Say what?quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:18 schreef Guidetti het volgende:
In 30 dagen tijd zijn er 5000 euro meer huizen die aangeboden worden op marktplaats bijgekomen.
Huizenzoeker geeft als resultaatquote:Op woensdag 28 maart 2012 15:18 schreef Guidetti het volgende:
In 30 dagen tijd zijn er 5000 meer huizen die aangeboden worden op marktplaats bijgekomen. Van 255.674 naar 260.606. Dat zijn er per dag 166 extra. Als we zo doorgaan dan zitten we volgend jaar op de 320.000 huizen. Ik vind dat erg veel
het is wel een alltime high againquote:Op woensdag 28 maart 2012 15:11 schreef leolinedance het volgende:
Denk dat we op pagina 4 de 265.000 halen
Een groot aantal niet natuurlijk. Al zie ik in mijn omgeving iemand met dubbele lasten en een jong stel dat weigert om "een kind te nemen" in een appartement. Beide willen niet zakken met de vraagprijs.quote:Op donderdag 29 maart 2012 08:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Interessanter lijkt me om te weten hoeveel van die 260.000 echt willen/moeten verkopen, dat zijn er vast niet veel
Zeker wel. Veel meer dan 'vroeger' in ieder geval.quote:Op donderdag 29 maart 2012 08:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Interessanter lijkt me om te weten hoeveel van die 260.000 echt willen/moeten verkopen, dat zijn er vast niet veel
Je wou zeggen dat ze hun huis alleen te koop zetten om de makelaar te spekken? Natuurlijk niet, ze willen verkopen, maar hopen dat nog te doen voor de markt verder zakt. Gezien de lange te-koop-tijd van veel huizen slagen ze daar niet in. Dan kunnen ze kiezen: makelaar lappen en blijven wonen, of de prijs laten zakken.quote:Op donderdag 29 maart 2012 08:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gewoon keihard uitlachen natuurlijkquote:Op donderdag 29 maart 2012 09:04 schreef BertV het volgende:
[..]
Een groot aantal niet natuurlijk. Al zie ik in mijn omgeving iemand met dubbele lasten en een jong stel dat weigert om "een kind te nemen" in een appartement. Beide willen niet zakken met de vraagprijs.
edit: oh, en allebei moeten ze stoppen met irritante opmerkingen over mijn huurhuis.![]()
![]()
Dus die mensen zetten hun huis voor 'de fun' te koop? Lekkere verspilling van tijd en geld dan, want niemand gaat nog langer de zeepbelprijzen voor die stapel stenen op een postzegel betalen. Daar word je dan iedere dag mee geconfronteerd, zijn de meeste van die wannabe verkopers wel zo masochistisch aangelegd?quote:Op donderdag 29 maart 2012 08:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Precies... autoverkopers zetten ook gewoon die auto's voor 'de fun' te koop, een mens moet tenslotte een hobby hebbenquote:Op donderdag 29 maart 2012 09:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je wou zeggen dat ze hun huis alleen te koop zetten om de makelaar te spekken? Natuurlijk niet, ze willen verkopen, maar hopen dat nog te doen voor de markt verder zakt. Gezien de lange te-koop-tijd van veel huizen slagen ze daar niet in. Dan kunnen ze kiezen: makelaar lappen en blijven wonen, of de prijs laten zakken.
Hoeveel van de 1.9 miljoen auto's die te koop staan denk jij dat echt willen/moeten verkopen?
Toevallig opmerkingen als: "huren is je geld weggooien" en "kopers zorgen beter voor zichzelf, hun huis en hun buurt"quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:04 schreef BertV het volgende:
edit: oh, en allebei moeten ze stoppen met irritante opmerkingen over mijn huurhuis.![]()
![]()
Ik denk het ook.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:09 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dus die mensen zetten hun huis voor 'de fun' te koop? Lekkere verspilling van tijd en geld dan, want niemand gaat nog langer de zeepbelprijzen voor die stapel stenen op een postzegel betalen. Daar word je dan iedere dag mee geconfronteerd, zijn de meeste van die wannabe verkopers wel zo masochistisch aangelegd?
Ik denk dat een groot aandeel van deze mensen wel degelijk wil verkopen maar simpelweg niet kan zakken met de prijs i.v.m. 'tot aan de oogballen toe gefinancierd'
En zo zijn er dus héél veel 'gedupeerden'quote:Lex Sjoerds uit Soest is er nog kwaad over. Zijn zoon – met een inkomen van rond de 20.000 euro per jaar– kocht in 2003 een appartement in Baarn voor 150.000 euro. Bij de plaatselijke SNS Bank sloot hij een hypotheek af tegen 4,2 procent rente. Dat was krap aan voor de zoon, maar met de lage rente van toen ging het net.
De looptijd van de hypotheek was vijf jaar, en begin van de zomer toog Sjoerds opnieuw naar de bank om de hypotheek van zijn zoon te verlengen. „Eigenlijk wilden ze niet meer. Volgens de bank had de overheid hen verboden nog hypotheken van meer dan vijf keer iemands inkomen te financieren”, zegt Sjoerds. Hij probeerde het bij andere banken, maar die kwamen met hetzelfde verhaal: iemand met een inkomen van 20.000 euro kan geen hypotheek van 150.000 euro krijgen. De zoon van Sjoerds hád echter al een hypotheek van 150.000 euro, waar zijn ouders deels borg voor staan.
Na lang praten was SNS bereid de hypotheek te verlengen en Sjoerds kreeg een vervolgaanbieding. „De rente schoot omhoog naar 6,6 procent”, zegt Sjoerds. Hij liet het huis van zijn zoon opnieuw taxeren, de waarde bleek te zijn gestegen, en daarmee ook de executiewaarde. Op basis daarvan bleek SNS bereid 0,3 procentpunt van het eerste aanbod af te halen, maar dat was het dan ook. De zoon van Sjoerds betaalt nu jaarlijks 6,3 procent rente en is 150 euro netto per maand meer kwijt aan zijn hypotheek dan voorheen.
"Je kunt geen kind in een flat opvoeden"quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:13 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Toevallig opmerkingen als: "huren is je geld weggooien" en "kopers zorgen beter voor zichzelf, hun huis en hun buurt"![]()
Heel erg herkenbaar
Kan Lex wel heel stoer kwaad zijn, maar misschien hadden Lex en zijn zoon geen hypotheek op het randje moeten afsluiten...quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:18 schreef leolinedance het volgende:
Voorbeeld:
Lex Sjoerds uit Soest is er nog kwaad over. Zijn zoon – met een inkomen van rond de 20.000 euro per jaar– kocht in 2003 een appartement in Baarn voor 150.000 euro. Bij de plaatselijke SNS Bank sloot hij een hypotheek af tegen 4,2 procent rente. Dat was krap aan voor de zoon, maar met de lage rente van toen ging het net.
Van de handelaars en dealers schat ik dat zo'n 100% wil/moet verkopen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je wou zeggen dat ze hun huis alleen te koop zetten om de makelaar te spekken? Natuurlijk niet, ze willen verkopen, maar hopen dat nog te doen voor de markt verder zakt. Gezien de lange te-koop-tijd van veel huizen slagen ze daar niet in. Dan kunnen ze kiezen: makelaar lappen en blijven wonen, of de prijs laten zakken.
Hoeveel van de 1.9 miljoen auto's die te koop staan denk jij dat echt willen/moeten verkopen?
Herkenbaarquote:Op donderdag 29 maart 2012 10:24 schreef BertV het volgende:
[..]
"Je kunt geen kind in een flat opvoeden"
"Zit je nu nog steeds in die flat"
"Koop een huis met tuin"
"Je kunt een huis met tuin huren voor 500,-"
Heel veel. Daarom zijn er dus ook veel mensen die hun huis wél gedwongen moeten verkopen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:31 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Kan Lex wel heel stoer kwaad zijn, maar misschien hadden Lex en zijn zoon geen hypotheek op het randje moeten afsluiten...
Hoeveel van dat soort mensen zouden er nu met de gebakken peren zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |