Volgens Moira is dat de nieuwe trend. Destiny's Child gecombineerd met Ten CC, Missy Elliot met George Michael, enzovoort. Allemaal te beluisteren via internet maar niet legaal. http://boomselection.net heeft inmiddels een compilatie-cd gemaakt met 432 nummers, waaronder het origineel van de hit van Gary Numan en Adina Howard, Freak like me. Met dat nummer heeft de groep Sugababes onlangs een hit gescoord.
Op http://www.monio.com/dabox/ zijn veel van deze mashups te vinden en ik vind het wel grappig, zo'n Christina Aguilera op de muziek van de Strokes. Wie dat ook mogen zijn... Of van Nirvana met Beyonce Knowles. Is dit een nieuwe trend of juist heel vervelend?
Liefs,
Helga
Ps. Weet niet waar ik het over heb maar Moira zal het wel weten
quote:Is geen nieuwe trend is al een lange tijd aan de gang. Ik dacht dat ze ook wel synergy's werden genoemd. Bekende namen in het genre zijn in ieder geval Kid 606 en Richard X.
Op donderdag 25 juli 2002 01:46 schreef Helga het volgende:
Is dit een nieuwe trend of juist heel vervelend?
quote:euhmz zover ik weet heet dit bootleggen, maar ok...
Op donderdag 25 juli 2002 01:46 schreef Helga het volgende:
Lieverds, van mijn dochter Moira moest ik een topic openen over mashups. Oftewel: muziek die is samengesteld uit de vocalen van de ene hit gecombineerd met de muziektrack van de andere hit. Ik heb nog even gezocht maar kon geen dergelijk topic vinden dus bij deze.Volgens Moira is dat de nieuwe trend. Destiny's Child gecombineerd met Ten CC, Missy Elliot met George Michael, enzovoort. Allemaal te beluisteren via internet maar niet legaal. http://boomselection.net heeft inmiddels een compilatie-cd gemaakt met 432 nummers, waaronder het origineel van de hit van Gary Numan en Adina Howard, Freak like me. Met dat nummer heeft de groep Sugababes onlangs een hit gescoord.
Op http://www.monio.com/dabox/ zijn veel van deze mashups te vinden en ik vind het wel grappig, zo'n Christina Aguilera op de muziek van de Strokes. Wie dat ook mogen zijn... Of van Nirvana met Beyonce Knowles. Is dit een nieuwe trend of juist heel vervelend?
Liefs,
HelgaPs. Weet niet waar ik het over heb maar Moira zal het wel weten
soulwax is er erg goed in..... check www.2manydjs.org maar eens..... zij zijn ook de mensen achter nirvana ft. destiny's child, dest. child ft. 10 cc, dolly parton ft. royksopp enz. enz.
als je me ff msn/icq/mailt kan ik je wel aan een paar dingentjes helpen
Zeg niet dat ik niet bijblijf,
Helga
Edit: maar wat vínden jullie ervan? Is het juist leuk om met oude muziek iets nieuws te knutselen of moet het verboden worden?
quote:Goed lezen, jij weet niet waar het over gaat. Je verward stompzinnige covertjes met wat Helga hierboven heeft beschreven. Men neme 2 verschillende nummers, en maak er 1 nummer van. Destiny's Child die bijv over Nirvana's Smells Like Teen Spirit zingt, en wat door leuke truukjes nog klinkt ook.
Op donderdag 25 juli 2002 08:02 schreef dizzylizzy het volgende:
ik vind niet dat het verboden moet worden, maar eigenlijk vinkut niet om aan te horen...
kunnen ze nu nix zelf bedenken?
lekker makkelijk, oud nummertje ,nieuw beatje eronder ,in laten zingen door een muts als christina aguilera en hup weer een hit... errug simpeltjes allemaal
Mashups zijn wel leuk, maar de nieuwigheid is er alweer af. De laatste Kid606 album, die volledig uit mash-ups en vage bootleg mixen bestaat, is behoorlijk slecht IMO (ja, vond hem wel geinig eerst, maar na een paar keer luisteren wordt ie minder). Maar die Nirvana vs Destiny's Child mix blijft goed...
En als je dan toch geen keus kunt maken welke van de 2 je wilt horen, en ze doorelkaar wilt, doe dat dan thuis op de zolderkamer en val anderen er niet mee lastig.
Ok, die van Sugarbabes valt wel mee omdat die volledig geremaked is maar als je destiny's child & nirvana hoort, dat klinkt gewoon nergens naar, die stemmen zo opgepitcht... en dan gaan ze het nog draaien ook in een disco!! verwachten ze nou dat mensen daar op gaan dansen ofzo? Wie wil er nou pogo-en op de stemmen van destiny's child?
Kom op zeg... leuk voor hobbyisten maar hou het alsjeblieft binnenshuis...
Had ik al gezegd dat ik niet van mashups houd?
quote:Inderdaad.. tijd voor een verjaardag!
Het is wel een leuke gimmick, maar van die cd van Soulwax / 2 many DJ's had ik na twee keer draaien ook wel weer genoeg gehoord. Leuk voor op een feestje, maar meer ook niet...
ik maak ze zelf ook dus ik kan het weten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |