abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 maart 2012 @ 21:32:06 #41
30252 Soempie
Procreating
pi_109710562
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 18:33 schreef Kyara het volgende:
Doet ie goed Soempie! *O* Hij is een snelle!

Ja, nog niet eens 3 maanden. Ik was net even helemaal emo, omdat ik zat te bedenken dat hij nog maar zo kort op de wereld is, maar dat het tegelijk lijkt alsof het nooit anders geweest is. Of ik hem al veel langer ken? En toen werd ik weer emo... :') Dat is toch bizar, al die mensjes die helemaal nieuw zijn en de wereld leren kennen. Mattís was vandaag met grote geschokte ogen naar de kat aan het kijken (die hem kopjes aan het geven was, luid spinnend). Hoe bizar moet dat zijn, dat je voor de eerste keer zo'n beest ziet. :D 8)7 Draaft door..

M'n nichtje kon met 8 maanden staan, met 9 goed lopen en op haar eerste verjaardag rende ze de kamer door. Praten deed ze dan weer niet, tot ze er opeens een volzin uitgooide (lang nadat andere kindjes al aan het praten waren). Vind het zo fascinerend die verschillen in ontwikkeling tussen kindjes, maar ook bij een en hetzelfde kindje.

Rijstebloempap, komt dat ook in een pakje met poeder eigenlijk? :Y)
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_109711474
Soempie, wat is Mattis een snelle zeg! Mia maakt nog geen aanstalten om te rollen, maar ze vindt het dan ook niet heel tof om op haar buik te liggen. Ze gaat altijd heel snel mopperen dus dan rol ik haar maar weer op haar rug...

Het navelbreukje is trouwens aan het slinken *O* Ik denk dat we daar over een halfjaar niets meer van zien. Dat was ook de voorspelling van de chirurg die ernaar gekeken heeft.
Ze heeft wel een afgeplat hoofd door voorkeursligging dus ik moet haar telkens strategisch neerleggen zodat ze op de bolling ligt.
pi_109722474
Hartverscheurend zon huilend kleintje waarvan je niet weet wat hij wil :'(.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_109723295
Kuukske :*
  zaterdag 31 maart 2012 @ 08:41:22 #45
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_109723535
Och Kuukske :* Komt wel goed hoor!

Ik mocht uitslapen *O* Moet alleen naar kapper zo, dus evengoed wel op tijd wakker, maar beter dan 5 uur!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zaterdag 31 maart 2012 @ 08:47:53 #46
30252 Soempie
Procreating
pi_109723571
Kuuks, :* over een tijdje zul je vast en zeker zien dat je goed weet wat hij wil. Heeft de kraam geen tips voor je?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_109723617
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 21:32 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ja, nog niet eens 3 maanden. Ik was net even helemaal emo, omdat ik zat te bedenken dat hij nog maar zo kort op de wereld is, maar dat het tegelijk lijkt alsof het nooit anders geweest is. Of ik hem al veel langer ken? En toen werd ik weer emo... :') Dat is toch bizar, al die mensjes die helemaal nieuw zijn en de wereld leren kennen. Mattís was vandaag met grote geschokte ogen naar de kat aan het kijken (die hem kopjes aan het geven was, luid spinnend). Hoe bizar moet dat zijn, dat je voor de eerste keer zo'n beest ziet. :D 8)7 Draaft door..
Zooooooooooooo herkenbaar! Hij hoort er al zo helemaal bij dat je bijna niet voor kan stellen dat hij er nog maar zo kort is. En dat je die ontwikkeling zo kunt volgen, hoe klein dan ook O+
Af en toe ook wel zielig dat hij dan ineens kan schrikken van geluiden die hij nog niet kent. Midas schrok zich ineens wild toen ik de gordijnen dicht deed. En van mijn mobiel (huistelefoon schrikt ie niet meer van). Dat is wel zielig.

Midas volgt qua ontwikkeling eigenlijk gewoon het boekje. Als ik ergens iets lees in een bepaalde week dan kun je er donder op zeggen dat hij dat dan ook net kan. Zelfde geldt ook voor zijn kledingmaat etc. Een heel gemiddeld kind :D

Midas heeft trouwens een heel droge hoofdhuid. Wat kan ik daar tegen doen? Ik doe er wel eens wat babyolie op maar dan wordt zijn haar weer zo vet van, Iemand een tip?
pi_109723620
Kuuks, :*
  zaterdag 31 maart 2012 @ 09:02:21 #49
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_109723671
Ggaat door merg en been he Kuukske
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 31 maart 2012 @ 09:14:47 #50
30252 Soempie
Procreating
pi_109723790
Octo, je was naar het cb geweest gister? Wat fijn dat het genezen mooi gaat. En bij het op de buik leggen zou ik ook weer terugrollen als het kindje het niet fijn vindt. :Y Toen ik las dat Kyara het advies had gekregen om 5 minuten op de buik te leggen, had ik ook zoiets van: tja, leuk, maar dat is wat mij betreft echt veel te lang (ook al klinkt het best kort).

En wat misschien interessant is:
Als je gaat oefenen voor de 'gevoelige periode', dan heeft dat vaak geen zin. Soms is het zelfs nadelig, omdat een kindje er negatieve gevoelens aan overhoudt en er geen plezier meer in heeft (onderzoek McGraw, waarbij de ene helft van de tweeling oefening kreeg voor de gevoelige periode (b.v. lopen, maar ook zindelijkheidstraining) en de andere helft in de gevoelige periode Kinderen die alleen in de gevoelige periode training kregen overtroffen hun broertje/ zusje.).

[ Bericht 0% gewijzigd door Soempie op 31-03-2012 09:20:16 ]
pi_109723838
Ja, hier halen we de 5 minuten ook niet. Dan is het ook huilen en dan draai ik hem om. Wat ik wel doe is hem op zijn buik op mijn buik leggen als ik zelf op de bank of op bed lig. Dan houdt hij het wel langer vol (of hij valt in slaap). En het is gezellig O+ En na het verschonen op zijn buik op het aankleedkussen.

Octo, fijn dat het goed geneest!

Soemp, wat is 'de gevoelige periode'. Nog nooit van gehoord namelijk en waarom zou je er voor gaan oefenen?
  zaterdag 31 maart 2012 @ 09:28:18 #52
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_109723919
Idd, wat is een gevoelige periode?

Ik heb Anouk in het begin eigenlijk ook weinig tot nooit op haar buik gelegd, ik vergat dat gewoon :@ Wel had ik haar vaak rechtop on mijn armen, hoofdje ondersteunend. Nu eg ik haar wel vaak op haar buik op het kleed, maar na een poosje, meestal 5 minuten, vind ze het gewoon niet meer leuk. Kan ik mij ook voorstellen, nix aan om naar de bank en dressoir te kijken, liggend ziet ze meer natuurlijk :P
pi_109723946
Oh gelukkig, ik ben niet de enige die dat niet weet ;)

Rechtop vasthouden doen wij ook inderdaad. Op de buik werkt hier trouwens ook wel om een hardnekkige boer te laten ontsnappen. (die moeten soms vanuit zijn tenen komen)
  zaterdag 31 maart 2012 @ 09:36:31 #54
30252 Soempie
Procreating
pi_109723989
Het begrip komt bij Lorenz vandaan, die onderzoek heeft gedaan met pluimvee. Er is een bepaalde tijdperiode waarin een kuiken zich 'hecht' aan een bewegend object, die tijd noemt hij de gevoelige periode.

In het filmpje zie je dus dat het pluimvee gehecht is aan Lorenz, ipv aan de moeder.

Het is dus een periode waarin een dier of mens gevoelig is voor bepaalde stimuli, waardoor bepaald gedrag beter kan worden aangeleerd in die periode. De omgeving 'triggert' het gedrag in die periode.

Er bestaan kritische/ gevoelige perioden voor het aanleren van bepaald gedrag, ook bij mensen. Ik weet de periode niet precies, maar sommige ouders oefenen al heel vroeg het lopen met kindjes. Dan kunnen ze wel lopen, maar de kindjes die de oefening in de gevoelige periode hebben gehad, halen die anderen in en kunnen het vaak beter. Oefenen heeft dus wel zin, maar je moet wel nadenken over het moment waarop. Te vroeg kan averechts werken.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 09:51:02 #55
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_109724132
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 09:28 schreef Susie het volgende:
Idd, wat is een gevoelige periode?

Ik heb Anouk in het begin eigenlijk ook weinig tot nooit op haar buik gelegd, ik vergat dat gewoon :@ Wel had ik haar vaak rechtop on mijn armen, hoofdje ondersteunend. Nu eg ik haar wel vaak op haar buik op het kleed, maar na een poosje, meestal 5 minuten, vind ze het gewoon niet meer leuk. Kan ik mij ook voorstellen, nix aan om naar de bank en dressoir te kijken, liggend ziet ze meer natuurlijk :P
Nou ik kan je een handje geven dan ;) Ik vergat het ook vaak.
Och komt vanzelf denk ik dan maar...
Rayen 2½ jaar!
pi_109724146
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 08:47 schreef Soempie het volgende:
Kuuks, :* over een tijdje zul je vast en zeker zien dat je goed weet wat hij wil. Heeft de kraam geen tips voor je?
Ja jawel. :)
Oplossing is dat ie Russen ons in slaapt op een aankleedkussen. O+. Geslapen als een os. En papa ook.

Kan je kleine al rollen Soemp? Da snel!! :D

Ik kan niet geloven dat Billie al een week oud is. Poeh.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_109724235
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 09:52 schreef Kuukske het volgende:
:D O+ :D herkenbaar hoor

Fijn dat jullie goed hebben kunnen slapen!

Soemp, bedankt voor de uitleg!
pi_109724251
Onderzoeken shmonderzoeken. Ik kijk gewoon naar mijn baby.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_109724273
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 09:52 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Ja jawel. :)
Oplossing is dat ie Russen ons in slaapt op een aankleedkussen. O+. Geslapen als een os. En papa ook.

Kan je kleine al rollen Soemp? Da snel!! :D

Ja het is normaal hoor...hij komt net uit je buik, alles is vreemd voor hem...hij heeft je nabijheid hard nodig O+ mijn baby sliep de eerste weken uitluitend op mijn buik..
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 10:08:39 #60
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_109724317
Gaat snel he Kuuks :{

Cristel is vandaag ook alweer 4 weken...

Fijn dat jullie uiteindelijk toch hebben kunnen slapen. Maar is het nu de bedoeling dat ie de hele tijd tussen jullie in blijft liggen? Of ga je toch proberen om hem in zn wiegje/bedje te leggen?

Hier trouwens een supernacht gehad. van 22.00 tot 5.30, en toen was ze om 7.30 wakker, heb speen gegeveneen paar keer, en toen pas fles om 8.45! Dus ik heb eindelijk ff iets langer geslapen ^O^ (en de jongens waren [s]vanochtend dan [/s]voor de verandering eens niet lastig *O* )

Hmz, vind het beetje vaag onderzoek Soempie, zo te lezen dan, ik heb t filmpje nog niet bekeken.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 10:14:21 #61
30252 Soempie
Procreating
pi_109724389
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 10:03 schreef bitterend het volgende:
Onderzoeken shmonderzoeken. Ik kijk gewoon naar mijn baby.
^O^

Ik ook, maar dat betekent niet dat onderzoek niet interessant zou zijn.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 10:18:33 #62
30252 Soempie
Procreating
pi_109724450
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 10:08 schreef PureEvil het volgende:

Hmz, vind het beetje vaag onderzoek Soempie, zo te lezen dan, ik heb t filmpje nog niet bekeken.
't Flimpje gaat alleen over Lorenz en niet over het onderzoek. Het komt er dus op neer dat je wel kunt gaan oefenen met je kindje, alleen als je daar te vroeg mee begint, dat dit nutteloos kan zijn of juist averechts kan werken. Was alleen om aan te geven dat ik het eens ben met Kyara en Octo en dat ik het onderzoek interessant vind. Wat anderen doen moeten ze verder natuurlijk gewoon zelf weten. Uiteindelijk gaan ze -als het goed is- allemaal lopen, naar de wc, enz. Dus wat dat betreft. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Soempie op 31-03-2012 10:24:54 ]
  zaterdag 31 maart 2012 @ 10:21:48 #63
30252 Soempie
Procreating
pi_109724499
Bitterend, heb ik iets verkeerds gedaan/ gezegd eerder? Heb een beetje dat idee?
  zaterdag 31 maart 2012 @ 10:23:40 #64
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_109724531
Zeker interessant hoor Soemp! ^O^
Ik ga er eens verder over lezen.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_109724617
Gaat echt snel hè kuukske en pe.. Heb soms echt het idee dat ik nog maar 1 keer hoef te knipperen met mijn ogen, dat hij loopt en praat ;)

Als je sommige dingen oefent voordat ze eraantoe zijn, krijg je ook meer frustratie en negatieve gevoelens. En dat is bijv met zindelijkheid niet handig..
Chris deed lekker alles op zijn eigen tempo, liep pas los bij 18maand, maar net zo snel als anderen die al een half jaar liepen. En zindelijkheid pas bij 3,5, maar wel binnen 2a3 dagen overdag geen ongelukjes meer, terwijl anderen een maand modderen met 5 schone broeken per dag....
En Daan mag het ook lekker op zijn eigen tempo doen.

Hier een nacht van 23.30-7.00, net als gisteren :s)
pi_109724639
och hebben mijn kinderen even geluk dat ik niet met ze oefen.. kan ik het ook niet te vroeg doen
Ik geloof niet in oefenen met kinderen :{w
Ik zal de omgeving zo goed mogelijk aan passen op het zelf oefenen maar dat is het..
Kinderen kunnen dingen als de tijd daar rijp voor is vind ik..

Oefenen vind ik iets dat je pas moet doen als er achterstand is..
  zaterdag 31 maart 2012 @ 10:32:31 #67
30252 Soempie
Procreating
pi_109724693
Als je het hebt over hechting, dan is het onderzoek van Harlow ook interessant (en heel zielig ;( ), met de resusaapjes. Dat de aapjes een zachte vacht en warmte verkiezen boven eten.

quote:
2s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 10:29 schreef Pvoesss het volgende:
och hebben mijn kinderen even geluk dat ik niet met ze oefen.. kan ik het ook niet te vroeg doen
Ik geloof niet in oefenen met kinderen :{w
Ik zal de omgeving zo goed mogelijk aan passen op het zelf oefenen maar dat is het..
Kinderen kunnen dingen als de tijd daar rijp voor is vind ik..

Met oefenen bedoel ik dus: meelopen aan je hand. Een speeltje wat verder leggen, zodat ze het grijpen, enz. Dat is hetzelfde als het aanpassen van de omgeving. 't Is maar net hoe je het begrip oefenen omschrijft natuurlijk. Niks mis met oefenen wat mij betreft, als het maar leuk blijft en het kindje er ook echt aan toe is en plezier heeft.
pi_109724715
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 10:29 schreef Pvoesss het volgende:
Mag ik daar het woordje abnormaal aan toevoegen? ;) Een achterstand is niet perse een reden om te oefenen. Aangezien elk kind zijn eigen lijntje volgt. Chris liep hier en daar wel ver achter, maar toch pikte hij het vanzelf wel op.. Ok, misschien de eerste woordje en los lopen pas bij 1,5 of gaan zitten bij 13 maand. Ik zag dat hij het wel zou kunnen, maar gewoon niet de behoefte om het te gaan doen..
Als je kindje nou bij 1,5 niet losloopt, en bijv ook nog zwakke beentjes heeft, dan zou ik best eens wat gaan oefenen...
  zaterdag 31 maart 2012 @ 10:35:31 #69
30252 Soempie
Procreating
pi_109724743
DF ^O^
  zaterdag 31 maart 2012 @ 10:36:46 #70
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_109724759
Interessant Soempie.
Ik oefen eigenlijk niet bewust dingen ofzo? Lees wel veel, dat je speeltjes iets verder moet leggen enzo en dat doe ik dan wel.
Laatst De Groeibijbel gekocht (had hier tips gevraagd en die is het geworden) en dat is ook interessant om te lezen en staan goede tips in.... Maar ook daarin geldt: ieder kind is anders.

Edit: dan oefen ik dus wel wat... Dat met de speeltjes :P Maar als Anouk aangeeft het niet leuk te vinden en dat kan ze heel goed (:D), dan geef ik het gewoon.
pi_109724792
quote:
17s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 08:55 schreef Kyara het volgende:

Midas heeft trouwens een heel droge hoofdhuid. Wat kan ik daar tegen doen? Ik doe er wel eens wat babyolie op maar dan wordt zijn haar weer zo vet van, Iemand een tip?
Wat bedoel je met droog hoofhuid? Zou het misschien Berg kunnen zijn? Dat heb ik 2-3 keer goed met babyolie ingewreven en toen was het over, maar volgens mij heb ik ooit hier gelezen dat andere babies er langer last van hadden.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 10:39:09 #72
30252 Soempie
Procreating
pi_109724800
Ja, wat bitterend dus ook zegt, gewoon goed kijken. En wat Pvoesss zegt ook, dat is dus ook wat ik met het onderzoek wil zeggen. Als de tijd er rijp voor is kun je de omgeving zo aanpassen dat het de ontwikkeling stimuleert. Wat ik nu merk bijvoorbeeld is dat Mattís naar dingen gaat 'grijpen'. Dan leg ik iets naast hem of ik houd het schuin boven hem, zodat hij het kan 'pakken'. Dat zie ik als oefenen op het juiste moment.
pi_109724855
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 10:32 schreef Soempie het volgende:
Als je het hebt over hechting, dan is het onderzoek van Harlow ook interessant (en heel zielig ;( ), met de resusaapjes. Dat de aapjes een zachte vacht en warmte verkiezen boven eten.

[..]

Met oefenen bedoel ik dus: meelopen aan je hand. Een speeltje wat verder leggen, zodat ze het grijpen, enz. Dat is hetzelfde als het aanpassen van de omgeving. 't Is maar net hoe je het begrip oefenen omschrijft natuurlijk. Niks mis met oefenen wat mij betreft, als het maar leuk blijft en het kindje er ook echt aan toe is en plezier heeft.
Ik ga dus niet meelopen aan de hand als het kind niets om lopen geeft..
Ik zorg dat die in mijn huis de ruimte heeft om te gaan lopen maar dat is het.
Ik neem mijn jongste vanaf geboorte mee naar de peutergym en die kan niet lang los lopen maar wel trampoline springen :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij wil lopen bij de opvang op de speelplaats net als zijn zus dan doe ik dat dus.
Maar ik ga niet de hele dag oefenen.. ze moeten vind ik zelf die stabiliteit vinden.. Dan lopen ze alleen maar beter als ze eenmaal lopen..

Speeltjes verder leggen vind ik weer teveel.. speeltjes gaan vanzelf wel te ver.. en dan mogen ze het zelf oplossen. Ik zal dus niets boven mijn baby gaan hangen zodat het kan pakken.
Ik laat het zelf bewegen, kronkelen en doen zodat het er bij komt.. Bij erge frustratie wil ik het best wat dichter bij leggen :Y Maar verder laat ik het zelf uitzoeken.

Ja DF dat vind ik dus ook idd abnormale achterstand.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 10:46:40 #74
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_109724914
quote:
17s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 08:55 schreef Kyara het volgende:

Cristel heeft ook een droge huid, de hebamme heeft haar ingesmeerd met amandelolie.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 10:47:02 #75
30252 Soempie
Procreating
pi_109724922
Ik denk dat ik helemaal verkeerd over kom. :? Ik oefen dus niet om hem te pushen of iets dergelijks. Hij ligt ook niet elke dag op z'n buik. Maar ik laat hem inderdaad ook niet gewoon liggen zonder dat ik wat met hem doe. Hij lacht en heeft lol als hij m'n haar te pakken heeft en als we gekke geluiden naar elkaar maken. Prima toch. En z'n knuffel naast hem pakt hij nu vast. Ik kan er ook niks neerleggen of het aan de andere kant van de box houden, maar dat lijkt me voor hem ook niet tof.
pi_109724988
Als je kind niet mee wil lopen aan de hand, gaat het wel zitten ;)
Chris liep 6 maand lang achter een blokkenkar. Ging goed, en tilde het ding ook op over blokjes, had het staan echt wel in zijn macht. Maar loslopen ging dus niet. Verder niet mee geoefend, omdat hij toch gelijk ging zitten als ik zoiets probeerde..
Op dag 1 dat hij liep, liep hij letterlijk de straat uit
  zaterdag 31 maart 2012 @ 10:54:32 #77
30252 Soempie
Procreating
pi_109725051
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 10:50 schreef Deepfreeze het volgende:
Als je kind niet mee wil lopen aan de hand, gaat het wel zitten ;)
Ja, niks mis mee.

Alleen afwachten tot je kind de dingen helemaal alleen zelf doet vind ik weer het andere uiterste. Soms is die ondersteuning ook gewoon leuk. Gister lag Mattís bij me en ik had een knuffel waar we mee aan het spelen waren. Beetje pakken, zachtjes tegen z'n wang wrijven, enz. Ik zie daar echt niks kwaads in. En die knuffel leg ik naast hem op het kleed, zodat hij er bij kan. Als hij gaat kruipen zie ik het ook wel gebeuren dat ik een meter verder ga liggen om hem te roepen. :+

Ik zal hem wel even een trauma bezorgen. >:) :+
pi_109725174
Zana, volgens mij is het geen berg. Het zijn echt droge schilfers. Misschien omdat zijn haren gaan wisselen? (babies krijgen toch soms 'nieuw' haar?). Amandelolie zal ik onthouden. Ik heb nu babyolie met aloe vera.

Soemp, ik begrijp je wel en ik ben het met je eens. Spelenderwijs kun je al een boel 'oefenen'. Met boekjes lezen stimuleer je toch ook de taalontwikkeling van een kind maar het is ook leuk. Beetje stimuleren kan geen kwaad lijkt me. Is heel iets anders dan pushen.
pi_109725193
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 10:42 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ik ga dus niet meelopen aan de hand als het kind niets om lopen geeft..
Ik zorg dat die in mijn huis de ruimte heeft om te gaan lopen maar dat is het.
Ik neem mijn jongste vanaf geboorte mee naar de peutergym en die kan niet lang los lopen maar wel trampoline springen :')

Hij wil lopen bij de opvang op de speelplaats net als zijn zus dan doe ik dat dus.
Maar ik ga niet de hele dag oefenen.. ze moeten vind ik zelf die stabiliteit vinden.. Dan lopen ze alleen maar beter als ze eenmaal lopen..

Je snapt het O+ gewoon je kleintje volgen en niks forceren.

Hier wil ze niet echt rollen terwijl boeken/onderzoeken of whatever beweren dat ze rond die leeftijd dat moeten doen...ze doet genoeg andere leuke/belangrijke dingen...
  zaterdag 31 maart 2012 @ 11:01:54 #80
30252 Soempie
Procreating
pi_109725206
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 11:01 schreef bitterend het volgende:

[..]

Je snapt het O+ gewoon je kleintje volgen en niks forceren.

:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')