het is misschien vrij kinderachtig , maar ik wil al een heeeele tijd een cavia.. Lijken me zulke lieve beesies!
Zit er ook serieus over te denken om er na de vakantie eentje te kopen...(als ik mn ouders kan overtuigen
)
maargoed, wat ik aan jullie wou vragen, wie heeft er zo'n beestje?? en ist wat of niet?? Op dit moment heb ik alleen een hamster en die is vrij saai aant worden
.. Kan ie ook niets aan doen, hij is 6=hoogbejaard voor een hamster.
Maargoed ,hebben jullie nog ervaringen, iemand die zegt van "dat moet je echt niet doen want..", of juist wel??
Ik wil jullie ervaringen allemaal horen
quote:Nou, die van mij piept niet snachts of heel zacht gewoon...nooit last van verder. Ik ben echt heel blij met mijn cavia, hij is echt hartstikke lief en ze doen af en toe best vreemd. Is wel kewl..haha
Op donderdag 25 juli 2002 18:23 schreef KOE het volgende:
Dat moet je echt niet doen want ze piepen de hele nacht door! En niet zo zacht ook..
quote:Geef je ze dan wel eten???, mijnes piept ook wel is een keer 's nachts maar dan ben ik vergeten hem eten te geven.
Op donderdag 25 juli 2002 18:23 schreef KOE het volgende:
Dat moet je echt niet doen want ze piepen de hele nacht door! En niet zo zacht ook..
quote:Ik ben ook weleens gebeten door een Cavia, maar dat kwam omdat ik eerst met me handen in de sla had gezeten, dus mijn handen zagen ze als sla geloof ik
Op donderdag 25 juli 2002 18:21 schreef Ajaxno1 het volgende:
Cavia's rulen. Echt die beesten zijn zo liev als het maar zijn kan, oke ben wel is gebeten maar dat kwam omdat of het een agresieve was of dat ie uit angst beet (kwam van andere baas vandaan die hem niet verzorgde, nu nog wel schitig maar bijten doet ie niet meer.) En nee je bent niet kinderachtig.
quote:tuurlijk niet moeten die beesten eten?
Op donderdag 25 juli 2002 18:35 schreef Ajaxno1 het volgende:[..]
Geef je ze dan wel eten???, mijnes piept ook wel is een keer 's nachts maar dan ben ik vergeten hem eten te geven.
(soort kruising tussen een konijn een cavia en een eekhoorn)
Ikzelf heb laatst een fiets gebreid van overgebleven staalwol...
Genoeg gekheid : als jij zo'n beestje graag wilt hebben moet je 'm gewoon nemen, je zult er veel plezier aan beleven denk ik...
quote:Ja joh, zeg er dan wel meteen bij wat voor kooi zo'n beest nodig heeft en dat die dus echt onwijs duur zijn...en die hebben ook echt heel veel aandacht nodig. En daarnaast, het ging hier over cavia's, niet over chinchilla's
Op donderdag 25 juli 2002 18:52 schreef tec het volgende:
Ik zou voor een chinchilla gaan, die zijn ultra l33t.(soort kruising tussen een konijn een cavia en een eekhoorn)
btw, kooi voor chinchilla: kost dus 142 euro
quote:
Een aanbevolen hoogte van zo'n kooi is 120 cm. Voor breedte en diepte kun je zelf iets invullen, ik heb zelf kooien van 1 meter tot 120 cm hoog, met als breedte 60 tot 100 cm en als diepte 50 tot 70 cm. Deze ruimte moet in elk geval niet kleiner zijn
quote:...en nachtdieren...
Op donderdag 25 juli 2002 18:52 schreef tec het volgende:
Ik zou voor een chinchilla gaan, die zijn ultra l33t.(soort kruising tussen een konijn een cavia en een eekhoorn)
Cavia's zijn hartstikke lieve en sociale diertjes, die met de juiste verzorging een ontzettend gezellige aanwinst zijn.
Op dit moment zitten zelfs de asiels vol met die diertjes, dus als je er één wilt (maar doe liever twee, want het zijn sociale diertjes die snel eenzaam zijn) zou ik het daar proberen. Bezorg je een paar arme diertjes nog een leuk vervolg.
Zorg voor een fatsoenlijke kooi, geef ze elke dag aandacht, koop een boekje over cavia's, geef ze elke dag een vitamine C-tabletje EN speciaal met vitamine C verrijkt caviavoer en het moet goed gaan.
V.
quote:i.p.v chemisch kun je ook gewoon knalrode paperika en groene andijvie geven.(heeft het beestje ook nog iets te knabbelen..)
Op vrijdag 26 juli 2002 01:35 schreef Verbal het volgende:geef ze elke dag een vitamine C-tabletje EN speciaal met vitamine C verrijkt caviavoer en het moet goed gaan.
V.
Wedden dat hij/zij na 1 week keihard gaat piepen als je met het krakende zakje andijvie naast hem/haar staat.
quote:Kijk ... nog een die ook een cavia heeft
Op vrijdag 26 juli 2002 01:57 schreef Loedertje het volgende:[..]
i.p.v chemisch kun je ook gewoon knalrode paperika en groene andijvie geven.(heeft het beestje ook nog iets te knabbelen..)
Wedden dat hij/zij na 1 week keihard gaat piepen als je met het krakende zakje andijvie naast hem/haar staat.
quote:Duh, dat deden we ook, maar desondanks was het kwakkelen (met name Bloem, die hieronder op de foto staat). Die is zelfs zo ziek en zwak geworden dat we haar drie maanden moesten bijvoeren met warme babysojamelk.
Op vrijdag 26 juli 2002 01:57 schreef Loedertje het volgende:[..]
i.p.v chemisch kun je ook gewoon knalrode paperika en groene andijvie geven.(heeft het beestje ook nog iets te knabbelen..)
Bloempie
V.
Ik vond mijn cavia altijd heel erg lief..
Aleen heb ik nare herinneringen aan mijn hamstertjes. Toen de ene dood was, ging de ander hem opeten. Vond ik een aangevreten hamster in de kooi
heb er 2,de oudste(4 jaar ofzo)eet gewoon patat,frikandellen,kaassoufles,ham,boterham met met elk beleg enzovoorts.
het begon toen hij een maand of 3 was en ik hem een stukje ham gaf,toen begon het en ging hij alles vreten,maar die andere wil er niks van hebben.
maar aangezien hij nog super gezond is en ook niet dik vind ik het prima,altijd lachen als je van de snackbar komt en hij hoort de zakjes ritslen en ruikt de patat,dan gaat hij piepen als een gek
maar de helf van zn voer bestaat nog altijd uit gezond caviavoer.
gewoon kopen die beesten
Jah, 2 of meer is wel het beste.quote:Op zondag 25 juli 2004 20:49 schreef TearSong het volgende:
Als je erover denkt om en cavia te nemen kun je er het beste wel meteen 2 aanschaffen. Het zijn namelijk sociale dieren (net als konijnen en ratten bijv.) en die hebben het veel leuker met z'n 2-en!
Mijn cavia's piepen al als er iemand door het gangpad fietst omdat ze denken dat wij het zijn met paardebloembladerenquote:Op vrijdag 26 juli 2002 01:57 schreef Loedertje het volgende:
Ahhh, wat een lieverd, die rechtse (linkse ook wel hoorquote:Op maandag 26 juli 2004 09:43 schreef Meaghan het volgende:
Samen
[afbeelding]
De TS is wel erg stil.. Ze heeft het vast druk met haar caafje![]()
Hij is nog maar 6 weekjes oud, dus die twee kilo kan ie nog wordenquote:Op maandag 26 juli 2004 13:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ahhh, wat een lieverd, die rechtse (linkse ook wel hoor)
Lijkt wel een beetje op mn oude cavia, alleen was de mijne 2 kilo zwaarder![]()
This wel zielig, maar op marktplaats kun je aan gratis cavia's komen, soms met toebehoren, dus als je budget niet zo groot is.
frikandellen lijkt me sterk aangezien het geen vleeseters zijnquote:Op vrijdag 26 juli 2002 21:17 schreef the_contract_killer het volgende:
cavia's roelen big time
heb er 2,de oudste(4 jaar ofzo)eet gewoon patat,frikandellen,kaassoufles,ham,boterham met met elk beleg enzovoorts.
Mijn cavia eet alles, inclusief vleeswarenquote:Op maandag 26 juli 2004 14:42 schreef ivetje het volgende:
[..]
frikandellen lijkt me sterk aangezien het geen vleeseters zijn![]()
ga dan eens na of het wel echt een cavia isquote:Op maandag 26 juli 2004 17:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Mijn cavia eet alles, inclusief vleeswaren![]()
Ik denk dat mijn volgende cavia een rex word; zo schattigquote:Op maandag 26 juli 2004 14:34 schreef Meaghan het volgende:
[..]
Hij is nog maar 6 weekjes oud, dus die twee kilo kan ie nog worden![]()
Het is overigens een rex en dat worden net kleine teddyberen als ze volwassen zijn. Dit ras schijnt ook het grootst te worden, volgens de fokker dan.
En dat van marktplaats is een goede tip! Tis wel zielig, al die afgedankte dieren daar, maar dat is de harde realiteit, vooral nu het vakantietijd is. Ik heb er zelf ook nog even gekeken, maar het zijn vaak de wat oudere diertjes die aangeboden worden en ik wilde ze juist zo jong mogelijk ivm het wennen aan de kinderen en de honden.
wat liefquote:Op maandag 26 juli 2004 17:29 schreef patselsjatsel het volgende:
Mijn cavia is onwijs schattig..Hij denkt namelijk dat ie een hond is...zo liehief:)
[afbeelding]
jaha, en dan gaat ie ook zo lief gapequote:Op maandag 26 juli 2004 17:32 schreef ivetje het volgende:
wat lief
mijn kleine cavia komt altijd op schot liggen...dan gaat ie uitgerekt liggen en draait rondjes etc...als je hem dan ook kriebelt gaat ie gapen en valt ie bijna in slaap![]()
Check! het is een echte cavia hoorquote:Op maandag 26 juli 2004 17:24 schreef ivetje het volgende:
[..]
ga dan eens na of het wel echt een cavia iscavia's zijn planteneters...ik heb de mijne geprobeerd vlees te geven maar daar moet ie nix van hebben. Hij is er zelfs bang voor
Mijn cavia's vraten vroeger ook alles... ook gehakt en meelwormen..quote:Op maandag 26 juli 2004 17:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Mijn cavia eet alles, inclusief vleeswaren![]()
Geef jij je cavia's meelwormen???quote:Op maandag 26 juli 2004 17:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
meelwormen..
mijn cavia likt mijn voorhoofd als ik naast em ligquote:Op maandag 26 juli 2004 17:37 schreef patselsjatsel het volgende:
[..]
jaha, en dan gaat ie ook zo lief gape..ow trouwens, als je een vinger voor zun mond houdt en beetje tege mondje duwt, gaat ie je vinger likke
cavia's bijten amper, tenzij ze je worstevinger aanzien vooruhh...... sla
![]()
Kinderen kijken er vaak maar een paar weken naar om en willen dan weer wat anders. Ik was 7 toen we de 3 cavia's kregen en na een tijdje ging de lol eraf. Pas toen ik 10 was begon ik ze weer heel veel aandacht te geven. Ik denk dat ik nog gewoon te jong was.quote:Op maandag 26 juli 2004 17:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn volgende cavia een rex word; zo schattig![]()
Cuy cavia's zijn nog groter, ik weet niet precies hoe groot, maar die schijnen enorm te wezen.
ik gloof dat ze ze in artis hebben, zeker weten doe ik het niet.
This zeker zielig voor die cavia's (echt 10 of meer pagina's met cavia's die te koop staan)
De meest gehoorde reden is dat de kinderen er niet meer naar omkijken, hoe kun je nou een cavia negeren ?
Weleens voorgehouden, voor de lol (ze zaten nl in die knaagstengels en ik had toen van een vriendin gehoord dat dat geen kwaad kon) en hij at 'em zo op... Was redelijk ranzig. En eenmalig.quote:Op maandag 26 juli 2004 17:43 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Geef jij je cavia's meelwormen???![]()
ik zag pasgeleden in de winkel een zak caviavoer waar ook een dooie meelworm inzat...die zak heb ik maar lekker laten staanquote:Op maandag 26 juli 2004 17:46 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Weleens voorgehouden, voor de lol (ze zaten nl in die knaagstengels en ik had toen van een vriendin gehoord dat dat geen kwaad kon) en hij at 'em zo op... Was redelijk ranzig. En eenmalig.
Hamsters eten ze ook gewoon op. Die grijpen ze uit m'n vingers, bijten de kop eraf en hebben 'm binnen 2 seconden weggewerkt... Schijnt goed voor ze te zijn, maar liever niet eigenlijk![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |