abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109737855
Aan de boom der kennis groeiden entheogene vruchten die het bewustzijn van de mens naar een nieuw niveau tilde. Voordat de mens ervan at was het nog een dier: levend op instinct, zonder besef van eigen sterfelijkheid, zonder onderscheid tussen goed en kwaad en ook onmachtig om het bestaan van god te ontkennen. Door van de vruchten te eten zag de mens de wereld opeens zoals god hem zag, en zag het de eindigheid van het leven, het verschil tussen goed en kwaad en kreeg de mens zelfbewustzijn en een geweten. Opeens was het bestaan van god ook niet meer vanzelfsprekend - de mens moest nu maar zelf uitmaken of ie bestaat of niet. De mens ontwaakte uit de heerlijke onbetwistbare en eeuwige zalige paradijselijke droomstaat waar ie tot dan toe permanent in zat, deed zijn ogen open en ontdekte dat het echte leven kut is, te kort, en zwaar, en dat je in feite alles zelf moet zien te rooien zonder hulp van god. Want wat is god meer dan een vage herinnering aan een vervlogen droom?
pi_109738534
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 19:26 schreef UltraR het volgende:

[..]

Nogmaals, ik was niet degene die die woordkeuze gebruikte. En de opmerking van user RichardDawkins had er alles mee te maken. Ik snap niet hoe je dat niet ziet.
Je opmerken waren, nogmaals, misplaatst en denigrerend. Ik heb meerdere malen uitgelegd waarom ik dat vind.

quote:
En for your information, ik ben geen Atheist. Ik ben agnostisch met boeddhistische trekjes. Agnost omdat het enige wat er feitelijk over religies te zeggen is, is dat er in ieder geval niets te bewijzen valt. Het Vliegende Spaghettimonster is hier een prima argument voor, en als dat jou niet overtuigd zou ik er nog maar even verder over gaan filosoferen want dan mis je toch echt ergens iets.
Je boodschap: Iedereen die niet het zelfde geloof met mij deelt is een idioot. Ik wil graag een keer een inhoudelijke discussie met je aangaan, maar dan zul je eerst iets aan die houding van je moeten werken.

quote:
Boeddhistische trekjes omdat ik me prettig voel bij bepaalde onderdelen ervan. Verder dan dat zul je mij ook nooit horen gaan.
Mensen mogen van mij ook in de grootst mogelijke onzin geloven, als zij zich daar prettig bij voelen, prima, maar zodra ze gaan verkondigen dat dat de waarheid is en met de hel gaan dreigen raak ik hoogst geïrriteerd.
Maar dit was niet het geval. Er is hier niet met de hel gedreigd noch gesproken over de waarheid, er werd gevraagd om een verklaring van een stuk uit de Bijbel. Je zit er faliekant naast en ik snap niet dat je dat niet gewoon kunt toegeven.
We have to remember that what we observe is not nature herself, but nature exposed to our method of questioning.
-Werner Karl Heisenberg
pi_109738633
@ periwink: als er op dit moment iemand verantwoordelijk is voor het off topic gaan van dit topic dan ben jij dat, door volledig buitensporig te klagen over de vorm waarin de overige posters hun wel degelijk inhoudelijke argumenten presenteren.

Mijn advies: stel je niet zo aan en richt je op de inhoud.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_109739155
"godje" en "stukkie bijbeltekst", en dan stel ik mij aan? Als het moderatie team het niet doet moet er iemand anders zijn die personen wijst op buitensporig onbeschoft gedrag. Jouw inbreng, Molurus, is zorgelijk.

Ik ben inderdaad zelf ook schuldig aan de afdwaling van dit topic, maar ik ben van mening dat dit soort reacties niet door de beugel kunnen.

Ook twijfel ik op het moment aan jouw functie als "moderator".
We have to remember that what we observe is not nature herself, but nature exposed to our method of questioning.
-Werner Karl Heisenberg
pi_109739608
Je eventuele ongenoegen of twijfels over mijn stijl van moderaten kun je hier kwijt:

[F&L feedback #2] Tuchtig hier uw mods

Hier nu weer on topic graag.
pi_109740221
Afgelopen nu.

[ Bericht 92% gewijzigd door Molurus op 31-03-2012 20:35:21 ]
-Werner Karl Heisenberg
pi_109753182
Blijkbaar zijn normale antwoorden teveel gevraagd.

Echt typisch kinderniveau van de religiehaters.

Raar dat ik ook ruim 10 jaar zo geweest ben, nu niet meer. En niet omdat er iemand dood is gegaan en ik perse wil geloven voor mijn gemoedsrust.
Maar goed, het is toch teveel gevraagd om je eigen in te leven in een ander, dit is en blijft Fok. Dawkins en UltraR denken dat ik hier zit om hen te overtuigen van het feit dat er wel een God bestaat. Het heet niet voor niets 'geloof', en ik ben na 10 jaar atheïsme gaan geloven.
Nadat ik jaren bezig ben geweest met het bestuderen van theologie, antroposofie, theosofie, geomantiek, astrologie en alles daaromheen, ben ik steeds een beetje bijgedraaid. Zelfs vorig jaar nog zou ik nu mee aan het bashen zijn, en vraag je maar eens af waarom ik nu omgedraaid ben. Het ligt natuurlijk aan mij, want als het niet aan mij lag, dan lag het aan jullie, en dat kan natuurlijk nooit.

En dan vraag je iets, en het discussieniveau is meteen op het vijandige af, een simpele interpretatie vragen van een zinnetje in de bijbel ontaard in een 'God bestaat wel/niet' topic.
Daar was dit topic niet voor bedoeld.

Blijf dan gewoon weg. Gewoon niet lezen.

En oh ja, indien jullie verder willen gaan met de discussie;

Moderator, slotje graag.

Dus graag alleen interpretaties van hetgeen ik om vroeg, of anders niet reageren.
Kijken of dat teveel gevraagd is op dit puberforum.

[ Bericht 48% gewijzigd door DrunkenBuddha op 01-04-2012 03:24:30 ]
pisvlek
pi_109757155
Ja dikke lul dronkenboeda. Uit niets van mij valt op te maken dat ik denk dat jij hier zit om mij geloof in een godje aan te praten. Dit noemt men woorden in de mond leggen/ shit uit je duim zuigen.
  zondag 1 april 2012 @ 12:47:26 #34
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_109759151
@ DrunkenBuddha: Als je verwacht dat hier uitsluitend christenen hun interpretatie mogen geven dan zit je hier echt verkeerd.

Slotje. Maar dan alleen omdat TS erop staat een zooitje te maken van zijn eigen topic.

[ Bericht 2% gewijzigd door Molurus op 01-04-2012 13:04:03 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')