abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 26 maart 2012 @ 16:28:39 #1
163650 Greys
pi_109533797
111121_50937_Forum-banner-Next-Best-Band.jpg

Plug It In: The Jacks

Op hun twaalfde zaten Marcia (zang) en Estelle (gitaar) samen in de schoolband. Door hun gezamenlijke liefde voor gitaarsolo’s, rock n roll en festivals besloten ze al snel een eigen bandje te beginnen. De band kreeg de naam ‘The Jacks’ omdat de muzikale helden van Marcia en Estelle vaak met een fles Jack Daniels op de foto stonden. Tot een jaar geleden maakte de bezetting heel wat wisselingen mee. Maar met bassist Joost van Haaren (ex-Krezip) en drumster Dani van Gaalen zijn The Jacks ready to GO!

Go! is vrolijk, onbezonnen, rauw en rock n roll. De clip vol met leren jasjes, handschoenen, drank en sigaretten is eigenlijk een hele juiste visualisatie van de muziek van The Jacks. No-nonsense muziek voor mensen die van het leven genieten. Nee geen hangmat-Jack-Johnson-deuntjes. Maar feest-the-jacks-riffs. Geen poezie voor The Jacks, deze vrouwen (en Joost) zijn recht toe recht aan en zeggen liever gewoon waar het op staat.

Eind februari 2012 presenteerde The Jacks hun tweede EP RAW & GORGEOUS! dat geinspireerd is door de oude punkmuziek. De band die overigens Rock n Roll ademt speelde onlangs nog in DWDD. Binnenkort zullen de dames en heer op onder meer Appelpop te zien zijn, wij geloven dat het festivalseizoen nog veel meer voor deze band in petto heeft.

Waar staat The Jacks voor?
Raw & Gorgeous

Hoe is The Jacks ontstaan?
Marcia en Estelle leerden elkaar op hun 12de kennen in de schoolband. Al gauw wilden ze een eigen band oprichten en zo gingen ze op zoek naar een ritmesectie. Tot aan dat ze Joost & Dani leerden kennen heeft de bezetting heel wat wisselingen meegemaakt. Deze definiteve bezetting bestaat nu sinds maart 2011.

Wat weet nog niemand over jullie?
Veel, en dat willen we graag zo houden.

Hoe zijn jullie op de bandnaam gekomen?
Marcia en Estelle waren op jonge leeftijd erg geboeid door hun muzikale voorbeelden die vaak met een fles Jack Daniel’s op de foto stonden. Dat vonden zij erg gaaf en kwamen met de bandnaam The Jacks.

Hoe is jullie muziek het beste te omschrijven?
Rauwe sounds, energieke riffs met puntige teksten.

Waarin onderscheidt The Jacks zich van andere bands?
We zijn een hechte band en goede vrienden en dat lijkt bij te dragen aan het samenspel en de passie. Het feit dat 3 van de 4 bandleden vrouw zijn kom je natuurlijk niet omheen en zal gezien het genre wel opvallen.

Vertel eens over één van jullie hoogtepunten?
We speelden afgelopen januari in een uitverkochte Melkweg! Dat vonden we allemaal erg spannend en gaaf, omdat we vaker in de Melkweg zijn, alleen dan als bezoeker voor bands die voor ons als inspiratie dienen.

Wie zijn jullie inspiratiebronnen?
Led Zeppelin, Guns N Roses, Rolling Stones en Iggy Pop zijn een paar artiesten die we erg gaaf vinden.

Wat is jullie favoriete gespreksonderwerp?
Muziek en elkaars liefdesleven.

Naar welke artiesten luisteren jullie zelf?
Marcia: David Bowie, Iggy Pop, Blur, The Velvet Underground, The Smiths, Tame Impala, Other Lives, Arctic Monkeys, The Black Keys, Balthazar, De Staat en Triggerfinger om er maar een paar te noemen.
Estelle: Heel veel wat hierboven en hieronder al is genoemd en om nog wat toe te voegen: The Kills, Rolling Stones, Foo Fighters, Guns n Roses, Cage The Elephant, Jimi Hendrix
Joost: Queen, Led Zeppelin, The Clash, The Beatles, The Police, Kate Bush, ACDC, Alice in Chains, Supergrass, Madonna, Genesis, Soundgarden, Bad Religion, Blondie om er maar een paar te noemen.
Dani: De bands die hierboven al genoemd zijn kan ik me erg goed in vinden en verder, Aerosmith, INXS, U2, Simple minds, Fleetwood Mac, Dire Straits, Prince

Hoe schrijven jullie nummers?
Meestal vanuit een riff van Estelle of Joost waar Dani en Marcia zich bijvoegen.
Marcia schrijft de teksten en samen werken we aan koortjes en andere productionele toevoegingen.

Welk nummer van een andere artiest hadden jullie willen schrijven?
Estelle: Welcome to the jungle

Waar gaan de teksten van The Jacks over?
We hopen mensen aan te steken met onze energie, moedigen aan hun vrijheid te gebruiken en te zijn wie ze willen zijn.

Wat is de grootste blunder die jullie hebben gemaakt tijdens een optreden?
Marcia: Ik trek wel eens per ongeluk mijn snoer uit mijn microfoon waardoor ik een paar zinnen niet te horen ben. Ook bots ik helaas vaker tegen bandleden en micstands aan.
Estelle: Ik ben ook wel eens op mijn snoer gaan staan zodat ik niet meer te horen was. Ik kreeg ook een keer een goede stroomschok van de microfoon, toen was ik ook eventjes 5 seconde de weg kwijt.
Joost: Ik heb eens in 1 lied twee snaren gebroken, 1 snaar is al uitzonderlijk op de bas, eerst brak ik een A-snaar, speelde ik verder op de E-snaar, brak die ook! Het staat ergens op film, werd toen opgenomen voor Fabchannel.
Dani: Ik tikte een nummer af en toen vloog mijn stok uit m’n hand, waardoor ik het liedje niet kon inzetten!

Wat is jullie eerste muziekherinnering?
Marcia: Dat ik los ging als kleuter, stampend in de woonkamer op Michael Jackson’s muziek.
Estelle: Toen ik de Kelly Family live zag (toen was ik 3) wilde ik meteen ook een gitaar, waarschijnlijk omdat dat ook kinderen waren.
Joost: Ik stond echt versteld van Roger Waters tijdens de val van de Berlijnse Muur, heeft zwaar indruk op mij gemaakt.
Dani: ik zong op mijn 4de dit overal mee: Horny – Mousse T. Dan zat ik in het winkelwagentje mee te zingen en mama schaamde zich kapot natuurlijk! Ook probeerde ik uit alles geluid te krijgen, lekker de hele dag op legoblokken fluiten.

Wat zouden jullie doen als je geen muzikant was geweest?
Marcia: (huilende) stewardess
Joost: dierentuin eigenaar
Estelle: geen idee
Dani: dan was ik nu stewardess in opleiding, terwijl ik helemaal niet van vliegen hou!

Wat is de grootste uitdaging die jullie als band tegen zijn gekomen?
We zitten niet bij een kantoor, management of zijn bij een platenmaatschappij getekend. We doen en regelen alles zelf, dat is een grote uitdaging, maar werkt wel erg bevredigend.

Wat zouden jullie als band graag willen bereiken?
Zoveel mogelijk shows waar zoveel mogelijk mensen blij van worden. Dat dan wel op een manier dat al die mensen mogen luisteren naar wat wij zelf helemaal te gek vinden!

Waarmee vind je dat andere artiesten de mist ingaan en zouden jullie dus absoluut niet doen?
Overwerkt raken om vervolgens niet lekker in je vel te zitten omdat je ver van jezelf af staat.

Met welke artiest/band zouden jullie nog wel eens samen willen werken en wat voor nummer zou dat worden?
Joost: Madonna, Queen of Pop, laatst wilde waren als spelletje alle hits van 1 bepaalde artiest opnoemen, doe dat maar met Madonna, het is echt ongelooflijk hoe ze aan de top is gebleven, ga maar na hoe weinig bands en artiesten het tientallen jaren goed doen, dat is op 2 handen te tellen. Ze krijgt vaak kritiek, maar speelt het wel steeds klaar. Ik vond Ray of Light helemaal te gek maar ook Confessions On The Dancefloor is te gekke plaat, dat heeft deels met producers te maken, maar zeker ook met haar gevoel voor melodie, je hoort door de jaren haar signature door de songs heen.

Kunnen jullie nog wat leuke videofacts vertellen over de clip?
We schoten de video in 1 dag in Tilburg met een kleine crew. De shoot eindigde in een feestje met al onze vrienden in onze eigen repetitieruimte. De creatieve sfeer die er toen hing deed ons denken aan de “Factory” van Andy Warhol!

120326_163650_web14.JPG

Beluister en bekijk hier meer audio-tracks en video’s van The Jacks op Next Best Band schotelt je vandaag dé beste bands van morgen voor. Dat doen ze op www.nextbestband.nl, festivals radio en tv.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 27 maart 2012 @ 14:27:09 #2
367039 WarcraftNerd
Gek op Warcraft!
pi_109566902
Geen woorden voor zo goed ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')