abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 april 2012 @ 21:15:50 #76
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_109780552
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 20:39 schreef periwink het volgende:

[..]

Ik meen mijzelf voldoende te hebben geuit over het feit dat een denigrerend voorkomen van minstens één van de deelnemers in een discussie over God de inhoud verslechterd. Een mening hoeft in geen enkel aspect plaats te maken voor fatsoen. Vrijheid van meningsuiting is geweldig en ik val dit ook niet aan, ik zeg dat de manier waarop deze mening wordt geformuleerd zeer belangrijk is.
Ik zou zeggen: meer dan voldoende. Veel meer dan voldoende. Zo veel dat het topic volledig ontspoorde. Niet omdat een van de deelnemers te weinig respect had naar TS in de formulering van zijn standpunt, maar omdat jij meende daar een discussie over te moeten gaan voeren.

Als je graag een inhoudelijke discussie ziet dan heb je daar volledig doel gemist denk ik. Maar in dit topic ben je er in elk geval mee on topic. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 1 april 2012 @ 21:20:09 #77
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_109780820
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 21:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: meer dan voldoende. Veel meer dan voldoende. Zo veel dat het topic volledig ontspoorde. Niet omdat een van de deelnemers te weinig respect had naar TS in de formulering van zijn standpunt, maar omdat jij meende daar een discussie over te moeten gaan voeren.

Als je graag een inhoudelijke discussie ziet dan heb je daar volledig doel gemist denk ik. Maar in dit topic ben je er in elk geval mee on topic. :)
Sommige mensen vinden de vorm belangrijker dan de inhoud. :Y
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_109780970
quote:
7s.gif Op zondag 1 april 2012 21:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://www.city-data.com/(...)does-god-exists.html

Noem je dit een fatsoenlijke discussie? :')
Inhoudelijk, ja.
We have to remember that what we observe is not nature herself, but nature exposed to our method of questioning.
-Werner Karl Heisenberg
pi_109781106
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 21:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

De TS had in zijn eigen topic al zijn onbegrip geuit, hieruit kon ik opmaken dat ik door kon gaan. Maar goed, ik begrijp dat mijn hulp niet gewenst is
We have to remember that what we observe is not nature herself, but nature exposed to our method of questioning.
-Werner Karl Heisenberg
  zondag 1 april 2012 @ 21:25:48 #80
pi_109781175
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 21:24 schreef periwink het volgende:

[..]

De TS had in zijn eigen topic al zijn onbegrip geuit, hieruit kon ik opmaken dat ik door kon gaan. Maar goed, ik begrijp dat mijn hulp niet gewenst is
TS zat gewoon fout. Hij reageerde beledigt op een inhoudelijke reactie.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_109781248
quote:
7s.gif Op zondag 1 april 2012 21:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Sommige mensen vinden de vorm belangrijker dan de inhoud. :Y
Ik heb me meerdere malen geuit over de verhouding tussen inhoud en vorm. Je claim in ongefundeerd.
-Werner Karl Heisenberg
  zondag 1 april 2012 @ 21:27:04 #82
pi_109781272
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 21:22 schreef periwink het volgende:

[..]

Inhoudelijk, ja.
Nee, juist niet inhoudelijk, het zit vol met stropoppen. De vorm is misschien fatsoenlijker dan wat je van Fok! gewend bent.
  zondag 1 april 2012 @ 21:27:37 #83
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_109781321
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 21:24 schreef periwink het volgende:

[..]

Van TS vond ik dat eerlijk gezegd ook niet heel sterk. Kennelijk verwacht hij in dit topic alleen reacties van christenen. Die verwachting lijkt me ongegrond. Je kunt niet van me verwachten dat ik in zo'n topic reacties van niet-christenen ga verwijderen.
  zondag 1 april 2012 @ 21:28:05 #84
pi_109781364
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 21:26 schreef periwink het volgende:

[..]

Ik heb me meerdere malen geuit over de verhouding tussen inhoud en vorm. Je claim in ongefundeerd.
quote:
7s.gif Op zondag 1 april 2012 21:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, juist niet inhoudelijk, het zit vol met stropoppen. De vorm is misschien fatsoenlijker dan wat je van Fok! gewend bent.
Ik denk dat jij niet de goede prioriteiten stelt wb vorm/inhoud.
pi_109781563
quote:
7s.gif Op zondag 1 april 2012 21:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wanneer iets inhoudelijk is is misschien subjectief, het is in ieder geval inhoudelijker. Fatsoen alleen staat natuurlijk niet gerand voor inhoud, intellect speelt ook een rol. Daar komt bij dat ik meerdere voorbeelden heb gedeeld.
-Werner Karl Heisenberg
  zondag 1 april 2012 @ 21:31:53 #86
pi_109781653
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 21:30 schreef periwink het volgende:

[..]

Wanneer iets inhoudelijk is is misschien subjectief, het is in ieder geval inhoudelijker. Fatsoen alleen staat natuurlijk niet gerand voor inhoud, intellect speelt ook een rol. Daar komt bij dat ik meerdere voorbeelden heb gedeeld.
Nee, de inhoud is juist niet subjectief. Inhoud heeft te maken met goede kloppende redenaties en solide argumenten.
pi_109781679
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 21:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Van TS vond ik dat eerlijk gezegd ook niet heel sterk. Kennelijk verwacht hij in dit topic alleen reacties van christenen. Die verwachting lijkt me ongegrond. Je kunt niet van me verwachten dat ik in zo'n topic reacties van niet-christenen ga verwijderen.
Nee, ik verwacht dat je off-topic reacties verwijdert.
-Werner Karl Heisenberg
  zondag 1 april 2012 @ 21:32:58 #88
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_109781734
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 21:32 schreef periwink het volgende:

[..]

Nee, ik verwacht dat je off-topic reacties verwijdert.
Realiseer je je dat dat vrijwel uitsluitend jouw reacties betreft?
pi_109781767
quote:
7s.gif Op zondag 1 april 2012 21:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, de inhoud is juist niet subjectief. Inhoud heeft te maken met goede kloppende redenaties en solide argumenten.
Of redenaties kloppend zijn en of argumenten solide zijn is enigszins subjectief.
-Werner Karl Heisenberg
pi_109781874
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 21:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Realiseer je je dat dat vrijwel uitsluitend jouw reacties betreft?
Ja, maar als je je gehouden had aan dit beleid dan waren mijn off-topic reacties er helemaal niet geweest. Nogmaals, het topic was al ontspoord voordat ik mijn bijdrage leverde.
-Werner Karl Heisenberg
  zondag 1 april 2012 @ 21:37:26 #91
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_109782015
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 21:34 schreef periwink het volgende:

[..]

Ja, maar als je je gehouden had aan dit beleid dan waren mijn off-topic reacties er helemaal niet geweest. Nogmaals, het topic was al ontspoord voordat ik mijn bijdrage leverde.
Wat bedoel je hier precies? Er is bij mijn weten geen beleidsregel van Fok geschonden met de bijdrage van RichardDawkins.

Het topic is dankzij jouw bijdragen (en ook die van TS zelf) ontspoort.
  zondag 1 april 2012 @ 21:37:34 #92
pi_109782023
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 21:33 schreef periwink het volgende:

[..]

Of redenaties kloppend zijn en of argumenten solide zijn is enigszins subjectief.
Alleen als je filosofie studeert.
  zondag 1 april 2012 @ 21:37:53 #93
pi_109782042
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 21:34 schreef periwink het volgende:

[..]

Het topic ontspoorde door TS.
pi_109782277
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 21:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat bedoel je hier precies? Er is bij mijn weten geen beleidsregel van Fok geschonden met de bijdrage van RichardDawkins.

Het topic is dankzij jouw bijdragen (en ook die van TS zelf) ontspoort.
Mijn bijdrage heeft het verder laten ontsporen, toch ben ik van mening dat mijn opmerkingen gepast waren.
-Werner Karl Heisenberg
pi_109782311
quote:
7s.gif Op zondag 1 april 2012 21:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Alleen als je filosofie studeert.
Dit is dan ook het subforum 'filosofie'.
-Werner Karl Heisenberg
  zondag 1 april 2012 @ 21:45:52 #96
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_109782476
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 21:41 schreef periwink het volgende:

[..]

Mijn bijdrage heeft het verder laten ontsporen, toch ben ik van mening dat mijn opmerkingen gepast waren.
Zeg eens eerlijk: was het het waard denk je? Was het effectief? En dan bedoel ik effectief in die zin dat iemand hier iets wijzer is geworden, ofwel mbt het topic, ofwel mbt de wijze van debatteren.

Of denk je dat een inhoudelijke discussie ten aanzien van de standpunten van zowel TS als die van RichardDawkins en UltraR (en MetallsAwesome.. vergeet die niet) wellicht toch interessanter zou zijn geweest?

Persoonlijk denk ik dat laatste namelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Molurus op 01-04-2012 22:20:30 ]
pi_109784315
De TS maakte terecht een opmerking over RichardDawkins dat hij uit was op een flamewar. Wat mijn bijdrage waard was? Zonder mijn bijdrage denk ik dat dit hele topic was uitgebleven, en ik hoop toch enig zinnige informatie te hebben verschaft, anders ben ik er wel een stuk wijzer van geworden.

Je lijkt mij nou een beetje als boosdoener neer te zetten, maar zonder mijn toedoen was dat topic gegarandeerd ook ontspoord. Mijn eerste reactie was enigszins bedoeld de heren te wijzen op hun fatsoen, tevergeefs. Jij bent van mening dat de anders ook ontspoorde discussie vermoedelijk interessanter zou zijn geweest, in welke richting? Mensen elkaar zien afbekken en belachelijk maken kan ongetwijfeld komische taferelen opleveren, mijn vraag was of je daar naar uit bent op een filosofie forum.
-Werner Karl Heisenberg
  zondag 1 april 2012 @ 22:21:48 #98
pi_109784371
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 22:20 schreef periwink het volgende:
De TS maakte terecht een opmerking over RichardDawkins dat hij uit was op een flamewar.
Daar zijn we het dus niet over eens.
quote:
7s.gif Op zondag 1 april 2012 20:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het enige "nagelkrommende" dat ik zie is het woord "godje". Dat kan een gelovige als beledigend zien omdat hij meteen denkt dat het over zijn eigen religie gaat, maar dat is interpretatie. Er zijn heel veel religies, waarvan sommigen met meerdere goden. En ieder godje heeft problemen met kritiek.

Het is TS die de discussie over de vorm laat gaan omdat hij zich beledigt voelt.

De reden van het gevaar van kennis gaat puur over god, dus het antwoord is gewoon on-topic.
quote:
Je lijkt mij nou een beetje als boosdoener neer te zetten, maar zonder mijn toedoen was dat topic gegarandeerd ook ontspoord.
Ja, door TS.
  zondag 1 april 2012 @ 22:22:54 #99
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_109784435
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 22:20 schreef periwink het volgende:
De TS maakte terecht een opmerking over RichardDawkins dat hij uit was op een flamewar. Wat mijn bijdrage waard was? Zonder mijn bijdrage denk ik dat dit hele topic was uitgebleven, en ik hoop toch enig zinnige informatie te hebben verschaft, anders ben ik er wel een stuk wijzer van geworden.

Je lijkt mij nou een beetje als boosdoener neer te zetten, maar zonder mijn toedoen was dat topic gegarandeerd ook ontspoord. Mijn eerste reactie was enigszins bedoeld de heren te wijzen op hun fatsoen, tevergeefs. Jij bent van mening dat de anders ook ontspoorde discussie vermoedelijk interessanter zou zijn geweest, in welke richting? Mensen elkaar zien afbekken en belachelijk maken kan ongetwijfeld komische taferelen opleveren, mijn vraag was of je daar naar uit bent op een filosofie forum.
Nogmaals, ik heb niet de indruk dat RichardDawkins hier op uit was. Dat TS en jij daar kennelijk anders over denken (en beide een goede poging doen om er alsnog een flamewar van te maken) verandert daar weinig aan.
pi_109784576
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 22:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nogmaals, ik heb niet de indruk dat RichardDawkins hier op uit was. Dat TS en jij daar kennelijk anders over denken (en beide een goede poging doen om er alsnog een flamewar van te maken) verandert daar weinig aan.
Jij bent toch TS, of ik? :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')