Dit is in het algemeen wel waar. Wiskundige types zeggen waar het op staat en kunnen snel achterhalen waar een beredenering de mist in gaat. Als bestuurder moet je goed zijn in oppervlakkig gepraat en sociale spelletjes.quote:Op vrijdag 27 april 2012 00:06 schreef Klonker het volgende:
[..]
Ik bedoel meer in de "bedrijfsleven" kind of way. Er zijn zat sociale mensen, maar die stralen geen autoriteit uit of kunnen mensen leiden en laten bewegen. Nerds zijn ook sociaal, maar vaak niet zo vlot in de omgang bij nieuw contact bijvoorbeeld. Ik merk dat de mensen met hoge functies heel snel kunnen schakelen tussen mensen en eigenlijk juist niet hun ware emoties laten zien.
Ryon weet het natuurlijk weer beter te verwoorden, maar dit bedoelde ik ja.quote:Op vrijdag 27 april 2012 00:18 schreef Ryon het volgende:
Je hebt een heleboel timide mensen die weinig tot helemaal niets uitstralen en een willekeurige studie halen met een mooie zeven. Dit zijn over het algemeen geen autisten die dicht klappen als er ook maar iemand naar hun kijkt, maar dit zijn ook niet de mensen die het verschil gaan maken of sociale dieren zijn.
Sociaal bekwaam zijn vraagt wel iets meer dan dat. Elke organisatie is uiteindelijk niets meer dan een verzameling van mensen bij elkaar. Sommige individuen kunnen daar een stuk beter mee omgaan of gebruik van maken dan anderen. Iemand die zijn studie (wiskunde, economie, noem maar op) heeft afgerond met een zeven maar instaat is om bovengemiddeld mee te komen binnen de kudde heeft een sterker uitgangspunt dan een persoon die zijn studie heeft afgerond met een acht (of hoger) maar continu de kat uit de spreekwoordelijke boom loopt te kijken.
Nog erger zijn de mensen die staan te trillen als ze een presentatie moet geven of de lui die bang zijn om anderen van repliek of kritiek te voorzien omdat zij dan wellicht kritiek terug krijgen of even in de aandacht komen te staan. Dat zijn toch echt zaken waar je mee om dient te moeten kunnen gaan.
Ze zullen promovendi ook wel tot het onderwijs rekenen.quote:Op donderdag 26 april 2012 13:44 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ik vind die getallen heel merkwaardig. Meer dan de helft werkt in het onderwijs, maar toch heeft 2/3 flexibele werktijden en bijna de helft een winst- of eindejaarsuitkering.
Wat bedoel je daar precies mee? Inhoudsloos blaten in termen van afkortingen, overdreven veel Engelse woorden, en buzzwords als epibreren, op die manier iedereen onder de tafel lullend omdat ze geen zak begrijpen van wat je zegt? Als dat sociaal is, dan zul je bij wiskunde inderdaad niet heel veel sociale mensen tegenkomen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 00:06 schreef Klonker het volgende:
[..]
Ik bedoel meer in de "bedrijfsleven" kind of way.
Jij snapt het.quote:Op zondag 29 april 2012 23:08 schreef thabit het volgende:
[..]
Wat bedoel je daar precies mee? Inhoudsloos blaten in termen van afkortingen, overdreven veel Engelse woorden, en buzzwords als epibreren, op die manier iedereen onder de tafel lullend omdat ze geen zak begrijpen van wat je zegt? Als dat sociaal is, dan zul je bij wiskunde inderdaad niet heel veel sociale mensen tegenkomen.
Mooi gezegdquote:Op zondag 29 april 2012 23:08 schreef thabit het volgende:
[..]
Wat bedoel je daar precies mee? Inhoudsloos blaten in termen van afkortingen, overdreven veel Engelse woorden, en buzzwords als epibreren, op die manier iedereen onder de tafel lullend omdat ze geen zak begrijpen van wat je zegt? Als dat sociaal is, dan zul je bij wiskunde inderdaad niet heel veel sociale mensen tegenkomen.
Hoe kan dat nou niet?quote:Op woensdag 23 mei 2012 19:36 schreef thenxero het volgende:
Hoe kan regressie-analyse nou lekker weglezen?
ik denk je wel van lectuur te kunnen voorzien waar jij je in gaat verslikkenquote:
Ik heb Modern Econometrics van Verbeek gelezen, maar die behoort tot mijn collectie van saaiste boeken. Kan me haast niet voorstellen dat dat in andere boeken zoveel leuker isquote:
Het is wel leuk om fouten in dat boek te zoeken.quote:Op woensdag 23 mei 2012 19:47 schreef thenxero het volgende:
[..]
Ik heb Modern Econometrics van Verbeek gelezen, maar die behoort tot mijn collectie van saaiste boeken. Kan me haast niet voorstellen dat dat in andere boeken zoveel leuker is.
Mwa, ik pak liever een leuk wiskundeboek op een regenachtige zondagmiddagquote:Op woensdag 23 mei 2012 19:51 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Het is wel leuk om fouten in dat boek te zoeken.
quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:03 schreef thenxero het volgende:
[..]
Mwa, ik pak liever een leuk wiskundeboek op een regenachtige zondagmiddag
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |