Omdat je van hem houdt en je hele leven bij hem wilt blijven en dat nu wilt bevestigen voor al je familie en vrienden.quote:Op zondag 1 april 2012 13:55 schreef PriemGirl het volgende:
Oei... das minder unf....
Pfff... "waarom trouwen"
Omdat het kan; zal vast niet het goeie antwoord zijn
Ik ben mijn antwoord van een site aan het plukkenquote:Op zondag 1 april 2012 13:57 schreef AlbinoBambi het volgende:
[..]
Omdat je van hem houdt en je hele leven bij hem wilt blijven en dat nu wilt bevestigen voor al je familie en vrienden.
Zolang het maar waar is hoef je het niet zelf geschreven te hebben toch.quote:Op zondag 1 april 2012 13:59 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Ik ben mijn antwoord van een site aan het plukken
Morantisch I iz![]()
quote:Op zondag 1 april 2012 14:00 schreef PriemGirl het volgende:
Het grappig is dat die site waar ik op zit; alleen maar ads heeft van 'scheiden? Zoekt u een goede adviseur; kijk dan op www.scheidingcentrum.nl'![]()
![]()
Peheheh vannacht - toen cif zo vreselijk melig en irritant was - vroeg ie nog of ik nog wel met hem wilde trouwen of dat ik langere bedenktijd nodig had. Ik heb maar gezegd dat ie vandaag nog maar eens die vraag moest stellenquote:Op zondag 1 april 2012 14:00 schreef AlbinoBambi het volgende:
[..]
Zolang het maar waar is hoef je het niet zelf geschreven te hebben toch.
Mwehe. Net alsof je na al dat gedoe nu nog zou zeggen, oh nee, doe toch maar niet. Daarvoor is toch al veelsteveel geregeld man.quote:Op zondag 1 april 2012 14:01 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Peheheh vannacht - toen cif zo vreselijk melig en irritant was - vroeg ie nog of ik nog wel met hem wilde trouwen of dat ik langere bedenktijd nodig had. Ik heb maar gezegd dat ie vandaag nog maar eens die vraag moest stellen
............... dusquote:Op zondag 1 april 2012 14:00 schreef AlbinoBambi het volgende:
Ik zie mezelf er nog wel voor aan om dan ook op te schrijven: omdat we dan pas mogen samenwonen, seks hebben en babies krijgen.
Ga je ook echt eerst trouwen voor je gaat samenwonen?quote:Op zondag 1 april 2012 14:00 schreef AlbinoBambi het volgende:
Ik zie mezelf er nog wel voor aan om dan ook op te schrijven: omdat we dan pas mogen samenwonen, seks hebben en babies krijgen.
Dat zou ik dus echt nooit doen, kom je er dan pas achter wat voor lul het is of hoe irritant hij is bij wijze vanquote:Op zondag 1 april 2012 14:09 schreef Joysa het volgende:
[..]
Ga je ook echt eerst trouwen voor je gaat samenwonen?
Ja nou dat dus.. Daarom was ik verbaasdquote:Op zondag 1 april 2012 14:10 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Dat zou ik dus echt nooit doen, kom je er dan pas achter wat voor lul het is of hoe irritant hij is bij wijze van
Vorige week kreeg ik nog van iemand te horen dat ze uit elkaar zijn gegaan net voor ze gingen trouwen... Uitnodigingen en alles was al verstuurdquote:Op zondag 1 april 2012 14:05 schreef AlbinoBambi het volgende:
[..]
Mwehe. Net alsof je na al dat gedoe nu nog zou zeggen, oh nee, doe toch maar niet. Daarvoor is toch al veelsteveel geregeld man.
Beter dan na het trouwenquote:Op zondag 1 april 2012 14:12 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Vorige week kreeg ik nog van iemand te horen dat ze uit elkaar zijn gegaan net voor ze gingen trouwen... Uitnodigingen en alles was al verstuurd![]()
Lijkt me geen stevige relatie dan....
True ! Maar moet je eerst verloofd zijn om dat te ontdekkenquote:
Dat ben ik met je eensquote:Op zondag 1 april 2012 14:13 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
True ! Maar moet je eerst verloofd zijn om dat te ontdekkenMoet dan al veel langer iets heul erg fout gaan; lijkt me
Het mag niet... Vanuit de kerk gezien wordt dat in principe niet geaccepteerd. Kijk, ze zullen je niet meteen de kerk uit gooien, maar je kan wel een hoop gesprekken verwachten als je gaat samenwonen zonder te trouwen, en al helemaal als je dan ook nog kinderen krijgt. Dus vanuit mijn geloof mag het niet nee, en daarom zeg ik dat. Ik weet niet of ik persoonlijk er persé op tegen ben namelijk, want voor mij draait het geloof om iets heel anders dan om wat wel en niet 'mag'.quote:Op zondag 1 april 2012 14:08 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
............... dus
dat 'mag' niet, dat doe je voor jezelf lijkt me?
Ik bedoel, jij gelooft daar in, dat moet je zelf weten, maar dan moet je niet doen alsof het niet mag![]()
Dat is wel het idee ja. Maar ik heb nu niemand he, dus weet niet hoe ik dat zie tegen de tijd dat ik in een relatie zit.quote:Op zondag 1 april 2012 14:09 schreef Joysa het volgende:
[..]
Ga je ook echt eerst trouwen voor je gaat samenwonen?
En 'mogen'... wij trouwen niet voor de kerk hequote:Op zondag 1 april 2012 14:08 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
............... dus
dat 'mag' niet, dat doe je voor jezelf lijkt me?
Ik bedoel, jij gelooft daar in, dat moet je zelf weten, maar dan moet je niet doen alsof het niet mag![]()
Oh poeh. Dat hadden ze wel eerder mogen bedenken idd...quote:Op zondag 1 april 2012 14:12 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Vorige week kreeg ik nog van iemand te horen dat ze uit elkaar zijn gegaan net voor ze gingen trouwen... Uitnodigingen en alles was al verstuurd![]()
Lijkt me geen stevige relatie dan....
Ja maar niet elke kerk is zo... Mijn broer woonde ook eerst samen voor ze gingen trouwen. Pastoor had daar echt geen moeite mee. Wel als ze eerst kinderen hadden gehad en dán pas zouden trouwen. Dat was iets anders geweest.quote:Op zondag 1 april 2012 14:14 schreef AlbinoBambi het volgende:
[..]
Het mag niet... Vanuit de kerk gezien wordt dat in principe niet geaccepteerd. Kijk, ze zullen je niet meteen de kerk uit gooien, maar je kan wel een hoop gesprekken verwachten als je gaat samenwonen zonder te trouwen, en al helemaal als je dan ook nog kinderen krijgt. Dus vanuit mijn geloof mag het niet nee, en daarom zeg ik dat. Ik weet niet of ik persoonlijk er persé op tegen ben namelijk, want voor mij draait het geloof om iets heel anders dan om wat wel en niet 'mag'.
[..]
Dat is wel het idee ja. Maar ik heb nu niemand he, dus weet niet hoe ik dat zie tegen de tijd dat ik in een relatie zit.
Oh ga please eerst samenwonenquote:Op zondag 1 april 2012 14:14 schreef AlbinoBambi het volgende:
[..]
Het mag niet... Vanuit de kerk gezien wordt dat in principe niet geaccepteerd. Kijk, ze zullen je niet meteen de kerk uit gooien, maar je kan wel een hoop gesprekken verwachten als je gaat samenwonen zonder te trouwen, en al helemaal als je dan ook nog kinderen krijgt. Dus vanuit mijn geloof mag het niet nee, en daarom zeg ik dat. Ik weet niet of ik persoonlijk er persé op tegen ben namelijk, want voor mij draait het geloof om iets heel anders dan om wat wel en niet 'mag'.
[..]
Dat is wel het idee ja. Maar ik heb nu niemand he, dus weet niet hoe ik dat zie tegen de tijd dat ik in een relatie zit.
Dat weet ik. Elke kerk is anders, en er zit ook nogal verschil tussen de 'stromingen'. Maar zoals ik zei, ik zal er ook echt niet de kerk om uitgezet worden en ze worden er steeds flexibeler in, maar er zouden wel veel vragen zijn. En kinderen hebben buiten het huwelijk om is überhaupt niet de bedoeling idd.quote:Op zondag 1 april 2012 14:15 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Ja maar niet elke kerk is zo... Mijn broer woonde ook eerst samen voor ze gingen trouwen. Pastoor had daar echt geen moeite mee. Wel als ze eerst kinderen hadden gehad en dán pas zouden trouwen. Dat was iets anders geweest.
Eentje die heul goed bij jou pastquote:Op zondag 1 april 2012 14:17 schreef PriemGirl het volgende:
Lomp... lomp is een karaktereigenschap right??Ik zet die gewoon op mijn formulier
Whut? Onze kerk is gevuld met mensen die heel gelukkig zijn zonder dat ze eerst zijn gaan samenwonen. Ik zie niet in waarom ik dat niet zou kunnen.quote:
quote:Op zondag 1 april 2012 14:17 schreef PriemGirl het volgende:
Lomp... lomp is een karaktereigenschap right??Ik zet die gewoon op mijn formulier
Neeeheeeeee ik moet voor hem invullenquote:
Als jij dat denkt moet je niks zeggen idd.quote:Op zondag 1 april 2012 14:19 schreef Joysa het volgende:
lalala bambi ik zeg even niks anders gaat het fout
Ow voor hemquote:Op zondag 1 april 2012 14:20 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Neeeheeeeee ik moet voor hem invullen
Ik ben heul niet lompDirect.. ik zou me 'direct' noemen
Met een tikkie lomp... ok ok
![]()
Euh nee. Totáál niet hetzelfde. Maar goed; ik hoop dat je dat later dan zelf gaat ontdekken iigquote:Op zondag 1 april 2012 14:21 schreef AlbinoBambi het volgende:
[..]
Als jij dat denkt moet je niks zeggen idd.
Kijk, ik snap heel goed waarom mensen gaan samenwonen, en heb er ook helemaal niks op tegen. Maar ik denk dat ik op basis van samen op vakantie gaan, samen op huizen van ouders oid passen en weekenden bij elkaar doorbrengen zodat je niet op en neer hoeft te reizen, ook een heel redelijk idee kan krijgen van of dat goed gaat samen of niet.
Maar zoals ik zei, misschien zie ik dat weer heel anders op het moment dat i kin een serieuze relatie zit.
Ja nou ik kan me wel voorstellen dat jij dat denkt. Maar ik denk er heul anders over en dat is primaquote:Op zondag 1 april 2012 14:21 schreef AlbinoBambi het volgende:
[..]
Als jij dat denkt moet je niks zeggen idd.
Kijk, ik snap heel goed waarom mensen gaan samenwonen, en heb er ook helemaal niks op tegen. Maar ik denk dat ik op basis van samen op vakantie gaan, samen op huizen van ouders oid passen en weekenden bij elkaar doorbrengen zodat je niet op en neer hoeft te reizen, ook een heel redelijk idee kan krijgen van of dat goed gaat samen of niet.
Maar zoals ik zei, misschien zie ik dat weer heel anders op het moment dat ik in een serieuze relatie zit.
Paar weken terug met werk gaan survivallen. Heeft ie mij tegen een houten paal aan geduwd.. Per ongeluk; dat wel; maar giga ei en blauwe plek aan over gehoudenquote:Op zondag 1 april 2012 14:22 schreef Joysa het volgende:
[..]
Ow voor hemik weet dat toch allemaal niet man
Maar ik zeg niet dat het hetzelfde is. Ik snap ontzettend goed dat het heeel anders is. Ik zeg alleen dat ik daaruit op denk te kunnen maken of het waarschijnlijk wel goed zal gaan. Geheid dat we dan nog wel eens ruzie ergens over hebben, maar dat is op zich niet erg.quote:Op zondag 1 april 2012 14:23 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Euh nee. Totáál niet hetzelfde. Maar goed; ik hoop dat je dat later dan zelf gaat ontdekken iigWat niet wil zeggen dat het niet gaat he... Maar onze relatie is uitgegroeid van elkaar enkel op vakantie/weekenden bladiebla te zien
Je leert elkaar écht kennen als je samenwoont.
Aan de andere kant; had ik ook een pa die niet zo blij was dat we eerst gingen samenwonen en dan pas trouwen; maar hij is ook nog van de oude stempel dus tjah.
quote:Op zondag 1 april 2012 14:23 schreef Joysa het volgende:
[..]
Ja nou ik kan me wel voorstellen dat jij dat denkt. Maar ik denk er heul anders over en dat is prima
Heerlijk die verhalenquote:Op zondag 1 april 2012 14:24 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Paar weken terug met werk gaan survivallen. Heeft ie mij tegen een houten paal aan geduwd.. Per ongeluk; dat wel; maar giga ei en blauwe plek aan over gehoudenHij kent nu eenmaal zijn kracht niet (en nee is niet de eerste keer
heb ook nog blauw oog gehad toen ie zich iets te wild omdraaide in bed en mij daarbij een kopstoot gaf
en zo heb ik nog meer verhalen
)
Ben ik het niet helemaal mee eens. Mijn geloof is een onderdeel van wie ik ben, en mijn kerk ook. Het is soort van familie zeg maar. En dan kan je wel kiezen iets te doen waarvan je weet dat ze het er niet mee eens zijn, maar dan zal je dus ook commentaar krijgen.quote:Op zondag 1 april 2012 14:24 schreef SpaceInvaders het volgende:
Naja bambi, ik bedoel meer dat jij er zelf voor kiest om naar de kerk te gaan. Waarschijnlijk komt dat via je ouders en ik snap het ook wel hoor, maar ik bedoel meer dat ja hoe de neuk leg ik dat uit.. ha-ha neukNaja dat je er zelf voor kiest dus dat het 'aan jezelf ligt' dat het niet mag ofzo. Je zou er ook voor kunnen kiezen om wel alles te doen en naar een andere/niet naar de kerk te gaan
Lastig uit te leggen wat ik bedoel
Hoe zou jij die zin verwoord hebben dan?quote:Op zondag 1 april 2012 14:27 schreef SpaceInvaders het volgende:
En ik bedoel het ook niet stom hoor bambi, ik vind het op zich best knap dat je dat allemaal voor je geloof over hebt. Ik word er alleen kriebelig van als je zegt dat iets niet 'mag', mehe
quote:Op zondag 1 april 2012 14:27 schreef AlbinoBambi het volgende:
[..]
Ben ik het niet helemaal mee eens. Mijn geloof is een onderdeel van wie ik ben, en mijn kerk ook. Het is soort van familie zeg maar, die kies je ook niet. En dan kan je wel kiezen iets te doen waarvan je weet dat ze het er niet mee eens zijn, maar dan zal je dus ook commentaar krijgen.
En dat is hoe ik het bedoel. Kijk, er is geen wet die zegt dat het niet mag, maar het is ook niet zo dat ik bewust ervoor heb gekozen dat er zo naar gekeken wordt. Ik heb bewust voor deze kerk gekozen omdat ik het met heel veel wel eens ben, ondanks het feit dat ik het niet met alles eens ben. Dat is ook onmogelijk om te vinden denk ik en zoals ik zei draait mijn geloof niet om de 'regeltjes'.
Maar ik snap wel wat je bedoelt, denk ik.
Wat? Dat het niet mag? Eh geen idee, ik kan me er namelijk heul niks bij voorstellen dat ik me zo zou gedragen tegenover een geloof, of naar de kerk zou gaan. Het is voor jou wel dat het niet 'mag' maar voor mij klinkt dat anders dan voor jouquote:Op zondag 1 april 2012 14:29 schreef AlbinoBambi het volgende:
[..]
Hoe zou jij die zin verwoord hebben dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |