partner erover? Ik zou persoonlijk nooit degene willen zijn die mijn vriend zijn toekomstplannen in de weg staat. Al wil hij een paar jaar in een ander lang werken/studeren, we bedenken wel een manier om daar samen doorheen te komen.
an urge to help mankind overcomes me
pi_109769207
Studie, Immers je relatie kan altijd mis gaan. En dan is het erg handig als je wel een goede studie hebt gehad waar je een goede baan bij kan krijgen.
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 1 april 2012 @ 17:10:38 #8
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_109769935
Waarom niet samen ergens tussen Groningen en Nijmegen wonen?

Als de relatie jullie lief is?

De studie is overigens wel belangrijk met het oogpunt op de toekomst.
pi_109770790
Afhankelijk van jullie leeftijd natuurlijk, als je 18 bent zeg ik studie.

Anders zou ik toch een manier zoeken om samen hier door te komen, samen in nijmegen gaan wonen bijvoorbeeld. Of een deeltijd studie gaan doen, en toch heen en weer reizen. Of een soortgelijke studie dichterbij zoeken.... etc.
pi_109770942
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:50 schreef saaw het volgende:
Zou sowieso voor die studie gaan als dat is wat je wil. Als je relatie goed in elkaar zit overleef je die tijd wel (zeg niet dat het makkelijk is, maar het kan best) en zie je daarna wel weer verder.

Wat zegt je partner erover? Ik zou persoonlijk nooit degene willen zijn die mijn vriend zijn toekomstplannen in de weg staat. Al wil hij een paar jaar in een ander lang werken/studeren, we bedenken wel een manier om daar samen doorheen te komen.
hoi, trouwen? (hebben dezelfde geboortedag trouwens, gefeliciteerd, is n toffe dag)
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 1 april 2012 @ 17:41:55 #11
279841 Avey
Blossom!
pi_109771074
Studie, uiteraard.
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
pi_109771162
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:50 schreef saaw het volgende:

Wat je zegt ben ik het mee eens. Ik kwam ook redelijk laconiek aan met 'dan zien we elkaar toch gewoon in de weekenden, moet te doen zijn'. Bleek mijn partner iets anders over te denken, en gaf te kennen daar veel meer moeite mee te hebben.

quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2012 17:10 schreef Joe-Momma het volgende:
Waarom niet samen ergens tussen Groningen en Nijmegen wonen?

Als de relatie jullie lief is?

De studie is overigens wel belangrijk met het oogpunt op de toekomst.
Maar dan worden we beiden volledig onttrokken aan het studentenleven. Dan lijkt ergens tussenin wonen mij totaal niet praktisch. Dat is niet een afweging met betrekking tot hoe lief je je relatie hebt, dat is gewoon heel praktisch bekeken.

quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 17:34 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Afhankelijk van jullie leeftijd natuurlijk, als je 18 bent zeg ik studie.

Anders zou ik toch een manier zoeken om samen hier door te komen, samen in nijmegen gaan wonen bijvoorbeeld. Of een deeltijd studie gaan doen, en toch heen en weer reizen. Of een soortgelijke studie dichterbij zoeken.... etc.
Ik 18, partner 20. De oplossingen die jij aandraagt heb ik al overwogen, en gaat niet werken. Samen in Nijmegen wonen gaat niet omdat partner studeert in Leeuwarden, deeltijdstudie is onbetaalbaar geworden door langstudeerboete, heen en weer reizen is gewoon niet te doen en echt soortgelijke studies zijn er niet hier.
  zondag 1 april 2012 @ 17:44:32 #13
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_109771167
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 17:37 schreef probeer het volgende:

[..]

hoi, trouwen? (hebben dezelfde geboortedag trouwens, gefeliciteerd, is n toffe dag)
Je kunt het altijd proberen.
pi_109771246
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 17:44 schreef Panic. het volgende:
Ik 18, partner 20. De oplossingen die jij aandraagt heb ik al overwogen, en gaat niet werken. Samen in Nijmegen wonen gaat niet omdat partner studeert in Leeuwarden, deeltijdstudie is onbetaalbaar geworden door langstudeerboete, heen en weer reizen is gewoon niet te doen en echt soortgelijke studies zijn er niet hier.
Och en dan al samenwonen? wat schattig.

Lekker gaan studeren, die relatie komt nog wel een keer.

(hoezo is deeltijdstuderen zoveel duurder dan een voltijdstudie? :{ die volg ik ff niet hoor).

[ Bericht 11% gewijzigd door LilDutchPrincess op 01-04-2012 17:54:21 ]
  zondag 1 april 2012 @ 17:52:09 #15
279841 Avey
Blossom!
pi_109771436
Op je 18e gaan samenwonen is sowieso wat vroeg. Je gaat dus net beginnen met studeren, dat is juist de tijd om jezelf volledig te ontwikkelen.
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
  zondag 1 april 2012 @ 17:53:10 #16
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109771464
quote:

[..]

Oh, op die leeftijd zou ik zéker voor de studie gaan.

Ik snap alleen niet waarom jullie zo jong al in een huis zijn gaan wonen dat jullie alleen samen kunnen bekostigen :{
  zondag 1 april 2012 @ 18:34:17 #17
74276 saaw
pi_109772882
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 17:37 schreef probeer het volgende:
:D

quote:
[..]

Wat je zegt ben ik het mee eens. Ik kwam ook redelijk laconiek aan met 'dan zien we elkaar toch gewoon in de weekenden, moet te doen zijn'. Bleek mijn partner iets anders over te denken, en gaf te kennen daar veel meer moeite mee te hebben.
Nog maar eens over hebben samen dus. Als je partner het echt onoverkomelijk vindt en jou voor de keus zet tussen relatie en studie zou ik het sowieso wel weten.

Samen een relatie hebben is in mijn ogen meer dan alleen maar de leuke dingen delen, ook de moeilijke beslissingen en eventuele lastige gevolgen van deze beslissingen moet je samen maken. Als dat niet gaat lijkt het mij niet een al te beste relatie, maar dat moet je voor jezelf uitmaken natuurlijk.
  zondag 1 april 2012 @ 18:34:21 #18
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_109772885
Als je het zo droogjes ervaart als je het neerpent kun je de relatie sowieso wel beeindigen denk ik.

Oh je bent 18 ook nog. Waar hebben we het over.
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
pi_109774538
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 17:46 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Och en dan al samenwonen? wat schattig.

Lekker gaan studeren, die relatie komt nog wel een keer.

(hoezo is deeltijdstuderen zoveel duurder dan een voltijdstudie? :{ die volg ik ff niet hoor).
Ja, heel schattig. :+

Deeltijdstudies zijn inmiddels ook onderhavig aan de langstudeerboete. Gezien het gemiddelde van zes jaar om een deeltijdstudie af te ronden zit je dan jaren lang vast aan een verhoogd collegegeldtarief.

quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 17:52 schreef Avey het volgende:
Op je 18e gaan samenwonen is sowieso wat vroeg. Je gaat dus net beginnen met studeren, dat is juist de tijd om jezelf volledig te ontwikkelen.
Ik begrijp wat je zegt, maar dat maakt het niet minder lastig allemaal. Ik heb een hele gelukkige relatie, dat maakt het zo moeilijk.

quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 17:53 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Oh, op die leeftijd zou ik zéker voor de studie gaan.

Ik snap alleen niet waarom jullie zo jong al in een huis zijn gaan wonen dat jullie alleen samen kunnen bekostigen :{
Ik heb daar wel rekening mee gehouden. Ik kan het wel alleen betalen allemaal, alleen mijn partner niet.

quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 18:34 schreef saaw het volgende:

[..]

:D

[..]

Nog maar eens over hebben samen dus. Als je partner het echt onoverkomelijk vindt en jou voor de keus zet tussen relatie en studie zou ik het sowieso wel weten.

Samen een relatie hebben is in mijn ogen meer dan alleen maar de leuke dingen delen, ook de moeilijke beslissingen en eventuele lastige gevolgen van deze beslissingen moet je samen maken. Als dat niet gaat lijkt het mij niet een al te beste relatie, maar dat moet je voor jezelf uitmaken natuurlijk.
Ik heb wel eens hetzelfde opgemerkt als jij, alleen toen gaf mijn partner te kennen dat hij mij nooit tegen zou houden. Alleen wel dat hij het ondraaglijk moeilijk zou vinden allemaal. Ik word dus wel gesteund in mijn overwegingen.

quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 18:34 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
Als je het zo droogjes ervaart als je het neerpent kun je de relatie sowieso wel beeindigen denk ik.

Oh je bent 18 ook nog. Waar hebben we het over.
Ik bekijk de dingen graag rationeel en zoals het is.

Dat laatste is natuurlijk bullshit.
  zondag 1 april 2012 @ 19:34:11 #20
74276 saaw
pi_109775119
Hardop zeggen dat je iets ondraaglijk moeilijk zou vinden voordat je het geprobeerd hebt is in mijn ogen niet echt een teken van steun.
'Het lijkt me zwaar maar je moet het zeker doen als dat is wat je echt wil, we komen er wel doorheen' lijkt me een meer gewenste uitspraak in dit geval.

Nog maar eens goed over kletsen dus.
pi_109778249
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 19:18 schreef Panic. het volgende:

Deeltijdstudies zijn inmiddels ook onderhavig aan de langstudeerboete. Gezien het gemiddelde van zes jaar om een deeltijdstudie af te ronden zit je dan jaren lang vast aan een verhoogd collegegeldtarief.

Gewoon gemotiveerd bezig gaan en dus geen vertraging gaan oplopen dus. Niet zo moeilijk doen. Of je moet echt denken dat je het niveau niet aankan, maar dan zou ik ook niet aan een voltijd studie beginnen.
pi_109778404
dit topic is het argument om geen partner met ambitie te hebben. wat voor kans er ook voorbij komt, de partner delft het onderspit. :7

schokkend trouwens, het gemak waarmee een lange relatie aan de kant wordt gezet voor een kans waarvan niet zeker is of het wel een echte kans is.

en dan dat geblaat dat je je partner niet in de weg mag staan. :') alsof je geen mening mag hebben over wat je partner doet tijdens de relatie. :')

zo. :7
  zondag 1 april 2012 @ 20:46:21 #23
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109778622
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 19:18 schreef Panic. het volgende:

[..]

Ik heb daar wel rekening mee gehouden. Ik kan het wel alleen betalen allemaal, alleen mijn partner niet.

Slim van jou, niet slim van hem. Maar daar zou ik je studie in ieder geval niet om laten schieten, er zijn genoeg kamers te vinden in Leeuwarden waar hij z'n studententijd kan doorbrengen. En Nijmegen - Leeuwarden is nou ook weer niet zo'n enorme afstand dat je elkaar nooit kunt zien.
  zondag 1 april 2012 @ 20:47:37 #24
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109778714
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 20:43 schreef dawg het volgende:
en dan dat geblaat dat je je partner niet in de weg mag staan. :') alsof je geen mening mag hebben over wat je partner doet tijdens de relatie. :')
Je mag wel een mening hebben, maar je moet een ander niet tegenhouden vind ik (en blijkbaar meerdere mensen met mij). Als mijn partner iets wil doen dat hij heel erg leuk vindt dan moet hij dat vooral doen en zoeken we wel een oplossing die voor ons allebei werkt. Waar een wil is is een weg.
pi_109778964
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 20:47 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Je mag wel een mening hebben, maar je moet een ander niet tegenhouden vind ik (en blijkbaar meerdere mensen met mij). Als mijn partner iets wil doen dat hij heel erg leuk vindt dan moet hij dat vooral doen en zoeken we wel een oplossing die voor ons allebei werkt. Waar een wil is is een weg.
dus dan is de mening van de partner bij voorbaat al nutteloos. je mag hem/haar immers niet in de weg staan.

wat een redenatie. onbegrijpelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')