quote:
Op woensdag 28 maart 2012 20:28 schreef CoiLive het volgende:Laat even iemand (The_Dean) naar je electrische gitaar kijken en/of maak een paar foto's zodat er gekeken kan worden wat er mis is. Misschien is er wel helemaal niet zoveel mis.
Akoestische gitaar vind ik altijd lastig. Ik heb zelf het idee dat het daarbij veel moeilijker is om te bepalen wat nou echt fijn speelt en klinkt dan bij een elektrische. Daar zal ik dan verder niks over gaan zeggen

Wat wel een beetje van belang is:
- Welke soort muziek (veel gitaren kunnen wel veel dingen)?
- Wil je je akoestische gitaar ook kunnen aansluiten op een versterker?
- Heb je grote of kleine handen (is voor de dikte van de nek wel belangrijk, maar alles is te leren)?
- Wat is je budget?
- Versterker erbij?
- Wat vind je mooi? (qua vorm van de gitaar)
- Waarop spelen je gitaar helden? (veel te dure gitaren natuurlijk, maar kan een richtlijn zijn)
Iedereen enorm bedankt voor jullie reacties!
Wat betreft het laten maken van mijn huidige gitaar:
Ik ben er al mee naar de muziekwinkel geweest en mij is uitgelegd dat het de moeite niet meer was om hem te maken, het is ook een japanse gitaar van rond de jaren 70 en het heeft een soort van emotionele waarde. Ik weet ook niet precies welk merk het is , er staat Maya op, maar zoals ik al zei is het een erg oude gitaar
- Welke soort muziek (veel gitaren kunnen wel veel dingen)?
Ik voel me met name thuis in Rock en Metal. Ik ben ook een groot fan van classic rock oa Led Zeppelin, Rolling Stones, Beatles, Dire Straits etc.
- Wil je je akoestische gitaar ook kunnen aansluiten op een versterker?
Niet persé een vereiste, misschien leuk maar geen eis.
- Heb je grote of kleine handen (is voor de dikte van de nek wel belangrijk, maar alles is te leren)?
Ik heb vrij grote handen
- Wat is je budget?
Voor de elektrische gitaar wil ik wel onder de ¤300, - blijven voor akoustisch eigenlijk onder de ¤150,-
- Versterker erbij?
Nee, die kan ik zelf bij een vriend regelen
- Wat vind je mooi? (qua vorm van de gitaar)
Ik vind de Les Paul modellen mooi,
- Waarop spelen je gitaarhelden?
Hiervan ben ik niet echt op de hoogte, ik ben een groot fan van Tenacious D en hun gitarist John Konesky aka Kones. ( Jack en Kyle spelen eigenlijk vrijwel altijd op akoustische gitaar ).
Verder vind ik Slash natuurlijk ook geweldig.
[ Bericht 0% gewijzigd door Niek67 op 29-03-2012 13:46:11 ]