abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5142057
Lieverds, van mijn dochter Moira moest ik een topic openen over mashups. Oftewel: muziek die is samengesteld uit de vocalen van de ene hit gecombineerd met de muziektrack van de andere hit. Ik heb nog even gezocht maar kon geen dergelijk topic vinden dus bij deze.

Volgens Moira is dat de nieuwe trend. Destiny's Child gecombineerd met Ten CC, Missy Elliot met George Michael, enzovoort. Allemaal te beluisteren via internet maar niet legaal. http://boomselection.net heeft inmiddels een compilatie-cd gemaakt met 432 nummers, waaronder het origineel van de hit van Gary Numan en Adina Howard, Freak like me. Met dat nummer heeft de groep Sugababes onlangs een hit gescoord.

Op http://www.monio.com/dabox/ zijn veel van deze mashups te vinden en ik vind het wel grappig, zo'n Christina Aguilera op de muziek van de Strokes. Wie dat ook mogen zijn... Of van Nirvana met Beyonce Knowles. Is dit een nieuwe trend of juist heel vervelend?

Liefs,
Helga

Ps. Weet niet waar ik het over heb maar Moira zal het wel weten

donderdag 25 juli 2002 @ 01:51:10 #2
11545 sjefhoelenpapers
Snacks zijn mijn leven!
pi_5142085
quote:
Op donderdag 25 juli 2002 01:46 schreef Helga het volgende:
Is dit een nieuwe trend of juist heel vervelend?
Is geen nieuwe trend is al een lange tijd aan de gang. Ik dacht dat ze ook wel synergy's werden genoemd. Bekende namen in het genre zijn in ieder geval Kid 606 en Richard X.
Real-life soap Sjef Hoelenpapers??: http://www.sjefhoelenpapers.com
Download al mijn nummers: http://www.myspace.com/hoelenpapers
pi_5142094
quote:
Op donderdag 25 juli 2002 01:46 schreef Helga het volgende:
Lieverds, van mijn dochter Moira moest ik een topic openen over mashups. Oftewel: muziek die is samengesteld uit de vocalen van de ene hit gecombineerd met de muziektrack van de andere hit. Ik heb nog even gezocht maar kon geen dergelijk topic vinden dus bij deze.

Volgens Moira is dat de nieuwe trend. Destiny's Child gecombineerd met Ten CC, Missy Elliot met George Michael, enzovoort. Allemaal te beluisteren via internet maar niet legaal. http://boomselection.net heeft inmiddels een compilatie-cd gemaakt met 432 nummers, waaronder het origineel van de hit van Gary Numan en Adina Howard, Freak like me. Met dat nummer heeft de groep Sugababes onlangs een hit gescoord.

Op http://www.monio.com/dabox/ zijn veel van deze mashups te vinden en ik vind het wel grappig, zo'n Christina Aguilera op de muziek van de Strokes. Wie dat ook mogen zijn... Of van Nirvana met Beyonce Knowles. Is dit een nieuwe trend of juist heel vervelend?

Liefs,
Helga

Ps. Weet niet waar ik het over heb maar Moira zal het wel weten

euhmz zover ik weet heet dit bootleggen, maar ok...

soulwax is er erg goed in..... check www.2manydjs.org maar eens..... zij zijn ook de mensen achter nirvana ft. destiny's child, dest. child ft. 10 cc, dolly parton ft. royksopp enz. enz.

als je me ff msn/icq/mailt kan ik je wel aan een paar dingentjes helpen

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_5142199
Ik kreeg ook de namen Freelance Hellraiser, SCO Network en McSleazy te horen (dank voor het souffleren). Zelf vind ik de mix van Eminem en The Smiths erg leuk, net als die van The Cure met One Minute Man.

Zeg niet dat ik niet bijblijf,
Helga

Edit: maar wat vínden jullie ervan? Is het juist leuk om met oude muziek iets nieuws te knutselen of moet het verboden worden?

donderdag 25 juli 2002 @ 08:02:10 #5
32218 dizzylizzy
nu met diploma!!!
pi_5142711
ik vind niet dat het verboden moet worden, maar eigenlijk vinkut niet om aan te horen...
kunnen ze nu nix zelf bedenken?
lekker makkelijk, oud nummertje ,nieuw beatje eronder ,in laten zingen door een muts als christina aguilera en hup weer een hit... errug simpeltjes allemaal

a man who's masturbating with peanutbutter must be fucking nuts....
  donderdag 25 juli 2002 @ 09:56:52 #6
1358 Xhorder
He's back...
pi_5143324
quote:
Op donderdag 25 juli 2002 08:02 schreef dizzylizzy het volgende:
ik vind niet dat het verboden moet worden, maar eigenlijk vinkut niet om aan te horen...
kunnen ze nu nix zelf bedenken?
lekker makkelijk, oud nummertje ,nieuw beatje eronder ,in laten zingen door een muts als christina aguilera en hup weer een hit... errug simpeltjes allemaal
Goed lezen, jij weet niet waar het over gaat. Je verward stompzinnige covertjes met wat Helga hierboven heeft beschreven. Men neme 2 verschillende nummers, en maak er 1 nummer van. Destiny's Child die bijv over Nirvana's Smells Like Teen Spirit zingt, en wat door leuke truukjes nog klinkt ook.

Mashups zijn wel leuk, maar de nieuwigheid is er alweer af. De laatste Kid606 album, die volledig uit mash-ups en vage bootleg mixen bestaat, is behoorlijk slecht IMO (ja, vond hem wel geinig eerst, maar na een paar keer luisteren wordt ie minder). Maar die Nirvana vs Destiny's Child mix blijft goed...

... na vijf jaar
  donderdag 25 juli 2002 @ 11:13:58 #7
13973 ranja
image means nothing
pi_5143959
Ik vind het super irritant.

En als je dan toch geen keus kunt maken welke van de 2 je wilt horen, en ze doorelkaar wilt, doe dat dan thuis op de zolderkamer en val anderen er niet mee lastig.
Ok, die van Sugarbabes valt wel mee omdat die volledig geremaked is maar als je destiny's child & nirvana hoort, dat klinkt gewoon nergens naar, die stemmen zo opgepitcht... en dan gaan ze het nog draaien ook in een disco!! verwachten ze nou dat mensen daar op gaan dansen ofzo? Wie wil er nou pogo-en op de stemmen van destiny's child?

Kom op zeg... leuk voor hobbyisten maar hou het alsjeblieft binnenshuis...

donderdag 25 juli 2002 @ 11:18:55 #8
3878 Vork
Manisch creatief
pi_5143989
Norman Cook (ja Fatboy Slim dus) heeft ook een aantal aardige soortgelijke mixes gemaakt die niet zo zeer leuk zijn vanwege de absurditeit, maar gewoon aardig klinken als het samengevoegd wordt.. Ok er wordt wel verschrikkelijk heiligschennis gepleegd, maar voor 'n paar keertjes moet dat kunnen, als het maar goed gebeurd.
  donderdag 25 juli 2002 @ 11:21:31 #9
13973 ranja
image means nothing
pi_5144012
Oja, ook een bekende is Kylie die over New order heen zingt... ondanks dat het volgens mij opnieuw is opgenomen, haar stem, klinkt het toch veel te geforceerd... en zelfs de beat van New order loopt niet met breaks waar je die niet verwacht...

Had ik al gezegd dat ik niet van mashups houd?

pi_5146113
Het is wel een leuke gimmick, maar van die cd van Soulwax / 2 many DJ's had ik na twee keer draaien ook wel weer genoeg gehoord. Leuk voor op een feestje, maar meer ook niet...
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  donderdag 25 juli 2002 @ 16:40:06 #11
1358 Xhorder
He's back...
pi_5147511
quote:
Het is wel een leuke gimmick, maar van die cd van Soulwax / 2 many DJ's had ik na twee keer draaien ook wel weer genoeg gehoord. Leuk voor op een feestje, maar meer ook niet...
Inderdaad.. tijd voor een verjaardag!
... na vijf jaar
  zaterdag 18 januari 2003 @ 15:26:58 #12
13973 ranja
image means nothing
pi_7971176
Vandaag een mix gehorod van Kylie (erg geschikt nummer blijkbaar) met Ladyton, getiteld "Can't get you out of my playgirl"
Wat er met die titel bedoeld wordt wil ik niet eens over nadenken maar de mix is... apart. Tenminste, zoals elke mix wel apart is... de tekst van Playgirl op de muziek van Kylie, die je af en toe nog wat 'na na na' hoort zingen.
Eigenlijk past het best aardig, maar ik krijg er nog steeds een beetje een kermis gevoel bij, als je 2 nummers door elkaar hoort
pi_16606200
Misschien leuk om te weten dat bijna alle tracks van liberty x als bootlegs mash'ups begonnen zijn.. zo ook sugababes - freak like me..

ik maak ze zelf ook dus ik kan het weten

pi_16616229
Hm ja en MTV heeft het ook ontdekt ondertussen. hear hear
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  dinsdag 27 januari 2004 @ 04:10:08 #15
42020 DJMarcel.nl
/care sedert 2002
pi_16616982
Ik probeer me er af en toe ook aan te wagen... vind het op zich wel grappig...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')