Haalde ook schuurpapier rollers kwasten en tape daar. Maar heb afgelopen jaar dus stuk of 30 deuren en kozijnen geschilderd en wel 1200 m2 aan muren.quote:Op zaterdag 29 november 2014 19:55 schreef vuurvliegje5258 het volgende:
[..]
Ik vond het lekker roeren en goed te smeren, las dat deze verf ook van Akzo Nobel is, net zoals Sikkens. Ik dacht ik waag het erop. Droogde goed en mijn vader was schilder en deed altijd blauw door de witte verf, zodat het langer helder blijft. Op lange termijn moet ik nog zien natuurlijk. Het ziet er ook vandaag nog fris, helder en goed gedekt uitBen best blij, want ik moet drie verdiepingen schilderen en behangen, was bij Action voor 40 euro klaar (+bakjes, rollers, kwast, plastic, afplakband en 2 rollen behang, om over te schilderen) Is voor niks toch? Al is het misschien voor een jaar, want ik doe beneden elk jaar wel een nieuw laagje...
Dat bij Raab Karcher enzo zijn bruto prijzen, er is meestal niemand die dat werkelijk betaalt.quote:Op zaterdag 29 november 2014 22:47 schreef bleiblei het volgende:
Wat ik mij afvraag is, bij de bouwmarkt is een plaat okoume multiplex van 18mm dik 49 euro, bij de Boo & Raab Karcher vragen ze 80 euro per plaat.
http://www.grueppen.de/#quote:
TU is ook altijd duurder dan bijvoorbeeld rensa of vredenburg.quote:Op zondag 30 november 2014 00:25 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat bij Raab Karcher enzo zijn bruto prijzen, er is meestal niemand die dat werkelijk betaalt.
Voor een aannemer gaat daar zo 40% (of iets in die geest) korting vanaf.
Altijd vragen om korting bij dat soort zaken, als ik wat bouwmaterialen nodig heb, dan bel ik gewoon een paar zaken af, even kijken wie de goedkoopste is.
Ik kan via mijn werk kopen bij Technische Unie, ik kan ook inloggen op de site.
Op de brutoprijzen zit soms tot wel 58% korting.
Maar bij veel internetshops voor sanitair en installatiematerialen zit je vaak ook al aardig in de buurt van de prijzen met korting van TU.
Wij zeiken altijd over de prijs en nemen grote hoeveelheden af. Dan scheelt het wel. Ik vergelijk grueppen met terweij (altijd te duur) en twee lokale bouwzaken.quote:Op zondag 30 november 2014 00:40 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik kom wel eens bij Grueppen in Emlichheim, maar zo goedkoop vind ik ze niet altijd met bouwmaterialen.
Dat is natuurlijk net als in Nederland afhankelijk van de volumes die je afneemt.
Ik informeerde daar vorig jaar voor underlaymentplaten, toen ik de prijs hoorde ben ik maar snel vertrokken en de grens weer overgescheurd (en 2 minuten later was ik thuis)
Dat ligt puur aan de omzetten bij desbetreffende groothandel en welke afspraken de inkoopafdeling van jouw werkgever met die groothandel maakt.quote:Op zondag 30 november 2014 00:35 schreef hans1985 het volgende:
[..]
TU is ook altijd duurder dan bijvoorbeeld rensa of vredenburg.
Als ik dan weer voor type ketel kijk bij warmteservice betaal ik 730. bij rensa 750. Dan snap ik rensa niet dat ze er dan niet bijvoorbeeld 725 van maken. Bizar dat een publieke verkoper goedkoper is dan een afgeschermde groothandel.
Mja, okee, maar als particulier bestel ik bij dat soort toko's als ik een order heb van 400 tot 1000 euro. Dat is natuurlijk peanuts voor die toko's. De Boo vond het zelfs te veel moeite om een vrachtwagen 2 pallets bakstenen af te laten leveren terwijl die zaak hier letterlijk 100m verderop zitquote:Op zondag 30 november 2014 00:25 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat bij Raab Karcher enzo zijn bruto prijzen, er is meestal niemand die dat werkelijk betaalt.
Voor een aannemer gaat daar zo 40% (of iets in die geest) korting vanaf.
Altijd vragen om korting bij dat soort zaken, als ik wat bouwmaterialen nodig heb, dan bel ik gewoon een paar zaken af, even kijken wie de goedkoopste is.
Ik kan via mijn werk kopen bij Technische Unie, ik kan ook inloggen op de site.
Op de brutoprijzen zit soms tot wel 58% korting.
Maar bij veel internetshops voor sanitair en installatiematerialen zit je vaak ook al aardig in de buurt van de prijzen met korting van TU.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |