Voor zover ik weet kan er met een persoonlijke OV-chipkaart altijd ingecheckt worden in de bus als er een positief saldo op staat.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 11:11 schreef Poephoofd_ het volgende:
Er staat momenteel nog ¤ 1,88 op mijn persoonlijke OV-chipkaart. Ik moet straks een stukje met de bus, en de reis kost me ongeveer ¤ 1,00. So far, no problem. Maar je moet ook het instaptarief betalen, en ik geloof dat dat ¤ 4,00 is.
Nu is mijn vraag of ik überhaupt wel kan reizen, met maar ¤ 1,88 op mijn OV-chipkaart? Hoeveel kan je maximaal rood staan? Opwaarderen, of gaat het wel lukken?
Pauperquote:Op zaterdag 31 maart 2012 13:02 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb op mijn oude kortingskaart nog een schuld van 1,87 euro. Die laad ik dus mooi nooit meer op
Mij is verteld dat je met een anonieme OV-chipkaart een tegoed van minstens 20 euro moet hebben om in te kunnen checken bij NS.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 16:18 schreef Renzoku het volgende:
Maar zou je dan als je een reis maakt van 20 euro niet gewoon een anonieme OV-kaart kunnen kopen n daarna niet meer gebruiken?
En dat heb ik aan den lijve ondervonden.quote:Op zondag 1 april 2012 08:22 schreef Lienekien het volgende:
Mij is verteld dat je met een anonieme OV-chipkaart een tegoed van minstens 20 euro moet hebben om in te kunnen checken bij NS.
Als je een persoonlijke hebt 10 euro, persoonlijke met korting 6 euro.quote:Op zondag 1 april 2012 08:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mij is verteld dat je met een anonieme OV-chipkaart een tegoed van minstens 20 euro moet hebben om in te kunnen checken bij NS.
Bij Veolia (in de trein) moet er ook minimaal ¤ 20,00 opstaan, als ik me niet vergis.quote:Op zondag 1 april 2012 13:02 schreef Maax het volgende:
Zelfs met 1 cent kan je nog reizen, behalve met de trein. Ns heeft minimaal 20 euro nodig.
Maar bus en metro is geen probleem, zelf doe ik het ook vaak met mijn anonieme kaart.
Wat voor voordeel?quote:Op zondag 1 april 2012 19:47 schreef JohnDDD het volgende:
Nou van Middelburg naar Groningen is het 24 euro zie ik hier, dus als er op de kaart minimaal 20 euro moet staan en een anonieme kaart kost 7,50 (toch?) dan zie ik niet hoe je in Nederland heel gemakkelijk voordeel zou kunnen halen uit je OV-kaart.
In de zin van wat men hierboven zei, anonieme kaart opladen, tot in de min gebruiken en dan gewoon weggooien...quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |