Daarom heb ik een nieuwere ibanez uit de 2012 RG seriequote:Op zondag 1 april 2012 11:45 schreef CoiLive het volgende:
Sodeju! Die Ibanez is echt absurd. Ik heb zeer weinig ervaring met metal gitaren, hoewel ik lang geleden een yamaha metal gitaar heb gehad, maar die is gestolen ooit, sta ik echt te kijken van dit ding.
Net bezig geweest met wat zwaardere patches maken en ik verbaas me er zo erg over dat die gitaar zo erg licht is en er och zult zwaar geluid uit komt. Ik begin nu echt nieuwsgierig te worden naar duurdere 'metal gitaren'.
Min puntje tot nu toe vind ik nog steeds de neck. Het had van mij allemaal wel iets soepeler en ronder mogen zijn en iets minder breed, maar volgens mij heb ik bijna altijd problemen met de neck met dit soort gitaren. Ik ga weer even een beetje verder beuken en wellicht kan ik wel even snel iets opnemen
Ik vind het eigenlijk just irritant dat die zo licht is. Krijg bijna het idee dat die van piepschuim gemaakt isquote:Op zondag 1 april 2012 11:48 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Daarom heb ik een nieuwere ibanez uit de 2012 RG serie
Nog lichter, betere pups meer sustainEn een overall nog bruter geluid.
Opeth - Forest of Octoberquote:Op zondag 1 april 2012 11:54 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk just irritant dat die zo licht is. Krijg bijna het idee dat die van piepschuim gemaakt isBen er wel erg blij mee. Als ik dit over een aantal maandjes ook nog steeds leuk vind, dan ga ik eens kijken naar een 'betere' gitaar. Het geluid ben ik tot nu toe wel tevreden over, alleen, zoals ik al zei, de neck niet zo.
Doe eens een aanrader voor een leuk zwaarder, niet te snel (ik kan geen solo dingen), metal achtig nummer om te leren. Iets van Tool wellicht?
quote:Op zondag 1 april 2012 01:04 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]haha zo'n jaren 50 budgetgitaar, geen trussrod en geen verstelbare brug (is met een tailpiece en pression bridge). Komt echt wel een leuk authentiek geluidje uit. Moet alleen uitkijken dat de nek niet teveel verbuigt met die stalen snaren, maargoed hij heeft het al 50-60 jaar zo uitgehouden schijnbaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan moet je wel ja
Dat is precies de reden waarom ik over ben gestapt van Ibanez naar LTD/ESP voor mij een ideale nek en meer bodyquote:Op zondag 1 april 2012 11:45 schreef CoiLive het volgende:
Sodeju! Die Ibanez is echt absurd. Ik heb zeer weinig ervaring met metal gitaren, hoewel ik lang geleden een yamaha metal gitaar heb gehad, maar die is gestolen ooit, sta ik echt te kijken van dit ding.
Net bezig geweest met wat zwaardere patches maken en ik verbaas me er zo erg over dat die gitaar zo erg licht is en er och zult zwaar geluid uit komt. Ik begin nu echt nieuwsgierig te worden naar duurdere 'metal gitaren'.
Min puntje tot nu toe vind ik nog steeds de neck. Het had van mij allemaal wel iets soepeler en ronder mogen zijn en iets minder breed, maar volgens mij heb ik bijna altijd problemen met de neck met dit soort gitaren. Ik ga weer even een beetje verder beuken en wellicht kan ik wel even snel iets opnemen
Dit was dan ook een koop op de gok. Ik vind het altijd zeer vervelend om in een gitaarzaak gitaren te proberen. Dus ik ga nu lekker thuis pielen, klooien en tweaken en eens langs bij een aantal metal heads die ik ken om daar eens rustig wat gitaren te proberen of te lenen. Ik heb wel eens fijnere ibanezen vast gehad qua nek, maar die waren dan ook een 'klein' beetje duurder. LTD ben ik niet zo'n fan van, maar die heb ik ook maar 2 minuten onversterkt vast gehad, dus die ervaring kan gewoon de deur uit.quote:Op zondag 1 april 2012 21:19 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat is precies de reden waarom ik over ben gestapt van Ibanez naar LTD/ESP voor mij een ideale nek en meer body
Zo deed ik het met m`n maquote:Op zondag 1 april 2012 23:04 schreef tjoptjop het volgende:
Schemerlampje op schroeven en zeggen dat je een éééénig bijzettafeltje heb gevonden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |