Bij de VU is een van de eisen minimaal een gemiddelde van een 8. Dat halen best veel mensen. Wat zijn de verdere eisen?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 21:25 schreef Warren het volgende:
Zijn er ergens cijfers bekend hoeveel mensen cum laude halen in Leiden? Het vereiste is namelijk minimaal 8,5. Het lijkt mij nogal fors. Ik ben benieuwd hoeveel mensen dat lukt.
Bron: http://www.mareonline.nl/artikel/0910/05/0501/quote:Bij psychologie verwachten ze dat het aantal cum laudes daar gelijk blijft -ongeveer tien procent van het aantal studenten, vertelt een medewerker van het onderwijsbureau.
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 21:31 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Bij de VU is een van de eisen minimaal een gemiddelde van een 8. Dat halen best veel mensen. Wat zijn de verdere eisen?
Ik baal er wel een beetje van dat ik die 8.5 waarschijnlijk net niet ga halen. Vroeger was het vereiste een 8.1. 8.5 is namelijk 0.5 punt verwijdert van een 9, en dat is normaal summa cum laude. Beetje vreemd dus.quote:http://www.fsw.leidenuniv(...)-bij-afstuderen.html
Cum laude
Het judicium cum laude wordt toegekend als het gewogen cijfergemiddelde tenminste 8.50 bedraagt. Het judicium wordt berekend over alle vakken die op het diplomasupplement zijn opgenomen met uitzondering van aangewezen extra-curriculaire vakken.
Propedeuse- en Bachelorexamen
Voor het Propedeuse- en Bachelorexamen geldt verder:
Indien meer dan eenderde van de vakken door een vrijstelling is verkregen, wordt geen cum laude toegekend.
De student heeft van niet meer dan twee studieonderdelen meer dan eenmaal het tentamen gemaakt.
Niet meer dan twee vakken hebben een cijfer lager dan 7.0
Bij het bachelordiploma worden de propedeuseonderdelen niet meegewogen
Waarom heb je dan niet gewoon wat harder gewerkt?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:19 schreef Warren het volgende:
[..]
[..]
Ik baal er wel een beetje van dat ik die 8.5 waarschijnlijk net niet ga halen. Vroeger was het vereiste een 8.1. 8.5 is namelijk 0.5 punt verwijdert van een 9, en dat is normaal summa cum laude. Beetje vreemd dus.
Hm, bij de VU is het wel wat strenger. 1) Geen cijfer lager dan een 7.0, 2) Gemiddeld 8.0 of hoger en 3) Geen herkansingen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:19 schreef Warren het volgende:
[..]
[..]
Ik baal er wel een beetje van dat ik die 8.5 waarschijnlijk net niet ga halen. Vroeger was het vereiste een 8.1. 8.5 is namelijk 0.5 punt verwijdert van een 9, en dat is normaal summa cum laude. Beetje vreemd dus.
Beetje irrelevant vind je niet?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:21 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Waarom heb je dan niet gewoon wat harder gewerkt?
Dat vind ik zelf wat milder, vanwege die 8.0 of hoger. Maar vroeger werden volgens mij meerdere cum laudes uitgereikt? Ik zie namelijk nog best vaak in oudere CV's magna cum laude, en suma cum laude staan. Kennelijk is dat tegenwoordig verleden tijd.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 08:00 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Hm, bij de VU is het wel wat strenger. 1) Geen cijfer lager dan een 7.0, 2) Gemiddeld 8.0 of hoger en 3) Geen herkansingen.
Summa cum laude wordt bij ons niet uitgedeeld. Best jammer, anders had 1 van mijn klasgenoten dat dit jaar gehaald.
Hangt ook af waar diegene heeft gestudeerd. In België worden nog steeds meerdere vormen toegekend.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 11:08 schreef Warren het volgende:
Dat vind ik zelf wat milder, vanwege die 8.0 of hoger. Maar vroeger werden volgens mij meerdere cum laudes uitgereikt? Ik zie namelijk nog best vaak in oudere CV's magna cum laude, en suma cum laude staan. Kennelijk is dat tegenwoordig verleden tijd.
Nee hoor. Bovendien ben je hier al eens een topic over begonnen...Stelt cum laude nog iets voor? Dus wat wil je nu dan eigenlijk?quote:
Jeeeej!quote:Op maandag 4 juni 2012 16:37 schreef Alopex het volgende:
Propedeuse is binnen! Niet met heel spectaculaire cijfers, beetje tussen de 6-8 en een 9 als uitschieter, maar het voelt zo fijn om het eerste jaar meteen af te kunnen sluiten. Ik ben tevreden!
Goed gedaan!quote:Op maandag 4 juni 2012 16:37 schreef Alopex het volgende:
Propedeuse is binnen! Niet met heel spectaculaire cijfers, beetje tussen de 6-8 en een 9 als uitschieter, maar het voelt zo fijn om het eerste jaar meteen af te kunnen sluiten. Ik ben tevreden!
Was het nog per se nodig om dat "Critical Thinking" boek helemaal te lezen, of waren de colleges ook voldoende? M.a.w. hoe gedetaileerd was het allemaal?quote:Op maandag 4 juni 2012 18:32 schreef Alopex het volgende:
Ja, BioNeuro viel eerlijk gezegd nog mee, was daar best bang voor maar had 10 fout. Slechts 4 fout voor Psychologie en Wetenschap, een hele opluchting als je bedenkt dat ik Geschiedenis pas op de herkansing heb gehaald!
Voor mij waren de colleges voldoende (maw ik heb het boek niet gelezen..), wat er vooral gevraagd werd ging over fallacies (weggeefvragen imo, waren een eitje!) en over categoriale beweringen en dergelijke. Dus ben eigenlijk wel blij dat ik weinig tijd in dat boek heb gestoken.quote:Op maandag 4 juni 2012 18:38 schreef Warren het volgende:
[..]
Was het nog per se nodig om dat "Critical Thinking" boek helemaal te lezen, of waren de colleges ook voldoende? M.a.w. hoe gedetaileerd was het allemaal?
(Ik heb vandaag het tentamen niet kunnen maken i.v.m. decentrale selectie geneeskunde)
Ok, bedankt voor de info. Ik moet nu de herkansing maken, dus ga ik maar voor safe, zoveel mogelijk lezen voor zover ik het ga redden.quote:Op maandag 4 juni 2012 20:02 schreef Alopex het volgende:
[..]
Voor mij waren de colleges voldoende (maw ik heb het boek niet gelezen..), wat er vooral gevraagd werd ging over fallacies (weggeefvragen imo, waren een eitje!) en over categoriale beweringen en dergelijke. Dus ben eigenlijk wel blij dat ik weinig tijd in dat boek heb gestoken.
Nee joh, herkansingen in de vakantie zijn toch leuk? ;-)quote:Op woensdag 6 juni 2012 21:36 schreef automatic_ het volgende:
Grmbl. Laatste tentamen een 5 gehaald. Ik had wel gedacht dat het net wel / net niet zou zijn, maar het is dan toch balen. Volgende week naar de inzage en dan maar hopen dat ik een 4.8 had en geen 5.4, want dan is het helemaaaaal zuur
Verder (weer...) een hoop thesis gedoe... Zucht... Is het al 31-08-2012?Ik ben er onderhand wel klaar mee!
Herkansing is 29 juniquote:Op woensdag 6 juni 2012 22:16 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Nee joh, herkansingen in de vakantie zijn toch leuk? ;-)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |