Daar ging het voornamelijk ook omquote:Op dinsdag 27 maart 2012 00:34 schreef Edskimo het volgende:
Ik moet wel zeggen dat het verder echt niet veel bijzonders is, scherm en camera zijn wel beter maar daar houdt het verder echt bij op...
Nou ja, de beste camera is diegene die je bij je hebt. Dus vind het wel handig dat er eentje in zit.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:13 schreef kikoooooo het volgende:
Ik snap echt niet dat mensen een neuk geven om een camera op een ipad. Front camera kan ik me nog voorstellen voor facetime of skype, maar die camera aan de achterkant? Heb er misschien twee foto's mee gemaakt om te testen hoe goed (slecht op de ipad2) dat ding was
Ik heb 0 foto's gemaakt met mijn mobiel. Toch zit er een camera op. Je bent niet verplicht om het te gebruiken.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:13 schreef kikoooooo het volgende:
Ik snap echt niet dat mensen een neuk geven om een camera op een ipad. Front camera kan ik me nog voorstellen voor facetime of skype, maar die camera aan de achterkant? Heb er misschien twee foto's mee gemaakt om te testen hoe goed (slecht op de ipad2) dat ding was
LOL ik heb meegelopen in een carnavals optocht en er stond gewoon een figuur langs de kant met zn ipad2 foto's te maken.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:13 schreef kikoooooo het volgende:
Voor die situaties (waar je dus boven een mensenmassa uit foto's moet maken) is een ipad dan wel handig. Je hebt dan een enorme viewfinder die ook nog eens superkijkhoek heeft.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:46 schreef nils7 het volgende:
[..]
LOL ik heb meegelopen in een carnavals optocht en er stond gewoon een figuur langs de kant met zn ipad2 foto's te maken.
dat ding maakt echt mega slechte foto's, de nieuwe ipad maakt wel mooie
misschien ideaal maar hij stond vooraan hahaha..quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:55 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Voor die situaties (waar je dus boven een mensenmassa uit foto's moet maken) is een ipad dan wel handig. Je hebt dan een enorme viewfinder die ook nog eens superkijkhoek heeft.
Maar 4G, wat we hier niet hebben, heeft wel een meerwaarde? Met de 32GB wifi was je alsnog minder kwijt geweest, dus ik snap echt niet waarom je dan maar voor de 4G bent gegaan.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 00:34 schreef Edskimo het volgende:
Vandaag de 16gb 4g gehaald, de standaard 16gb was overal uitverkocht
En 32gb heeft voor mij geen meerwaarde ( had hiervoor de 32gb iPad 2)
Misschien omdat de gps-module die alleen in de 3g/4g-modellen zit wel handig is.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:34 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Maar 4G, wat we hier niet hebben, heeft wel een meerwaarde? Met de 32GB wifi was je alsnog minder kwijt geweest, dus ik snap echt niet waarom je dan maar voor de 4G bent gegaan.
Dan nog snap ik niet waarom je daarvoor een premium van 120 euro wilt betalen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:42 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Misschien omdat de gps-module die alleen in de 3g/4g-modellen zit wel handig is.
dat merk je dan ook alleen als je de iPad 2 echt regelmatig gebruikt en dus precies weet hoe die in je hand(en) ligt. Als je die een hele tijd terug ooit eens gebruikt hebt zul je het dus niet merken.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:33 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ik zie mensen zeiken over de hitte, de dikte en het toegenomen gewicht, maar ik voel in geen van de drie opzichten echt een merkbaar verschil met de iPad 2.
Prima. Maar storend is het dus totaal niet.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:42 schreef Tokus het volgende:
[..]
dat merk je dan ook alleen als je de iPad 2 echt regelmatig gebruikt en dus precies weet hoe die in je hand(en) ligt. Als je die een hele tijd terug ooit eens gebruikt hebt zul je het dus niet merken.
Slecht argument, apps voor de iPad 3 zullen gemiddeld 2x zo groot gaan worden. Dus je zal eerder door je storage heen zijn als toen op de vorige iPads. Hier was laatst nog een artikel over op bright.nlquote:Op dinsdag 27 maart 2012 00:34 schreef Edskimo het volgende:
Vandaag de 16gb 4g gehaald, de standaard 16gb was overal uitverkocht
Gerestored van een backup?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 15:19 schreef Merkie het volgende:
Mijn iPad zegt dat er muziek aanwezig is, echter klopt dit niet. Er is geen album art, de liedjes spelen niet af, en bovenal zegt iTunes dat er geen muziek op staat (dat klopt ook, ik heb "muziek synchroniseren" uitgezet). Toch denkt de Music-app dat er muziek aanwezig is. Als ik de muziekbibliotheek opnieuw synchroniseer is hij ook binnen twee seconden klaar omdat hij denkt dat alles er al op staat (terwijl dat niet zo is). Help.
Gerestored van een backup ja, via iCloud, omdat ik hetzelfde probleem daar ook al mee had.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 15:21 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Gerestored van een backup?
prefrences->devices->reset sync cache
En altijd wel handig om een nieuwe naam te geven
Hoezo slecht argument?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 15:16 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Slecht argument, apps voor de iPad 3 zullen gemiddeld 2x zo groot gaan worden. Dus je zal eerder door je storage heen zijn als toen op de vorige iPads. Hier was laatst nog een artikel over op bright.nl
Waarom dan de nieuwe kopen als je al een iPad 2 hebt?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 19:10 schreef Edskimo het volgende:
[..]
Hoezo slecht argument?
Ik had op mijn ipad 2 op z'n max 4GB vol.
Dat zou nou dus in het uiterste geval 8GB kunnen worden.
Ik gebruik m zelf bijna alleen voor internetten/email e.d
En zo?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 17:27 schreef Merkie het volgende:
Ik word er gestoord van. Ik heb alle muziek handmatig verwijderd, Music-app geeft nu "No Music" aan. Maar als ik dan iets sync is dat binnen twee seconden gebeurd en denkt iTunes dat het er op staat. Maar er staat niks op. Pffff. Ik kan gewoon géén muziek op mijn iPad zetten nu.
Omdat het kan.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 19:12 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Waarom dan de nieuwe kopen als je al een iPad 2 hebt?
Dank je. De eerste dag was ik bang dat ik een miskoop had gedaan. Ik heb toch de eerdere iPads weer verkocht omdat ik er gewoon te weinig mee deed, en ik leek dacht aan 16GB ook wel genoeg te hebben. Maar na een kleine week heb ik mijn iPhone alleen nog als MP3-speler en telefoon gebruikt en pak ik daarnaast altijd de iPad. En ik heb nog iets meer dan 1GB over nu, dus 16GB was achteraf toch te weinig geweest.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:27 schreef wolfrolf het volgende:
Toffe mini review een aantal posts geleden Splack!
Okay dan.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:29 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dank je. De eerste dag was ik bang dat ik een miskoop had gedaan. Ik heb toch de eerdere iPads weer verkocht omdat ik er gewoon te weinig mee deed, en ik leek dacht aan 16GB ook wel genoeg te hebben. Maar na een kleine week heb ik mijn iPhone alleen nog als MP3-speler en telefoon gebruikt en pak ik daarnaast altijd de iPad. En ik heb nog iets meer dan 1GB over nu, dus 16GB was achteraf toch te weinig geweest.
Ik ben er erg blij mee in ieder geval
De camera opening van de nieuwe iPad is groter:quote:Op woensdag 28 maart 2012 00:37 schreef fietsbelkonijn het volgende:
Vandaag voor het eerst de iPad 3 (of iPad 2) gezien in de mediamarkt. Hoe kan je eigenlijk aan de buitenkant herkennen dat je een iPad 3 in handen hebt zonder de iPad 2 te hebben?
Volgens mij staat er op de nieuwe iPad alleen 'iPad' en bij de iPad 2 dus 'iPad 2'quote:Op woensdag 28 maart 2012 01:02 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
De camera opening van de nieuwe iPad is groter:
[ afbeelding ]
Maar dat verschil is alleen te zien in een directe vergelijking. Als ze uitstaan, is het bijna onmogelijk om te zien of je een iPad 2 of de nieuwe in je handen hebt. Daarom moet je hem even aanzetten, dan zie je het meteen
Als je een 4s hebt kan je vergelijken, is dezelfde maat lensquote:Op woensdag 28 maart 2012 01:02 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
De camera opening van de nieuwe iPad is groter:
[ afbeelding ]
Maar dat verschil is alleen te zien in een directe vergelijking. Als ze uitstaan, is het bijna onmogelijk om te zien of je een iPad 2 of de nieuwe in je handen hebt. Daarom moet je hem even aanzetten, dan zie je het meteen
Hoe kom je op 400? Het zal eerder iets van 150 zijn als je dezelfde capaciteit neemt. En of het het waard is.. Dat moet je voor jezelf besluiten. De nieuwe doet niets wat de iPad 2 niet doet, maar het scherm is wel erg mooi. Zeker als je veel leest, is het het overwegen waard.quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:18 schreef FJD het volgende:
Gister duurde het bij de MM ook vrij lang voordat de medewerker aan het scherm kon zien of het de nieuwe iPad was.
Nu waren het ook geen echte Apple-deskundigen. Ik heb de iPad naast mn 2 gehouden en was wel onder de indruk. Met name omdat ik er veel op lees kan het wel eens de moeite waard zijn.
Maar ja de hamvraag; 400,- bijleggen, is dat het waard.
aan het scherm zie je het zo... alle icoontjes zijn niet meer korreligquote:Op woensdag 28 maart 2012 14:18 schreef FJD het volgende:
Gister duurde het bij de MM ook vrij lang voordat de medewerker aan het scherm kon zien of het de nieuwe iPad was.
Nu waren het ook geen echte Apple-deskundigen. Ik heb de iPad naast mn 2 gehouden en was wel onder de indruk. Met name omdat ik er veel op lees kan het wel eens de moeite waard zijn.
Wel voor de upgrade natuurlijk. Dus van 16GB wifi naar 32GB 4G. Dan kom ik op 640,- (10% kortingquote:Op woensdag 28 maart 2012 14:32 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Hoe kom je op 400? Het zal eerder iets van 150 zijn als je dezelfde capaciteit neemt. En of het het waard is.. Dat moet je voor jezelf besluiten. De nieuwe doet niets wat de iPad 2 niet doet, maar het scherm is wel erg mooi. Zeker als je veel leest, is het het overwegen waard.
En uiteindelijk: als je echt tevreden bent met je aankoop, is het zijn prijs toch gewoon waard?
Tsja, dat is dan een overweging die je voor jezelf moet maken. Persoonlijk vind ik 4G onnodig, aangezien ik twee smartphones met internet heb, maar als je toch van plan bent te upgraden van 16GB naar 32GB, ga je natuurlijk voor de nieuwste versie.quote:Op woensdag 28 maart 2012 17:44 schreef FJD het volgende:
[..]
Wel voor de upgrade natuurlijk. Dus van 16GB wifi naar 32GB 4G. Dan kom ik op 640,- (10% korting) minus 300,- (Mp waarde) maar moet ik nog een beschermhoes er bij kopen. Zit je snel op 400,-z
Korrelig.. Op de 2 ... Op de 1 ok maar de 2 ...quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:57 schreef nils7 het volgende:
[..]
aan het scherm zie je het zo... alle icoontjes zijn niet meer korrelig
De iPad1 en iPad2 hebben exact hetzelfde scherm n00bquote:Op woensdag 28 maart 2012 18:33 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Korrelig.. Op de 2 ... Op de 1 ok maar de 2 ...
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik et maar moeilijk kon zien aan alleen het springboard.
Met text wel overduidelijk
Geloof ik geen reet van, ik heb de nieuwe iPad nog niet gezien maar het viel me wel altijd meteen op hoe korrelig de iPad 2 is. Kan me echt niet voorstellen dat je dat niet merkt.quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:18 schreef FJD het volgende:
quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:17 schreef TC03 het volgende:
Geloof ik geen reet van, ik heb de nieuwe iPad nog niet gezien maar het viel me wel altijd meteen op hoe korrelig de iPad 2 is. Kan me echt niet voorstellen dat je dat niet merkt.
Heeft mijn iPad 2 ook in lichte mate last van. Maar ik ontdekte het pas maanden na aanschaf, toen ik eens een iBook in nacht-mode probeerde te lezen. Dus mij kan het niet echt tot last zijn.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:45 schreef Craptacular het volgende:
Ik zie nu net een klein beetje backlight bleeding ... Ik ga ermee terug denk ik
Ik heb de link van Tweakers. Iemand is ermee teruggegaan na een paar dagen en ze gaven aan dat dit gewoon een productiefout is. Er kan dan ook stof onder het scherm komen. De sealing is gewoon niet goed gegaan.quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:09 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Heeft mijn iPad 2 ook in lichte mate last van. Maar ik ontdekte het pas maanden na aanschaf, toen ik eens een iBook in nacht-mode probeerde te lezen. Dus mij kan het niet echt tot last zijn.
Onzin, stel je niet zo aan. Is het echt heel erg?quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:25 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Ik heb de link van Tweakers. Iemand is ermee teruggegaan na een paar dagen en ze gaven aan dat dit gewoon een productiefout is. Er kan dan ook stof onder het scherm komen. De sealing is gewoon niet goed gegaan.
Nja ook niet altijd UPS. Ligt er maar net aan denk ikquote:Op woensdag 28 maart 2012 14:34 schreef wolfrolf het volgende:
iPad is verzonden.
Verstuurt Apple.nl via PostNL?
Edit, UPS dus
Ik ben ook alvast wat aan het rondkijken voor een hoesje voor mij ipad3 die ik in Juni koop. Iemand tips voor een hoes waar mijn ipad altijd in blijft zitten, dus ook tijdens gebruik.quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:49 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Iemand al smart covers en hoesjes voor de nieuwe ipad gespot op dealextreme en ander sites?
kans is groot dat de neppe smartcovers niet werken met de auto-unlock. Maar je kan gewoon iPad2 hoesjes en covers gebruiken voor de 3.quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:49 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Iemand al smart covers en hoesjes voor de nieuwe ipad gespot op dealextreme en ander sites?
Werkt niet altijd:quote:Op donderdag 29 maart 2012 08:55 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
kans is groot dat de neppe smartcovers niet werken met de auto-unlock. Maar je kan gewoon iPad2 hoesjes en covers gebruiken voor de 3.
Ik verwacht een product zonder productiefouten als ik een paar honderd euro neertel.quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:00 schreef Merkie het volgende:
[..]
Onzin, stel je niet zo aan. Is het echt heel erg?
Heb zelf deze sinds 2 dagen, werkt perfect!quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:49 schreef tongytongylickylicky het volgende:
????quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:25 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Ik verwacht een product zonder productiefouten als ik een paar honderd euro neertel.
Kan je met een smartcover de iPad ook rechtop zetten? Om bv films te kijken?quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:04 schreef Gauner het volgende:
[..]
Heb zelf deze sinds 2 dagen, werkt perfect!
http://www.ebay.co.uk/itm(...)l2649#ht_1976wt_1199
In mijn geval UPSquote:Op donderdag 29 maart 2012 01:31 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Nja ook niet altijd UPS. Ligt er maar net aan denk ik
Wacht maar tot alle developers hun apps hebben bijgewerkt met Retina artwork. Sommige apps zijn verviervoudigd in grootte.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 00:34 schreef Edskimo het volgende:
Retinabloat? 4 keer grotere apps door retina artwork?quote:Op donderdag 29 maart 2012 15:52 schreef Henno het volgende:
[..]
Wacht maar tot alle developers hun apps hebben bijgewerkt met Retina artwork. Sommige apps zijn verviervoudigd in grootte.
Ik heb de 64 GB gehaald, kan ik nog eens wat full HD H.264 materiaal erop kwijt om on the road te kijken (wat er overigens prachtig uitziet op dat scherm). Ik hou niet van het voortdurend heen en weer schuiven van m'n content omdat het er niet allemaal op past, en zo is het ding nog wat toekomstbestendiger. Ik heb echt medelijden met de 16 GB iPad 2 eigenaars, die nu allemaal nutteloze retina bloat op hun apparaat krijgen zonder dat ze het gaan gebruiken. Apple zou dat niet naar oudere apparaten moeten downloaden imo.
Als de .mkv file een H.264 videostream bevat, dan kan je die zonder te transcoden zo kopiëren naar een MP4 container met bijvoorbeeld ffmpeg:quote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:10 schreef __Saviour__ het volgende:
De standaard Quicktime-speler van iOS ondersteunt geen MKV. Maar er zijn wel mediaspeler apps te vinden in de Store die dat gewoon wel kunnen,
Daar gebruik ik MP4Tools voorquote:Op donderdag 29 maart 2012 16:12 schreef Henno het volgende:
[..]
Als de .mkv file een H.264 videostream bevat, dan kan je die zonder te transcoden zo kopiëren naar een MP4 container met bijvoorbeeld ffmpeg:
ffmpeg -i input.mkv -vcodec copy -acodec libfaac -ab 256k output.mp4
(met een andere audio bitrate bij -ab afhankelijk van het aantal audiokanalen (stereo, 5.1, etc))
Dan werkt ie op de standaard player en geniet je ook van de hardware acceleratie
Bedankt voor de tipquote:
quote:Op donderdag 29 maart 2012 19:04 schreef wolfrolf het volgende:
Nou ik heb hem hoor. Het scherm is werkelijk fantastisch. Wat een pracht ding.
Ik ben helemaal in de wolken
Ik heb 32GB zonder 3G/4Gquote:
Goed ook. Als je 3G niet nodig hebt moet je 't ook niet nemen. In de trein hebben ze vaak al Wifi. Thuis heb je altijd Wifi. Bij famillie heb je altijd Wifi. In de auto niet, maar als je aan het rijden bent kun je er toch niet veel mee. Tenzij je er een navigatie op wilt zetten oid.. Dan nog zonde van het geld, want zo'n abbo kost ook weer 20¤ p maand.quote:Op donderdag 29 maart 2012 20:45 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ik heb 32GB zonder 3G/4G
Man o man, wat werkt de New iPad soepel. En het scherm is echt zo sexy. Ik ga vanavond ff lekker met iBooks een boek lezen van Tom Clancy![]()
Had ik al gezegd dat het scherm echt idioot is? Wat een scherpte!
Een uitvergrote fail versie is het ..quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:17 schreef SunTzu het volgende:
Draw Something op de iPad is echt master, misschien binnenkort ff op zoek naar een stylus.
Nou, ligt eraan met wie je speelt. Ik ken wat mensen die grafisch ontwerpen en wat kunstenaars en die komen echt met de mooiste tekeningen. Maar speel soms ook random potjes tegen mensen die volgens mij geen ledematen hebben.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:18 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Een uitvergrote fail versie is het ..
Daar gaat het niet om. Het spel is een slecht geprogrammeerd zooitje, en de iPad-versie maakt helemaal niet effectief gebruik van het grotere scherm. Dit is het beste wat ik kon maken, en dat had ik net zo makkelijk op de iPhone gekund:quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:24 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Nou, ligt eraan met wie je speelt. Ik ken wat mensen die grafisch ontwerpen en wat kunstenaars en die komen echt met de mooiste tekeningen. Maar speel soms ook random potjes tegen mensen die volgens mij geen ledematen hebben.
Geinig spel, maar het heeft nog wat problemen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:17 schreef SunTzu het volgende:
Draw Something op de iPad is echt master, misschien binnenkort ff op zoek naar een stylus.
Om nog maar te zwijgen over deze rare fratsen:quote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:41 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Geinig spel, maar het heeft nog wat problemen.
Zo is de woordenlijst echt enorm beperkt. Ik kom keer op keer dezelfde woorden tegen. Zowel om zelf te tekenen als raden. Dat ontneemt het plezier echt enorm.
Ook werken notificaties niet helemaal lekker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |