abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 november 2014 @ 21:18:54 #101
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_147129069
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 november 2014 21:09 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat kan, :P
Denk alleen dat mijn bankrekening dat niet toelaat. :(
Share your talent, move the world.
  zaterdag 29 november 2014 @ 22:47:53 #102
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_147133031
Wat ik mij afvraag is, bij de bouwmarkt is een plaat okoume multiplex van 18mm dik 49 euro, bij de Boo & Raab Karcher vragen ze 80 euro per plaat.
Ik snap dat er kwaliteitsverschil is, maar is het ook echt om en nabij prijsverdubbeling kwaliteitsverschil?

Het is bedoeld om een buitenkeuken (onder afdak) van op te bouwen, dus het geheel komt niet in de stromende regen en hoeft ook niet bijzonder constructief stevig te zijn. Ter afwerking komt er eiken fineer overheen/ wordt er overheen getegeld, dus ook dat hoeft niet hoogstaand te zijn.
pi_147133230
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 19:55 schreef vuurvliegje5258 het volgende:

[..]

Ik vond het lekker roeren en goed te smeren, las dat deze verf ook van Akzo Nobel is, net zoals Sikkens. Ik dacht ik waag het erop. Droogde goed en mijn vader was schilder en deed altijd blauw door de witte verf, zodat het langer helder blijft. Op lange termijn moet ik nog zien natuurlijk. Het ziet er ook vandaag nog fris, helder en goed gedekt uit :) Ben best blij, want ik moet drie verdiepingen schilderen en behangen, was bij Action voor 40 euro klaar (+bakjes, rollers, kwast, plastic, afplakband en 2 rollen behang, om over te schilderen) Is voor niks toch? Al is het misschien voor een jaar, want ik doe beneden elk jaar wel een nieuw laagje...
Haalde ook schuurpapier rollers kwasten en tape daar. Maar heb afgelopen jaar dus stuk of 30 deuren en kozijnen geschilderd en wel 1200 m2 aan muren.
Werd gek van die kut tape die niet goed plakte. Ik betaal dus liever 5 euro voor goede tape en paar tientjes voor goede kwasten dan mij mateloos erAan irriteren. En heb ook maar een wagner pro 119 gekocht. Ik spuit een woning van 300 m2 oppervlakte in nog geen dag. Ben langer beZig met afplakken dan met spuiten😀 en gespoten muren zijn super strak ivm met roller.
pi_147136308
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 22:47 schreef bleiblei het volgende:
Wat ik mij afvraag is, bij de bouwmarkt is een plaat okoume multiplex van 18mm dik 49 euro, bij de Boo & Raab Karcher vragen ze 80 euro per plaat.
Dat bij Raab Karcher enzo zijn bruto prijzen, er is meestal niemand die dat werkelijk betaalt.
Voor een aannemer gaat daar zo 40% (of iets in die geest) korting vanaf.
Altijd vragen om korting bij dat soort zaken, als ik wat bouwmaterialen nodig heb, dan bel ik gewoon een paar zaken af, even kijken wie de goedkoopste is.

Ik kan via mijn werk kopen bij Technische Unie, ik kan ook inloggen op de site.
Op de brutoprijzen zit soms tot wel 58% korting.
Maar bij veel internetshops voor sanitair en installatiematerialen zit je vaak ook al aardig in de buurt van de prijzen met korting van TU.
pi_147136486
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 17:19 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Waar in dld ?
http://www.grueppen.de/#
in nordhorn. Maar is wel de prijs zonder btw.
En wij hebben daar afgelopen 2 jaar voor denk 200 a 250k afgenomen dus wij krijgen scherpe prijzen.
pi_147136580
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 00:25 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat bij Raab Karcher enzo zijn bruto prijzen, er is meestal niemand die dat werkelijk betaalt.
Altijd vragen om korting bij dat soort zaken, als ik wat bouwmaterialen nodig heb, dan bel ik gewoon een paar zaken af, even kijken wie de goedkoopste is.

Maar bij veel internetshops voor sanitair en installatiematerialen zit je vaak ook al aardig in de buurt van de prijzen met korting van TU.
TU is ook altijd duurder dan bijvoorbeeld rensa of vredenburg.
Als ik dan weer voor type ketel kijk bij warmteservice betaal ik 730. bij rensa 750. Dan snap ik rensa niet dat ze er dan niet bijvoorbeeld 725 van maken. Bizar dat een publieke verkoper goedkoper is dan een afgeschermde groothandel.
pi_147136704
Ik kom wel eens bij Grueppen in Emlichheim, maar zo goedkoop vind ik ze niet altijd met bouwmaterialen.
Dat is natuurlijk net als in Nederland afhankelijk van de volumes die je afneemt.
Ik informeerde daar vorig jaar voor underlaymentplaten, toen ik de prijs hoorde ben ik maar snel vertrokken en de grens weer overgescheurd (en 2 minuten later was ik thuis)
pi_147137235
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 00:40 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik kom wel eens bij Grueppen in Emlichheim, maar zo goedkoop vind ik ze niet altijd met bouwmaterialen.
Dat is natuurlijk net als in Nederland afhankelijk van de volumes die je afneemt.
Ik informeerde daar vorig jaar voor underlaymentplaten, toen ik de prijs hoorde ben ik maar snel vertrokken en de grens weer overgescheurd (en 2 minuten later was ik thuis)
Wij zeiken altijd over de prijs en nemen grote hoeveelheden af. Dan scheelt het wel. Ik vergelijk grueppen met terweij (altijd te duur) en twee lokale bouwzaken.
DLD is meestal goedkoper maar NL heeft bijvoorbeeld andere houtmaten dan dld en dat ongeschaafde duitse hout is kut.
En voor gewone afname vallen we in een bepaalde "conditie" klasse. dan heb je een bepaalde kortingspercentage.

En voordeel van dld is dat ze skonto hebben. Als je binnen 2 weken betaald mag je 3% korting in mindering brengen. Dat tikt behoorlijk aan bij grote hoeveelheden.
pi_147145083
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 00:35 schreef hans1985 het volgende:

[..]

TU is ook altijd duurder dan bijvoorbeeld rensa of vredenburg.
Als ik dan weer voor type ketel kijk bij warmteservice betaal ik 730. bij rensa 750. Dan snap ik rensa niet dat ze er dan niet bijvoorbeeld 725 van maken. Bizar dat een publieke verkoper goedkoper is dan een afgeschermde groothandel.
Dat ligt puur aan de omzetten bij desbetreffende groothandel en welke afspraken de inkoopafdeling van jouw werkgever met die groothandel maakt.

Geloof me maar, als je 10 miljoen omzet bij de TU aan sanitair en verwarming, dan koop je je ketel het goedkoopst bij de TU.
  zondag 30 november 2014 @ 17:52:07 #110
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_147154204
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 00:25 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Mja, okee, maar als particulier bestel ik bij dat soort toko's als ik een order heb van 400 tot 1000 euro. Dat is natuurlijk peanuts voor die toko's. De Boo vond het zelfs te veel moeite om een vrachtwagen 2 pallets bakstenen af te laten leveren terwijl die zaak hier letterlijk 100m verderop zit :') . Overigens kom je via hun webwinkels (timo.nl zit bijv. gekoppeld aan de Boo) al een stukje goedkoper uit en komen ze het afleveren vanaf 350 euro. Snap ik ook niet.
En het is dan op zoon site nog altijd duurder dan gewoon de Praxis.
pi_147536928
Had laatst een hele rits aan meteriaal gehaald, gaat op factuur.
Nou toen ik de factuur kreeg klapperde ik ff met mijn oren.
veel prijzen ivm met duitsland bijna 2x zo duur, 30% in ieder geval.

Maar ik had ook fisher nagelplug N 8x100Z afgenomen.
De prijs bij de NL bouwhandel 23,94 (doos 50 stuks).
Ik dacht al wtf, maar op inet lagen die prijzen in die buurt.
Gisteren naar onze lokale DLD zaak.
Zelfde merk, pak afmetingen.... 8,10 euro ex...
wtf, bijna 3x zo duur.
ik haal de extra dozen wel in DLD en retourneer die meuk in NL, laat mij niet oplichten :r
pi_147720803
Hier ook flink aan het afbouwen van het eigen huis. Eerst eens even een groot aantal groothandels aangeschreven om te kijken of er particulier binnen te komen viel. Dat gaat bij een aantal zoals ViHaMij prima. Bij ijzerwarengroothandel projectkorting bedongen.
Voor Bouwmaat een KVK ingezet van een eigen bedrijf (wat niet alleen te boek staat als bouw of klusbedrijf, maar ach).

Elektra installatiemateriaal -> ViHaMij voor de grote bulk.
Bouwmaterialen -> veelal Bouwmaat. Boven 450,- ex BTW schuiven ze het de volgende dag gratis zo voor je voordeur. Kwaliteitverschil is er wel degelijk, Bison polymax wel eens geprobeerd mét en zonder het 'profi' label?
Elektrisch gereedschap -> Gereedschapcentrum.nl, handig, balie zit in Tilburg (voor mij), maar ook telefonisch super geholpen.
Elektra afbouw (WCD's, schakelaars, groepenkast, rijgklemmen) -> Duitse webshops. Veelal een webshop van lokale aannemers. Vaak bizar lage prijzen t.o.v. nederland.

Gewoon beetje rondneuzen en je vind alles zo bij elkaar voor prima prijzen. Bouwmaat blijft wat prijzig, maar ook die hebben wel eens acties. Zoals de 25% korting op Nexans VD draad, waarmee ze ineens de goedkoopste van NL zijn voor kwaliteits VD draad.
pi_147790422
In het zuiden van het land heb je Van Cranenbroek waar je -als je tenminste oplet- goedkoop gereedschap kunt scoren. Het komt op mij wel over als een zaak van en voor cowboys, dus mijn advies is nogmaals om goed op te letten.

Het concept Formido loopt m.i. op zijn laatste benen.

Boerenbond is prima voor de tuin. Ook fijn als je een groot stuk plastic zoekt om je meubels af te dekken bij het schilderen.

Bij Hornbach wil ik ook nog wel eens slagen.

Maar voor de gemiddelde consument is de vraag natuurlijk: Gamma of Praxis. Welnu, voor verlichting is Praxis beter maar als klusser wordt ik gelukkiger van Gamma. Bij Praxis kost iedere service geld, ook als je die bij Gamma gewoon krijgt. Zo kon ik bij Praxis een bus huren om gipsplaten (via een zeer ingewikkeld tijdrovend procede via Herz) terwijl ik bij Gamma gewoon een aanhangwagen meekreeg. Bij Gamma kreeg ik gratis spatels bij mijn verf. En ik kreeg bij Gamma gratis dopjes voor mijn bus siliconenkit.
pi_147791451
Kwam er onlangs weer achter dat de nl bouwmarkt mij een poot uit draaide. Eigenlijk moet je elk item online zoeken en vaak vind je overal en nergens wel de goedkoopste. Als om kleine verschillen gaat dan liever lokaal. Maar laatst 20 dozen schroeven online gekocht wat mij zeker 80 euro scheelde. Makkelijk verdiend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')