http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-om-bangalijst.dhtmlquote:In Pijnacker heeft gisteravond een 13-jarig meisje zelfmoord gepleegd. Op internet en sociale media gaan geruchten dat het meisje zich van het leven heeft beroofd omdat haar naam zou voorkomen op een zogenaamde 'bangalijst'. De politie in het Zuid-Hollandse dorp heeft de zelfmoord bevestigd, maar wil geen commentaar geven.
Het meisje, Livia, werd gisteravond in een bos langs de Oude Klapwijkseweg in Pijnacker zwaargewond aangetroffen. Zij werd in kritieke toestand met een traumahelikopter afgevoerd naar het ziekenhuis, maar is later aan haar verwondingen overleden.
Een bangalijst is een nieuw fenomeen onder jongeren. 'Banga' betekent slet in straattaal. Scholieren sturen elkaar lijstjes door met een top 10 van meisjes die volgens hen de grootste sletten zijn. Meisjes die op zo'n lijst voorkomen balen daar flink van, want vaak hebben ze geen enkele aanleiding gegeven en is het lastig van het stigma af te komen.
'Treurige sfeer'
De heer Zuiderwijk, vestigingsdirecteur van het Stanislascollege in Pijnacker, waar het het meisje op school zat, spreekt van een 'treurige sfeer' op school vandaag.
'Ik ga nu eerst onze leerlingen opvangen om ze het nieuws te vertellen. En van een bangalijst weet ik niets. Volgens mij gaat het om een twitterbericht wat maar eindeloos doorgetwitterd wordt. Onze eerste zorg is nu de leerlingen, en uiteraard de bescherming en de ondersteuning van de ouders van het meisje.'
Een bangalijst heeft Zuiderwijk nog nooit op zijn school gezien. 'Maar u begrijpt, dat als er eentje zou zijn, ze die echt niet aan de directeur laten zien.'
Triestquote:Op donderdag 29 maart 2012 10:00 schreef Adolecens het volgende:
Meisje uit Pijnacker pleegt zelfmoord 'om bangalijst'
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-om-bangalijst.dhtml
Ik was er al met goeiemorgenquote:
13 jaar, lekker geestelijk labiel en dan komt er zoiets langs. Lijkt mij makkelijk.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:02 schreef 2NutZ het volgende:
Sws is er dan meer mis met zo'n meisje. En helemaal als er niks is gebeurd waarom je dat dan zo aantrekken? :S
1 + 1 = 2quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:05 schreef KyleGass het volgende:
[..]
13 jaar, lekker geestelijk labiel en dan komt er zoiets langs. Lijkt mij makkelijk.
Idd geestelijk labiel, dat is niet 'gewoon'.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:05 schreef KyleGass het volgende:
[..]
13 jaar, lekker geestelijk labiel en dan komt er zoiets langs. Lijkt mij makkelijk.
Over het hoofdje gezienquote:
Ik ben al die bangalijsten uit mijn hoofd aan het leren.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:12 schreef Garisson72 het volgende:
Ja laten we lekker doorslaan op die bangatroep. Media are having another field day.
Inderdaad. Juist omdat de media er aandacht aan geeft wordt het alleen maar erger. Net als stoeptegel gooiers.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:12 schreef Garisson72 het volgende:
Ja laten we lekker doorslaan op die bangatroep. Media are having another field day.
Ja alles ligt aan hiphopquote:Op donderdag 29 maart 2012 10:27 schreef HSG het volgende:
Lang leve de jongerencultuur en hup hiphop/rap-cultuur.
Jup met hun geweldadige muziek en het aanzetten om de slet/pooier uithangen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:27 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ja alles ligt aan hiphopkk een eind op kkmafkees.
ga toch weg joh, je hebt er geen verstand vanquote:Op donderdag 29 maart 2012 10:29 schreef HSG het volgende:
[..]
Jup met hun geweldadige muziek en het aanzetten om de slet/pooier uithangen.
Je bent wel heel benieuwd hequote:Op donderdag 29 maart 2012 10:29 schreef Vaseline_ het volgende:
Ik was al op zoek naar de bangalijst van amsterdam west
Het ligt niet aan hiphop zelf, maar aan hoe beïnvloedbaar die meisjes zijn. Dat is hetzelfde als dat gewelddadige games invloed hebben op sommige gasten. Maar er is wel een verband ja.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:27 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ja alles ligt aan hiphopkk een eind op kkmafkees.
Gewoon op je Twitternaam zoeken...quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:29 schreef Vaseline_ het volgende:
Ik was al op zoek naar de bangalijst van amsterdam west
Ach die zooi wat op tv komt kan je nauwelijks hiphop noemen. Commerciele bagger.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:31 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Het ligt niet aan hiphop zelf, maar aan hoe beïnvloedbaar die meisjes zijn. Dat is hetzelfde als dat gewelddadige games invloed hebben op sommige gasten. Maar er is wel een verband ja.
Dat is de hihop die wise bedoeld in ieder geval.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:32 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ach die zooi wat op tv komt kan je nauwelijks hiphop noemen. Commerciele bagger.
En omdat er wat halfnaakte wijfen in dansen moet je je ook maar zo gedragen? ik heb dat noiot gesnapt maar goed.
Ik versta: "woenga".quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:33 schreef wise het volgende:
volgens de reclame van envirafone betekend banga gewoon geld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |